Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toeslagpartner

3 plaatsers

Ga naar beneden

Toeslagpartner Empty Toeslagpartner

Bericht  Soleil ma 19 dec 2011 - 10:27

Hey Hey..

Even een vraag voor de mensen die samen wonen..
Sinds twee jaar woon ik samen met mijn vriend in een huis dat van hem is. Wij zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract/geregistreerd partnerschap.

De man die bij ons altijd de belastingaangifte deed, zegt dat je niet moet aangeven dat je samenwoont, omdat dit nadelig kan zijn. Nu werk ik sinds een half jaar en wil ik dit doorgeven, zodat ik niet te veel aan zorgtoeslag ontvang. Nu vragen ze om een toeslagpartner, en volgens de regels van de belastingdienst is mijn vriend dit wel ( we wonen in 2012 6 maanden of langer op hetzelfde adres en voeren een gezamenlijk huishouden) echter vermelden zij dat je niet zelf hoeft te bepalen of je een toeslagpartner hebt en wie dit dan is. Nu hebben wij in die twee jaar nog nooit iets gehoord van de belastingdienst over dat wij samenwonen en dus elkaars toeslagpartner zijn. Maar als ik mijn zorgtoeslag bereken met toeslagpartner heb ik er geen recht op zorgtoeslag, als ik bereken zonder toeslagpartner krijg ik 66 euro in de maand.. Ik zit in dubio wat ik moet doen? Wij hebben over de voorgaande jaren nooit iets gehoord, maar ik heb ook geen zin om aan het eind van het jaar alles terug te gaan betalen?

Hoe hebben andere dit aangepakt, wel of geen toeslagpartner opgegeven?

Groetjes,

Soleil

Soleil
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 24
Punten : 44
Registratiedatum : 07-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toeslagpartner Empty Re: Toeslagpartner

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 10:30

Sta je geregistreerd op het adres waar je samenwoont? Dan is hij jouw toeslagpartner.

Gast
Gast

Bericht  Siem ma 19 dec 2011 - 10:42

Maura heeft gelijk, staan jullie allebei ingeschreven op dat adres dan ben je toeslagpartner. Als ik jouw was zou ik het maar direct doorgeven, je hebt er immers geen recht op en anders moet je inderdaad terugbetalen

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  xxDila ma 19 dec 2011 - 11:02

Ik was hier niet van de op de hoogte en woonde dus ook al geruime tijd samen. Deed zelf mijn belastingaangifte etc. En plots kreeg een brief in de bus dat ik moest terug betalen. Ik woonde toen ook al 2 jaar samen. Moet nu over 2010 nog terug betalen..

Ik zou er dus maar rekening mee houden dat jij ook nog moet terug betalen, over de afgelopen 1,5 jaar! :o
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 11:15

Belastingdienst is soms best moeilijk te begrijpen. Mijn toenmalige vriend en ik waren uitelkaar gegaan, maar we hadden nog een koopwoning en woonden volgens het GBA nog altijd op hetzelfde adres en we deelden nog altijd dezelfde vaste lasten en hadden nog steeds dezelfde gezamelijke rekening etc. We woonden dus volgens de wet gewoon nog samen en waren fiscaalpartner, omdat we hier eerder voor hadden gekozen. Doet de beste jongen onze aangiftes apart. Gevolg, ik kreeg me daar toch een aanslag van heb ik jou daar. Het is wel teruggedraaid, omdat we inderdaad gezamelijk aangifte moesten doen. Maar wat kneep ik hem toen. Toeslagpartner 394967

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 19 dec 2011 - 21:35

Bloempie schreef:Maura heeft gelijk, staan jullie allebei ingeschreven op dat adres dan ben je toeslagpartner. Als ik jouw was zou ik het maar direct doorgeven, je hebt er immers geen recht op en anders moet je inderdaad terugbetalen

Wij hebben dit doorgegeven toen we 2 maanden samenwoonden en m`n man moest toen al een bedrag terugbetalen aan de BD omdat hij dat onrechtmatig had ontvangen. Ga er maar vanuit dat jullie dan ook nog een flink bedrag terug moeten betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: