Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

+9
Femmem
Xanna
miss22
Reeza
Cheesegirl
girli
Marin
Rush
TukTuk
13 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 Empty Re: Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

Bericht  Atelier Madame do 13 dec 2012 - 6:21

AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:Zo vriend en ik zijn ontbonden in toeslagpartnerschap Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 561177
Staat Echt zo cru er ook: ex-partner Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 1270000679
Haha ach het scheelt ons 88 euro per maand, toch leuk

Hoe heb je dat geregeld? :P

Gewoon telefonisch doorgegeven :p. Ik hoef geen papiertje te ondertekenen oid. En hopelijk berekenen ze nu automatisch opnieuw mijn zorgtoeslag.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 Empty Re: Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

Bericht  TukTuk do 13 dec 2012 - 6:30

Atelier Madame schreef:
AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:Zo vriend en ik zijn ontbonden in toeslagpartnerschap Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 561177
Staat Echt zo cru er ook: ex-partner Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 1270000679

Hoe heb je dat geregeld? Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 253468018

Gewoon telefonisch doorgegeven :p. Ik hoef geen papiertje te ondertekenen oid. En hopelijk berekenen ze nu automatisch opnieuw mijn zorgtoeslag.

Pff wat een kneuzen.. Is het nou zo moeilijk voor ze om 1 lijn te trekken? Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 394967
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame do 13 dec 2012 - 6:35

AngelNyn schreef:
Atelier Madame schreef:
AngelNyn schreef:

Hoe heb je dat geregeld? Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 253468018

Pff wat een kneuzen.. Is het nou zo moeilijk voor ze om 1 lijn te trekken? Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 394967

Ja echt erg hè :p. Ik heb m'n inkomen maar Verandert, dan gaan ze sowieso berekenen hoeveel zorgtoeslag ik krijg :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Atelier Madame zo 16 dec 2012 - 23:55

dr klopt nog steeds geen hol van we zijn ontbonden als partners maar bij de berekening wordt hij nog wel meegenomen Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 878948377. vage shizzle *maar weer bellen*
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Xanna ma 17 dec 2012 - 0:05

Atelier Madame schreef:dr klopt nog steeds geen hol van we zijn ontbonden als partners maar bij de berekening wordt hij nog wel meegenomen Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 878948377. vage shizzle *maar weer bellen*

Je hebt waarschijnlijk een brief gehad? Die brieven worden automatisch verzonden en stond waarschijnlijk al klaar onder je beschikkingen (net als bij mij). Ik heb dus ook gewoon een brief gehad waarin mijn partner nog meegerekend is. Ik ga er voorlopig niet meer achteraan bellen, ze moeten eerst binnen de belastingdienst maar eens wat mensen voorlichten, knopen door hakken en duidelijkheid scheppen. Als je over een week of 3 belt, dan is er hoogstwaarschijnlijk wat meer duidelijk. Wanneer je nu belt, ben je de overboeking van december toch niet voor..

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Atelier Madame ma 17 dec 2012 - 0:06

Omg wat een gedoe zeg Rolling Eyes
Nou wat blijkt 2 weken geleden is er iets aangepast waardoor we als geregistreerd partners (die we nooit zijn geweest?) uit elkaar zijn gehaald maar blijkbaar is voor de zorgtoeslag in 2013 dit nog wel meegenomen. Dus we zijn wel ontbonden als partners maar de inkomens worden nog wel gezamenlijk berekend.
Dussss nu gaan ze dus alsnog aanpassen dat we toeslagpartners voor de zorgtoeslag zijn in 2013 en binnen 8 weken (omg wie heeft er nou in godsnaam 2 maanden nodig voor wijziging?) krijg ik dan een nieuwe beschikking thuis. Is kijken of het ze dan wel is gelukt. Echt iets opzeggen is super makkelijk bij ze maar een wijziging doorgeven volgens mij snappen ze het zelf niet. Kreeg gewoon elke keer medewerkers aan de lijn die zelf amper op de hoogte zijn van de nieuwe regels. Nou goed wordt vervolgd (en ja ik ben gefrustreerd :P).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Rose do 20 dec 2012 - 0:51

Zo ik heb ook even gebeld en natuurlijk had ik ook een medewerker aan de lijn die van niks wist, eerst maar vol blijven houden dat ik alles zelf kan aanpassen via digid.. Mad

Ze hebben nu een notitie gemaakt voor de afdeling die het kan wijzigen als ze nog vragen hebben word ik gebeld en anders krijg ik binnen 8 weken de wijziging binnen.
Als die wijziging klaar is dan moet ik voor mijn vriend weer opnieuw zorgtoeslag aanvragen omdat hij nu via mij stond silent

Maar hé over een aantal maanden als het allemaal geregeld is krijgen we wel €40 per maand meer! Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 5 2474380249
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Cheesegirl do 20 dec 2012 - 1:31

Wat raar dat het zo verschillend geregeld is! Hier hoefde ik zelf helemaal niets te regelen. Bij mij en mijn vriends DigiD stond alles gewoon weer per persoon en staan we voor 2013 ook niet meer als toeslagpartner bij elkaar. Erg vreemd.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Rose do 20 dec 2012 - 1:56

Ben door de BD terug gebeld, in januari krijgen we een brief en dan kan het pas gewijzigd worden Mad
Heb een hele discussie met diegene gehad en hij heeft 2x zijn leidinggevende gevraagd maar moet echt afwachten en ze konden mij niet vertellen of we het dan zelf via digid kunnen aanpassen of dat we er over moeten bellen.

En natuurlijk zeiden ze weer in 1e instantie dat wij voor 2013 ook partners zijn.. nee dat zijn we niet door een wijziging van hun eigen regels!
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  TukTuk do 20 dec 2012 - 6:27

Rose schreef:Ben door de BD terug gebeld, in januari krijgen we een brief en dan kan het pas gewijzigd worden Mad
Heb een hele discussie met diegene gehad en hij heeft 2x zijn leidinggevende gevraagd maar moet echt afwachten en ze konden mij niet vertellen of we het dan zelf via digid kunnen aanpassen of dat we er over moeten bellen.

En natuurlijk zeiden ze weer in 1e instantie dat wij voor 2013 ook partners zijn.. nee dat zijn we niet door een wijziging van hun eigen regels!

Herkenbaar! Sad Wij moeten idd ook wachten op de brief in januari.. En dan volgend jaar weer gedoe zeker met terug moeten betalen etc.. Want nu krijg je de eerste maanden nog toeslag alsof je toeslagpartners bent..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk di 15 jan 2013 - 3:13

Zij er al meiden die inmiddels een brief hebben ontvangen om het om te laten zetten (wel/geen toeslagpartner)? Wij nog niks..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Caresses di 15 jan 2013 - 5:23

Nee, wij waren geen toeslagpartners. Dat heb ik n.a.v. dit topic wel aangevraagd. Nog niks over gehoord helaas.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Atelier Madame di 15 jan 2013 - 6:51

AngelNyn schreef:Zij er al meiden die inmiddels een brief hebben ontvangen om het om te laten zetten (wel/geen toeslagpartner)? Wij nog niks..

Hier is het inmiddels geregeld (eindelijk)
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Xanna di 15 jan 2013 - 7:05

Ondanks dat ik erg op tijd heb gebeld (begin december) is het bij mij nog steeds niet geregeld. Ik heb in december (betaling voor de maand januari) dan ook te weinig toeslag ontvangen. Nu presteert de BD het ook nog om mij een brief te sturen met de mededeling dat ik dat bedrag moet terug betalen (nu blijk ons gezamelijk inkomen te hoog voor zorgtoeslag). Dus ja, voorlopig krijg ik zelfs niet eens het verlaagde bedrag..Terwijl ik op basis van mijn inkomen recht heb op de volle mep. Dus het gaat allemaal lekker langs elkaar heen.

Heb twee weken geleden de BD nog eens gebeld, toen was er nog steeds niet bekend hoe of wat. Blijkbaar worden acties ook niet in het systeem genoteerd, ik moest er maar op vertrouwen dat er aan gewerkt wordt.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  TukTuk wo 6 feb 2013 - 22:15

Hebben jullie al een brief oid ontvangen? Wij nog steeds niks.. Binnenkort maar weer eens bellen..

EDIT: Heb toch maar eens ingelogd, en zie nu dat het wel gewijzigd is online! Dus schijnbaar kon het toch wel automatisch :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  girli do 7 feb 2013 - 7:39

Bij mij is het al een tijdje geregeld online. Geen idee hoe eigenlijk.

Oh! Degene die als toeslagpartner geregistreerd stond, ontvangt geen zorgtoeslag meer. Dat moet apart aangevraagd worden mocht hij/zij er ook recht op hebben!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  TukTuk do 7 feb 2013 - 7:40

girli schreef:Bij mij is het al een tijdje geregeld online. Geen idee hoe eigenlijk.

Oh! Degene die als toeslagpartner geregistreerd stond, ontvangt geen zorgtoeslag meer. Dat moet apart aangevraagd worden mocht hij/zij er ook recht op hebben!

Oh goed dat je het zegt!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: