Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help elkaar de koelkast leeg te eten

+26
sonly
Highway
girli
Cow
Mizz_S
Zonnetje
Green_Pepper
iloverose
SarahKey
Ibbeltje
Rush
Flower_L
Sneeuwvlok
Fortissimo
litllejoy
Inge
Sterre
Tiana
loura
silly-one
minoessepoes
Rose
strawberry
SoGood
Marin
Elliot
30 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  iloverose do 17 jan 2013 - 3:28

litllejoy

voor op brood/broodje

gepelde tomaten over het broodjes smeren +zongedrogde tomaatjes der op gehakt (wat al gebakt is samen met de paprika )der op ,en wat kruiden der overheen even in de oven mmm lekker en everuweel kleine stukjes augurkje der over heen als het oven komt

wij doen het zo wel us allen dan met kipfilee reepjes en kaas nog der op als het uit de oven komt wat gesneden sla en sla saus of andere saus na smaak
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast do 17 jan 2013 - 11:00

Wow, die moest ik even een paar keer lezen, voordat ik begreep wat er stond :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Green_Pepper vr 18 jan 2013 - 2:38

Ik wil vanavond restjes eten, dus misschien hebben jullie nog een verrassende combinatie.
Mijn eerste idee was om een simpele pasta te eten, vandaar dat ik al gehakt uit de vriezer heb gehaald.
Verder heb ik nog een restje zelf gemaakte tomatensaus staan, die heel lekker was en daarom wil ik die graag eten.
Ook heb ik nog een halve spitskool die ik ook kan eten.
Dus nu denken jullie vast: eet dan gewoon pasta! Maar ja, het kan altijd anders, dus roepen jullie maar eens wat!

Halve spitskool (misschien een salade van maken?)
Tomatensaus
Gehakt
Yoghurt
Cherrytomaatjes
Komkommer
Uien (rood, wit/normaal, sjalotjes)

De meeste standaardingredienten zoals kruiden e.d. heb ik wel.

Verder heb ik nog in de vriezer allerlei soorten vlees (maar dan moet ik het ontdooide gehakt weg gooien en dat vind ik zonde), groenten (sperzieboontjes, spinazie, doperwtjes, boerenkool) en brood Very Happy
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot di 22 jan 2013 - 23:47

Ik heb broccoli en aardappelschijfjes in de koelkast en ik wil er iets lekkers mee maken. Wat raden jullie aan? Ik moet uit m'n werk nog langs de supermarkt voor vlees dus als ik iets extra's mee moet nemen is dat geen probleem Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  litllejoy wo 23 jan 2013 - 0:03

Eens even kijken:

Aardappelschijfjes onderin een ovenschaal, daarop een mengeling van de (even) gekookte broccoli met gerulde gehakt, daarop weer aardappelschijfjes en dan gratineren in de oven met mozzarela of geraspte kaas.
Wat ik ook nog weleens doen is een kerriesaus schenken over de aardappel/broccoli/gehakt schotel en dan niet gratineren.

Verdeel gekookte aardappelschijfjes en broccoli en bijvoorbeeld salami in laagjes over een springvorm. Klop eieren los in een schaal en roer hier wat kwark, knoflook en geraspte kaas doorheen. Schenk dit over de laagjes in je springvorm. Dan even in de oven.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Zonnetje wo 23 jan 2013 - 0:18

Toevallig staat er deze maand een recept in de Allerhande van een aardappel-broccolischotel met aardappelschijfjes, broccoli, kerriesaus en bakbacon. Ik wou deze vanavond maken, maar zo te zien kun jij deze ook maken om je koelkast leeg te eten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot wo 23 jan 2013 - 0:43

Klinkt lekker allemaal! Zal zo even met m'n vriend overleggen welk recept de voorkeur geniet Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot wo 23 jan 2013 - 10:10

Het is een variatie op het Allerhande recept geworden. Ik had zelf kerriesaus gemaakt met boter, bloem, melk en kerriepoeder maar het was een beetje ragout-achtig dik geworden. Maar desalniettemin was het qua smaak wel ok! smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin ma 28 jan 2013 - 3:29

Ok mijn codewoord voor vandaag is FETA.

Wat kan ik daar mee? Uiteraard heel veel, maar ik bedenk even niets lekkers. Iets van een salade met bladspinazie ofzo? Wie vult aan?

Ik moet nog boodschappen doen, dus dat is geen probleem. Oh en het liefst zonder koolhydraten en liever ook geen kip. Ja, dan wordt 't toch ineens nog wel lastig.

Of toch kip met feta uit de oven.. Smelt feta goed?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes ma 28 jan 2013 - 3:39

Ik maak weleens een spinazie maaltijdsalade met een simpele dressing van wat olijfolie en citroensap en dan met spinazie uiteraard, feta, rode ui, olijven, gerookte kip (ja wel kip, helaas), tomaat, komkommer, paprika, iets van zonnebloempitten/ pittenmix/ pijnboompitten.

Of een spinazie soep, groenten bouillon, de spinazie kort meekoken, staafmixer er door, flink wat peper toevoegen, ringetjes lente-ui en verkruimelde feta. Maar dan moet je er wel iets van brood bij eten omdat het niet voldoende vult als maaltijd.

En ik maak ook weleens gewoon een simpele spinazie salade als bijgerecht met dezelfde dressing, feta, lente-ui en iets van zonnebloempitten.

Je kan natuurlijk ook iets heel anders maken zoals Griekse gehaktballetjes van rundergehakt met kaneel en oregano door het vlees (en peper en zout) en dan in het midden een blokje feta duwen, dat kan je in een lekkere tomatensaus doen met weer kaneel, komijn, tijm en oregano en uiteraard ui en knoflook erdoor en dan iets van een salade erbij en eventueel nog wat geroosterde groenten zoals aubergine, i.p.v. aardappel.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  litllejoy ma 28 jan 2013 - 3:43

Marin schreef:Ok mijn codewoord voor vandaag is FETA.

Wat kan ik daar mee? Uiteraard heel veel, maar ik bedenk even niets lekkers. Iets van een salade met bladspinazie ofzo? Wie vult aan?

Ik moet nog boodschappen doen, dus dat is geen probleem. Oh en het liefst zonder koolhydraten en liever ook geen kip. Ja, dan wordt 't toch ineens nog wel lastig.

Of toch kip met feta uit de oven.. Smelt feta goed?

Dat is een uitdaging koolhydraatarm en zonder kip!
Even denken..

Paprika's gevuld met (zelf) gekruid gehakt, ui, knoflook, champignon en stukjes feta er door heen.

Of gesnipperde ui en knoflook fruiten. Hierna stukjes paprika en gehakt erin rullen. Schep feta, gekookte prei en tomaat er door heen en schep er wat mosterd in.
Dan met kaas gratineren (kan ook wel zonder denk ik of feta) in de oven.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin ma 28 jan 2013 - 3:46

Hmm dit zijn goede tips!

Ik vind de salade van Minoes erg lekker klinken, net als de spinazie soep. Dat vind ik ook wel een leuke! Maar misschien iets meer werk, en ik moet ook nog werken vanavond dus geen tijd om heel lang in de keuken te staan.

Iets van kofte hebben we laatst al gegeten, dus dat lijkt te veel op die gehaktballetjes (vind ik wel altijd erg lekker overigens).

Paprika's met gehakt vind ik ook goede, littlejoy, bedankt!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Mizz_S ma 28 jan 2013 - 3:53

Ik wilde ook gevulde paprika's voorstellen, maar dan met ui, champignon, cashewnoten en feta (ik doe zelf altijd geraspte kaas, maar feta lijkt me ook lekker erbij). Of met tonijn, spinazie en feta? (geen idee of het lekker is, ik roep maar wat). Ik eet er altijd rijst bij, kan dat wel (ik zit niet zo in die koolhydraten enzo...)?

Of ik ben nu een stoofschotel aan het maken http://www.ah.nl/allerhande/recepten/416646/runderstoofschotel-met-ratatouille?id=416646 en misschien is het ook lekker om daarover feta te verkruimelen als je m net uit de oven haalt? (ik heb het zelf nog nooit gegeten, dus ik moet ook nog ff afwachten of het lekker is).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes ma 28 jan 2013 - 4:11

Ow ja dit Griekse runder stoofpotje vond ik ook echt heerlijk! Maar dan zou je wel moeten opschieten als je dat wil maken aangezien het nog wel een tijd in de oven moet:

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/292570/grieks-rundvlees-uit-de-oven/?rq=Grieks+rundvlees
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin ma 28 jan 2013 - 4:17

Oeh klinkt lekker. Maar we gaan idd pas vlak voor etenstijd boodschappen doen omdat we de hele week boodschappen willen halen, dus dat red ik niet meer om te maken.

MizzS Succes met je stoofpotje, ik vind dat wel echt heerlijk! Ben benieuwd hoe ie wordt.


Edit: Hahaha nu heb ik dus heel erg zin in dat stoofpotje. Misschien maak ik dat morgen wel, dat ik voor vandaag iets anders haal.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Sterre ma 28 jan 2013 - 4:37

Gevulde aubergine met gehakt, peterselie en feta in een tomatensausje uit de oven is ook erg lekker! Er kan couscous bij, maar vult zo ook al. Dit is het recept:

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/361528/met-witte-kaas-en-gehakt-gevulde-aubergine

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot di 5 feb 2013 - 21:09

Even een upje!

Vandaag heb ik in mijn koelkast:
-biefstukreepjes
-kipblokjes
-Duitse biefstuk
-spruitjes
-paprika
-een halve courgette
-een halve komkommer
-ijsbergsla
-roomkaas
-yoghurt en kwark
-aardappels (voorgeschild)
-geschrapte worteltjes
-geraspte kaas

Iemand een leuk idee?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Cow di 5 feb 2013 - 21:23

Ik zou roerbakken met de:

-biefstukreepjes / kipblokjes
-spruitjes
-paprika
-een halve courgette
-aardappels (voorgeschild)
-geschrapte worteltjes

En een "sausje" maken van kruiden en de;

-yoghurt / kwark
-een halve komkommer

Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  litllejoy di 5 feb 2013 - 21:45

Elliot:

De aardappelen, courgette en paprika gesneden op een bakplaat leggen. Een mengsel van olijfolie, knoflook en oregano maken, deze over de groente sprenkelen en in de oven doen. Daarbij kun je een duits biefstukje bakken of de kipreepjes wokken en later door de ovengroente heen doen. Lekker met een salade van sla, komkommer en wortel.

Aardappels in plakjes snijden (evt. koken als dat nog nodig is) en onderin een ovenschaal leggen. Daarop plakjes courgette. Daarop even gebakken biefstukreepjes met parprika en evt. wat kruiden (vind ik wel lekkerder). Daarop weer plakjes courgette, dan weer plakjes aardappel en gratineren met de geraspte kaas in de oven.

Ik weet niet of je ook hamblokjes/ reepjes in huis heb maar zo niet dan kun je deze schotel ook vegetarisch maken en er vlees naast bakken, zoals die duitse biefstuk:
Maak een aardappelpurree van aardappelen, wat boter, nootmuskaat en de geraspte kaas. Kook de spruiten halfgaar. Meng de spruitjes en de (kan ook zonder) ham door de aardappelpurree en doe dit in een ovenschaal. Paar blokjes (klein!) boter boven op en in de oven.

Heb je pasta in huis?:
Spruitjes (beetgaar) en pasta koken. Kipblokjes bakken, spruitjes en paprika erbij. Wat roomkaas erbij mengen en wat ik zelf lekker vind er nog wat mosterd bij mengen (niet te veel!). Samen met de pasta eten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast zo 10 feb 2013 - 21:57

Ze liggen dan wel niet in mijn koelkast, maar in de diepvries, ik ben opzoek naar een lekker recept voor sperziebonen. Die wil ik van de week eten met drumsticks uit de braadzak. Geen pittige toestanden, daar kan mijn vriend niet tegen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  litllejoy zo 10 feb 2013 - 22:02

Ik ga van de week dit maken, misschien is het ook iets voor jou:

Kipfilet, sperziebonen, cherrytomaatjes, ui, knoflook, citroenpartjes in 1 grote ovenschaal en ongeveer 40 minuten in de oven.
Wat je kan doen is de kipdrumsticks in zak apart doen en dan alle groente's en krieltjes etc. in een ovenschaal in de oven.

litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast zo 10 feb 2013 - 22:22

litllejoy schreef:Ik ga van de week dit maken, misschien is het ook iets voor jou:

Kipfilet, sperziebonen, cherrytomaatjes, ui, knoflook, citroenpartjes in 1 grote ovenschaal en ongeveer 40 minuten in de oven.
Wat je kan doen is de kipdrumsticks in zak apart doen en dan alle groente's en krieltjes etc. in een ovenschaal in de oven.

Dat klinkt erg lekker, alleen zit mijn oven al vol met de braadzak dan helaas.
Maar aangezien wij altijd twee dagen van de kip kunnen eten, kan ik de eerste dag wel een salade er bij maken en dan de tweede dag deze groente!
Thanks voor de tip!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes ma 11 feb 2013 - 0:48

Heel simpel, sperzieboontjes met pijnboompitjes: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/231326/sperziebonen-met-pijnboompitten/?rq=sperziebonen+pijnboompitten
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  girli ma 11 feb 2013 - 1:36

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen met zoete aardappel. Ik heb het gekocht, omdat ik het wil proberen. Ik weet alleen niet zo goed wat ik ermee moet doen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Highway ma 11 feb 2013 - 2:23

Ik heb het nog nooit gehad, wel soms wat over gehoord dat het lekker zou zijn in puree o.a. Maar na wat googlen zou ik denk ik dit recept maken, klinkt wel lekker vind ik: http://allrecipes.nl/recept/1294/romige-zoete-aardappelsoep.aspx
Misschien dat ik het recept zelf binnenkort ook eens ga proberen!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 4 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum