Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help elkaar de koelkast leeg te eten

+26
sonly
Highway
girli
Cow
Mizz_S
Zonnetje
Green_Pepper
iloverose
SarahKey
Ibbeltje
Rush
Flower_L
Sneeuwvlok
Fortissimo
litllejoy
Inge
Sterre
Tiana
loura
silly-one
minoessepoes
Rose
strawberry
SoGood
Marin
Elliot
30 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes do 6 dec 2012 - 22:45

Marin: In jou geval zou ik zelf een soort van knoflook/ kruidenboter maken als je daar de spullen voor in huis hebt en vervolgens de biefstuk in blokjes snijden en er spiesjes van maken van ui, paprika en biefstuk en die in de kruidenboter bakken.

Daar zou ik een lekkere tomatenrijst bij maken (eerst ui aanfruiten met knoflook, rijst erbij, tomatenblokjes en bouillion erbij. Dat kan je dan nog lekker op smaak maken met kruiden naar smaak.

Een schep van de rijst op het bord en dan de spiesjes er gekuist op leggen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 23:11

Oeh dat is ook echt een lekker idee en weer even wat anders dan normaal. Ik ga ze allebei voorleggen aan m'n vriend straks!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 23:13

Op de AH site staat volgens mij ook een super lekker gerecht met biefstukspiesjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Tiana do 6 dec 2012 - 23:14

Ooh, wat komen er een lekkere dingen voorbij!

Ik heb in de koelkast:
sugar snaps, spruitjes, aubergine, roomkaas, tomaten, spekblokjes

In de vriezer:
zalm, kipfilet, biefstuk, gehakt, shoarma, vissticks, varkenshaas

Verder:
een hele rits aan kruiden, ketjap, tomatensaus, tomatenpuree, rijst en pasta
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Sterre do 6 dec 2012 - 23:32

Hm ik vrees dat ik wel de deur uit moet. Ik heb nog:

- 1 tomaat
- een halve prei
- een half zakje julienne (wortelreepjes)
- crème fraîche
- hummus
- verse peterselie
- een half turks brood
- restje witlof/appel/geitenkaas salade van gisteren
- paar plakken rauwe ham
- kaas
- allerlei potjes en flesjes met kruiden en sauzen
- een paar aardappels

Verder nog wel genoeg pasta en rijst op voorraad, en redelijk wat kruiden. In de diepvries ligt volgens mij nog een viscuisine.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 23:37

Eet je in je eentje of met z'n tweetjes, Sterre?

In je eentje kan je met dat halve Turkse brood makkelijk een soort pizza maken! Beleggen met humus (of liever eigenlijk tomatenpuree als je dat hebt, humus is misschien niet echt lekkere pizza basis), tomaat, prei en wortel, ham en kaas.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin do 6 dec 2012 - 23:39

Oh ik bedenk me ook net dat we nog een hazenbout in de vriezer hebben liggen! Kan ook wel lekker in de oven met ui en wortel roosteren. En dan serveren met wat uienconfit die we nog hebben staan. Opties, opties..


Edit: Deze wordt het! Met de knoflook/kruidenboter tip van Minoessepoes om in te roosteren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Sterre do 6 dec 2012 - 23:49

Marin schreef:Eet je in je eentje of met z'n tweetjes, Sterre?

In je eentje kan je met dat halve Turkse brood makkelijk een soort pizza maken! Beleggen met humus (of liever eigenlijk tomatenpuree als je dat hebt, humus is misschien niet echt lekkere pizza basis), tomaat, prei en wortel, ham en kaas.

Alleen denk ik. Heel goed idee! Tomatenpuree heb ik geloof ik ook nog wel. Het Turks brood is ook van gisteren, dus uit de oven is het ook beter te doen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Inge vr 7 dec 2012 - 1:34

Ik heb:

In de vriezer
Kipfilet
Gehakt
Varkenslapjes (of hoe die dingen heten)
Bakjes kip chilisaus / kipfilet pittige sate / balletjes satesaus en kip tandoori (maar is eigenlijk meer voor man, voor als ik ben werken)

In de koelkast
2 paprika's
Peultjes
kwark
tomaatjes
aioli
tomatentapenade

Verder
Stokbrood
uien
eieren
currypasta
kokosmelk
tomatensaus
Veel verschillende soorten kruiden
rijst
volkoren tagliatelle
wraps
pasta
lasagnebladen

Hm als ik het zo typ, ligt curry met kip, peultjes, uitje, tomaat wel het meeste voor de hand :-D
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Tiana vr 7 dec 2012 - 2:14

Stylegirl schreef:Ooh, wat komen er een lekkere dingen voorbij!

Ik heb in de koelkast:
sugar snaps, spruitjes, aubergine, roomkaas, tomaten, spekblokjes

In de vriezer:
zalm, kipfilet, biefstuk, gehakt, shoarma, vissticks, varkenshaas

Verder:
een hele rits aan kruiden, ketjap, tomatensaus, tomatenpuree, rijst en pasta

Wie helpt mij aan ideeën? Very Happy
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Inge vr 7 dec 2012 - 2:24

Heb je ook toevallig nog ui en chilisaus?
Dan zou ik biefstuk of kipfilet met ui in een saus van ketjap en chilisaus en peultjes erbij (of peultjes erdoor)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin vr 7 dec 2012 - 2:27

Stylegirl schreef:
Stylegirl schreef:Ooh, wat komen er een lekkere dingen voorbij!

Ik heb in de koelkast:
sugar snaps, spruitjes, aubergine, roomkaas, tomaten, spekblokjes

In de vriezer:
zalm, kipfilet, biefstuk, gehakt, shoarma, vissticks, varkenshaas

Verder:
een hele rits aan kruiden, ketjap, tomatensaus, tomatenpuree, rijst en pasta

Wie helpt mij aan ideeën? Very Happy



Stoofpotje waarbij je eerst uitje fruit (als je dat nog hebt), spekblokjes uitbakt, evt wat gehakt of biefreepjes meebakken, dan aubergine en tomaten in stukjes snijden en dit alles lekker laten sudderen met wat tomatenpuree/saus?

Of spruitjes gewokt in ketjap, vind ik vaak erg lekker. Ketjap blijft dan lekker plakken aan de spruitjes en carameliseert. Lekker met rijst.

Of spruitjes met spekjes, ook goede combi. Lekker met wat pasta of gewoon met een vleesje, biefstukje bijvoorbeeld.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Tiana vr 7 dec 2012 - 2:53

Ooh Marin, die spruitjes in ketjap lijken me lekker! Hoe maak ik dat? Die eerste optie klinkt ook goed!

Inge, die combi ga ik onthouden! Nu moet ik nog kiezen haha.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin vr 7 dec 2012 - 2:59

Spruitjes even de buitenste velletjes vanaf halen en halveren, dus door midden snijden. Je kunt ze heel even kort blancheren door 1 minuut in kokend water te koken, maar dit hoeft niet persé. Beetje olie in de wok en als ie goed heet is, de spruitjes wokken. Ik weet niet precies hoe lang, maar je moet tussendoor maar even proeven. Ik hou er zelf wel van als ze nog beetje beetgaar zijn, daarom blancheer ik ook niet. Beetje peper en zout over. En dan de laatste paar minuten wat ketjap er over schenken, eventueel met een fijngesnipperd chili pepertje. Dat even goed aan laten bakken zodat de ketjap beetje plakt aan de spruitjes.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Tiana vr 7 dec 2012 - 3:12

Oke dankje! Dat wordt 'm vandaag! Very Happy
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 6:16

Help mij!Wink

Ik heb spinazie, sugar snaps, rode paprika, groene pesto, kappertjes, pittige geraspte kaas, roomkaas, crème freche, kip, pijnboompitten, cherry tomaten, ravioli met 5 kazen, ravioli met kaas en tomaat, ei, guacamole, 5kazen pastasaus en wraps.

Moet zo gaan koken maar heb even geen idee!

Edit: heb ook nog een courgette.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes vr 7 dec 2012 - 22:30

Elodie, hartstikke spuit elf, maar ik had er denk ik een maaltijdsalade van gemaakt met rauwe spinazie, raviolli met kaasvulling er lauw doorheen, kerstomaatjes, geroosterde pijnboompitjes, kappertjes en eventueel nog wat geraspte kaas. Je kan er een dressing bij maken van pesto, (citroensap), een teentje knoflook en olijfolie.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  SoGood di 15 jan 2013 - 0:34

Even een upje want ik heb nog zoveel op voorraad en ik kan er even niks mee. Ik heb in de aanbieding:

1 Aubergine
3 Trostomaten
½ Witte kool
½ Prei
½ Broccoli
Ui
Knoflook
Zure room
Graspte kaas
Gerookte zalm
Pasta
Aardappelen
Pastasaus
Blikjes tomatenpuree

Wens: Koolhydraatarm wegens enorm nieuwjaarsontbijt - Heb niet veel zin om lang in de keuken te staan.

Iemand inspiratie? Thank you!queen
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin di 15 jan 2013 - 0:44

Jammer dat je geen gehakt hebt, of zit er in die pastasaus wel gehakt?

Want anders zou ik een soort kruising tussen lasagna en moussaka maken: Aubergine dun snijden, en steeds laagje saus/gehakt en laagje aubergine. Saus evt vullen met prei en tomaten. Wat kaas er over en in de oven. En dan op 't bord serveren met wat zure room (evt met knoflook er door). (want zure room mag volgens mij niet warm, anders zou 't nog als laagje onder de kaas kunnen doen in de oven, maar dat is beter met creme fraiche).


Iemand een idee hoe ik Chinese kool lekker gewokt krijg met kip?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  SoGood di 15 jan 2013 - 0:47

Ooh, slimmerd ben jij Marin! Hoopte al dat jij zou reageren! (En Minoessepoes, haha) Kan er ook nog noten door gooien, heb geen vlees. Alleen die zalm dus.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 0:49

Marin?

Chinese kool kan goed met kerrie en cashewnoten. En dat kan ook prima met kip.
Ketjap en cashewnoten (of pinda's) kan ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin di 15 jan 2013 - 0:52

Ah crap nou heb ik heel erg zin in cashewnoten er door, wat een goed idee, maar dat heb ik nou net niet in huis. Misschien verplicht ik m'n vriend wel even langs 't tankstation wat cashews te halen :P
Ketjap heb ik, en dan kan ik er nog wel beetje sambal bij doen (sambal bij lol! ) en die cashewnoten zijn goede tip, dan is het net wat meer aangekleed en toch geen koolhydraten! Ik vond die kip & kool zo saai alleen.

Sogood, ja zalm vond ik niet echt er bij passen nee.. Je kan wel zalmpakketje met prei en broccoli maken, in de oven.



Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  litllejoy di 15 jan 2013 - 3:40

Marin,

Wat ook lekker is, is een hele simpele salade van witte kool. Maar ja, is wel weer salade en ik weet niet of je dat wilt.

Heb je toevallig komkommer in huis?
Dan zou je witte kool, met blokjes komkommer, wat sambal en azijn kunnen mixen. Daar overheen wat gehakte cashewnoten en klaar is je salade.
Kipfilet lekker kruiden en in de oven doen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Fortissimo di 15 jan 2013 - 4:02

Als ik dit lees, heb ik echt bizar weinig in huis om te koken wanneer er iets gebeurd waardoor ik geen boodschappen kan doen.. Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 253468018
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin di 15 jan 2013 - 4:07

litllejoy schreef:Marin,

Wat ook lekker is, is een hele simpele salade van witte kool. Maar ja, is wel weer salade en ik weet niet of je dat wilt.

Heb je toevallig komkommer in huis?
Dan zou je witte kool, met blokjes komkommer, wat sambal en azijn kunnen mixen. Daar overheen wat gehakte cashewnoten en klaar is je salade.
Kipfilet lekker kruiden en in de oven doen.

Klinkt ook lekker! Is Chinese kool hetzelfde als witte kool? Ik heb alleen geen komkommer in huis (en dat lust ik ook niet, gek he).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 2 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum