Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

+80
xxDila
silly-one
Oasis
Xanna
Stokstaartje
-Ieniemienie-
Pompoen
Sweet Sylvana
Fayebella
Lady1984
Rouxxxe
Evalynn
Theeleut
Winegum
Monte
TukTuk
Carmen_
PrimaBella
Reeza
Charles
Lady Starstruck
SuperGrover
SoGood
Shisha
Sanne
Mint
Ella
Mamsie
Starla
Merai
ThinkPink
Linda
Slakje
loura
mezzoforte
SarahKey
SuzieQ
Susan
Exogenesis
Atelier Madame
Bosjesvrouw
Toet
bolus26
Inge
Alex
Caroow
Snirp
Zonnetje
Katrien
Ooh La La!
Pussycat
Happinaz
love
Japie
Mizz_S
Snoes
Sterrin_
Carra
Tania
smooch
Caramba
Elliot
Sneeuwvlok
Océane
Marin
Lavendel
Silver
Manderijn
Parisienne
Femmem
Rush
Ayla
Antibes
Mari
Fortissimo
Blond
Sterre
Aziraphale
Minx
M@niek
84 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Fortissimo vr 14 dec 2012 - 2:41

Marin schreef:
Fortissimo schreef:Maar Marin, is jouw broertje ook een jaar naar Amerika geweest?

Nee Australie N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 2 253468018

Oooh oke, nee, dan begrijp ik je 'jaloezie' wel Wink Ik dacht dat hij geen reis had gehad, vandaar.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Sneeuwvlok vr 14 dec 2012 - 2:42

Ze hebben mijn rijbewijs betaald en inrichting van m'n kamer. Nu betalen ze elk jaar mijn collegegeld en krijg ik een maandelijkse bijdrage, in dat bedrag rekenen ze wel mee dat ik m'n boeken etc. moet betalen maar ze willen graag dat ik dat zelf regel. Verder krijg ik regelmatig nog wel eens een cadeautje als ik met m'n moeder aan het winkelen ben.
Ik ben heel blij met alles wat ik gekregen heb, en zeker die maandelijkse bijdrage zou ik later ook heel graag aan m'n kinderen willen geven als ze aan het studeren zijn
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Elliot vr 14 dec 2012 - 2:43

Ik betaalde veel zelf, maar niet alles.

Wat ik zelf heb betaald:
- telefoon + beltegoed en later abonnement
- zorgverzekering vanaf mijn 18e (daarvoor was het volgens mij nog anders geregeld, met ziekenfonds ed)
- collegegeld, studieboeken
- kleding vanaf mijn 16e ongeveer
- één rijles per maand en tweede keer afrijden

Mijn moeder heeft mijn zus en mij ook altijd gestimuleerd om een baantje te zoeken, zodat we financieel op eigen benen konden staan én zodat we de waarde van geld beter gingen waarderen. Hier ben ik heel blij mee, ik weet nu hoe het is om te moeten werken voor bepaalde dingen. Mijn ouders betaalden wel de eerste keer afrijden plus de meeste rijlessen, omdat ze dat zo belangrijk vonden. En natuurlijk sprongen ze bij als ik het echt niet redde, maar alleen voor belangrijke dingen. Als ik zelf teveel gebeld had en geen beltegoed meer kon kopen gingen ze me dat echt niet geven hoor. Maar als ik ineens heel veel studieboeken tegelijk nodig had en ook nog eens mijn collegegeld in diezelfde maand moest betalen waren ze wel bereid om me daarmee te helpen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Marin vr 14 dec 2012 - 2:44

Fortissimo schreef:
Marin schreef:
Fortissimo schreef:Maar Marin, is jouw broertje ook een jaar naar Amerika geweest?

Nee Australie N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 2 253468018

Oooh oke, nee, dan begrijp ik je 'jaloezie' wel Wink Ik dacht dat hij geen reis had gehad, vandaar.

Ja, haha smile Het is ook niet echt een wereldramp, want ik heb 'genoeg' gekregen en ik zal er zeker niet over klagen, maar het voelt gewoon niet helemaal consequent, zeg maar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Caramba vr 14 dec 2012 - 2:44

Niets, heb altijd alles zelf moeten betalen en sparen.
Ik heb ook niets bij mijn vader geleend.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Tania vr 14 dec 2012 - 2:45

Mijn ouders hebben mijn studie betaald. Mijn rijbewijs heb ik gehad voor mijn achtiende verjaardag. Ze hebben zo'n 3000 euro bijgedragen aan mijn bruiloft. Toen ik ging samenwonen hebben we ook veel gehad (bank, gordijnen, keukenapparatuur enz.), ik denk in totaal zo'n 4000 euro. Veel vakanties, ook toen ik al uit huis was en ik ging een weekje met m'n moeder weg dan betaalde zij alles. En nu vergeet ik vast nog heel veel.
Voor mijn kinderen kopen ze ook veel. Babykamertje, (heel veel) kleertjes, box, wippertje, schommelstoeltje enz. Denk dat ze voor allebei minimaal de helft van de uitzet hebben betaald.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  smooch vr 14 dec 2012 - 2:45

Vanaf mijn 18e betaalde ik mijn studie en verzekering zelf.
Het hoefde niet maar ik had een bijbaantje en kon het betalen. Mijn moeder had het niet heel breed en met nog 4 kinderen in huis werd het erg veel, vond ik. Op mijn 20e ben ik gaan samenwonen.

Mijn vader heeft mijn rijbewijs betaald en toen ik was afgestudeerd een vakantie naar Suriname.

smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Carra vr 14 dec 2012 - 2:48

Ik heb mijn studie gekregen en mijn rijbewijs.

Daarnaast heb ik € 2000 bij mijn ouders geleend voor de aanschaf van mijn eerste auto. Ik heb de auto gekocht toen ik ging werken. Ik woonde toen nog thuis dus heb dat in een paar maanden terugbetaald.

Mijn ouders hadden het vroeger niet breed, maar hebben voor mijn zus en mij het geld voor studie opzij gezet. Mijn moeder vond het heel belangrijk dat wij ons rijbewijs gingen halen, omdat zij heel lang de enige in het gezin is geweest met een rijbewijs.

Ik kreeg vanwege het inkomen van mijn ouders wel maximale studiefinanciëring. Wij hebben toen de afspraak gemaakt dat ik dat bedrag zou afstaan aan mijn ouders en dat zij mijn kleding e.d. tot op zekere hoogte betaalden. Daarnaast had ik een bijbaantje, dus van dat geld kon ik de overige dingen kopen en op vakantie en zo.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 2:54

Mijn ouders hebben mijn rijbewijs betaald, mijn studie, mijn zorgverzekering (studie en zorgverzekering doen ze nog steeds) en mijn telefoonrekening. Dat doen ze helaas niet meer nerd . Mijn huur zouden ze ook betalen als het nodig was maar dat is niet nodig want ik heb een goede deal met mijn oppasgezin. En ik werk verder gewoon sinds mijn 14e voor de rest.

Verder kreeg ik toen ik 18 werd nog een spaarrekening met een groot bedrag. Daar mag ik grote dingen als reizen, meubels, laptops enzo van betalen.

Verder kreeg ik toen ik 16 was een brommer. Maar ik denk niet dat ze mijn eerste auto gaan betalen :P. Ik mag nu altijd mijn moeders auto gebruiken dus dat is ook relax!

Laatst aangepast door Harrison op vr 14 dec 2012 - 2:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ vr 14 dec 2012 - 2:55

Niks van dat alles, ik heb alles altijd zelf moeten betalen, op een klein beetje zakgeld na, maar dat was ook over toen ik zelf ging verdienen. Kom uit een gezin met 7 kinderen, en mijn vader was afgekeurd en moeder kon ook niet werken, dus het kon nou eenmaal niet. Gelukkig heb ik het toch maar mooi voor elkaar gekregen allemaal! Opleiding zelf betaald, rijbewijs, mijn eigen autootjes, en uiteindelijk samen met mijn man een huis gekocht en ook daarvoor alles zelf betaald. Ook de bruiloft en jurk enz.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Snoes vr 14 dec 2012 - 2:55

Mijn studie, mijn rijbewijs, mijn eerste auto en heel vaak ook kleding die ik kocht. Ik heb heel veel gekregen, maar was me toch altijd heel bewust van het geld. Ik heb ook altijd bijbaantjes gehad en van zodra ik zelf fulltime ging werken, heb ik ook alles zelf betaald.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Mizz_S vr 14 dec 2012 - 2:57

Zolang ik nog thuiswoonde en nog studeerde hebben ze mijn verzekering betaald. Mijn studie heb ik volledig zelf betaald. (Ik geloof dat ik wel een keer een aantal boeken heb gekregen, bij elkaar iets van 200 euro ofzo?). Mijn eerste 20 rijlessen heb ik cadeau gekregen voor mijn 18e verjaardag, daarna moest ik het zelf betalen. Toen ik ging samenwonen heb ik ook alles zelf betaald, we hebben van mijn ouders een combimagnetron cadeau gehad maar verder niet. Kortom, het meeste betaalde ik dus wel zelf.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Japie vr 14 dec 2012 - 2:58

Mijn ouders hebben de helft van mijn rijbewijs betaald, mijn brommer rijbewijs en een scooter, mijn studie's, mijn zorgverzekering tot ik het huis uit ging en ik kreeg een spaarrekening mee toen ik het huis uitging.
Ik krijg nu nog vaak extra's van mijn ouders. Pas bv een nieuwe fiets. Niet omdat ik het niet kan betalen, maar gewoon omdat ze dat leuk vinden en kunnen doen.

Ik moet wel zeggen dat ik vanaf mijn 14e gewerkt heb. Eerst een krantenwijk en daarna bijbaantjes. Zo heb ik zelf geleerd met geld om te gaan en te sparen voor als ik iets wilde hebben.

Laatst aangepast door Japie op vr 14 dec 2012 - 3:29; in totaal 1 keer bewerkt
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  love vr 14 dec 2012 - 3:06

Mijn ouders hebben mijn studie betaald, mijn zorgverzekering en mijn rijbewijs tevens spaarden ze op een spaarrekening.
De spaarrekening kreeg ik toen ik uit huis ging mee, en mocht zelf beslissen wat ik daarvan ging kopen.
Bij mijn rijbewijs moest ik de eerste 10 lessen zelf betalen, ik mocht pas beginnen met lessen als ik het bedrag van die 10 lessen had. Ik zelf had vanaf mijn 14de al bijbaantjes, daarvan spaarde ik of kocht ik extra`s.

Mijn broertje krijgt precies hetzelfde .
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784

Bericht  Happinaz vr 14 dec 2012 - 3:25

Mijn ouders hebben tot aan mijn HBO studie alle schoolgelden betaald en mijn zorgverzekering. Daarbij kreeg ik kleedgeld per maand.
Daarna werkte ik en kreeg ik eigenlijk niks meer en moest ik zelfs meebetalen via huishoudgeld. Ik heb dit overigens nooit erg gevonden. Ik heb dus mijn HBO, mijn POst-HBO en mijn master zelf betaald, mijn kamer zelf betaald en mijn rijbewijs zelf betaald. Ik werkte altijd veel uren naast mijn studie.
Wel kreeg ik tussendoor vaak dingen als we samen gingen winkelen of gewoon zomaar omdat ze trots op me waren.

Nu krijg ik ook met mijn verjaardag en kerst nog steeds 100 euro. Dus dat vind ik eigenlijk heel verwend. Door de manier waarop dit allemaal gegaan is en opgebouwd is heb ik leren omgaan met geld maar tegelijkertijd heb ik helemaal niks aan spaargeld, waar ik me dan wel zorgen over maak. Dus ik hoop dat er komend jaar wat financiële ruimte komt!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892

Bericht  Pussycat vr 14 dec 2012 - 3:25

Niks... En ik weet dat, dat niet was omdat ze niet wilden, maar ze konden het gewoon niet.

Mijn ouders hebben het nooit breed gehad en na de scheiding was er helemaal niks meer te besteden. Ik werkte dan ook al vanaf mijn 12e. (kranten/folders bezorgen) heb van alles gedaan. Daarna nog vele bijbaantjes gehad. Meestal 2 tegelijk. Ook tijdens mijn studie.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:29

Mijn ouders hebben tot en met de middelbare school het boekengeld betaald, mijn ov-abonnement, kleding etc. Toen ik zelf een bijbaantje kreeg moest ik daar wel zelf de kleding voor betalen.

Toen ik ging studeren heb ik zelf het collegegeld en alle andere bijkomende kosten moeten betalen, omdat mijn ouders daar geen geld voor hadden.. Ik heb ook zelf de rijlessen voor het rijbewijs moeten betalen en bij het op mezelf gaan heb ik ook alles zelf betaald. Maar mijn ouders hebben mij wel heel goed geholpen met klussen etc.

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! vr 14 dec 2012 - 3:57

Studie, rijbewijs, verzekeringen, kleding.
Tot ik het huis uit ging heb ik eigenlijk niks hoeven betalen.

Om iets terug te doen neem ik m'n ouders regelmatig mee uit eten.
In verhouding klopt het natuurlijk niet helemaal, maar wil ze op die manier duidelijk maken dat ik ze erg waardeer. Zeker omdat ze vroeger weinig te besteden hadden.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Katrien vr 14 dec 2012 - 4:13

Mijn ouders hebben de helft van mijn rijbewijs betaald en een maandelijkse bijdrage toen ik op kamers woonde (2 jaar). Toen ik mijn rijbewijs gehaald heb heb ik als cadeau een auto van ze gekregen.
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  Zonnetje vr 14 dec 2012 - 4:26

Mijn ouders hebben veel voor mij betaald:
- twee studies: hbo en universiteit
- mijn rijbewijs
- mijn zorgverzekering, totdat ik was afgestudeerd
- een flinke bijdrag voor mijn eerste auto/meubels in huis, dat mocht ik zelf weten

Ik mocht mijn studiefinanciering altijd houden als kleedgeld.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Snirp vr 14 dec 2012 - 4:30

Mijn ouders hebben mijn eerste voltijd-studie betaald en mijn rijbewijs tot aan mijn eerste examen (alles na het zakken heb ik zef betaald). Toen ik ging werken, heb ik kostgeld betaald. Dit heb ik later terug gekregen in de vorm van een wasmachine en een droger toen ik ging samenwonen smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Caroow vr 14 dec 2012 - 4:32

Mijn moeder heeft niks betaald. Vanaf mijn 18e heb ik alles zelf betaald, daarvoor kreeg ik nog 40 euro per maand.

Toen kon ze het niet missen, nu ze getrouwd is heeft ze het een stuk ruimer en krijg ik vaker dingen, zoals onlangs de kinderwagen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Alex vr 14 dec 2012 - 4:37

Studie hebben ze volledig betaald, mijn eerste rijles en mijn zorgverzekering tot ik het huis uit ging. Vanaf mijn achttiende betaal ik alles zelf (behalve nu, mijn ouders én schoonouders hebben pas nieuwe kleren gekocht voor A. omdat wij het geld niet hebben).
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Inge vr 14 dec 2012 - 4:39

Mijn mbo studie
Tot ik afgestudeerd was mijn zorgverzekering
Mijn 1e 10 rijlessen
Op mijn 21e kreeg ik de spaarrekening die ze voor mij geopend hadden doen ik geboren werd
Wasmachine toen ik samen ging wonen
Mijn jurk toen ik ging trouwen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  bolus26 vr 14 dec 2012 - 4:39

Rijbewijs,studie (boeken betaalde ik van mn financiering) en extraatjes zoaks schoolreisjes,extra zakcentje voor op vakantie.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: