Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het kersverse relatie topic

+19
Mermaid
Snirp
Bolleke
nina
KOL
Beachgirl
Bay
Marsy28
Error
Reeza
Kerel
slaatje
Tinus
Jade
Lady4
GreenGrass
Marin
ekiaam87
Middleme
23 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Het kersverse relatie topic - Pagina 6 Empty Re: Het kersverse relatie topic

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 19:52

slaatje schreef:Hoe gaat het hier met alle relaties uit dit topic? :-)

Haha wow wat leuk een update hier! Echt al twee hebben een kind :O Jij en Jade. Wie had dat gedacht bij het openen van het topic? Echt gek hoe snel de tijd kan gaan. Wij zijn bijna 2 jaar samen, en wonen net een jaar samen. Nog steeds allemaal goed hoor, eigenlijk geen nieuws haha.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Jade do 20 jun 2013 - 20:47

Ik dacht ook, huh, dit topic omhoog?

Hier gaat alles super hoor! Genieten enorm van elkaar en ons kleine meisje.

Hoe gaat het met jullie Sla?

Echt ontzettend leuk dat alle relaties zo goed gaan uit dit topic. Wij gaan alweer richting de 2,5 jaar samen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Beachgirl do 20 jun 2013 - 21:56

Gaat heel goed! Alweer een half jaar samen, de tijd vliegt!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marsy28 do 20 jun 2013 - 22:38

Hier ook alles super. 2,5 jaar intussen alweer. Volgende week mijn partnervisum aanvragen en dan kan het spannende wachten beginnen (kan wel jaar duren). Kreeg vandaag wel ons geregistreerd partnerschap certificaat met de post, is ook leuk.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 22:41

Waarom duurt het aanvragen van zo'n visum zo lang, Marsy? Ik lees er al tijden over dat je daar mee bezig bent. Mag je wel legaal daar wonen en werken nu? Of heb je een ander visum?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marsy28 do 20 jun 2013 - 22:52

Ik zit nog op mijn working holiday visum, mijn 2e intussen. En ja, het verzamelen van bewijs duurt heel erg lang, moet voor mij uit heel veel landen toegezonden worden, om nog maar te zwijgen over de kosten die het allemaal met zich mee brengt. En daarnaast dan nog de aanvraag voor het visum zelf, dat 4000 dollar kost. Maar nu dus klaar en volgende week laatste loon en dan vraag ik het meteen aan..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 22:54

Pfff jeetje wat een proces! En verandert er concreet dan nog wat voor je? Mag je dan ongelimiteerd in het land blijven, of moet je na een aantal jaren dit weer herhalen? En is jouw vriend echt Australisch? Verandert er iets als je trouwt? (Wat misschien nog even niet zal gebeuren gezien hij zo jong is haha) Sorry veel vragen, vind het wel interessant.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marsy28 do 20 jun 2013 - 23:03

Haha..

Concreet verandert in de eerste 2 jaar alleen dat ik ongelimiteerd mag werken. Op dit visum mag ik maar 6 maanden voor dezelfde werkgever werken. Ook mag ik mezelf dan verzekeren in dit land en heb ik andere belastingregels. Zodra mijn visum wordt goedgekeurd (ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het nu nog wordt afgekeurd, alleen de wachtlijsten zijn heeeeeeel lang, ze krijgen natuurlijk duizenden binnen die ze allemaal moeten screenen), heb ik 2 jaar een tijdelijk visum. Dan komen ze een bezoekje brengen bij je thuis of je moet nog wat bewijs aanleveren dat je nog samen bent, en dan wordt het een permanent visum. En een jaar na het permanente visum mag ik mijn citizenship aanvragen, met dus een Australisch paspoort.

In het wachtjaar/half jaar dat nu komt, mag ik het land niet verlaten, dat is wel irritant. En als het toch uitgaat in de 2 jaar erna, dan moet ik alsnog het land uit. Maar als ik mijn permanente residency heb, dan mag ik blijven. En dan zijn studeerkosten ook gewoon zoals elke Australier dat betaald. Voor mij wel interessant want ben nog niet klaar met studeren voor mijn gevoel.

Mijn vriend is Australisch en er verandert niks als we trouwen. We zijn dus geregistreerde partners, dat vergroot de kans op het visum wel, maar trouwen of registratie zorgt niet voor versnelling of minder bewijzen. Hij is inderdaad nog lang niet bezig met trouwen, dus dat is ook wel ok. :P
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:08

Haha nou gelukkig, dan hoef je iig niet te gaan trouwen door omstandigheden, dat scheelt al weer. En het is dus een lang proces zo te horen, maar wel goed, zo bouw je toch echt een bestaan op daar. Gaaf hoor!

Ik wil wel zo graag trouwen, zucht. Ik vind het soms zo irritant dat we 'nog maar' twee jaar samen zijn, maar toch al wel in een wat latere fase van onze levens (nou jaaaa, niet oud ofzo, maar toch al rond de 30, ik nog net er onder, hij er boven). Qua leeftijd zou 't gewoon allemaal prima kunnen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snirp do 20 jun 2013 - 23:11

Marin schreef:Haha nou gelukkig, dan hoef je iig niet te gaan trouwen door omstandigheden, dat scheelt al weer. En het is dus een lang proces zo te horen, maar wel goed, zo bouw je toch echt een bestaan op daar. Gaaf hoor!

Ik wil wel zo graag trouwen, zucht. Ik vind het soms zo irritant dat we 'nog maar' twee jaar samen zijn, maar toch al wel in een wat latere fase van onze levens (nou jaaaa, niet oud ofzo, maar toch al rond de 30, ik nog net er onder, hij er boven). Qua leeftijd zou 't gewoon allemaal prima kunnen!

Dat laatste snap ik heel goed!!! Nadat wij een jaartje samen waren had ik ook al zoiets van, waarom nog 'maar een jaar'. Het voelde al zoveel langer smile Ik blijf het ook wel een gek idee vinden dat mijn vriend met zijn ex veel langer samen is geweest, dan dat wij nu zijn... (3,5 jaar, en met zijn ex 7) Maar ach, tegen die tijd zijn hij en ik al wel wat stapjes verder dan dat zij ooit waren, haha!
En dat komt ook zeker wel door de leeftijd denk ik, je maakt nu je ouders bent sneller (maar zeker niet minder bewust!) bepaalde stappen door.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:19

Snirp schreef:

Dat laatste snap ik heel goed!!! Nadat wij een jaartje samen waren had ik ook al zoiets van, waarom nog 'maar een jaar'. Het voelde al zoveel langer smile Ik blijf het ook wel een gek idee vinden dat mijn vriend met zijn ex veel langer samen is geweest, dan dat wij nu zijn... (3,5 jaar, en met zijn ex 7) Maar ach, tegen die tijd zijn hij en ik al wel wat stapjes verder dan dat zij ooit waren, haha!
En dat komt ook zeker wel door de leeftijd denk ik, je maakt nu je ouders bent sneller (maar zeker niet minder bewust!) bepaalde stappen door.

Nou dat herken ik dus ook precies zo Snirp.

Laatst aangepast door Marin op vr 21 jun 2013 - 22:05; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  KOL do 20 jun 2013 - 23:24

Wij zijn nog geen jaar bij elkaar en zijn al na vier maanden samen gaan wonen, maar het voelt goed. Mijn vriend wilde nooit trouwen omdat hij niet zo'n fijne relaties heeft gehad, maar nu hij mij heeft leren kennen wil hij wel trouwen en met mij oud worden. Hij is nu 38 en ik bijna 32 en ik heb een beetje gepolst, maar hij wil geen 5 jaar wachten voordat we gaan trouwen. Misschien in het jaar dat hij 40 wordt..?
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Snirp do 20 jun 2013 - 23:29

Joh Marin, wat een verhaal! Dan heeft jouw vriend nog wel meer 'achtergrond' dan die van mij.
Snap ook wel dat hij niet binnen zo een korte tijd weer wil trouwen.
Maar wel een supergoed teken dat hij aangeeft het wel met jou te willen! En jij ook met hem, dus komt vast goed!
En kan me ook voorstellen dat je er graag bij geweest was...
Ik heb dat soms nog wel eens met vakanties ofzo, haha! Mijn vriend vertelt uit zichzelf nooit zo heel veel 'van vroeger', maar soms vraag ik er wel eens naar. Vindt het ook leuk om dingen van hem te weten smile 

KOL, spannend dat jullie ook willen gaan trouwen, en misschien dus al binnen nu en 2 jaar smile 
Wij wisten ook al heel snel dat we samen wilden gaan wonen, maar vanwege praktische redenen (vriend studeerde nog aan de andere kant van het land :P), was dat niet mogelijk.
Achteraf gezien vind ik het wel fijn dat we iets langer hebben gewacht, waren ook nog wel zoekende naar een goede balans in onze relatie. Uiteindelijk zijn we na 1,5 jaar samen gaan samenwonen, krijgen we over 6 weken de sleutel van ons eerste koophuis en gaan we volgend jaar trouwen smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:48

En hoe lang zijn jullie nou in totaal samen, Snirp?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 23:52

Hier gaat het heel goed! We zijn nu ruim 2,5 jaar samen en zijn aan het klussen in ons eigen huurhuis, hiep hoi! Hiervoor heb ik 6 jaar anti-kraak gewoond en hij 1,5 jaar met mij, dus we zijn er nu wel een beetje klaar mee!

Leuk dat het met iedereen zo goed gaat Very Happy. Dit is een vruchtbaar topic gebleken haha!

Gast
Gast

Bericht  Marin do 20 jun 2013 - 23:53

Ja tijd voor een nieuwe mooie stap Harri! Happy Harri Haha!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snirp do 20 jun 2013 - 23:56

Marin schreef:En hoe lang zijn jullie nou in totaal samen, Snirp?

Over 2 weekjes 3,5 jaar smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 0:32

Marin, heel herkenbaar hoor.
Mijn man heeft voor mij een hele lange relatie gehad en is ook al een keer eerder getrouwd. Hij wil eigenlijk nooit praten over die bruiloft, terwijl ik stiekem wel heel benieuwd ben naar hoe het was en naar het verschil met onze bruiloft.
Ik heb de trouwfoto's een keer gezien omdat ik ze vond in de kast, maar dat is het. En ik blijf het raar vinden dat hij een heel leven voor mij heeft, waar ik niet bij was dus.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 0:36

Ja herkenbaar Pritt. Het voelt echt als tweede leven, zeg maar. Nou ja, gelukkig hebben we er in het dagelijks leven vrijwel nooit mee te maken, geen contact met ex, en hij heeft echt totaal geen bagage daar aan over gehouden, dat is echt onwijs fijn! Ik heb overigens gewoon de trouwfoto's gezien, en ik vind het wel heel stom maar ik wilde het toch graag zien. Wel ben ik blij dat het in Amerika is, en dat we niet straks naar zelfde trouwlocaties gaan kijken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Middleme vr 21 jun 2013 - 3:06

Hier ook nog steeds goed! Ruim 1,5 jaar, dus aan de korte kant in dit topic :P. Af en toe wat strubbelingen, maar dat komt meer omdat we allebei heel heel heel erg toe zijn aan samenwonen! Over 4 weken de sleutel en over max 11 weken staan alle meubels er Very Happy.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  slaatje vr 21 jun 2013 - 22:04

Marin schreef:
slaatje schreef:Hoe gaat het hier met alle relaties uit dit topic? :-)

Haha wow wat leuk een update hier! Echt al twee hebben een kind :O Jij en Jade. Wie had dat gedacht bij het openen van het topic? Echt gek hoe snel de tijd kan gaan. Wij zijn bijna 2 jaar samen, en wonen net een jaar samen. Nog steeds allemaal goed hoor, eigenlijk geen nieuws haha.

Een jaar alweer? Wat gaat de tijd hard he? En inderdaad, Jade en ik met een baby...had ik 2.5 jaar geleden ook niet verwacht. Wij zijn vandaag over een een maand twee jaar samen. Nooit verwacht dat we dit in zo'n korte tijd allemaal zouden bereiken en mogen meemaken. Het gaat gelukkig nog steeds super. Wel wat strubbelingen gehad, maar dat lag voornamelijk aan mij. Liefde overwint alles!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  slaatje vr 21 jun 2013 - 22:13

Rush, jij ook alweer twee jaar samen met je lover!

Jade, wat een verrijking he, zo'n klein wurmpje in huis. Ik had nooit kunnen vermoeden hoeveel liefde je voor je kind kan voelen. Ik geniet met volle teugen van al zijn ontwikkelingen, van het huismoeder zijn en van mijn man!

Beachgirl, jij dus ook alweer een half jaar. Nog steeds even veel vlinders in je buik?

Marsy, wat een spanning allemaal. Maar wel balen dat het zo lang duurt.

Harry, wat leuk dat jullie lekker aan het klussen zijn. Leuk idd om te lezen dat dit een vruchtbaar topic is geworden, met of zonder kinderen en dat het bij iedereen zo goed uitpakt, inclusief het samen wonen, trouwen, geregistreerd partnerschap en kindjes!

Snirp, wat leuk dat jullie gaan trouwen. Heb je al een jurk op het oog?

KOL, wij zijn ook heel snel gaan samen wonen.....en gaan trouwen.....en we hebben snel een kindje mogen krijgen...haha. Wil je graag dat hij jou vraagt, of zou jij hem ook wel willen vragen?

Middleme, lang zat hoor, doe er nog maar een paar jaartjes bij :-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 23:04

Pritt schreef:Marin, heel herkenbaar hoor.
Mijn man heeft voor mij een hele lange relatie gehad en is ook al een keer eerder getrouwd. Hij wil eigenlijk nooit praten over die bruiloft, terwijl ik stiekem wel heel benieuwd ben naar hoe het was en naar het verschil met onze bruiloft.
Ik heb de trouwfoto's een keer gezien omdat ik ze vond in de kast, maar dat is het. En ik blijf het raar vinden dat hij een heel leven voor mij heeft, waar ik niet bij was dus.
confused Hè? Dus je hebt een serieuze relatie met een man, die al een keer getrouwd is geweest, maar hij heeft daar nog nooit een woord over gesproken? Dan mis je toch een heel groot deel van iemands verleden? Je wilt iemand toch leren kennen, dan kun je toch niet zo'n belangrijk deel van iemands geschiedenis verzwijgen? :O

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 23:08

Ze zegt dat HIJ daar niet zo graag over praat. Ze zegt ook bruiloft hè, niet huwelijk, dat zijn twee verschillende dingen. Kan ik me best voorstellen dat het voor hem niet de meest leuke herinnering is om terug aan te denken. M'n vriend denkt nou ook niet echt vol plezier terug aan die dag. Hij heeft super leuke foto's van hem en z'n familieleden van die dag, maar die ga je ook niet vol ornaat in de woonkamer zetten. Van mij zou 't nog mogen ook hoor, maar het is gewoon geen hele happy herinnering uiteindelijk geworden. We zijn super open over elkaar's verleden, maar het is niet zo dat we gezellig met een kop thee die hele relatie eens gaan doorspreken. Ik neem aan dat Pritt echt wel de wie wat waars weet maar de echte ins en outs hoef je toch niet persé te delen, zeker als HIJ dat niet echt fijn vindt om op te rakelen.
(niet quoten)

Laatst aangepast door Marin op vr 21 jun 2013 - 23:19; in totaal 1 keer bewerkt
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  nina vr 21 jun 2013 - 23:13

Precies, dat denk ik ook, Marin.

Laatst aangepast door nina op za 22 jun 2013 - 7:51; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Quote weggehaald)
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud