Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder vlees eten/vegetarisch eten

3 plaatsers

Ga naar beneden

Minder vlees eten/vegetarisch eten Empty Minder vlees eten/vegetarisch eten

Bericht  Sushi zo 25 nov 2012 - 6:52

Ik heb besloten dat ik in 2013 minder vlees wil gaan eten. Misschien begin ik er zelfs nu al wel mee, hoe eerder hoe beter.

Helemaal stoppen met vlees eten wil ik (nog) niet. En voorlopig blijf ik ook wel vis eten. Dit klinkt misschien allemaal heel hypocriet, maar ik vind dat ik ergens moet beginnen.
Sowieso wil ik vlees gaan kopen bij de scharrelslager, dit lijkt mij sowieso al veel beter dan het vlees van de Albert Heijn.

En als ik het heb over minder vlees eten, bedoel ik: maximaal een keer per week vlees.

Verder dus ook geen vleeswaren op brood bij de lunch of knakworstjes als snack op een feestje.

Ik heb twee vriendinnen die vegetariër zijn dus ik kan veel van ze leren, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of hier ook meiden zijn die goede tips hebben wat betreft vleesvervangers of die een lekker vegetarisch recept kennen.

Dus: brand los!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder vlees eten/vegetarisch eten Empty Re: Minder vlees eten/vegetarisch eten

Bericht  Twellie zo 25 nov 2012 - 9:08

Ik eet veel noten, bonen / linzen, eieren en melkproducten als vleesvervangers. Maar heel af en toe een of andere burger of zo, die vind ik eigenlijk allemaal niet zo lekker.

Er is ook een vegetarierstopic, daar staan recepten in. Staat een stukje terug in deze pijler. Verder haal ik vaak recepten van de Albert Heyn site.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Sushi zo 25 nov 2012 - 10:10

Oh dank je! Ik ga even dat vegetariërstopic opzoeken!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Inge zo 25 nov 2012 - 10:43

Wij gaan ook minder vlees eten

Gister kregen we vrienden te eten die vegetarisch zijn, heb toen een risotto gemaakt

uitje fruiten in de olie met knoflook, risottorijst erbij en kort meebakken. Telkens 2 lepels bouillon erbij voegen, roeren tot het opgenomen is en zo door gaan tot de risotto gaar is.
Broccoli kort koken, In een andere pan spinazie roerbakken (verse of diepvries), broccoli erbij. Dit door de risotto roeren, mozzarella of geitenkaas erdoor roeren, zwarte peper en citroensap erdoor en op het laatste oude kaas of parmezaanse kaas erover en dan serveren met pijnboompitjes of cashewnoten
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud