Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

+80
xxDila
silly-one
Oasis
Xanna
Stokstaartje
-Ieniemienie-
Pompoen
Sweet Sylvana
Fayebella
Lady1984
Rouxxxe
Evalynn
Theeleut
Winegum
Monte
TukTuk
Carmen_
PrimaBella
Reeza
Charles
Lady Starstruck
SuperGrover
SoGood
Shisha
Sanne
Mint
Ella
Mamsie
Starla
Merai
ThinkPink
Linda
Slakje
loura
mezzoforte
SarahKey
SuzieQ
Susan
Exogenesis
Atelier Madame
Bosjesvrouw
Toet
bolus26
Inge
Alex
Caroow
Snirp
Zonnetje
Katrien
Ooh La La!
Pussycat
Happinaz
love
Japie
Mizz_S
Snoes
Sterrin_
Carra
Tania
smooch
Caramba
Elliot
Sneeuwvlok
Océane
Marin
Lavendel
Silver
Manderijn
Parisienne
Femmem
Rush
Ayla
Antibes
Mari
Fortissimo
Blond
Sterre
Aziraphale
Minx
M@niek
84 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Xanna wo 19 dec 2012 - 1:42

Mijn ouders hebben mijn collegegeld betaald voor 7 jaar studeren (3 afgeronde studies). Verder kreeg ik 130 euro per 3 maanden kleedgeld van mijn 14e tot mijn 18e ongeveer. Hier moest ik ook schoenen, winterjas etc. van betalen. Op mijn 18e hebben mijn ouders mijn rijbewijs betaald, 30 lessen en 1 keer theorie en praktijk. Ook betalen mijn ouders mijn maandelijkse kosten van de zorgverzekering, mijn eigen risico betaal ik zelf.

Als ik het zo opsom is het een flink bedrag dus. Wel heb ik vanaf mijn 14e tot en met mijn 24e altijd veel gewerkt naast mijn school en studies. Zo kon ik dus mijn boeken en overige studiegerelateerde kosten zelf betalen, mijn budget voor kleding aanvullen en mijn spaarrekening uitbreiden. Ik ben op mijn 19e het huis uit gegaan en heb vanaf dat moment (op mijn schoolgeld en zorgverzekering na) altijd in mijn eigen onderhoud voorzien. Zodra ik een redelijk vast inkomen heb, neem ik de kosten van de zorgverzekering weer voor mijn eigen rekening.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Oasis wo 19 dec 2012 - 2:17

Zorgverzekering tot mijn 18e (sindsdien zelf betaald), een gedeelte van mijn studie en ze hebben ook altijd bijgesprongen als ik een maand niet uit kwam of dringend nieuwe kleding/schoolboeken/boodschappen nodig had en het niet kon betalen.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Rush wo 19 dec 2012 - 2:18

Oasis schreef:Zorgverzekering tot mijn 18e (sindsdien zelf betaald), een gedeelte van mijn studie en ze hebben ook altijd bijgesprongen als ik een maand niet uit kwam of dringend nieuwe kleding/schoolboeken/boodschappen nodig had en het niet kon betalen.
Kinderen zijn gratis meeverzekerd N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Oasis wo 19 dec 2012 - 2:18

Oh! Very Happy
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  silly-one vr 21 dec 2012 - 23:51

Vanaf mijn 14de kleedgeld ( 100 gulden per maand).
Vanaf mijn 16de mijn studie en mijn kamerhuur, plus alle extra kosten die erbij kwamen zoals als geld voor de trein en de boodschappen. Ik ging toen voor mijn studie op kamers en omdat ik nog geen 18 was kregen mijn ouders wel dubbele kinderbijslag, maar dat was alleen al mijn kamer huur.
Plus al mijn studiekosten voor 3 jaar MBO.
Daarna hebben ze mijn HBO studie betaald, plus een deel van mijn kamer huur. Mijn ouders wilde tot een bepaald bedrag mee betalen en daarboven moesten wij ( ook mijn broer en zus) bijleggen. Op zich wel reëel. Ik wil groter en luxer, dus waarom dan niet zelf meebetalen.
Tijdens mijn studie hebben mijn ouders ook mijn ziektekosten betaald.

Leuke dingen etc. moest ik zelf betalen. Ik had het geluk dat ik een bijbaantje had wat goed verdiende, waardoor ik als een luxe student kon leven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  xxDila za 22 dec 2012 - 12:25

Eigenlijk alles..
Ik heb wel altijd gewerkt vanaf mijn 14e (krantenwijk, supermarkt, zeeman & tankstation). Dat was voor mijn ouders ook belangrijk. Ondanks dat ik strontverwend ben als kind/tiener wilden ze wel dat ik zelf zou gaan werken. Van mijn loon deed ik vooral leuke dingen als uitgaan, vakantie, uitstapjes, feestjes. Kleding, schoenen etc betaalde mijn ouders tot ik plus minus 18 was volledig en toen moest ik zelf ook wat bij dragen.
Verder o.a.
- College geld + boeken
- scooter + certificaat
- rijbewijs (heb ik een deel van terug betaald)
- zorgverzekering tot een aantal maandjes geleden. Meer omdat we er nooit aan hebben gedacht om het rekening nummer om te zetten toen ik uit huis ging (2008). Paar maanden geleden kwamen we daarachter laughcry
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  GeKKiE za 22 dec 2012 - 20:51

Mijn ouders hebben eigenlijk altijd alles betaald tot ik klaar was met mijn studie; verzekering, collegegeld, boeken, rijbewijs, kleedgeld en kleding, zakgeld, vakantie's.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Lonely Goatherd za 22 dec 2012 - 21:02

Nadat ik op m'n 19e het huis uit ging om te studeren niets meer, op 1 keer mijn boeken van ongeveer 600 euro na toen ik aan een nieuwe studie begon.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Joli86 za 22 dec 2012 - 23:52

Mijn moeder heeft mijn studie betaald, rest allemaal zelf.
Rijbewijs, auto, telefoon, verzekering, kleding etc heb ik zelf met bijbaantje bij elkaar verdiend. Wij hebben een groot gezin en als alleenstaande ouder had ze er gewoon geen geld voor.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Roxi3 zo 23 dec 2012 - 0:27

Ik kreeg vanaf mijn 16de kleedgeld en moest daar zelf alle kleding en schoenen mee betalen en daar waren mijn ouders vrij streng in zodat ik ook echt met dat bedrag uit moest komen. Mijn ouders hebben altijd voor mij gespaard, hierdoor had ik toen ik op mijzelf ging een mooi bedrag om in mijn huis te stoppen. Daarnaast heb ik na het behalen van mijn havo-diploma een rijlessen pakket inclusief rijexamen gehad. Tijdens mijn studie nam mijn vader het collegegeld voor zijn rekening en ik betaalde alleen mijn boeken. Op mijn 19de ging ik samenwonen en toen moest ik mijn zorgverzekering zelf gaan betalen, tot die tijd heeft mijn vader dat gedaan.

Mijn ouders hebben het goed en hebben mij ook altijd alles kunnen geven wat ik nodig had, ze staan nog steeds altijd voor me klaar en daar ben ik heel dankbaar voor.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 6 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum