Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. verplicht bord leeg eten?

+23
Happydobby
Jilke
Twellie
Tania
Theeleut
Paper Crown
Printje
Slakje
SarahKey
PapillonRose
Parisienne
loesje
Coco
studiebol
Liadan
Thunder
kwak
Parel
Mamsie
Linda
Star007
Susan
Aimee
27 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Aimee ma 20 aug 2012 - 4:55

Ik las laatst een interessant artikel van een dietiste over kinderen en eten. Het ging er over dat kinderen die door hun ouders verplicht worden hun bord leeg te eten, meer kans hebben op obesitas, omdat ze niet meer leren luisteren naar het vol zitten van hun lichaam.
Als ik het topic van Nois lees, kan ik me wel voorstellen dat het heel vervelend is als je kind helemaal niets wil eten, en ik zou dan misschien uit onmacht ook wel proberen te pushen dat ze iig iets eten.
Hoe staan jullie daar tegenover? Geloof jij dat je kindje goed zelf kan luisteren naar zijn/haar lichaam en het nodig hebben van voedsel? Of vind je dat jij bepaald hoeveel je kind moet eten?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 4:58

Ik denk zeker dat een kind luistert naar zijn lichaam, als hij honger heeft dan eet hij echt wel hoor.
Hier hoeven ze hun bord niet leeg te eten, als hij niet wilt eten prima.. wel vragen we hem een hapje te proeven maar als hij dat ook niet wil dan niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 4:58

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:12; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 5:00

Mijn zoontje is een ramp met avondeten, de rest eet ie prima (fruit, brood, koekje enz).
6 van de 7 dagen neemt hij bij het avondeten maar 1 a 2 happen en is hij klaar, nou prima, hij zal dan wel geen honger hebben, hij zeurt verder daarna ook niet om iets lekkers te eten ofzo.
Dit is nu een periode van ondertussen al 3 maanden en ik hoop wel dat hij binnenkort wat beter gaat eten, maar we zien het wel.

Mijn zus pushed haar kind echt met avondeten, propt het naar binnen, word echt kwaad als haar dochter niet eet enzovoort, ik vind het heel zielig eigenlijk, ik ben er van overtuigd dat dat alleen maar averechts werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 5:00

Als ze geen honger heeft, heeft ze geen honger.
Maar dan krijgt ze `s avonds ook geen koekje/snoepje meer.
Meestal wil ze dan nog wel iets van fruit, dat krijgt ze dan wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 5:01

Watermeloen schreef:
Meestal wil ze dan nog wel iets van fruit, dat krijgt ze dan wel.

+1! Dat gebeurd hier ook bijna elke avond inderdaad. Beter een beetje extra vitamine dan helemaal niets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Susan ma 20 aug 2012 - 5:02

*


Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:12; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Star007 ma 20 aug 2012 - 5:08

D. Hoeft haar bord niet leeg te eten en krijgt ook gewoon altijd een toetje na. Ik vind dat altijd zo'n onzin ; als je je bord niet leeg eet, krijg je geen toetje. Een toetje is geen traktatie in mijn ogen, maar gewoon zuivel. Ook ben ik van mening dat je lichaam zelf wel aan geeft wanneer je vol zit en niet je bord.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Linda ma 20 aug 2012 - 5:09

Mijn dochter mag zelf bepalen hoeveel ze eet. Ik zal haar nooit dwingen te eten. Ik sprak laatst de huisarts, hij vroeg hoe het eten ging, dat gaat prima. Hij zei ook dat het echt geen zin heeft om een kind te dwingen te eten. Dan ga je een strijd aan die je 9 van de 10 keer verliest.
Ik geloof sowieso dat het niet gezond is om een kind te dwingen te eten. Ik denk echt dat ze zelf in staat zijn te bepalen hoeveel ze nodig hebben. Mits het kind gezond is.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Mamsie ma 20 aug 2012 - 5:13

Als ze echt klein zijn maakt het mij niets uit. Maar mijn kinderen van 6 en 8 moeten gewoon eten. Dat hebben ze nodig en geen gezeur. Ze hoeven niet alles op te eten maar als ze na 4 happen zeggen dat ze niet meer hoeven hebben ze pech. Meestal zeggen ze dat omdat ze dan weer snel naar buiten willen ofzo.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Parel ma 20 aug 2012 - 5:20

Mijn bazin heeft dat artikel inderdaad ook wel eens gelezen en het verteld.
Van mij hoeft ze haar bord dus straks ook niet leeg te eten, scheelt ook dat ze nu al heel duidelijk laat weten dat ze niet meer hoeft, dan slaat ze alles weg en houdt dr mond stijf dicht, dus ik hou het zo. Ze groeit goed, prima.

Als ze inderdaad ouder is moet ze van mij wel echt het eten proeven, vind ze het dan niks, dat kan, dat heb ik ook wel eens.

Ik ben zelf altijd te dik geweest, en ik wil dat niet voor mijn dochter dus daarom probeer ik haar zo al te helpen op haar eten en hongergevoel te letten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 5:24

Nee, ze kunnen zelf prima aangeven hoeveel ze nodig hebben. Daar hoef ik ze echt niet voor te dwingen. Sowieso geen strijd maken van het eten. Werkt alleen maar averechts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 5:24

J moet van ons altijd even een hapje proeven. Hij eet overdag meer dan prima, maar avondeten is elke keer weer een strijd. Ook omdat mijn man en ik niet op 1 lijn zitten. Ik heb zoiets van: proef 1 hapje, wil je niet, dan hoef je daarna niet meer. Mijn man vindt dat hij wel meer moet eten om een toetje te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  kwak ma 20 aug 2012 - 5:29

D. houd ook niet van avondeten al at ze vannavond best goed alleen de worteltjes heeft ze niet gehad. Ze at zelf sla :shock:. meestal "chanteren" we haar met appelmoes omdat ze anders echt niet eet.
Dan moet ze een hap eten en daarna krijgt ze een hap appelmoes en dat doet ze zonder mopperen en dan eet ze bijna haar hele bordje leeg. Als ze echt niet wil dan wil ze niet en dan eet ze niks.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 6:08


Ik heb 2 hele moeilijke eters, de oudste 2 zijn met 1 jaar gestopt met eten. Er zitten inmiddels dagen tussen dat ze hun bord wel leegeten, maar over het algemeen eten ze over de hele dag met moeite 1 boterham, paar happen warm eten en dat was het wel zo'n beetje. Fruit wisselt nogal.

De oudste gaat naar school en eet daar haar fruit gelukkig wel goed.

Ik dwing niet meer, ik ben er hier wel achter dat het totaal niet werkt. Die strijd win ik niet. Ik ben ook nog eens 9 van de 10x alleen met het eten, en ik heb gewoon ook niet altijd zin om die strijd te voeren.

De jongste 2 leken ook die kant op te gaan, maar de afgelopen week gaat het weer beter. Ze eten helemaal zelf nu, gesmeer of niet, ik ben allang blij dat er wat ingaat. Bovendien heb ik ook eindelijk eens warm eten, lang geleden.Laughing Ik kon altijd een paar happen tussendoor eten als ik de jongste 2 moest ingeven, of het was helemaal koud.

Lang leve de groente die ze uit de hand kunnen eten.

Al kan het ook met rode bieten, let niet op het wandje en de mooie deur daarachter, daar zijn we mee bezig om het op te knappen.Wink


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op ma 20 aug 2012 - 6:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Thunder ma 20 aug 2012 - 6:20

Mijn oudste is 6 en 'moet' iig een half bordje leeg eten. Hij heeft het nodig, want als hij niet eet wordt hij flauw en krijgt hij erge hoofdpijn. Mijn jongste weigert dus alles te eten, hij eet zelfs niet als hij honger heeft. Zijn maag hoor je echt regelmatig knorren. Jammer genoeg heeft hij nu al een tijdje sondevoeding en hoop ik dat hij snel aan zijn eettherapie kan beginnen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Liadan ma 20 aug 2012 - 6:32

Mijn kinderen hoeven niet verplicht hun bord leeg te eten en als ze geen hap willen eten dan is dat ook maar zo. Onze dochter eet 's avonds vrijwel niks sinds ze 1,5 jaar is. Vandaag heeft ze 2 happen op en dat is al veel. Ik doe daar verder niks mee, ze krijgt gewoon elke avond een bord eten voor haar neus en dan is het aan haar om te beslissen wat ze ermee doet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  studiebol ma 20 aug 2012 - 6:40

Ik heb momenteel twee eigenwijsjes die niet willen eten wat ik ze voorschotel maar wel willen eten wat ik eet Very Happy Ik probeer daar nu rekening mee te houden zodat ze wel iets eten. Maar ik ga er geen strijd om voeren, heb allang gemerkt dat het totaal geen zin heeft.

Als ze wel eten en vervolgens hun mond niet meer open doen dan hebben ze in mijn ogen genoeg gehad en stop ik er mee. ik bied ze dan altijd nog wel wat kwark aan en vaak eten ze dat dan nog wel even op.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 6:40

Susan schreef:Bedoel je met naar binnen proppen echt fysiek naar binnen proppen? Dat vind ik echt wel over de grens, als ik dat zou doen zou dat voor mij wel een flinke alarmbel zijn dat ik mijn zelfbeheersing aan het verliezen ben.

Het enige wat ik wel eens doe is Ezra een heel klein likje van iets laten proeven en dan dring ik wel echt aan, maar dat is alleen als ik heel zeker weet dat het iets is wat hij lekker vindt, maar op dat moment even niet herkent.

Ja echt naar binnen proppen dus. Ik vind het ook echt ver over de grens gaan en zeg er dan ook gewoon wat over als ik er ben (ook al moet ik hun manier van opvoeden respecteren). Kind word boos, moeder word boos, kind word bozer en de boel ontploft, dat voor een paar hapjes eten? Nee daar pas ik voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Coco ma 20 aug 2012 - 6:44

Ze hoeven niet te eten als ze niet willen. Daar zou ik zelf ook niet blij van worden. Gisteren moesten ze wel hun kipcorn opeten voordat ze een ijsje zouden krijgen van mijn man omdat ze er hele tijd al om zeurden. Zelf ben ik daar niet zo moeilijk in (met waterijs).
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Linda ma 20 aug 2012 - 6:45

studiebol schreef:Ik heb momenteel twee eigenwijsjes die niet willen eten wat ik ze voorschotel maar wel willen eten wat ik eet Very Happy Ik probeer daar nu rekening mee te houden zodat ze wel iets eten. Maar ik ga er geen strijd om voeren, heb allang gemerkt dat het totaal geen zin heeft.

Als ze wel eten en vervolgens hun mond niet meer open doen dan hebben ze in mijn ogen genoeg gehad en stop ik er mee. ik bied ze dan altijd nog wel wat kwark aan en vaak eten ze dat dan nog wel even op.

Is het dan niet een idee om allemaal hetzelfde te eten? Opzich vind ik het vrij logisch dat ze van jouw eten wel willen. Het is toch veel leuker om hetzelfde te eten als papa en mama?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  loesje ma 20 aug 2012 - 6:46

Snoepy87 schreef:Ik denk zeker dat een kind luistert naar zijn lichaam, als hij honger heeft dan eet hij echt wel hoor.
Hier hoeven ze hun bord niet leeg te eten, als hij niet wilt eten prima.. wel vragen we hem een hapje te proeven maar als hij dat ook niet wil dan niet.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Parisienne ma 20 aug 2012 - 6:46

Luce schreef:Nee, ze kunnen zelf prima aangeven hoeveel ze nodig hebben. Daar hoef ik ze echt niet voor te dwingen. Sowieso geen strijd maken van het eten. Werkt alleen maar averechts.
+1
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  PapillonRose ma 20 aug 2012 - 6:48

Ik dwing haar niet met eten. Ze mag zelf bepalen hoeveel ze eet. Is het erg weinig, dan probeer ik haar wel te stimuleren nog wat te eten (op een leuke manier). Maar dat doe ik heel even, als al gauw blijkt dat ze echt niet meer wil dan is het ook genoeg geweest. En hoe veel of weinig ze ook eet, ze krijgt na het eten ook altijd gewoon een toetje. Hier gaat het op het moment vrij aardig met avondeten, dat is veel slechter geweest. Dus ik ben allang blij dat het nu goed gaat, dat ga ik niet verpesten door op een slechte avond haar te dwingen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  studiebol ma 20 aug 2012 - 6:51

Linda schreef:
studiebol schreef:Ik heb momenteel twee eigenwijsjes die niet willen eten wat ik ze voorschotel maar wel willen eten wat ik eet Very Happy Ik probeer daar nu rekening mee te houden zodat ze wel iets eten. Maar ik ga er geen strijd om voeren, heb allang gemerkt dat het totaal geen zin heeft.

Als ze wel eten en vervolgens hun mond niet meer open doen dan hebben ze in mijn ogen genoeg gehad en stop ik er mee. ik bied ze dan altijd nog wel wat kwark aan en vaak eten ze dat dan nog wel even op.

Is het dan niet een idee om allemaal hetzelfde te eten? Opzich vind ik het vrij logisch dat ze van jouw eten wel willen. Het is toch veel leuker om hetzelfde te eten als papa en mama?

Ja dat bedoel ik met rekening houden met, ik maak nu vaker dingen klaar die zij ook kunnen eten. Dat werkt wel beter. Het is gewoon niet heel handig omdat ik dan in mijn eentje druk ben met hun eten geven en mijn eigen eten ondertussen koud aan het worden is.. ik gaf ze meestal eerst eten en dan ging ik eten had ik ook ff een rustig eet moment. Dat is er dus nu ff niet meer bij. Maar ja ze eten nu wel beter... Alles heeft zijn voor en nadelen N.a.v. verplicht bord leeg eten? 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. verplicht bord leeg eten? Empty Re: N.a.v. verplicht bord leeg eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum