Rapley of niet, voor- en nadelen?
+35
Floor
Vixen
Flower_L
maiadebij
Luce
M@niek
Darius
Caulfield
Sterrin_
Caroow
SDL
Shopaholic
Steep
Pien
Susan
Charles
Laced
_Lana_
SarahKey
studiebol
Highway
Nana
Twellie
Happydobby
Supertalentje
Tania
Puggle
CCC
Liadan
Sanne
Aimee
Filoria
Lejow
Linda
Muppetje
39 plaatsers
Pagina 5 van 6
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Rapley of niet, voor- en nadelen?
Oh, ok. Bedankt voor de uitleg! Eerst maar eens zwanger worden
Gast- Gast
Carrie schreef:Oh, ok. Bedankt voor de uitleg! Eerst maar eens zwanger worden
Spannend!
SDL- Prater
- Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12
Carrie schreef:SDL schreef:Carrie schreef:Kan iemand mij uitleggen wat de Rapley methode precies is? Heb ook gezocht op Google, maar vond het nog niet heel duidelijk. Ben zo benieuwd omdat ik dit steeds voorbij zie komen en ook de discussies erover.
Kort gezegd is dit voedsel in "pure vorm" aanbieden, dus een wortel niet gepureerd maar gewoon een wortel en een stukje appel ipv moes. En dat ze dan "knabbelen" en dan vanzelf leren te eten op hun eigen tempo.
Ah ok, tnx! En waarom is dat dan beter dan eerst alle smaken los prakken en dan langzaam over gaan op vast voedsel?
Omdat een baby kan kauwen. Dus in feite is het niet nodig om een te prakken of pureren. Oa daarom vond ik rapley ook reuze makkelijk. We zette haar in de kinderstoel aan tafel en we konden allemaal ons eigen eten opeten.
Daarnaast stimuleert zelf pakken de oog-hand coördinatie. M'n dochter kon echt heel goed al snel dingen pakken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Wij doen Rapley. Met drie kinderen aan tafel is het toch al een zooitje op de vloer na de maaltijd en daarbij, ik wil zelf ook graag WARM eten. En als we patat eten of als we ergens anders zijn, dan geven we gewoon een potje.
Zo, dat was mijn nuttige bijdrage sinds 1 november.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Susan schreef:Volgens mij was het ook iets van als je met een lepel een gepureerd hapje geeft, dat je dan eten opdringt of zoiets.
Hier was het niet zo zeer het opdringen van eten. Ik vond het prettig om haar de regie in eigen handen te geven.
Linda- Ratel
Darius schreef:Wij doen Rapley. Met drie kinderen aan tafel is het toch al een zooitje op de vloer na de maaltijd en daarbij, ik wil zelf ook graag WARM eten. En als we patat eten of als we ergens anders zijn, dan geven we gewoon een potje.
Ik zat me toevallig van de week af te vragen hoe het met jou gaat, omdat je zolang niet hier was geweest.
Linda- Ratel
Linda schreef:Darius schreef:Wij doen Rapley. Met drie kinderen aan tafel is het toch al een zooitje op de vloer na de maaltijd en daarbij, ik wil zelf ook graag WARM eten. En als we patat eten of als we ergens anders zijn, dan geven we gewoon een potje.
Ik zat me toevallig van de week af te vragen hoe het met jou gaat, omdat je zolang niet hier was geweest.
Ik deed een poging tot afkicken.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Aah oké! Nou toch eventjes gelukt dan!
Linda- Ratel
Je geeft dus bijvoorbeeld gewoon aan tafel een stukje bloemkool (of andere groente), gewoon gekookt, en baby eet dat op? Baby heeft dan toch nog geen kiesjes?
Ik voel me echt een beetje dom nu, maar ik denk dat ik hier voor onszelf meer achter sta dan potjes voeren.
Ik voel me echt een beetje dom nu, maar ik denk dat ik hier voor onszelf meer achter sta dan potjes voeren.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Darius schreef:Linda schreef:Darius schreef:Wij doen Rapley. Met drie kinderen aan tafel is het toch al een zooitje op de vloer na de maaltijd en daarbij, ik wil zelf ook graag WARM eten. En als we patat eten of als we ergens anders zijn, dan geven we gewoon een potje.
Ik deed een poging tot afkicken.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Caroow schreef:Je geeft dus bijvoorbeeld gewoon aan tafel een stukje bloemkool (of andere groente), gewoon gekookt, en baby eet dat op? Baby heeft dan toch nog geen kiesjes?
Je hoeft je niet dom te voelen. Voordat ik mijn dochter kreeg had ik er ook nog nooit van gehoord.
Ze hebben geen kiezen nodig om te kauwen, dat kunnen ze gewoon met hun kaken.
Linda- Ratel
Caroow schreef:Je geeft dus bijvoorbeeld gewoon aan tafel een stukje bloemkool (of andere groente), gewoon gekookt, en baby eet dat op? Baby heeft dan toch nog geen kiesjes?
Geen kiezen nee, maar de kaken zijn ontzettend sterk. Ik kook de groente altijd iets langer dan beetgaar, zodat ze het alleen fijn hoeft te malen. Dat gaat prima. Inmiddels heeft ze vijf tandjes en hapt ze ook echt met haar tanden de stukken eraf in plaats van met haar kaken.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Caroow, hier kan je ook ontzettend veel info vinden.
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/blw/bijvoeding.html
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/blw/bijvoeding.html
Linda- Ratel
Ik vind het ontzettend leuk concept, maar na foto's van de vloer bij Stofzuiger thuis na het eten ben ik iets minder enthousiast
Gast- Gast
Reva schreef:Ik vind het ontzettend leuk concept, maar na foto's van de vloer bij Stofzuiger thuis na het eten ben ik iets minder enthousiast
Haha, maar die heeft er 2, dubbel zoveel troep!
Ik legde een fleecekleed onder de kinderstoel en klopte het buiten in de bak uit.
Linda- Ratel
Bijvoeding waren hier altijd potjes, of een gepureerde banaan. Toen ze echt mocht mee eten kreeg ze gewoon wat wij aten (gepureerd). Tuurlijk heeft ze wel een banaan in dr handen gehad en hele druiven. Maar ik heb mij er nooit in verdiept, ik vind het niet veel meerwaarde hebben aangezien ze nu ook gewoon alles eet wat de pot schaft. Ik vind het kokhalzen ook best sneu om te zien (volgens mij kreeg een van die baby's van babyboom ook rapley). Maar goed ieder zn ding!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Die voeren ook de hond he?!Reva schreef:Ik vind het ontzettend leuk concept, maar na foto's van de vloer bij Stofzuiger thuis na het eten ben ik iets minder enthousiast
Gast- Gast
Dat bedenk ik me iedere keer als ik de stad in ga (nadat Reva het aankaartte, daarvoor nog niet eens over nagedacht dat dat een prima oplossing zou zijn ), even een stuk zeil halen voor er onder. Alleen kom altijd thuis met allemaal zooi, behalve... juist, zeilLinda schreef:Reva schreef:Ik vind het ontzettend leuk concept, maar na foto's van de vloer bij Stofzuiger thuis na het eten ben ik iets minder enthousiast
Haha, maar die heeft er 2, dubbel zoveel troep!
Ik legde een fleecekleed onder de kinderstoel en klopte het buiten in de bak uit.
Gast- Gast
Ik had een paar van die fleecekleedjes van de ikea voor een euro, ook echt handig. Die gooide ik in de was bij de handdoeken.
Linda- Ratel
Oeh, ik WA even mijn man: We moeten naar Ikea.Linda schreef:Ik had een paar van die fleecekleedjes van de ikea voor een euro, ook echt handig. Die gooide ik in de was bij de handdoeken.
(Weet nu al zijn reactie: "Nu even niet schat, ik heb hoofdpijn" )
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Oeh, ik WA even mijn man: We moeten naar Ikea.Linda schreef:Ik had een paar van die fleecekleedjes van de ikea voor een euro, ook echt handig. Die gooide ik in de was bij de handdoeken.
Ga tweede kerstdag
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Oeh, ik WA even mijn man: We moeten naar Ikea.Linda schreef:Ik had een paar van die fleecekleedjes van de ikea voor een euro, ook echt handig. Die gooide ik in de was bij de handdoeken.
Haha, herkenbaar! Mijn man heeft laatst de auto gesaboteerd om maar niet naar de ikea te hoeven.
Hij had er 5 liter olie ingegooid.
Linda- Ratel
Ik beloof mijn vriend altijd dat hij bij de KFC mag eten als we naar de Ikea gaan, dan wil hij wel mee
Het kokhalzen, is dat alleen vervelend om te zien of ook echt heel vervelend voor baby?
Het kokhalzen, is dat alleen vervelend om te zien of ook echt heel vervelend voor baby?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Dan riskeer ik een echtscheidingReva schreef:Stofzuiger schreef:Oeh, ik WA even mijn man: We moeten naar Ikea.Linda schreef:Ik had een paar van die fleecekleedjes van de ikea voor een euro, ook echt handig. Die gooide ik in de was bij de handdoeken.
Ga tweede kerstdag
Gast- Gast
Geen idee, hier hebben ze er een handje van om een vinger in hun keel te steken om het kokhalzen op te wekken dus blijkbaar vinden ze het niet ergCaroow schreef:Het kokhalzen, is dat alleen vervelend om te zien of ook echt heel vervelend voor baby?
Gast- Gast
Pagina 5 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Voor- en nadelen borstvoeding
» Campingbedje tips/voor-nadelen
» Ik zou het wel willen, maar durf niet goed (rapley)
» Voor- en nadelen 'zweefparasol'
» Tablet, voor en nadelen
» Campingbedje tips/voor-nadelen
» Ik zou het wel willen, maar durf niet goed (rapley)
» Voor- en nadelen 'zweefparasol'
» Tablet, voor en nadelen
Pagina 5 van 6
Permissies van dit forum: