Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

+9
Femmem
Xanna
miss22
Reeza
Cheesegirl
girli
Marin
Rush
TukTuk
13 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 Empty Re: Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

Bericht  TukTuk ma 10 dec 2012 - 6:22

Maura schreef:Ik moet bekennen dat ik het er niet begrijpelijker op vind worden. Snap wel dat ze de regels ombuigen naar de standaard van tegenwoordig, maar dan nog.

"Leuker kunnen we het niet maken, maar zeker ook niet makkelijker" Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 Empty Re: Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 6:24

AngelNyn schreef:
Maura schreef:Ik moet bekennen dat ik het er niet begrijpelijker op vind worden. Snap wel dat ze de regels ombuigen naar de standaard van tegenwoordig, maar dan nog.

"Leuker kunnen we het niet maken, maar zeker ook niet makkelijker" Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 394967

Hahaha, inderdaad .Very Happy

Bezuinigingstechnisch lijkt het mij ook niet ideaal. Maar wie ben ik. Ik ben wel blij met het bedrag dat ik ga krijgen en zo zullen er meer over denken. Wink

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 10 dec 2012 - 6:28

Maura schreef:
AngelNyn schreef:

Hahaha, inderdaad .Very Happy

Bezuinigingstechnisch lijkt het mij ook niet ideaal. Maar wie ben ik. Ik ben wel blij met het bedrag dat ik ga krijgen en zo zullen er meer over denken. Wink

Ja ik snap ook niet zo goed waarom ze het veranderen hoor.. Aan de huurtoeslag veranderd niks, of je nou toeslagpartner bent of gewoon medebewoner, maar 1 persoon kan de toeslag aanvragen en de bedragen blijven gelijk, en de zorgtoeslag gaat alleen maar omhoog :P
Geen idee hoe het zit met de andere toeslagen, daar heb ik geen recht op.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 6:40

De huurtoeslag blijft waarschijnlijk hetzelfde, omdat ze blijven betalen voor hetzelfde dak? Het gaat op basis van inkomen en huurprijs. Als de personen de huur delen en vervolgens toeslag aanvragen, hebben ze weer geen recht.

Als ik morgen een man tref met een inkomen van een ton per jaar, die kans acht ik overigens niet aanwezig :P, dan kan ik ervoor kiezen om voor mezelf toeslag aan te vragen, terwijl ik het dan toch eigenlijk wel goed heb? Het is dan wel niet mijn geld, wat hij heeft, maar als hij een groot huis koopt, ik er mag wonen, mag shoppen op een creditcard van hem en hij ook maar de boodschappen voor zijn rekening neemt, omdat hij toch lekker verdiend? Dan verspilt Nederland als het ware 1000 euro per jaar aan mij? Of ben ik de enige die dit soort beredeneringen maakt?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 10 dec 2012 - 6:44

Maura schreef:De huurtoeslag blijft waarschijnlijk hetzelfde, omdat ze blijven betalen voor hetzelfde dak? Het gaat op basis van inkomen en huurprijs. Als de personen de huur delen en vervolgens toeslag aanvragen, hebben ze weer geen recht.

Als ik morgen een man tref met een inkomen van een ton per jaar, die kans acht ik overigens niet aanwezig Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 253468018, dan kan ik ervoor kiezen om voor mezelf toeslag aan te vragen, terwijl ik het dan toch eigenlijk wel goed heb? Het is dan wel niet mijn geld, wat hij heeft, maar als hij een groot huis koopt, ik er mag wonen, mag shoppen op een creditcard van hem en hij ook maar de boodschappen voor zijn rekening neemt, omdat hij toch lekker verdiend? Dan verspilt Nederland als het ware 1000 euro per jaar aan mij? Of ben ik de enige die dit soort beredeneringen maakt?

Nee per adres kan er maar door 1 persoon een huurtoeslag aangevraagd worden. Ze kijken naar het inkomen van je toeslagpartner OF medebewoner(s), in geval van huurtoeslag. Je kan dus niet met meerderen voor hetzelfde adres huurtoeslag aanvragen.

Wat betreft het 2de, over de zorgtoeslag inderdaad, dan kijken ze alleen naar je eigen inkomen zolang je niet getrouwd bent, niet gezamenlijk een huis hebt, geen kinderen etc.
Voorheen kon dat dus niet, omdat je toen al toeslagpartners was als je samenwoonde.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 6:56

Klopt, ik ken de oude regels van alle toeslagen. Heb immers voor de BD toeslagen gewerkt. Kan wel zeggen dat het inderdaad klopt. :P

Maar wat ik bedoelde over de Huurtoeslag; Als twee personen, vriend en vriendin, een huis huren van 600 euro, blijven onder het gestelde inkomen van 28.000 euro (ouder dan 23 jaar), dan krijgen ze samen meer huurtoeslag, dan wanneer ze zeggen dat ze beiden een huur hebben van 300 euro en daar toeslag op willen aanvragen, omdat ze geen toeslagpartner, of verplichting naar elkaar hebben.

Huurtoeslag vond ik altijd wel goed geregeld. Al is het lullig als je in een woning woont en een ander (oud bewoner, ex) nog ingeschreven staat op jouw adres. Want dan wordt het inkomen van de ander ook meegenomen.

Er is slechts in een klein gevalletje kans op huurtoeslag als iemand op kamers woont. Die regels ken ik niet eens meer uit mijn hoofd, omdat ze hoofdzakelijk nog in Groningen voorkwamen en daar eigenlijk niemand voor belde.

Dat zit wel dichtgemetseld. De zorgtoeslag neemt alleen vreemde vormen aan, vind ik dan.

Gast
Gast

Bericht  girli ma 10 dec 2012 - 7:00

Ik snap niet dat ze dat nu aankondigen vlak voor het nieuwe jaar. Ze kunnen het zelf niet aanpassen en het kan online niet worden aangepast, alle beschikkingen moeten worden aangepast, bedragen kloppen niet voor januari etc. etc.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  TukTuk ma 10 dec 2012 - 7:03

Maura schreef:Klopt, ik ken de oude regels van alle toeslagen. Heb immers voor de BD toeslagen gewerkt. Kan wel zeggen dat het inderdaad klopt. Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 253468018

Maar wat ik bedoelde over de Huurtoeslag; Als twee personen, vriend en vriendin, een huis huren van 600 euro, blijven onder het gestelde inkomen van 28.000 euro (ouder dan 23 jaar), dan krijgen ze samen meer huurtoeslag, dan wanneer ze zeggen dat ze beiden een huur hebben van 300 euro en daar toeslag op willen aanvragen, omdat ze geen toeslagpartner, of verplichting naar elkaar hebben.

Huurtoeslag vond ik altijd wel goed geregeld. Al is het lullig als je in een woning woont en een ander (oud bewoner, ex) nog ingeschreven staat op jouw adres. Want dan wordt het inkomen van de ander ook meegenomen.

Er is slechts in een klein gevalletje kans op huurtoeslag als iemand op kamers woont. Die regels ken ik niet eens meer uit mijn hoofd, omdat ze hoofdzakelijk nog in Groningen voorkwamen en daar eigenlijk niemand voor belde.

Dat zit wel dichtgemetseld. De zorgtoeslag neemt alleen vreemde vormen aan, vind ik dan.

Maar dat kan dus niet, want je kan niet op 2 namen, voor hetzelfde adres huurtoeslag aanvragen:) Daarom is het bij mensen die op kamers wonen, ook van belang of dat ze echt een eigen huisnummer hebben, om toeslag te kunnen aanvragen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 7:11

Nee, dat kan inderdaad niet. Daarom snap ik ook dat ze de huurtoeslag niet veranderen. Ha, ik leg me weer heerlijk uit vandaag. Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 253468018 *Edit2, was dus een voorbeeld, mochten ze ooit wel besluiten dat huurtoeslag ook anders werkt of hetzelfde gaat werken als zorgtoeslag*

Edit, correct. Alleen wonen mensen met eigen huisnummer niet op kamers, maar wordt er al gesproken over een woning, ook al is het een kamer met eigen voordeur en huisnummer geregistreerd bij de gemeente.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 10 dec 2012 - 7:33

Bij mij snapten ze er ook al niets van toen ik belde net zoals bij An. Maar op mijn toeslagen zag ik wel dat het verzoek tot ontbinden toeslagpartners was gedaan. Moet alleen nog verwerkt worden. Hopelijk wordt het voor de betaling van januari wel meegenomen maar gok dat het pas voor februari wordt gedaan, ach dan wel gecorrigeerd.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 7:34

Je krijgt de betaling voor januari deze maand al, AM.

Dus het wordt sowieso Januari voor Februari dat het misschien goed loopt.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 10 dec 2012 - 7:38

Ja, dan zullen we aan het einde van 2013 wel een brief krijgen, dat de ene persoon een deel zorgtoeslag terug moet betalen van januari, en de ander nog een deel krijgt Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Jilke ma 10 dec 2012 - 19:29

Ik heb hem net een week geleden stopgezet de zorgtoeslag. Nu hebben we beide wel weer recht erop, vanaf 2013.

Kan ik dat nog wijzigen of is eens gestopt altijd gestopt?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 10 dec 2012 - 21:48

Gestopt is gestopt. Als de 'wijziging' nog niet is doorgevoerd, dan kun je het nog wijzigen. Maar je kunt het ook gewoon opnieuw aanvragen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 11 dec 2012 - 0:28

Maura schreef:Gestopt is gestopt. Als de 'wijziging' nog niet is doorgevoerd, dan kun je het nog wijzigen. Maar je kunt het ook gewoon opnieuw aanvragen.

Beetje tegenstrijdig natuurlijk Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 253468018

Volgens mij kan je het inderdaad weer gewoon opnieuw aanvragen!
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2013_aanvragen
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 11 dec 2012 - 0:37

AngelNyn schreef:
Maura schreef:Gestopt is gestopt. Als de 'wijziging' nog niet is doorgevoerd, dan kun je het nog wijzigen. Maar je kunt het ook gewoon opnieuw aanvragen.

Beetje tegenstrijdig natuurlijk Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 253468018

[url=http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2013_aanvragen
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2013_aanvragen[/quote[/url]]

Alles wat je stopt, kun je opnieuw aanvragen.

Als ik mijn abonnement stop bij een sportschool, moet ik me ook opnieuw aanmelden. Lijkt me toch hetzelfde idee. Ik kan niet zeggen dat ik mijn abonnement wil verlengen. Want het abonnement zoals hij was bestaat niet meer. Bij toeslagen is dat hetzelfde idee.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 11 dec 2012 - 0:46

[quote="Maura"]
AngelNyn schreef:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/aanvragen_en_wijzigen/aanvragen/toeslag_2013_aanvragen[/quote]

Alles wat je stopt, kun je opnieuw aanvragen.

Als ik mijn abonnement stop bij een sportschool, moet ik me ook opnieuw aanmelden. Lijkt me toch hetzelfde idee. Ik kan niet zeggen dat ik mijn abonnement wil verlengen. Want het abonnement zoals hij was bestaat niet meer. Bij toeslagen is dat hetzelfde idee.

Ja maar de vraag was, eens gestopt ALTIJD gestopt? En als je dan er op reageert met "gestopt is gestopt", dan wek je het idee dat je dan maar "pech" hebt en er niks meer aan kan doen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Xanna wo 12 dec 2012 - 11:21

Heb dit topic al even niet gevolgd, maar wat zijn ze weer lekker op de hoogte bij de belastingdienst zeg;) Als ze de volgende keer nu eerst hun personeel instrueren en een knop 'toeslag partner voor 2013 ontbinden' toevoegen, zouden ze het zichzelf een stuk makkelijker maken! laughcry

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  TukTuk wo 12 dec 2012 - 11:23

Ik ben inmiddels teruggebeld door de BD vandaag! Ik krijg half januari ongeveer een brief, waarop ik moet aanvinken of ik wel of geen toeslagpartner meer heb, en deze terug sturen.. Kan dus goed maart worden voordat het verwerkt is, de BD kennende Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Xanna wo 12 dec 2012 - 11:28

Dat je terug gebeld bent is al heel wat! Haha. Ik ben benieuwd wat ze dan in mijn geval gaan doen. Heb net nog op mijn toeslagen.nl gekeken en zag nog geen wijzigingen.

Als ze slim zijn sturen ze in januari alle 'toeslagpartners' een brief, want deze halve communicatie gaat echt niet werken..Maargoed, het duurt inderdaad vast weer even tot het allemaal geregeld is.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Jilke wo 12 dec 2012 - 19:07

Ik heb ook toch nog gebeld, en mijn wijziging van het stopzetten was niet doorgevoerd, omdat ik het precies op het moment van wijzigen ingevoerd had. Nou uhh oke, ik heb het 3x proberen stop te zetten en 3x is het niet gelukt, ik blijf geld ontvangen terwijl ik op mijn toeslagen steeds zie staan dat het verwerkt is. Het zal wel Rolling Eyes

Ik moet nu gewoon afwachten, volgens haar krijg ik in januari dus gewoon weer toeslag, omdat hij gewoon doorloopt en ik een beschikking heb gekregen voor 2013. Zoniet, dan moet ik weer bellen. Ben benieuwd.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  TukTuk wo 12 dec 2012 - 20:36

Jilke schreef:Ik heb ook toch nog gebeld, en mijn wijziging van het stopzetten was niet doorgevoerd, omdat ik het precies op het moment van wijzigen ingevoerd had. Nou uhh oke, ik heb het 3x proberen stop te zetten en 3x is het niet gelukt, ik blijf geld ontvangen terwijl ik op mijn toeslagen steeds zie staan dat het verwerkt is. Het zal wel Rolling Eyes

Ik moet nu gewoon afwachten, volgens haar krijg ik in januari dus gewoon weer toeslag, omdat hij gewoon doorloopt en ik een beschikking heb gekregen voor 2013. Zoniet, dan moet ik weer bellen. Ben benieuwd.

Als het goed is krijg je dan aankomende 20 december al toeslag, want die is voor januari smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame do 13 dec 2012 - 5:19

Zo vriend en ik zijn ontbonden in toeslagpartnerschap smile
Staat Echt zo cru er ook: ex-partner :nopompom:
Haha ach het scheelt ons 88 euro per maand, toch leuk
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Caresses do 13 dec 2012 - 5:45

Fijn, dit topic. Ik heb meteen zorgtoeslag voor volgend jaar aangevraagd. Heel fijn dat ik er 80 euro op vooruit ga smile .

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk do 13 dec 2012 - 6:16

Atelier Madame schreef:Zo vriend en ik zijn ontbonden in toeslagpartnerschap Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 561177
Staat Echt zo cru er ook: ex-partner Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 4 1270000679
Haha ach het scheelt ons 88 euro per maand, toch leuk

Hoe heb je dat geregeld? :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: