Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

+80
xxDila
silly-one
Oasis
Xanna
Stokstaartje
-Ieniemienie-
Pompoen
Sweet Sylvana
Fayebella
Lady1984
Rouxxxe
Evalynn
Theeleut
Winegum
Monte
TukTuk
Carmen_
PrimaBella
Reeza
Charles
Lady Starstruck
SuperGrover
SoGood
Shisha
Sanne
Mint
Ella
Mamsie
Starla
Merai
ThinkPink
Linda
Slakje
loura
mezzoforte
SarahKey
SuzieQ
Susan
Exogenesis
Atelier Madame
Bosjesvrouw
Toet
bolus26
Inge
Alex
Caroow
Snirp
Zonnetje
Katrien
Ooh La La!
Pussycat
Happinaz
love
Japie
Mizz_S
Snoes
Sterrin_
Carra
Tania
smooch
Caramba
Elliot
Sneeuwvlok
Océane
Marin
Lavendel
Silver
Manderijn
Parisienne
Femmem
Rush
Ayla
Antibes
Mari
Fortissimo
Blond
Sterre
Aziraphale
Minx
M@niek
84 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Exogenesis za 15 dec 2012 - 0:47

Aziraphale schreef:M'n trouwjurk heb ik trouwens ook gekregen!

Ik gedeeltelijk ook smile Maar ik moest natuurlijk een duurdere, dus dat was voor mezelf.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Lady Starstruck za 15 dec 2012 - 1:57

Rijbewijs. Alleen ik ben zo'n stumpie die hem nooit heeft gehaald omdat ik zware faalangst heb op de weg. Dus heeft mijn vader er vanaf gezien op den duur. Mijn moeder (mijn vader was toen al overleden) heeft ook vrij lang mijn ziektekosten betaald tot ik het huis uit ging.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Charles za 15 dec 2012 - 2:17

Rijbewijs, zorgverzekering de eerste jaren dat ik studeerde en mijn studie totdat ik er een té groot potje van maakte en mijn tweede studie niet haalde laughcry .
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Reeza za 15 dec 2012 - 5:35

Mn ouders hebben mn studie betaald. Toen ik op mezelf ging wonen de wasmachine, de rest heb ik allemaal zelf betaald
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  PrimaBella za 15 dec 2012 - 5:49

Toen ik 18 werd kwam er een spaarrekening voor me vrij met een bepaald bedrag erop wat ik zelf mocht uitgeven aan grotere zaken. Dus met dat geld ben ik begonnen met rijlessen nemen. Onverwachts ging ik toen op kamers waardoor ik geen rijlessen meer kon volgen. Helaas is het geld toen snel opgegaan aan verhuizen, meubels kopen en alle andere onkosten die bij op jezelf wonen komen kijken N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 394967
Voor de rest heb ik altijd alles zelf betaald; collegegeld, studieboeken, zorgverzekering, rest van het rijbewijs + een autootje.
Alleen toen ik op kamers zat en echt even niet meer rond kon komen, hebben mijn ouders me wel eens wat geld gegeven. Voor de rest vinden ze dat er zelf voor moet sparen.

Maar ik vind wel dat het een verschil maakt wat voor inkomen je ouders en jezelf hebben. Mijn ouders hebben het niet zo breed, daardoor krijg ik best veel studiefinanciering. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat ik daarvan alles zelf betaal.
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Carmen_ za 15 dec 2012 - 6:04

Ze betalen mijn ziektekosten nog altijd en ik krijg nog elke maand zakgeld. Hoe erg, ik ben al jaren uit huis en gescheiden en heb een hele goede baan. Zij zeggen dat ze liever bij leven geven.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Parisienne za 15 dec 2012 - 6:28

Oja, zolang ik studeer krijg ik overigens nog elke maand de alimentatie van mijn vader op mijn rekening bijgeschreven. Mijn vader betaalt mijn moeder nog voor mijn andere twee zusjes, maar ik krijg 'mijn deel' zelf. Vind ik wel lief smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  TukTuk za 15 dec 2012 - 6:40

Tot ik op reis ging mijn studie en zorgverzekering, toen ik besloot te stoppen met mijn studie om te gaan reizen, hebben ze tijdens de reis nog mijn zorgverzekering betaald, maar na terugkomst moest ik dat zelf betalen en tevens ook kostgeld. Ze vonden het prima dat ik stopte met mijn opleiding, maar zeiden ook gelijk dat wanneer ik weer zou gaan studeren, het dan wel zelf zou moeten betalen, en als ik een studieschuld zou krijgen als gevolg van het stoppen met mijn opleiding, ik die ook zelf zou moeten gaan betalen.
Had ik mijn opleiding afgemaakt, dan hadden ze hoogstwaarschijnlijk wel die andere jaren nog mijn collegegeld betaald.

Verder werk ik sinds mijn 12e ongeveer, toen alleen maar assisteren met turnen, maar daar verdiende ik ook al geld mee en vanaf mijn 16e heb ik eigenlijk altijd een bijbaantje gehad naast school.

Rijbewijs heb ik volledig zelf moeten betalen, net als mijn auto.
Verder hebben mijn ouders ook nooit gespaard voor me, ze hebben vroeger wel een rekening geopend, en de eerste jaren wel wat gestort, toen ik vorig jaar dat geld wilde opnemen, bleek daar uiteindelijk maar 180 euro op te staan Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Monte za 15 dec 2012 - 6:58

Toen ik nog klein was gewoon alles + een dwarsfluit die best wel duur was(dacht 1000 gulden toen). En tot mijn 18e gewoon verzekeringen ed. Studie heb ik zelf betaald(eigenlijk van de studiefinanciering omdat mijn ouders toen even niets verdiende en ik dus het hoogste bedrag kreeg). Ze hebben dus vanaf mijn 18e niets meer voor me betaald. Mijn broer heeft de helft van zijn rijbewijs gehad van mijn ouders.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Winegum za 15 dec 2012 - 8:07

Vanaf dat ik een jaar of 7 was kreeg ik zakgeld. Ik kreeg toen eigenlijk nooit zomaar een cadeautje (buiten verjaardag/zwemdiploma/sinterklaas om), dat moest ik dan van mijn eigen zakgeld kopen. Vanaf mijn 14e volgens mij kreeg ik kleedgeld, ook hier moest ik het van doen en ik kan het me niet herinneren dat ik ooit iets extra's kreeg van mijn ouders. Dat vond ik wel jammer! Vanaf mijn 15e had ik een bijbaan.

Mijn ouders hebben verder mijn rijbewijs betaald, hebben mijn MBO studie (3,5 jaar betaald) en betalen ook mijn HBO studie. Dit is mijn laatste jaar, dus mijn ouders gaan nog geld overhouden! Zij hebben de eerste 2 jaar van mijn HBO studie mijn collegegeld + boeken betaald en het derde en vierde jaar vond ik dat ik mijn eigen boeken wel moest betalen. Dus dat doen ze nu niet meer. Ook hebben ze van mijn 18e tot aan mijn 22e mijn zorgverzekering betaald, zij ontvingen mijn zorgtoeslag. Maar toen ik bijna een jaar samenwoonden vond ik dat ik ook gewoon mijn zorgverzekering zelf moet betalen.

Ik heb een half jaar fulltime gewerkt toen ik nog thuis woonden, en tijdens mijn MBO stage, waar ik veel verdiende, hoefde ik geen kostgeld te betalen. Wel moest ik goed sparen van dat geld, voor later. Dat heb ik ook altijd gedaan.

Toen ik ging samenwonen, 3 jaar terug, hebben mijn ouders een groot deel van de badkamer betaald. Vorig jaar kreeg ik nog een geldbedrag van mijn ouders die ze altijd voor mij gespaard hadden. Ik wist hier niks van en ik vond dat toch wel heel erg bijzonder dat ik dat kreeg. Zij hebben het geld 2 jaar lang bij zich gehouden, totdat ze 'zeker' waren dat het tussen mijn vriend en mij goed zat.

Ik zou het later ook zo bij mijn kinderen willen doen, behalve dat ik ze weleens cadeautjes en kleding zal geven als ze onder de 18 zijn. Maar de waarde van geld in laten zien, vind ik zeker belangrijk. Ondanks dat ik veel grote/dure dingen heb gekregen ben ik wel erg geldbewust en spaar ik goed.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 8:25

Ik heb eigenlijk alles gekregen. Toen ik bijna 10 jaar geleden op mezelf ging wonen kon ik daardoor niet goed met geld om gaan, maar verder was het natuurlijk heel relaxt en lief van ze! Pas een paar maanden geleden is mijn vader gestopt met het geven van een flinke maandelijkse bijdrage, en ik merk nu dat ik toch wel heel erg verwend werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Theeleut za 15 dec 2012 - 9:27

Mijn vervolgopleiding en het benodigde materiaal daarvoor hebben mijn ouders betaald.
Dat is alles.
Vanaf mijn 10 of zo kreeg ik 10 gulden zakgeld tot mijn 15e, vanaf toen ging ik een bbl opleiding volgen en betaalde ik alles zelf. Kleedgeld heb ik nooit gehad, verzorgingsartikelen kocht ik ook zelf.

Toen ik het huis uit ging kreeg ik een stofzuiger.

Alles wat ik heb, heb ik zelf voor gewerkt.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Evalynn za 15 dec 2012 - 9:40

Starla schreef:Ik heb vanaf mijn 15e alles zelf betaald, daar ben ik aan de ene kant trots op, aan de andere kant heb ik er ook veel zorgen om gehad terwijl ik nog zo jong was. Ik werkte veel naast de middelbare school/ hbo om alles te kunnen betalen. Ik vond het dan best lastig als ik mensen om me heen zag die alles zomaar in de schoot geworpen kregen, en dat vaak ook nog vanzelfsprekend vonden of er zelfs over liepen te klagen (boeh heb alweer rijles). Ik zou zelf denk ik bij mijn eventuele kinderen een middenweg proberen te doen, niet alles geven, maar zeker ook niet niets geven.
Het zelfde hier, maar dan vanaf mijn 14e. Mijn vader zei ook gelijk toen ik een bijbaantje kreeg dat ik dan geen zakgeld meer kreeg omdat ik het zelf kon verdienen. Daar heb ik het eerst heel moeilijk mee gehad, maar ik denk wel dat dit verstandig is geweest om me snel de waarde van geld te leren.
Wat ik niet eerlijk vind is dat mijn zusje (die is nu 14) niet hoeft te gaan werken en iedere maand gewoon zakgeld krijgt. Daar kan ik erg boos om worden, omdat ik wél moest gaan werken. Aan de andere kant vind ik het beter voor haar dat ze zich nog nergens druk om hoeft te maken.
Ik kan me heel erg ergeren aan mijn medestudenten die hun stufi als zakgeld krijgen en verder ook niets moeten betalen van school etc. Ik denk dat het belangrijk is dat jij je eigen studie bekostigt want dan ben je meer gemotiveerd om ook iets af te maken en gemotiveerd om je best ook echt te doen op opdrachten die je tegen staan.

Ik heb overigens wel mijn rijlessen en eerste auto gekregen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Rouxxxe zo 16 dec 2012 - 0:46

Mijn ouders hebben mijn volledige MBO opleiding en het eerste jaar van mijn HBO opleiding zelf betaald. De rest van mijn HBO opleiding heb ik zelf betaald. Rijbewijs heb ik zelf moeten betalen

Mijn ouders hebben me nooit verplicht een bijbaantje te nemen, tot aan mijn 18e betaalde ze dingen voor me als alle kleren, verzekering e.d. Maar dingen als uitgaan moest ik zelf betalen. Daarom heb ik vanaf m'n 16e wel bijbaantjes gehad. Tot aan dat ik fulltime time ben gaan werken, kreeg ik regelmatig nog wel wat kleren of schoenen of dergelijke van ze, maar dat werd met het jaar geleidelijk minder.

Toen ik op kamers ging wonen heb ik een combi magnetron van ze gehad. Verder kreeg ik toen regelmatig een tas boodschappen mee. Toen ik mijn eerste auto kocht, en een deel van het bedrag tekort kwam hebben ze dat als lening voorgeschoten, en mocht ik in termijnen terug betalen.

Mijn ouders hebben niet zozeer veel grote dingen volledig betaald, maar wel altijd gesteund in kleine dingen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  SuperGrover zo 16 dec 2012 - 1:27

Lissa schreef:
Ik kan me heel erg ergeren aan mijn medestudenten die hun stufi als zakgeld krijgen en verder ook niets moeten betalen van school etc. Ik denk dat het belangrijk is dat jij je eigen studie bekostigt want dan ben je meer gemotiveerd om ook iets af te maken en gemotiveerd om je best ook echt te doen op opdrachten die je tegen staan.
Ik kan me niet ergeren aan mensen met veel geld, die stufi alleen hebben om van te drinken. Sommige mensen hebben het geluk uit een rijk gezin te komen, tja. Het enige wat ik wel bloedirritant vind, is als die studenten dan vervolgens gaan lopen verkondigen dat studeren helemaal niet duur is, of dat studiefinanciering ook eigenlijk helemaal niet nodig is. Dan denk ik, je hebt echt geen idee.

Een groot voordeel van dat ik mijn studie volledig zelf betaal, vind ik dat ik daarmee ook het recht heb om mijn eigen keuzes te maken, zonder dat ik rekening hoef te houden met de wensen van mijn moeder. Ik ben van plan om 6,5 jaar te gaan studeren. Mijn moeder is daar lichtelijk sceptisch over, maar het is mijn geld, dus mijn keuze. Ik zou me bezwaard voelen om die keuze te maken als mijn moeder het zou betalen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 1:35

- Studie en boeken (maximaal 1x switchen)
- Zorgverzekering tijdens de studie
- Zorgtoeslag mag ik zelf houden
- Studiefinanciering mocht ik zelf houden (eerst om te sparen 'thuiswonend', later voor huur).
- Rijbewijs als ik niet ging roken (heb ik niet gedaan, dus rijbewijs in the pocket smile )

En ik krijg elk jaar €100 euro aan vakantiegeld, met kerst en voor mijn verjaardag

Ik ben wel heel blij als ik mijn diploma heb. Ik heb er best veel 'moeite' mee dat mijn ouders zoveel voor mij betalen en dat weten ze ook. Helemaal nu ik een half jaar uitloop heb en zij daardoor €1000 extra moeten betalen. Ik heb echt heel hard gewerkt, en er niet met de pet naar gegooid, maar het blijft gewoon een kloot gevoel. Ze worden boos als ik dat zeg haha. Ik mag mezelf daar niet druk om maken en ze willen gewoon dat ik het haal. I love you

Wel hebben ze mij altijd gestimuleerd om te werken. Op mijn 13e heb ik een krantenwijk gehad met een vriendin, op mijn 14e werkte ik al bij de Bakker Bart (mocht niet eens laughcry ) en daarna heb ik eigenlijk altijd gewerkt. Tot afgelopen jaar (tijdens mijn afstudeerperiode).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Evalynn zo 16 dec 2012 - 4:41

SuperGrover schreef:
Lissa schreef:
Ik kan me heel erg ergeren aan mijn medestudenten die hun stufi als zakgeld krijgen en verder ook niets moeten betalen van school etc. Ik denk dat het belangrijk is dat jij je eigen studie bekostigt want dan ben je meer gemotiveerd om ook iets af te maken en gemotiveerd om je best ook echt te doen op opdrachten die je tegen staan.
Ik kan me niet ergeren aan mensen met veel geld, die stufi alleen hebben om van te drinken. Sommige mensen hebben het geluk uit een rijk gezin te komen, tja. Het enige wat ik wel bloedirritant vind, is als die studenten dan vervolgens gaan lopen verkondigen dat studeren helemaal niet duur is, of dat studiefinanciering ook eigenlijk helemaal niet nodig is. Dan denk ik, je hebt echt geen idee.
Ik kom ook uit een rijk gezin, maar betaal mijn studie ook zelf aangezien mijn ouders dat verstandig vinden om van te leren. Ze zouden het makkelijk kunnen betalen, maar weigeren het gewoon. Ik baal er dan wel van dat ik stufi krijg voor de hoogste inkomens (dat van mijn vader) terwijl die er eigenlijk niets mee te maken heeft omdat hij me financieel niet steunt. Stufi gaat daar in het algemeen wel van uit aangezien ze naar het inkomen van de ouders kijken.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Lady1984 zo 16 dec 2012 - 5:30

Lissa schreef:
SuperGrover schreef:
Lissa schreef:
Ik kan me heel erg ergeren aan mijn medestudenten die hun stufi als zakgeld krijgen en verder ook niets moeten betalen van school etc. Ik denk dat het belangrijk is dat jij je eigen studie bekostigt want dan ben je meer gemotiveerd om ook iets af te maken en gemotiveerd om je best ook echt te doen op opdrachten die je tegen staan.
Ik kan me niet ergeren aan mensen met veel geld, die stufi alleen hebben om van te drinken. Sommige mensen hebben het geluk uit een rijk gezin te komen, tja. Het enige wat ik wel bloedirritant vind, is als die studenten dan vervolgens gaan lopen verkondigen dat studeren helemaal niet duur is, of dat studiefinanciering ook eigenlijk helemaal niet nodig is. Dan denk ik, je hebt echt geen idee.
Ik kom ook uit een rijk gezin, maar betaal mijn studie ook zelf aangezien mijn ouders dat verstandig vinden om van te leren. Ze zouden het makkelijk kunnen betalen, maar weigeren het gewoon. Ik baal er dan wel van dat ik stufi krijg voor de hoogste inkomens (dat van mijn vader) terwijl die er eigenlijk niets mee te maken heeft omdat hij me financieel niet steunt. Stufi gaat daar in het algemeen wel van uit aangezien ze naar het inkomen van de ouders kijken.

Maar als je geen geld krijgt van je vader, waar de stufi wel rekening mee houdt, dan kan je toch vragen of ze je vader buiten de berekening willen houden? Dan moet je vader dat ook ondertekenen. Deze regeling was er een paar jaar geleden nog wel, nu niet meer dan?
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Lady1984 zo 16 dec 2012 - 5:31

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/uitzonderingen/problemen_met_je_ouders.asp

Deze link bedoel ik.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Carmen_ zo 16 dec 2012 - 5:40

Die regeling is er nog steeds maar het is wel een rompslomp die jaren geleden bij mij maanden duurde. We hebben het contact maar hersteld, ging sneller.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Evalynn zo 16 dec 2012 - 6:55

Ik denk dat die regel er vast nog wel is, maar dat ik daar niet voor in aanmerking kom. Mijn vader kan namelijk gewoon meebetalen. We hebben geen ruzie en ik woon gewoon thuis. Hij wil het gewoon uit principe niet. Die regel is volgens mij meer bedoeld voor iemand die geen contact meer heeft met zijn of haar ouders en dat ook kan aantonen. Anders zou er te veel misbruik van gemaakt worden denk ik.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  TukTuk zo 16 dec 2012 - 8:24

Lissa schreef:Ik denk dat die regel er vast nog wel is, maar dat ik daar niet voor in aanmerking kom. Mijn vader kan namelijk gewoon meebetalen. We hebben geen ruzie en ik woon gewoon thuis. Hij wil het gewoon uit principe niet. Die regel is volgens mij meer bedoeld voor iemand die geen contact meer heeft met zijn of haar ouders en dat ook kan aantonen. Anders zou er te veel misbruik van gemaakt worden denk ik.

Klopt, dat is echt alleen voor extreme gevallen waarbij er geen contact is.
Ik zit met hetzelfde probleem, mijn ouders betalen niks mee, woon op mezelf, maar ik krijg alleen de basisbeurs omdat mijn ouders teveel verdienen..
Echt zo oneerlijk dat DUO alleen naar het inkomen van je ouders kijkt en niet naar de situatie waarin je zit.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Antibes zo 16 dec 2012 - 8:53

Ik vind dat eerlijk gezegd eerder oneerlijk van je ouders dan van DUO. Als je ouders jou financieel zouden kunnen ondersteunen, vind ik niet dat de overheid dat zou hoeven doen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  TukTuk zo 16 dec 2012 - 8:58

Antibes schreef:Ik vind dat eerlijk gezegd eerder oneerlijk van je ouders dan van DUO. Als je ouders jou financieel zouden kunnen ondersteunen, vind ik niet dat de overheid dat zou hoeven doen.

Je kan moeilijk je ouders verplichten om je studie te betalen?
En het gevolg is wel dat je als student de dupe er van bent. Het zou ergens ook wel een beetje raar zijn als je op jezelf woont, dat je ouders nog mee betalen aan je studie.. En ik vind het dus ook raar dat DUO nog naar het inkomen van je ouders blijft kijken zodra je op jezelf woont.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 6:28

Wat ik van mijn ouders kreeg en krijg:
- 1ste opleiding
- Kledinggeld tot mijn 18e
- 2de studie (als cadeau omdat ik de eerste met een hoog cijfer heb afgerond, ben ze zo dankbaar hiervoor!)
- Zorgverzekering tot ik klaar ben met school
- Combimagnetron als samenwooncadeau
- Spaarcentjes, waarvan ik een gedeelte zelf bij heb gelegd om een auto te kopen
- Autoverzekering en wegenbelasting


Mijn ouders hebben het niet breed, maar ook niet slecht. Een groot gedeelte van de kosten zijn de kinderen, ik ben ze hier altijd dankbaar voor geweest. Ik werk vanaf mijn twaalfde, dus heb het financieel altijd goed gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 4 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum