Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help elkaar de koelkast leeg te eten

+26
sonly
Highway
girli
Cow
Mizz_S
Zonnetje
Green_Pepper
iloverose
SarahKey
Ibbeltje
Rush
Flower_L
Sneeuwvlok
Fortissimo
litllejoy
Inge
Sterre
Tiana
loura
silly-one
minoessepoes
Rose
strawberry
SoGood
Marin
Elliot
30 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot do 6 dec 2012 - 1:33

Een beetje een vage titel, maar ik had ineens een idee vanmiddag:
Het leek mij zo leuk om elkaar te helpen aan leuke recept-ideeën op basis van wat je in je koelkast hebt. Dus in dit topic noem je wat je in je koelkast hebt liggen en dan krijg je van andere forummers tips over wat je daarmee kunt maken.

Bijvoorbeeld, ik heb vandaag zalmsnippers, boursin cuisine, verse spinazie, courgette, paprika, aardappeltjes en pasta in de koelkast liggen. Oh, en nog een bloemkool en een restje draadjesvlees van gisteren. Wat zouden jullie daar mee maken? Natuurlijk hoeven niet alle dingen gebruikt te worden.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 1:35

Leuk smile

Het meest logische bij jou is pasta met zalmsnippers, boursin, spinazie en courgette te maken smile

Maar een stoofpotje met draadjesvlees, paprika en courgette met aardappeltjes kan ook. Lekker als je ook nog kaneel, ui en rode wijn hebt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  SoGood do 6 dec 2012 - 1:40

Oooh leuk! Mag ik ook meedoen?

Ik heb in de aanbieding: Kip, paprika, courgette, ui, kwark, mais, tomaten, kaas, champignons, eieren, sla, hamburger, stokbrood.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 1:43

Oeh daar kan je veel lekkers mee denk ik Sogood!

Ik zou lekkere hamburgertjes maken, misschien wat langwerpige burgers, zodat je het op een stokbroodje kunt doen, als je 't stokbrood in brede stukken snijdt (ter grootte van een pistoletje zeg maar). Hamburgervlees lekker kruiden en met beetje ei (en paneermeel of oud brood) mengen tot gehakt. En dan de hamburgers bakken met op 't laatst plakje kaas er op, stokbrood roosteren, en de burgertjes beleggen met lekkere groenten, je kunt de paprika en courgette en champignons even grillen en dan er op leggen, en tomaten kunnen natuurlijk rauw. En van de kwark met wat knoflook en peper en zout een sausje maken voor er op.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  strawberry do 6 dec 2012 - 1:45

Marin schreef:Oeh daar kan je veel lekkers mee denk ik Sogood!

Ik zou lekkere hamburgertjes maken, misschien wat langwerpige burgers, zodat je het op een stokbroodje kunt doen, als je 't stokbrood in brede stukken snijdt (ter grootte van een pistoletje zeg maar). Hamburgervlees lekker kruiden en met beetje ei (en paneermeel of oud brood) mengen tot gehakt. En dan de hamburgers bakken met op 't laatst plakje kaas er op, stokbrood roosteren, en de burgertjes beleggen met lekkere groenten, je kunt de paprika en courgette en champignons even grillen en dan er op leggen, en tomaten kunnen natuurlijk rauw. En van de kwark met wat knoflook en peper en zout een sausje maken voor er op.


Dit klinkt lekker!

Met mijn restjes valt denk ik weinig te maken.

Een half stukje port salut, eieren, yoghurt en vla ;-)
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Rose do 6 dec 2012 - 1:49

Ik heb in de koelkast:
500gr boontjes, 1kg prei, spekjes, mozzarella, 3 of 4 eieren, komkommer, melk, boter.

In de vriezer ligt nog: gehakt, kip, zalmmootjes.
En ook is er in huis; aardappels, spaghetti, rijst, wraps, knoflook en 6 kleine afbakbroodjes.

Roept u maar Help elkaar de koelkast leeg te eten 281626781
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 1:53

strawberry schreef:

Een half stukje port salut, eieren, yoghurt en vla ;-)

Hahahaha nee dat is wel een beetje een uitdaging. Ehm.. Als je siroop hebt, kan je tenminste wel een vlaflip maken als toetje!

Rose: Vraagje: heb je dan ook nog verdere smaakmakers? Je kunt met prei en boontjes en kip wokken en serveren met rijst als je een paar lekkere Aziatische kruiden of sauzen hebt en serveren met een komkommer salade (komkommer heel dun snijden en serveren met frisse dressing), maar met de spekjes, prei, mozzarella en spaghetti wel weer een soort pasta gerecht maken. Maar ik zou eerder voor dat eerste gaan.

Ik ga eens in m'n koelkast kijken!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 2:03

Ok hier ligt dus nogal veel in de koelkast. Geloof niet dat we honger hoeven te lijden.

In de koelkast, waarvan vrijwel alles standaard in de koelkast ligt en veel gebruikt wordt behalve misschien verse groenten:

Sambal, balsamico ketchup, ketjap, caesar salad dressing, sojasaus, allemaal verschillende soorten hot sauce, citroensap, kappertjes, peperonipepertjes, atjar, flesje rosé wijn, zilveruitjes, roomboter, truffelpasta, pesto, mosterd (3 soorten), tamarinde, blauwe kaas spread, gember, vissaus, oestersaus, wasabi, jalapenos, truffelsaus, knoflookpasta, yoghurt, melk, tomaat, vleeswaar&kaas voor op brood, ganzevet, appels, paprika, ui, wortels, champignons, kip en chorizo.

In de vriezer:
Tilapia, erwtjes, parmaham, lamsrack, biefstuk, kipfilet en zalmfilet.

Verder in de kastjes een immense hoeveelheid aan kruiden en smaakmakers zoals sesamolie, balsamico azijn, kokosmelk, allerlei Aziatische en Italiaanse kruiden, truffelolie, nog meer hot sauces en chili pepers, en dingen in blik zoals artisjokharten, mais en tomatenblokjes.

Kom maar naar ons hoor, als we moeten schuilen. En dan ben ik niet eens van het hamsteren. Ben wel benieuwd of iemand lekkere combi's kan maken Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Rose do 6 dec 2012 - 2:06

Ik was even flauw aan het meedoen en nieuwsgierig wat jullie er van zouden maken.
Maar het word hier heel saai/hollands gekookte aardappel met boontjes en een gehaktbal Help elkaar de koelkast leeg te eten 1270000679
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes do 6 dec 2012 - 2:29

Wat een leuk topic cheers

Rose: Ik zou het gehakt rullen met cayennepeper, dat uit de pan halen en in het vet van het gehakt de prei even bakken, daarna aardappelpuree maken en alles in dezelfde volgorde in een ovenschaal doen, eventueel met een kostje van paneermeel en boter of geraspte kaas als je dat in huis hebt. En dan een minuutje of 20 in de oven voor een mooi korstje.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot do 6 dec 2012 - 4:45

Marin schreef:Leuk smile

Het meest logische bij jou is pasta met zalmsnippers, boursin, spinazie en courgette te maken smile

Maar een stoofpotje met draadjesvlees, paprika en courgette met aardappeltjes kan ook. Lekker als je ook nog kaneel, ui en rode wijn hebt.

Ik ga de pasta maken! Lekker, ik wist alleen niet dat de courgette daar ook doorheen kon Wink ga ik eens proberen!

Met jou koelkastinhoud zou ik lekker gewokte biefstukreepjes met verse groenten maken (al zijn alleen de uien, paprika's en champignons daar lekker bij, wortel lijkt me minder geslaagd). Met oestersaus bijvoorbeeld?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  silly-one do 6 dec 2012 - 5:06

Marin schreef:Ok hier ligt dus nogal veel in de koelkast. Geloof niet dat we honger hoeven te lijden.

Sambal, balsamico ketchup, ketjap, caesar salad dressing, sojasaus, allemaal verschillende soorten hot sauce, citroensap, kappertjes, peperonipepertjes, atjar, flesje rosé wijn, zilveruitjes, roomboter, truffelpasta, pesto, mosterd (3 soorten), tamarinde, blauwe kaas spread, gember, vissaus, oestersaus, wasabi, jalapenos, truffelsaus, knoflookpasta, yoghurt, melk, tomaat, vleeswaar&kaas voor op brood, ganzevet, appels, paprika, ui, wortels, champignons, kip en chorizo.

In de vriezer:
Tilapia, erwtjes, parmaham, lamsrack, biefstuk, kipfilet en zalmfilet.

Verder in de kastjes een immense hoeveelheid aan kruiden en smaakmakers zoals sesamolie, balsamico azijn, kokosmelk, allerlei Aziatische en Italiaanse kruiden, truffelolie, nog meer hot sauces en chili pepers, en dingen in blik zoals artisjokharten, mais en tomatenblokjes.


Ik zal denk ik van de zalmfilet een pakketje maken voor in de oven. De zalm insmeren met pesto en wat kappertjes erbij doen, dan de parma ham er omheen draaien en dat samen met de tomaten in een pakketje doen en dan in de oven. De paprika, ui en champignons wokken met Aziatische kruiden en wat sesamolie. Misschien en jalapenos erbij doen voor de pittigheid.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  silly-one do 6 dec 2012 - 5:14

In de koelkast
- boursin, - bloemkool, - rode aardappel, - zongedroogde tomaten, - gegrilde paprika, - feta op olijfolie, - sambal, - citroen mayonaise, - mosterd
- santen ( kokoscreme in blok), - Hongaarse redelijk pittige tomaten/paprika creme, - chocolade uit Hongarije, - rode pesto, - diverse woksauzen.

In de vriezer
- kipfilet, - bladerdeeg, - shoarma
- doperwten, - brood, - bitterballen ( bah, ooit gekocht voor vrienden haha).

In de kast
- aardappelen
- diverse kruiden
- diverse Indische kruiden.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  loura do 6 dec 2012 - 21:45

Silly-one

Ik zou van de bladerdeeg pasteitjes maken- bladerdeeg - feta kaas of de boursin er op leggen met doperwten en kip dan dicht vouwen en in de oven.

En je kan een curry maken - bloemkool - aardappel - kokos crème - kip en wat kruiden kan je best een lekker curry maken al!

Je kan ook een ovenschotel maken - rode aardappel - tomaten - paprika - pittige tomaten - rode pesto - hoppa de oven in en dan eet je het met shoarma Wink
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 21:50

Ik heb nu ook echt jullie hulp nodig! smile

Gisteren zijn een aantal ingredienten opgegaan, dus wat ik aan verse ingredienten nog over heb is:

Zak worteltjes, groene en gele paprika, uien en biefstuk en lam in de vriezer. En alle smaakmakers die ik hier boven had genoemd hebben we dus nog. Wel beetje pasta, noodles en rijst, maar geen aardappels. Maar mag ook carb vrij.
Iemand enig idee of ik hier iets mee kan of dat ik toch naar de supermarkt moet?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:05

Ik zou lekker biefstukreepjes roerbakken met wortel en paprika en een hele lading smaakmakers/soyasaus erbij gooien. Lekker Aziatisch.. Beetje 'freestyle cooking'.

Of ik zou een lamspasta maken met wortel en paprika. (Heb je nog tomaten of tomatensaus?).. alles lekker laten sudderen, lekker veel kruiden erbij.. Ik persoonlijk zou de lam aanbakken in kleine stukjes snijden en dan pas erbij gooien. Maar ik hou niet van gesudderde lam laughcry

(Maar goed, ik zou dan ook alles doen om vandaag niet naar buiten te hoeven haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:08

Mijn koelkast/voorraad

7 tomaten
2 aubergines
Mango
Halve pompoen
Yoghurt
3 paprika's (mix)
mozarella
kip
gehakt
pangasiusfilet
boontjes (vriezer)
erwten (vriezer)
kikkererwten
tomatensaus (gewoon niets meer dan tomaat)
kokosmelk
Tonijn

Pasta
Rijst
Wraps
Taco's

En een heleboel smaakmakers


Laatst aangepast door Punk'd op do 6 dec 2012 - 22:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 22:08

Oeh ik vind die laatste wel een goed idee. We hebben nog blik tomatenblokjes ook namelijk. Soort bolognesesaus zonder gehakt (een echte bolo zit namelijk wortel in!), en dan de lam gewoon aanbraden tot het rosé is. Het is super lekkere gemarineerde lamsrack van de slager, dus er door heen doen is ook weer zo zonde, en dan er naast serveren.

En ja, ik vind ook dat ik niet de deur uit hoef vandaag. Verder staat alleen melk op het boodschappenlijstje, maar als m'n vriend dat écht nodig heeft, moet ie met de auto maar even boodschappen doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:10

whooo een lamsrack!! Nee die zou ik er ook niet doorheen doen haha. Te zonde!!

Maar je kan de pasta ook gewoon serveren als bijgerecht. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 22:15

Jij hebt ook nog wel genoeg mogelijkheden om niet de deur uit te hoeven hoor Very Happy

Je kan ook een soort lekkere pastasaus/stoofsausje maken van gehakt, tomaat, aubergine, pompoen en paprika en tomatensaus. En serveren met pasta en mozzarella. Of er kikkererwten nog bij doen en dan serveren met de rijst (bij gebrek aan couscous).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:17

hahaha ohja vergeten.. Ik heb gisteren al pasta gegeten Embarassed .. beetje afwisseling is wel leuk.

Heb je nog ideeen met kip? Ik baal dat mijn currypaste op is. Ik had zin in mango curry met fris yoghurt sausje (on the sideee Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 22:28

Als je genoeg kruiden hebt, kan je natuurlijk ook makkelijk zelf curry maken! Heb je iets van kurkuma, kardemom, kaneel of garam masala?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:33

Wel kardamon, kaneel, en curry kruiden (in curry kruiden zit kurkuma).

Maar geen garam masala.. Is dat erg? Ik ga anders wel even googlen hoe je die pasta zelf maakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes do 6 dec 2012 - 22:40

Punk'd: Je kan ook met een combinatie van komijn, oregano, knoflook en iets van een pepertje (cayenne peper, rode peper, sambal) met de tomatensaus een heerlijke Mexicaanse saus maken. Daar kipblokjes in doen en een handje diepvries erwtjes en wat van de verse tomaten bijvoorbeeld. En dat dan eten op de wraps?

Of je maakt iets van een moussaka achtig iets maar dan zonder de aardappel, dus laagje gehakt/ tomatensaus/ met o.a. kaneel en dan weer een laagje gegrilde aubergine enz.


Laatst aangepast door minoessepoes op do 6 dec 2012 - 23:04; in totaal 2 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 22:41

Nee hoor, ik maak ook wel eens curry zonder garam masala. Dat is een typische Indiase smaak, maar kan ook heel goed zonder. Ik had laatst een hele lekkere (met garnalen, weliswaar) curry gemaakt van ui, knoflook, kardemom, kaneel en een laurierblad. Met kokosmelk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum