Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

+80
xxDila
silly-one
Oasis
Xanna
Stokstaartje
-Ieniemienie-
Pompoen
Sweet Sylvana
Fayebella
Lady1984
Rouxxxe
Evalynn
Theeleut
Winegum
Monte
TukTuk
Carmen_
PrimaBella
Reeza
Charles
Lady Starstruck
SuperGrover
SoGood
Shisha
Sanne
Mint
Ella
Mamsie
Starla
Merai
ThinkPink
Linda
Slakje
loura
mezzoforte
SarahKey
SuzieQ
Susan
Exogenesis
Atelier Madame
Bosjesvrouw
Toet
bolus26
Inge
Alex
Caroow
Snirp
Zonnetje
Katrien
Ooh La La!
Pussycat
Happinaz
love
Japie
Mizz_S
Snoes
Sterrin_
Carra
Tania
smooch
Caramba
Elliot
Sneeuwvlok
Océane
Marin
Lavendel
Silver
Manderijn
Parisienne
Femmem
Rush
Ayla
Antibes
Mari
Fortissimo
Blond
Sterre
Aziraphale
Minx
M@niek
84 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Toet vr 14 dec 2012 - 4:52

Ik heb altijd alles zelf betaald, studie, rijbeijs, kleding, auto, zorgverzekering ehm.. Ik moet zeggen dat nu mijn zus en ik beide uit huis zijn mijn moeder ons ineens veel meer geeft, bevalt me wel :p
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Bosjesvrouw vr 14 dec 2012 - 4:57

Mijn ouders hebben voor mij betaald:

Schoolgeld
mijn verzekeringen tot mijn 18e
auto
wintersport (later ook nog een paar jaar voor m'n vriend omdat ze het zo gezellig vonden dat wij mee gingen)

Ik vind dat ik toch wel een beetje verwend ben.
Hoefde ook geen kostgeld te betalen. Heb laatst nog een winterjas van mijn moeder gekregen.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Atelier Madame vr 14 dec 2012 - 5:00

Ik kreeg mijn rijbewijs (wat heel duur was 5x afrijden). En eerste jaar collegegeld en boeken. Kreeg voor de rest gewoon aanvullende beurs waarvan ik m'n studie kon betalen. Tot m'n 18e kreeg ik kleedgeld. En zolang ik thuiswonende ook zorgverzekering. En super vaak vakanties (soms wel 2x per jr gratis mee). Ja ik mag niet klagen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Exogenesis vr 14 dec 2012 - 6:13

De helft van m'n rijbewijs.

Mijn hele studie, HBO en master.

Mijn zorgverzekering totdat ik 21 was.

Kleding tot mijn 18e.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Susan vr 14 dec 2012 - 6:22

Vrijwel alles, alleen moest ik op een gegeven moment wel een bijbaantje nemen voor vakanties, die hoefde ik dan niet volledig te betalen, maar wel een deel, het zakgeld en dergelijke.

Rijles heb ik niet gekregen, maar dat was ook omdat ik er zelf helemaal niet mee bezig was, als ik dolgraag mijn rijbewijs had willen halen op mijn achttiende hadden ze denk ik ook wel (mee)betaald.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  SuzieQ vr 14 dec 2012 - 6:32

Mijn opleidingen (2 hbo opleidingen en 2 sportopleidingen), rijbewijs, 1e auto, kleding (tot mijn 18de ofzo en toen kreeg ik kleedgeld en 2x per jaar schoenen en een jas), gedeelte van mijn hypotheek (op papier een lening, in de praktijk schelden ze me het kwijt en geven ze hetzelfde bedrag aan mijn zusjes), een aantal dingen voor in huis (wasmachine, droger oa), een schuld bij de ouders van mijn ex die ook een deel hadden betaald aan onze inboedel en die ik niet kon terugbetalen, en ze hebben mijn hele leven voor me gespaard, dat geld heb ik gebruikt voor mijn huis (ik heb nogal wat pech gehad met te duur wonen ivm samenwonen en uit elkaar gaan en dat heeft me heel wat duizenden euro's gekost).


Toen ik een baan kreeg moest ik mijn verzekeringen zelf betalen en betaalde ik kostgeld, zo leerden ze me met geld omgaan (ik heb dat geld uiteindelijk teruggekregen toen ik een huis kocht, maar dat wist ik toen nog niet).

Nu stoppen ze me nog steeds zo nu en dan iets toe, als ik zelf niet rondkom. Ik heb tegenwoordig een baan waar ik 4 wekelijks salaris krijg en dus mijn vaste lasten elke maand moet betalen van een vierwekelijks salaris. Dat was even wennen enlukt niet elke maand helemaal.

Ik hoop ook zo veel geld gespaard te hebben tegen de tijd wij kinderen krijgen, ik zou mijn kinderen ook graag zo kunnen opvoeden.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  SarahKey vr 14 dec 2012 - 6:33

alleen de studie (en de zorgverzekering tot ik het huis uit ging op mijn 18de)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  mezzoforte vr 14 dec 2012 - 6:42

Mijn ouders betaalden mijn collegegeld voor zowel bachelor als master, boeken moest ik zelf betalen. Verder zelf betaald: Rijbewijs (motor+auto), zorgverzekering, kleding vanaf mijn 15e toen ik een bijbaan kreeg ook zelf betaald, telefoonabonnement. Wel heb ik op een gegeven moment een laptop gekregen, omdat we thuis met 3 kinderen waren (allemaal school/studie) en 1 computer hadden, en dat werkte in de praktijk niet echt zeg maar laughcry Toen ik ging samenwonen heb ik van mijn ouders een nieuwe wasmachine gekregen, omdat ze ons graag ook wat nuttigs wilden geven.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Aziraphale vr 14 dec 2012 - 6:51

M'n trouwjurk heb ik trouwens ook gekregen!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  loura vr 14 dec 2012 - 7:36

Ik heb het bijna allemaal zelf moeten doen.. Mijn moeder was alleenstaand en moest met een klein bedrag rondkomen en mijn vader is al jaren afgekeurd. Hij heeft ook het niet breed. Toen ik aan de kappersopleiding begon (ik was toen 16) heeft mijn moeder dat wel betaald. Mijn twee opleidingen erna niet meer.

Rijbewijs heb ik zelf betaald en huur ook altijd alleen. Toen ik net op mezelf ging toen had mijn moeder een vriend en kon zij mij daardoor meer helpen. Daar ben ik wel heel blij mee geweest omdat ik helemaal niets had toen ik alleen ging wonen. Dus zij hebben mij toen geholpen met inboedel kopen enzo. (ook heb ik toen een bedrag kunnen lenen van de vriend van mijn moeder)

Doordat ik bijna alles wel zelf moest regelen, weet ik wel heel goed de waarde van geld en kan ik ook goed met geld omgaan.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Slakje vr 14 dec 2012 - 7:36

Mijn mama en stiefpapa hebben mee betaald aan de werken die er nog waren in ons appartement en een aantal uitzetspulletjes.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Linda vr 14 dec 2012 - 8:26

Ik heb m'n studie volledig gekregen. Doordat m'n moeder een eigen zaak heeft, kreeg ik de volle pond studiefinanciering. Dat mocht ik zelf uitgeven. Op een gegeven moment ben ik wel m'n eigen schoolboeken gaan betalen, ik werkte er ook naast, dus ik kon het makkelijk betalen. Maar het had van hun niet gehoeven.
Daarnaast heb ik ongeveer een derde van m'n rijbewijs gehad. Toen ik op mezelf ging wonen kreeg ik een wasmachine van ze.
Ik woon vanaf m'n 17e op mezelf, ik heb wel altijd m'n eigen vaste lasten betaald.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  ThinkPink vr 14 dec 2012 - 8:41

Bijna alles:
-Opleiding
-Rijbewijs, 1e auto en benzine
-Kleding
-Verzekeringen

Toen ik mijn eerste echte baan kreeg heb ik daarna eigenlijk alles zelf betaald. Heb in al die jaren veel kunnen sparen (mijn vriend trouwens ook) waardoor we ons huis meteen goed in konden richten. Hier hebben mijn ouders niks aan betaald. Mijn vader heeft wel heel veel dingen verbouwd in ons huis en klusjes gedaan.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Merai vr 14 dec 2012 - 9:21

Mijn ouders hebben mijn rijbewijs betaald, daar zat wel een maximum bedrag aan maar gelukkig heb ik het in een keer gehaald. Ook hebben mijn ouders mijn eerste studie + benodigdheden betaald, ook weer tot een maximum maar ook in dit geval gelukt. Dit van geld dat ze apart hebben gezet van de verkoop van hun huis nadat ze gescheiden zijn.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Starla vr 14 dec 2012 - 9:22

Ik heb vanaf mijn 15e alles zelf betaald, daar ben ik aan de ene kant trots op, aan de andere kant heb ik er ook veel zorgen om gehad terwijl ik nog zo jong was. Ik werkte veel naast de middelbare school/ hbo om alles te kunnen betalen. Ik vond het dan best lastig als ik mensen om me heen zag die alles zomaar in de schoot geworpen kregen, en dat vaak ook nog vanzelfsprekend vonden of er zelfs over liepen te klagen (boeh heb alweer rijles). Ik zou zelf denk ik bij mijn eventuele kinderen een middenweg proberen te doen, niet alles geven, maar zeker ook niet niets geven.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Mamsie vr 14 dec 2012 - 10:08

Een beetje. Op m'n 18e kreeg ik mijn spaarrekening en daar stond 2000 euro op. Daar heb ik mijn rijbewijs deels mee betaald. Die 2000 had ik deels zelf verdiend en de rest van mijn opa en oma gehad.
Later heb ik nog 500 gehad van mijn moeder omdat ik het niet redde met m'n rijbewijs.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 22:46

Mijn ouders hebben 3 kinderen en voor alle 3 de studies betaald (al zijn mijn zus en broer niet echt verder gaan leren)

Verder heb ik mijn rijbewijs gekregen (en de auto van mijn man, toen nog vriend)

Zolang ik thuis woonde werden kleren,tefeloon ect. betaald door mijn ouders (extra's zoals uitgaan betaalde ik zelf) Had wel een bijbaan en daar spaarde ik veel van zodat ik zelf onze hele bruiloft kon betalen.

Ik ging relatief vroeg uit huis en verdienden toen ook beide en betaalden verzekeringen ect. gewoon zelf.

Nu 3 jaar geleden hebben we een nieuwbouw huis gekocht en toen hebben we een fors bedrag van mijn ouders gekregen. Mijn zus en broer hebben dit ook gehad. En nog schenken ze ons en de kinderen regelmatig wat.. niet omdat hij nodig is maar omdat ze het fijn vinden.

Keer samen shoppen, nieuwe wasmachine (werd bezorgd zonder dat we er vanaf wisten), de kinderwagen bij de oudste. Mijn ouders hebben het goed en daar genieten ze van maar ook zeker door dit te delen met anderen. Niet alleen met de kinderen maar ook met vrienden,familie, kerk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 22:48

Niks, zorgverzekering ben ik ook zelf gaan betalen toen ik uit de gratis polis moest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Ella vr 14 dec 2012 - 23:10

Rijbewijs, studie (was bij mij niet nodig omdat ik ben gaan werken/leren) en ze hadden een spaarrekening voor me vanaf mijn 18de. daar hadden ze van kleins af aan geld opgezet en daar heb ik mijn eerste auto van gekocht.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Mint vr 14 dec 2012 - 23:13

Ik heb niks gekregen van mijn ouders, omdat daar gewoonweg geen geld voor was.
Ik werk al sinds mijn 12e om alles te kunnen betalen (2 hbo studies, rijbewijs, koophuis). Voor mijn eigen kinderen wil ik als het kan wel wat gaan sparen..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 23:22

Niets, ik betaal alles zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Sanne vr 14 dec 2012 - 23:26

Niets, vanaf mijn 16e heb ik alles zelf betaald, schoolboeken etc. Het schoolgeld mocht ik lenen en heb ik later terugbetaald.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Shisha vr 14 dec 2012 - 23:36

Toen ik op mijzelf ging wonen (17 jaar) hebben mijn ouder mij het eerste jaar nog financieel gesteund met een kleine bijdrage per maand. Verder hebben we een mooi bedrag gekregen voor de bruiloft en mijn ouders willen nu ook iets voor ons halen vanwege de zwangerschap.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  SoGood za 15 dec 2012 - 0:02

Rijbewijs, 1 studie.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  SuperGrover za 15 dec 2012 - 0:39

Mijn rijbewijs heb ik gekregen als cadeau voor mijn 18e en 19e verjaardag. Voor de rest betaal ik alles zelf. Oh ja, toen ik op kamers ging wonen, heb ik gordijnen van mijn moeder gekregen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald? - Pagina 3 Empty Re: N.a.v. Wat hebben jouw ouders vroeger voor je betaald?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum