Help elkaar de koelkast leeg te eten
+26
sonly
Highway
girli
Cow
Mizz_S
Zonnetje
Green_Pepper
iloverose
SarahKey
Ibbeltje
Rush
Flower_L
Sneeuwvlok
Fortissimo
litllejoy
Inge
Sterre
Tiana
loura
silly-one
minoessepoes
Rose
strawberry
SoGood
Marin
Elliot
30 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten
Ik vind dat het wel wat op elkaar lijkt, alleen de chinese is iets zoeter vind ik.
Jammer dat je geen komkommer lust, is zo lekker fris in heel veel gerechten!
Jammer dat je geen komkommer lust, is zo lekker fris in heel veel gerechten!
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ja stom he, terwijl ik echt bijna alles lust en alles probeer. Maar komkommer vind ik gewoon niet lekker van smaak (ook al zit er amper smaak aan).
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Nou, ik had eerst een sausje gemaakt van tomatenpuree, ui en knoflook. Verder had ik aubergines gegrild, en tomaten om en om samen met het sausje in een ovenschaal gelegd met nog wat bloemkoolroosjes voor de sier en gegratineerd met kaas. On the side had ik zalm.
Ik heb weleens lekkerder gegeten maar goed. Het was iig gezond.
Ik heb weleens lekkerder gegeten maar goed. Het was iig gezond.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Het klinkt best lekker wat je had SoGood! Maar jammer dat het tegenviel
Ik heb in huis: courgette, rode paprika, halve zak spinazie ( 150 gram ongeveer ), salami, boursin en kaas
Verder wil ik liever geen pasta eten ( afgelopen 4 dagen al gegeten ), iemand een tip voor mij?
Ik heb in huis: courgette, rode paprika, halve zak spinazie ( 150 gram ongeveer ), salami, boursin en kaas
Verder wil ik liever geen pasta eten ( afgelopen 4 dagen al gegeten ), iemand een tip voor mij?
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Haha Sneeuwvlok ik las je ingrediënten en ik dacht meteen: Daar kun je een lekkere pasta mee maken! Maar toen las ik je tweede zin
Misschien kun je met de courgette en de paprika (en evt. kipfilet of biefstukreepjes erbij) een curry maken? Met rijst erbij ofzo? En dan van de spinazie een lekkere salade maken? Ik ben hier heel slecht in, haha.
Ik heb in de koelkast:
Broccoli, zuurkool, steak du boeuf, mager rundergehakt, aardappelschijfjes, gewone aardappelen (in de koelkast want voorgeschild, ik ben lui haha), komkommer, kaas, kwark, zalmfilet, tonijn. Verder heb ik natuurlijk ook basisdingen zoals rijst, pasta, kruiden, sausjes etc. Nou kan ik natuurlijk zuurkoolstamppot maken met gehaktballen, maar ik zag een recept voor magere hamburgertjes op een pitabroodje in de Allerhande staan. Zou ik steak du boeuf kunnen gebruiken in plaats van een hamburger?
Of hebben jullie hele andere ideeën?
Ik had begin deze week een lijstje gemaakt met wat ik wilde eten deze week maar ik ben er alleen nog maar van afgeweken, haha!
Misschien kun je met de courgette en de paprika (en evt. kipfilet of biefstukreepjes erbij) een curry maken? Met rijst erbij ofzo? En dan van de spinazie een lekkere salade maken? Ik ben hier heel slecht in, haha.
Ik heb in de koelkast:
Broccoli, zuurkool, steak du boeuf, mager rundergehakt, aardappelschijfjes, gewone aardappelen (in de koelkast want voorgeschild, ik ben lui haha), komkommer, kaas, kwark, zalmfilet, tonijn. Verder heb ik natuurlijk ook basisdingen zoals rijst, pasta, kruiden, sausjes etc. Nou kan ik natuurlijk zuurkoolstamppot maken met gehaktballen, maar ik zag een recept voor magere hamburgertjes op een pitabroodje in de Allerhande staan. Zou ik steak du boeuf kunnen gebruiken in plaats van een hamburger?
Of hebben jullie hele andere ideeën?
Ik had begin deze week een lijstje gemaakt met wat ik wilde eten deze week maar ik ben er alleen nog maar van afgeweken, haha!
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Dat roept echt om een pasta gerecht hahahaha. Maar je kan er natuurlijk ook een salade van maken. Daar leent spinazie zich ook goed voor.
Marin- Lady Post-a-lot
Elliott ik weet niet hoe mager dat steak is maar dat lijkt me best kunnen! Lekker juist!
Marin- Lady Post-a-lot
Nou het is iig rundvlees, en er zit een stickertje van de appie op met mager, dus dat lijkt me dan wel mager toch?
Elliot- Ratel
Sneeuwvlokje:
Heb je kipfilet in huis?
Dan zou je de kipfilet kunnen open snijden, plakje salami en wat kaas erin en vast steken met een cocktailprikker.
Eventueel kun je de kipfilet nog paneren met ei en paneermeel, maar dat hoeft niet perse. Hierna de kipfilets bakken afgedekt met een deksel. Hierbij kun je gebakken spinazie doen met eventueel wat boursain er door heen. Rijst/ gekookte aardappelen/ gebakken aardappelen erbij en klaar.
Ik weet niet of je producten in huis hebt om zelf een pizzabodem te maken en tomatensaus?
Anders zou je een pizzabodem kunnen maken met beetje tomatensaus en beleggen met salami, spinazie, paprika en kaas.
Panini/ stokbroodtosti.. Ook lekker, als je natuurlijk afbakbroodje in huis hebt.
Je kan de binnenkant van de stokbrood besmeren met Boursain. Verder beleggen met salami, kaas, courgette en paprika.
Heb je kipfilet in huis?
Dan zou je de kipfilet kunnen open snijden, plakje salami en wat kaas erin en vast steken met een cocktailprikker.
Eventueel kun je de kipfilet nog paneren met ei en paneermeel, maar dat hoeft niet perse. Hierna de kipfilets bakken afgedekt met een deksel. Hierbij kun je gebakken spinazie doen met eventueel wat boursain er door heen. Rijst/ gekookte aardappelen/ gebakken aardappelen erbij en klaar.
Ik weet niet of je producten in huis hebt om zelf een pizzabodem te maken en tomatensaus?
Anders zou je een pizzabodem kunnen maken met beetje tomatensaus en beleggen met salami, spinazie, paprika en kaas.
Panini/ stokbroodtosti.. Ook lekker, als je natuurlijk afbakbroodje in huis hebt.
Je kan de binnenkant van de stokbrood besmeren met Boursain. Verder beleggen met salami, kaas, courgette en paprika.
litllejoy- Prater
Littlejoy, jouw recepten klinken lekker! Vooral die panini!
Ik heb trouwens, in aanvulling op mijn bovenstaande lijstje, ook nog kipfilet in huis.
Ik heb trouwens, in aanvulling op mijn bovenstaande lijstje, ook nog kipfilet in huis.
Elliot- Ratel
Dank je wel Eliot
Voor jou:
Ik zou inderdaad van de steak de boeuf magere (platte) hamburgers maken voor tussen een pita broodje en van de kwark en komkommer een tzatziki sausje van maken (komkommer raspen, door de kwark met knoflook en peper). Eventueel kun je de broccoli eventjes koken en daarna even meebakken met de hamburgers om tussen je broodje erbij te doen. Of de broccoli koken en er los van eten met evt. van gebakken aardappelschijfjes.
Of zalmfilet in de oven grillen. Daarnaast een pasta maken met broccoli, uitje en kruidenkaas of room met knoflook. De zalm kun je er in stukjes door heen doen als de pasta klaar is of er naast eten.
Of een tonijnomelet (maar ik weet niet of je een tonijnmoot heb liggen of tonijn in een blikje), deze is voor een blikje: Aardappelen koken. Broccoli even meekoken. Daarna even een uitje fruiten en de aardappelen en de broccoli even mee bakken. Schep het aardappelmengsel in een springvorm. Tonijn er over heen verdelen. Eieren los kloppen en mengen met knoflook en over het mengsel in de springvorm schenken. Daarna 30 minuten in de oven. Dit is trouwens een recept van de AH.
Of kipfilet goed kruiden met bijvoorbeeld komijn, gember, massala, knoflook etc. Op internet kun je wel lekkere kruidencombinatie's vinden. Uitje fruiten en daarna de kip erbij. Broccoli koken en wanneer de kip goed is de broccoli bij de kip doen. Lekker voor tussen een naan of pitabroodje. Komkommer snijden en bestrooien met peper en ernaast eten en eventueel met wat knoflooksaus.
Voor jou:
Ik zou inderdaad van de steak de boeuf magere (platte) hamburgers maken voor tussen een pita broodje en van de kwark en komkommer een tzatziki sausje van maken (komkommer raspen, door de kwark met knoflook en peper). Eventueel kun je de broccoli eventjes koken en daarna even meebakken met de hamburgers om tussen je broodje erbij te doen. Of de broccoli koken en er los van eten met evt. van gebakken aardappelschijfjes.
Of zalmfilet in de oven grillen. Daarnaast een pasta maken met broccoli, uitje en kruidenkaas of room met knoflook. De zalm kun je er in stukjes door heen doen als de pasta klaar is of er naast eten.
Of een tonijnomelet (maar ik weet niet of je een tonijnmoot heb liggen of tonijn in een blikje), deze is voor een blikje: Aardappelen koken. Broccoli even meekoken. Daarna even een uitje fruiten en de aardappelen en de broccoli even mee bakken. Schep het aardappelmengsel in een springvorm. Tonijn er over heen verdelen. Eieren los kloppen en mengen met knoflook en over het mengsel in de springvorm schenken. Daarna 30 minuten in de oven. Dit is trouwens een recept van de AH.
Of kipfilet goed kruiden met bijvoorbeeld komijn, gember, massala, knoflook etc. Op internet kun je wel lekkere kruidencombinatie's vinden. Uitje fruiten en daarna de kip erbij. Broccoli koken en wanneer de kip goed is de broccoli bij de kip doen. Lekker voor tussen een naan of pitabroodje. Komkommer snijden en bestrooien met peper en ernaast eten en eventueel met wat knoflooksaus.
litllejoy- Prater
Ik heb shoarma en dat moet vandaag op...maar heb geen zin in pita broodjes.
Iemand een tip?
Iemand een tip?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Rijst, gebakken aardappeltjes? Wij eten meestal shoarma bij de aardappeltjes.Flower_L schreef:Ik heb shoarma en dat moet vandaag op...maar heb geen zin in pita broodjes.
Iemand een tip?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Rijst, gebakken aardappeltjes? Wij eten meestal shoarma bij de aardappeltjes.Flower_L schreef:Ik heb shoarma en dat moet vandaag op...maar heb geen zin in pita broodjes.
Iemand een tip?
Of lekker met een bolletje en lekkere knoflooksaus.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Rush schreef:Rijst, gebakken aardappeltjes? Wij eten meestal shoarma bij de aardappeltjes.Flower_L schreef:Ik heb shoarma en dat moet vandaag op...maar heb geen zin in pita broodjes.
Iemand een tip?
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/vinden/?rq=shoarma
(ik zocht de ovenschotel ermee maar hier staan tig dingen, dan kun je zelf kiezen)
Gast- Gast
Door de wokgroenten doen?
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Flower_L schreef:Ik heb shoarma en dat moet vandaag op...maar heb geen zin in pita broodjes.
Iemand een tip?
Shoarmaschotel?
Aardappelschijfjes onderin de schaal, daarop courgetteschijfjes, daarop gebakken shoarma met paprika, daarop weer courgetteschijfjes en dan weer aardappelsschijfjes. Kaas erover en eventjes in de oven.
litllejoy- Prater
Dit is leuk!
Recepten voor jullie restjes
Recepten voor jullie restjes
litllejoy- Prater
Flower_L schreef:Ik heb shoarma en dat moet vandaag op...maar heb geen zin in pita broodjes.
Iemand een tip?
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/390814/prei-shoarmaquiche
Deze is ontzettend lekker. Zelf doe ik er nog wat meer groente doorheen, vaak paprika en broccoli!
Gast- Gast
Ik vind dit echt zo'n geniaal topic!
Marin- Lady Post-a-lot
Dankjewel voor de ideeën! Ik ga er zeker een van proberen Had inderdaad zelf ook al door dat mijn ingrediënten schreeuwen om een pasta Daarom was ik ook zo inspiratieloos, omdat ik dat niet wou weten
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:Ik vind dit echt zo'n geniaal topic!
Ik ook!
Elliot- Ratel
Iemand een tip?
http://www.actierecepten.nl/pages/sub/3/35201/Shoarma_spaghetti.html
Al aten wij hem zonder sperciebonen, maar wel met champignons en wat extra italiaanse kruiden erdoor.
Wauw littlejoy, wat een ideeën! Ik had al een beetje in mijn hoofd om die pitabroodjes hamburgers te maken, inderdaad met tzatziki, maar je andere ideeën klinken ook zo lekker! Ik ga morgen iets met je kipfiletidee doen!
Elliot- Ratel
Vandaag kookt m'n vriend en heb hem een lijstje gegeven met wat ingredienten die nog in de koelkast/ vriezer/ etc. liggen:
- Gehakt
- Kipfilet
- Gerookte kipreepjes
- Zalmfilet
- Scampi's
- Gele paprika
- Wortelen
- Halve pot bruine bonen
- Augurken
- Zongedroogde tomaten
- Gepelde tomaten
- Klein bakje tomatenblokjes
Voor de rest zijn er aardappelen, verschillende soorten rijst en pasta, brood/ naanbrood etc. in huis.
Nu gaat m'n vriend er dan wel iets mee verzinnen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie hier mee zouden doen?
- Gehakt
- Kipfilet
- Gerookte kipreepjes
- Zalmfilet
- Scampi's
- Gele paprika
- Wortelen
- Halve pot bruine bonen
- Augurken
- Zongedroogde tomaten
- Gepelde tomaten
- Klein bakje tomatenblokjes
Voor de rest zijn er aardappelen, verschillende soorten rijst en pasta, brood/ naanbrood etc. in huis.
Nu gaat m'n vriend er dan wel iets mee verzinnen, maar ik ben wel benieuwd wat jullie hier mee zouden doen?
litllejoy- Prater
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» N.a.v. verplicht bord leeg eten?
» Valerio en Dennis eten stukje vlees van elkaar
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» Niet eten/ spelen met eten!
» Valerio en Dennis eten stukje vlees van elkaar