Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

+80
xxDila
silly-one
Oasis
Xanna
Stokstaartje
-Ieniemienie-
Pompoen
Sweet Sylvana
Fayebella
Lady1984
Rouxxxe
Evalynn
Theeleut
Winegum
Monte
TukTuk
Carmen_
PrimaBella
Reeza
Charles
Lady Starstruck
SuperGrover
SoGood
Shisha
Sanne
Mint
Ella
Mamsie
Starla
Merai
ThinkPink
Linda
Slakje
loura
mezzoforte
SarahKey
SuzieQ
Susan
Exogenesis
Atelier Madame
Bosjesvrouw
Toet
bolus26
Inge
Alex
Caroow
Snirp
Zonnetje
Katrien
Ooh La La!
Pussycat
Happinaz
love
Japie
Mizz_S
Snoes
Sterrin_
Carra
Tania
smooch
Caramba
Elliot
Sneeuwvlok
Océane
Marin
Lavendel
Silver
Manderijn
Parisienne
Femmem
Rush
Ayla
Antibes
Mari
Fortissimo
Blond
Sterre
Aziraphale
Minx
M@niek
84 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 2:12

Er is een topic over wat de ouders gaan sparen om spullen voor hun kinderen te betalen later. Nu ben ik wel benieuwd, wat hebben jouw ouders voor jou betaald? Rijbewijs/Auto/Studie/Huis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  M@niek vr 14 dec 2012 - 2:14

Niks helaas daar was geen geld voor.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Minx vr 14 dec 2012 - 2:15

Rijbewijs voor de helft, studie volledig. Verzekeringen tot we zelf een baan hebben waarbij we het kunnen missen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 2:15

Ik heb alles zelf moeten betalen. Ze sprongen echt wel bij toen ik thuis woonde en iets niet redde, maar het was niet dat mijn studie volledig betaald werd of dat ik mijn rijbewijs kreeg. Mijn ouders vonden dat ik er zelf voor moest sparen en het moest leren ook om voor zulke dingen te sparen. Ik kreeg gewoon een aantal lessen en mijn TTT. Ik heb een deel van mijn spaargeld gebruikt om mijn auto te kopen toentertijd de rest had ik geleend en binnen een jaar terugbetaald.

Mijn zorgverzekering werd betaald door het werk van mijn vader, zolang ik studeerde.


Laatst aangepast door Pippa op vr 14 dec 2012 - 2:15; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 2:15

ze hebben m`n rijbewijs betaald, ik heb de theorielessen en examens moeten betalen. Verder hebben ze maandelijks een X bedrag gespaard tot ik 18 was waarvan ik toen m`n eerste en tweede autootje kon kopen.
Mij studie hebben ze ook betaald, het scheelt wel dat ik m`n middelbare school in belgie heb gedaan en de opleidingen daar niet duur zijn.


Laatst aangepast door Lily op vr 14 dec 2012 - 2:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Aziraphale vr 14 dec 2012 - 2:15

Mijn ouders hebben vroeger gespaard voor ons dus ik kreeg op m'n 18e een leuke spaarrekening. Het liefst wel te besteden aan de toekomst, zoals aankleding van m'n huis of een auto oid en niet voor 'zomaar' aankopen. Dit hebben we allemaal braaf gedaan smile

Verder heeft mijn moeder van alle vier de kinderen het rijbewijs betaald en de studieboeken. De studie zelf betaalde ik van m'n prestatiebeurs, in termijnen. Ik woonde gewoon thuis en alles werd verder betaald tijdens mn studie en ik kreeg kleedgeld.


Laatst aangepast door Aziraphale op vr 14 dec 2012 - 2:16; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Sterre vr 14 dec 2012 - 2:15

Studie, althans mijn collegegeld. Daarnaast hebben ze vanaf mijn geboote altijd gespaard voor mij en kreeg ik pas beschikking over dat bedrag toen ik volwassen was. Een klein gedeelte van het huis kon hiervan worden betaald en ik heb nog steeds wat over als buffer. Heel fijn!


Laatst aangepast door Sterre op vr 14 dec 2012 - 2:17; in totaal 1 keer bewerkt

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Blond vr 14 dec 2012 - 2:17

Mijn rijbewijs, mijn volledige studies, en ze hebben tot mijn 21ste voor me gespaard, wat ik nu heb gebruikt om mijn huis in te richten.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Fortissimo vr 14 dec 2012 - 2:17

Helft van mijn studie, helft van mijn rijbewijs en mijn verzekering wordt nog steeds betaald totdat ik dit zelf kan betalen.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Mari vr 14 dec 2012 - 2:18

Ik heb mijn opleiding gehad, mijn rijbewijs en een aanzienlijk bedrag spaargeld toen ik uit huis ging. Ik realiseer me dat dit niet overal gebeurd omdat dit ook niet bij iedereen kan (of mensen net als mijn collega het graag voor zichzelf houden). Ik weet dat mijn ouders de eerste jaren van onze kindertijd krom hebben moeten liggen om aan het spaarplan te voldoen (Ze kregen na 15 jaar 15% rente als ze een X bedrag per jaar spaarden).

Nog steeds krijgen we regelmatig een extraatje, en ik ben daar erg dankbaar voor.

Ik hoop dat ik mijn kinderen later precies hetzelfde mee kan geven, het is zo fijn om het te krijgen, ik geef dat dan later graag door. Gelukkig moest ik wel al vanaf mijn 14e een bijbaantje nemen zodat ik leerden om met geld om te gaan.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Antibes vr 14 dec 2012 - 2:18

Oefff.. Alles? Rijbewijs, kleding, studie, huur, verzekeringen. Nu nog steeds, dat hebben ze voor mij en mijn zus gewoon zo gepland tijdens studententijd. Inderdaad ook vanwege het focus op studeren en niet móeten werken erbij.

Motorrijbewijs heb ik wel zelfbetaald overigens. Ook heb ik nu nog een spaarrekening van zo'n 15.000 van mijn vroegere zilvervloot. Ze zijn altijd heel erg van het grote "belangrijke" dingen meebetalen. Voor verjaardagen kreeg ik vaak bijv. juist helemaal niet zoveel.. smile


Laatst aangepast door Antibes op vr 14 dec 2012 - 2:23; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Ayla vr 14 dec 2012 - 2:18

Studie hebben zij betaald, rijbewijs en auto heb ik zelf betaald.

Wil nu voor Elena ook sparen zodat we in ieder geval later haar studie kunnen betalen, en als het erin zit, ook haar rijbewijs.


Laatst aangepast door Ayla op vr 14 dec 2012 - 2:18; in totaal 1 keer bewerkt
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Rush vr 14 dec 2012 - 2:18

Niets.

Ik heb ook nooit van m`n ouders geleend (wel andersom, helaas) en als puber kreeg ik ook natuurlijk kleding, maar toen ik op m`n 15de mijn eerste echte bijbaantje kreeg, was dat allemaal voorbij. Ik kreeg toen nog wel eens sokken of een trui als ik met m`n moeder in de stad was, maar meestal betaalde ik alles zelf én trakteerde ik mijn moeder op iets nieuws. Mijn eerste rijles heb ik van m`n ouders gekregen en dat was ook direct m`n duurste verjaardagscadeau ooit (€35). Op verjaardagen krijg ik nu altijd €20. Mijn ouders hebben ook niet gespaard voor de kinderen en m`n broer heeft zijn universitaire studie zelf moeten betalen. Daar was gewoonweg geen geld voor.


Laatst aangepast door Rush op vr 14 dec 2012 - 2:40; in totaal 2 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Femmem vr 14 dec 2012 - 2:21

Mijn ouders hebben mijn rijbewijs betaald, dit was het cadeau voor mijn 18e verjaardag.
Toen ik slaagde voor mijn vwo, kreeg ik een groot bedrag om bv laptop van te kopen en meubels voor op m'n studentenkamer.
Ze betalen mijn studie (collegegeld) en ik krijg zakgeld zodat ik niet per se hoef te werken,
maar al mijn tijd aan mijn studie kan besteden.
Voor mijn broertje geld hetzelfde. Ook zijn 2e studie wordt betaald, maar tijdens zijn master zal hij
wel bij moeten lenen, omdat hij dan geen stufie meer krijgt (?)
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Parisienne vr 14 dec 2012 - 2:22

Van de grote dingen eigenlijk niks. Mijn studie betaal ik zelf, evenals mijn rijbewijs. Ik kreeg voor mijn 18e verjaardag wel een leuk financieel extraatje, dus dat gebruikte ik om mijn rijbewijs van te betalen. Het overige deel leende ik van mijn opa en oma en heb ik binnen een jaar terugbetaald. Daarnaast kregen mijn zusjes en ik eigenlijk vrijwel altijd wat we wilden. Ik ging ook pas zelf mijn zorgverzekering betalen toen ik uit huis ging. We zijn echt niks tekort gekomen vroeger, alleen hebben we voor de grote dingen toch zelf moeten werken/sparen. Mijn ouders hadden vroeger wel een spaarrekening voor ons, maar door de scheiding moest helaas alles verdeeld en gebruikt worden. Anders had mijn moeder geen geld om ons van te onderhouden en om een huisje voor zichzelf (en ons) te regelen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Manderijn vr 14 dec 2012 - 2:27

Niks! En tot op de dag van vandaag ook nog nooit wat van ze geleend omdat ik iets niet kon betalen o.i.d
Ik geloof dat ik van de 6 kinderen 1 van de 2 ben die nog nooit iets geleend heeft ook, dus 4 wel! En dan met name voor huisinrichting en auto's.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Silver vr 14 dec 2012 - 2:29

Helemaal niets, wij moesten zelf leren sparen, en met geld omgaan. Ik was daar niet goed in, dat is dan ook 1 van de redenen dat ik met mijn 23e pas mijn rijbewijs heb gehaald.

*edit* Wel hebben ze voor mij de studieschuld vooruitbetaald, die ik langzaam aan hun weer af kon betalen. Dat scheelde mij behoorlijk wat rente's.


Laatst aangepast door Silver op vr 14 dec 2012 - 2:30; in totaal 1 keer bewerkt
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Lavendel vr 14 dec 2012 - 2:30

Bijna niets.

Nouja, vroeger kreeg ik natuurlijk een paar keer per jaar kleding maar toen ik een bijbaantje kreeg op mijn 12e/13e werd dat een stuk minder. Af en toe kreeg en krijg ik nog wel iets leuks of nuttigs. Grote dingen heb ik altijd zelf betaald zoals reizen, rijbewijs, kamer en studie (maar ik kreeg wel maximale stufi). Voor mijn verjaardag kreeg ik altijd iets voor ongeveer 50-100euro.

In vergelijking met anderen is het allemaal niet veel maar toch kwamen we absoluut niets tekort. Mijn ouders wonen in een fantastisch vrijstaand huis met enorme tuin, er was altijd genoeg lekker eten, we konden op een sport en we gingen ook gewoon 3 weken op zomervakantie. Ik denk dat mijn ouders liever deze leefstijl volhielden dan dat ze onze rijbewijzen hadden betaald (wat ook prima kon van een bijbaantje). Ik denk dat het of het een of het ander was en ik ben blij dat ze deze keuze hebben gemaakt ipv meer voor ons te betalen. Als je er zelf naast werkt, wat ik doodnormaal vind, kan alles prima zoals je nog thuis woont, er daarna heb je wel de stufi (en ook natuurlijk een bijbaan).
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Marin vr 14 dec 2012 - 2:30

Van m'n studie werd voor m'n bachelor m'n collegegeld betaald, alsmede m'n boeken en een maandelijkse bijdrage. Dat was echt heel lekker. Voor m'n master heb ik alles zelf betaald.

Verder 'krijg' ik vaak vakanties, omdat m'n ouders het leuk vinden om nog steeds met het hele gezin op vakantie te gaan. Bij m'n vader is dit wintersport (dit moeten we dit jaar pas voor 't eerst zelf betalen, omdat we nu zelf echt verdienen) en bij m'n moeder de zomervakantie, vaak met z'n allen in een groot huis. Scheelt ook dat daar nog jongere kinderen waren, daarom gingen we vaak met z'n allen. Waren de allerfijnste zomervakanties.

En het belangrijkste is misschien dat ik mijn high school jaar in Amerika heb gekregen van m'n ouders, dat is volledig betaald door hen en is nog altijd één van de mooiste dingen die ik heb kunnen doen.

En verder krijg ik gewoon mooie cadeaus voor m'n verjaardag (laptop paar jaar geleden, iPad dit jaar (wel van meerdere mensen), en ik krijg vaak tussendoor kleding van m'n moeder. Maar ook veel afhankertjes uit haar eigen kleding kast Wink

Rijbewijs is gevoelig onderwerp. Ik zou het krijgen als ik niet rookte voor m'n 18e, dat was de afspraak. Heb ik ook niet gedaan, dus zou ik het krijgen, zei m'n vader. Tot ik uit Amerika terug kwam en dat toch wel een duur jaar was geweest, dus zei hij dat dat rijbewijs ingetrokken werd en dat ik dit er voor terug kreeg. Ok.. Ergens logisch, want duur, maar eerst zou het én én geweest zijn en ineens werd dat teruggedraaid.
En paar jaar later bleek dat m´n broertje wél gerookt en geblowd heeft voor z´n 18e, en toen heeft m´n vader over z´n hart gestreken en gezegd dat ie toch z´n rijbewijs kreeg. Tja. Ik wil écht niet verwend over komen, maar ik vind dit altijd toch nog wel heel erg oneerlijk. Ik heb intussen zelf al 2500 euro betaald aan rijles, en goed, ik werk nu gewoon, maar daardoor is het wel echt een gigantische (financiele) bevalling voor mij en ergens vind ik het nog altijd heel oneerlijk.

Het heeft voor mij in elk geval wel duidelijk gemaakt dat ik hoe dan ook mijn kinderen rijlessen ga geven, dat ben ik hierdoor zó belangrijk gaan vinden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 2:31

De helft van mijn rijlessen tot aan de eerste keer afrijden. Aangezien ik daarna nog twee keer moest afrijden, moest ik het daarna zelf betalen. En dat was het ook gelijk wat ze voor mij betaald hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 2:32

Studies, rijbewijs en tot mijn 23e verjaardag hebben ze voor mijn gespaard. Daarnaast betaalden ze mijn kleding, vakanties, verzekeringen, etc.

Uhm.. Eigenlijk best veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 2:33

Mijn ouders hebben een deel van mijn studie betaald en verder niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Fortissimo vr 14 dec 2012 - 2:37

Maar Marin, is jouw broertje ook een jaar naar Amerika geweest?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Marin vr 14 dec 2012 - 2:38

Fortissimo schreef:Maar Marin, is jouw broertje ook een jaar naar Amerika geweest?

Nee Australie :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Océane vr 14 dec 2012 - 2:41

Rijbewijs, eerste autootje voorgeschoten (ik moest de helft terugbetalen in delen), studie, verzekeringen, kleedgeld en ik mocht kostenloos in hun huis wonen (zij waren daar bijna nooit).
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum