Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help elkaar de koelkast leeg te eten

+26
sonly
Highway
girli
Cow
Mizz_S
Zonnetje
Green_Pepper
iloverose
SarahKey
Ibbeltje
Rush
Flower_L
Sneeuwvlok
Fortissimo
litllejoy
Inge
Sterre
Tiana
loura
silly-one
minoessepoes
Rose
strawberry
SoGood
Marin
Elliot
30 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  litllejoy ma 11 feb 2013 - 2:27

Ik zou de aardappelen roosteren in de oven (dit recept komt van ah.nl):
Aardappels schillen en snijden en daarna olijfolie en knoflook mengen en er over heen schenken.
Bestrooien met een beetje sesamzaad en zout en dan in de oven.
Lekker met een stukje vlees en gestoofde groente of een rendang met gestoofde groente.

Ik moet zeggen dat dit ook het enigste is wat ik ooit gemaakt hebt met zoete aardappel dus ik zou niet zo goed weten wat je er nog meer mee kunt.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  sonly ma 11 feb 2013 - 9:51

patat of aardappelschijfjes er van snijden en frituren is ook lekker met zoete aardappels!!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot ma 11 feb 2013 - 20:12

Ik zag van de week bij De Makkelijke Maaltijd een recept voor chili met zoete aardappel. Ik weer niet meer precies hoe het gemaakt werd maar het zag er heel lekker uit!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  girli di 12 feb 2013 - 0:02

Bedankt voor de tips! Daar kan ik wel wat mee.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  litllejoy vr 1 maa 2013 - 4:52

Wij moeten komende week de koelkast leeg eten omdat we volgende week zaterdag op vakantie gaan.
Hebben jullie nog leuke recepten voor de volgende ingredienten?

Koelkast:
Gele, groene, rode paprika
Courgette
Halve aubergine
Wortel
Tomaat
Kefirblaadjes
Citroenstengels
Grana padano
Geraspte kaas (jong belegen)
Creme fraiche
Griekse yoghurt
Magere yoghurt

In de vriezer heb ik nog:
Vlees (worst (varken & rund), gemarineerde steak, kipkrokant, kipfilet, rundergehakt, rundercarre, gemarineerde varkensfilet, gehaktschnitzel (boeren en zigeuner)
Vis (zalm, scholfilet, sliptong, garnaaltjes, scampi's)
Aardappel (rostirondjes, aardappelkroketjes)
Groente (prei, erwten, verschillende wokgroente)

Verder heb ik aardappelen, pistoletjes, brood, naanbrood, rijst, pasta, mie, kruiden, knoflook, ui, etc. allemaal in huis.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  minoessepoes za 2 maa 2013 - 18:47

Een keer wraps met reepjes paprika, tomaat en eventueel iets van rode ui, met reepjes kipkrokant en een sausje van Griekse yoghurt, bijvoorbeeld met knoflook en komijn of met ras el hanoud kruiden.

Een keer een lekkere vegetarische lasagne met gegrilde aubergine en courgete met twee soorten geraspte kaas.

Geroosterde wortel uit de oven met knoflook en Tijm, met rostirondjes en sliptong.

Paprika roosteren in de oven en daarna in een zak doen zodat die kan ontvellen, een kipfilet insmeren met groene pesto, paprika erop en grana padano, bjj een niet te dikke kipfilet een half uur in de oven op 200graden. Lekker met bijvoorbeeld veroosterde groenten uit de oven ui, aubergine, courgette, samen met voorgekookte aardappels omgeschept met olijfolie, knoflook, peper en zout en eventueel iets van Italiaanse kruiden.



minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 4:30

Even dit topic uppen omdat ik geen inspiratie heb! Ik heb broccoli, spinazie en kabeljauw (van die blokken) voor vanavond. Eigenlijk moeten er gebakken aardappels of puree bij maar als iemand een ander geniaal idee heeft kan dat ook. Ik heb de meeste standaard dingen wel in huis, maar ik moet ook nog naar de winkel, dus ik zou nog iets kunnen kopen. Wie heeft er een goed idee voor hoe ik hier een beetje smaak in kan brengen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin wo 27 maa 2013 - 4:34

Kabeljauw omwikkelen met wat spek en in de oven bakken, spinazie wokken met wat knoflook en pijnboompitjes.

Of een papillote pakketje (in bakpapier) in de oven met kabeljauw en broccoli en evt nog wat prei. Lekker met wat citroen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 4:36

Ik zou een ovenschotel maken, Jente.
Dat kan zowel met aardappelschijfjes, of purree, of als je dat liever hebt met pasta.
Broccoli in kleine stukjes, eventueel een uitje.
Met aardappelschijfjes, eerst die, dan je vis, dan je groenten en dan een sausje, en later eventueel wat kaas.
Met pasta, pasta koken, dan zou ik zelf de vis en iig broccoli een beetje roerbakken , dan pasta in schaal, vis en broccoli, spinazie er eventueel bij en dan een lekker sausje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 11:53

Bedankt voor jullie reacties smile Het is geworden; gebakken aardappels, kabeljauw in de oven en roergebakken broccoli en spinazie met knoflook, chilipeper en pijnboompitten. En het was erg lekker smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot zo 5 mei 2013 - 20:22

Hallo!

Ik heb in mijn koelkast:
Kipfiletblokjes
Bietjes
Sperzieboontjes
Paprika
Komkommer
Gehakt (extra mager rundergehakt)

Verder heb ik wat standaard dingen in huis zoals pasta, rijst, pitabroodjes, tomatenpuree, tomatenblokjes, een blikje tonijn, knoflook, uien, brood..

Iemand een idee? Ik ben vandaag overigens weer met Weight Watchers begonnen, dus het moet wel een beetje verantwoord zijn Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  June zo 5 mei 2013 - 20:45

De paprika vullen met het gehakt. Ik gooi er vaak nog een eitje doorheen en wat chilisaus en dat dan in de oven. Daarnaast kun je een salade maken met komkommer.

De kipfilet zou ik dan bewaren en tijdens de lunch verwerken in een salade met sperziebonen of eten als diner met een sojasaus of ketjap en wat noodles.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot zo 5 mei 2013 - 23:00

Klinkt lekker June! Ik ga zo eens een receptje opzoeken voor gevulde paprika, ik heb dat nog nooit gegeten namelijk.

En anders worden het misschien sajoer boontjes, dat had ik laatst voor het eerst gemaakt en dat is ook echt heerlijk. Of ik maak voor morgen tussen de middag een nicoise salade, dat kan ook nog.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Mariposa ma 13 mei 2013 - 0:08

Wie o wie weet er een lekker recept met verse dille? Heb dit nog in de koelkast liggen. Ik dacht zelf misschien aan iets met vis?
Mariposa
Mariposa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Marin ma 13 mei 2013 - 0:11

Zalm met dille is een vrij klassieke combinatie. Je kunt dan lekker de vis grillen in een grillpan of oven en een yoghurt-dille sausje maken. Of een pakketje van aluminiumfolie of bakpapier maken, de zalm daarin leggen met wat olijfolie, peper zout en wat groenten (bijv prei, broccoli of groene asperges), en bovenop de zalm wat citroen en dille leggen. Dan het pakketje dichtvouwen en twintig minuten in de oven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Mizz_S ma 13 mei 2013 - 0:42

Sorry, ik heb geen tips, ik vind dille zo vies!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  missy. do 27 jun 2013 - 0:49

Even dit topic omhoog halen, ik ben inspiratieloos. Ik heb in huis: rijst, gehakt, ui, paprika, rode kool, roomkaas,
boemboe sate, rendang en bali, groene peperroomsaus. En diverse kruiden.
Roept u maar.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Sjeels di 27 aug 2013 - 20:55

Ik heb van de week maiskolven gekocht, ik vraag me alleen af wat ik erbij kan eten, iemand ideeën?
Sjeels
Sjeels
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 28
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Elliot di 27 aug 2013 - 20:57

Maïskolven met een gepofte aardappel en een stukje vlees? (Spareribs of steak ofzo)
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Sjeels di 27 aug 2013 - 23:05

Dankjewel, heb er een lekker stukje vlees bij gekocht smile
Sjeels
Sjeels
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 28
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help elkaar de koelkast leeg te eten - Pagina 5 Empty Re: Help elkaar de koelkast leeg te eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum