Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen

+19
SoezieQ
Kreeftje
Labeendje
Winegum
Snoes
Natural
sanne-84
lente
xxDila
Jerry
Zwoesj
minoessepoes
Rovine
_DoI
Sweety
Zwerver
lieke89
Rumble
Mermaid
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Samenwonen Empty Samenwonen

Bericht  Mermaid vr 10 dec 2010 - 11:14

Hoe ging dat bij jullie? was het erg wennen of viel het juist alles mee?

Ik ga waarschijnlijk in januari samenwonen en hoor zoveel mensen ineens die zeggen dat ze het zo moeilijk vinden in het begin terwijl ik er juist heel veel zin in heb. Maar dat kan ook komen omdat ik mijn vriend gigantisch mis ( heb m nu al 4 maanden niet gezien) en er dus naar uit kijk hem eindelijk vaker te zien. maar juist omdat ik hem zo lang niet heb gezien vind ik het ook wel heel spannend. En nouja ben gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen Empty Re: Samenwonen

Bericht  Rumble vr 10 dec 2010 - 11:28

Leuk dat je gaat samenwonen! Gefeliciteerd!

Bij ons is het eigenlijk heel natuurlijk gegaan en het was alsof het nooit anders is geweest. We vinden het nog steeds heerlijk en eigenlijk gaat alles goed! Hoe lang hebben jullie een relatie en wonen jullie allebei op jezelf nu of nog thuis?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  lieke89 vr 10 dec 2010 - 11:51

Wat leuk dat jullie die stap willen gaan zetten.
Bij ons is het eigenlijk vanzelf gegaan. Ik was er eigenlijk automatisch dag en nacht omdat situatie bij mij thuis niet op en top was. Pas een paar maanden later toen ik ging studeren hebben we het eigenlijk pas officieel gemaakt omdat het qua stufi beter uit kwam. Ik vond het zeker niet moeilijk. Misschien dat het ook een beetje licht aan de achtergrond van de man in kwestie. Als jongens nog niet eerder uit huis zijn geweest heb je dan ook makkelijker ruzietjes over huishoudelijke dingen zoals, wie doet de was/afwas/stofzuigen. Als ze wel op zichzelf hebben gewoond hebben ze dit ook zelf moeten doen en zullen ze dat ook met het samenwonen makkelijker doen. Als ze echt uit hun ouderlijk komen zijn ze meer gewend dat hun moeder alles doet en word er ook vaak verwacht dat de vrouw alle dingen doet. Maargoed, ik denk dat met zulke dingen het gewoon heel belangrijk is dat jullie goede communicatie met elkaar hebben.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Zwerver vr 10 dec 2010 - 12:23

Wij waren naar letterlijk één week constant samen. Voor ons was het samen wonen dus niet echt een grote stap. Hij heeft eerst tijdje bij mij en me moeder gewoond, en later ben ik naar zijn kamer gegaan, en nu zijn we samen verhuisd naar een andere stad.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 12:31

Binnen drie maanden woonde ik samen met mijn toenmalige vriend bij zijn ouders. Binnen een half jaar hadden we onze eigen woning gekocht. En binnen acht maanden woonden we officieel samen. En ik vond het heerlijk, al vanaf het begin!

Ik ben niet zo goed met mensen en al helemaal niet met mensen waarmee ik zou moeten samenwonen/samenleven. In mijn leven had ik een hele nieuwe ervaring, want met hem samenwonen vond ik allesbehalve vervelend. Juist een verademing.

En ik was niet echt verliefd op hem, we waren samen omdat het op dat moment zo moest zijn. Maar achteraf kan ik nog steeds zeggen dat als ik weer moest gaan samenwonen, ik dat het liefste met hem zou doen. (Binnen 24u had ik mijn andere vriendjes weer buiten.)

Maar goed, al met al was het een prettige ervaring om samen te wonen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 18:59

Wij moesten wel even wennen. Ik denk dat het meer wennen was aan het op jezelf wonen. We kwamen beiden zo door uit het ouderlijk huis, dus het was nogal een verandering!
Gelukkig hebben we allebei ons eigen werkplekje in huis, ik in de huiskamer en hij in de studeerkamer. Dus als we even rust willen gaan we aan school/werk werken en komen we later weer samen op de bank voor de tv of in bed smile

Gast
Gast

Bericht  Sweety vr 10 dec 2010 - 22:14

Wij waren 4 jaar samen toen we voor een woning gingen kijken. In juli kregen we de sleutel, toen hebben we veel geklust, halsf augustus voor het eerst daar geslapen, en 1 week later twijfelde hij, toen weer een week later wilde hij een maand uit elkaar, vanaf dat moment sliep ik thuis en zijn we uit elkaar gegaan. Heb dus 2 weken samengewoond. Hij had jaren op zichzelf gewoond. Hij kon er niet aan wennen dat we samen gingen wonen plus hij had een ander toekomstbeeld.

Nu ga ik binnenkort voor een eigen woning kijken Very Happy

Wel spannend en leuk dat jullie gaan samenwonen! Gefeliciteerd!!!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _DoI vr 10 dec 2010 - 22:36

Mijn vriend en ik hadden een lange afstandsrelatie en keken er heel erg naar uit. De eerste maand woonden wij bij zijn ouders, daarna in ons eigen appartement. Ik vond het ook niet zo'n grote stap om samen te gaan wonen (en dus te moeten emigreren). Ik was gewoon zo blij om hem eindelijk elke dag te kunnen zien smile.
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435

Bericht  Rovine vr 10 dec 2010 - 23:08

Het was erg wennen, zeker omdat ik nog vanalles op moest bouwen; sociaal leven en werk. Ik zat dus hele dagen thuis terwijl hij zijn eigen gangetje ging zoals hij altijd al deed. Dat heeft best gebotst in het begin, ik had soms het gevoel echt op hem te moeten wachten, hoewel hij het zeker wel stimuleerde dat ik zelf dingen ging doen.

Nu gaat het zeker stukken beter, maar het is toch veel anders dan niet samenwonen (doh).
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 23:37

Wij kenden elkaar nog niet zo lang en hadden een lange afstands relatie. Hij zou naar NL komen en dan was t wel zo logisch dat hij bij mij kwam komen (sinds hij alles opgaf in zn eigen land). Ik vond t alleen maar leuk en gezellig. Het voelde de eerste week nog wel alsof hij een logee was, maar al heel snel werd t echt ons huis. (ik woonde al een aantal jaar in t huis voordat ik hem kende) Wij hebben nergens moeite mee gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 23:41

Leuk, gefeliciteerd!!

Wij gingen samen wonen toen we ongeveer een jaar samen waren. Heb nooit ergens moeite mee gehad en tot op de dag van vandaag (in april 6 jr samen) nog niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 6:09

Ik ben bij mijn vriend ingetrokken toen we een maand of 8 samen waren! Maar ik was hier al zeer regelmatig, dus het voelde al wel enorm vertrouwd dit huis. Ik ging vanuit huis, dus dat was wel even wennen om een eigen huis(houden) te hebben, maar het is vanaf dag 1 ontzettend fijn, en ik zou nooit meer wegwillen!

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes za 11 dec 2010 - 8:17

Wij hadden al bijna 5 jaar een relatie maar altijd in het weekend omdat mijn vriend aan de andere kant van het land studeerde. In de vakanties waren we wel continue samen en ook het hele weekend.
Nu zijn we samen gaan wonen in een voor ons beide nieuwe huisje, eerst heb ik even op zijn kamer gewoond. Ik vond het fijn om zoveel samen te zijn, maar die ruimte was gewoon te klein, soms ging ik maar even onder de douche staan omdat ik tijd voor mezelf wilde.
Maar irritaties naar elkaar toe of zo hebben we nooit gehad, ik vind het heerlijk samen. Mijn vriend vind het alleen maar gezellig.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zwoesj za 11 dec 2010 - 8:22

Wij zijn na 4 maanden samen gaan wonen. Heb er absoluut geen spijt van gehad! Pas nu na 2.5 jaar op een 2 kamer appartement te wonen begint het te irriteren, het is nu gewoon te klein, en dan ga je teveel op elkaars lip zitten.
Vooral doen, echt, soms is het wennen en misschien heimwee naar thuis, maar samen wonen is echt heerlijk, zou niet anders meer willen smile
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Jerry za 11 dec 2010 - 9:37

Toen wij besloten om te gaan samenwonen, was ik superblij, had er superveel zin in.
Diezelfde nacht vloog het me allemaal een beetje aan, ik was bang dat ik m'n 'privacy' kwijt zou zijn (ben wel gesteld op mn alleen-tijd zo af en toe).
Toen het eenmaal zover was, was 't eigenlijk gewoon prima! Zou niet meer anders willen!:p
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 10:41

Mijn vriend en ik waren vanaf de eerste date meteen al samen. Na 2 maanden woonden wij dan ook echt samen. Hij woonde al zelfstandig, ik ben er bij in getrokken. Vooral de eerste 3 maanden vond ik het lastig. Wanneer ik bij mijn vader was en mijn vriend me belde, met de vraag hoelaat ik thuis kwam, zei ik vaak: Ik ben zolaat bij jou thuis. De woordjes "ons huis" kreeg ik amper mijn keel uit. Na 3 maanden is het helemaal omgedraaid. Het is nu ook "Mijn" huis.
Ik heb er geen moment spijt van gehad dat wij zo snel zijn gaan samenwonen. Nu zijn we bijna alweer 1,5 jaar verder.

Gast
Gast

Bericht  xxDila za 11 dec 2010 - 11:18

Bij mij ging het wel even moeilijk. Maar dat was vooral mijn eigen proces. Ik was er achteraf nog niet klaar. We waren 1,5 jaar samen en alles ging goed, zagen elkaar door de weeks 2 a 3 keer en meestal de hele weekenden bij elkaar ( of ik moest werken en dan alleen daarna of voor).

We gingen op zo'n half uur rijden van alles van mij wonen, vrienden, familie, werk. Ik kon er heel slecht aan wennen. Hij was veel weg & dan voelde ik me zoooo eenzaam. Ik kon misschien ook nog niet echt zonder mijn ouders. Ik hing constant met hen, zus, broer en vrienden aan de telefoon. Ik miste alles zo erg. Ik kon niet genieten van het samen zijn vroeg me van alles tegelijkertijd af.

Toen kreeg hij een ongeluk op het werk en was 24 uur per dag thuis. Toen kon ik wel genieten, voelde me niet zo alleen. Hij mocht niets dus reden we overal naar toe, ouders, vrienden, broer, zus.. én toen ging hij weer werken én de kost in voor onbepaalde tijd. (van maandagochtend tot vrijdagavond weg). Ik dacht dat ik letterlijk gek werd. Ik ben doordeweeks weer bij mijn ouders gaan wonen.

In de weekende bouwde ik hier langzaam ook een netwerk op. Ik raakte langzamerhand wat meer los van mijn ouders. Hij ging weer uit de kost en kwam weer gewoon elke avond thuis. Ik bleef steeds vaker langer tijd bij hem en ging nog maar weinig naar mijn ouders. Hij heeft voor mij een paar maandjes geduurd voor ik helemaal op mijn plek was.

Maar als ik terug kijk was ik gewoon té jong & hing ik nog té veel aan mijn ouders. Ik vond het in het begin "vet stoer" om te vertellen dat ik ging samenwonen. Maar twee weken voor we erin konden was ik zó bang. Alleen heb ik dat nooit vertelt. Ik dacht het is even doorbijten. En eigenlijk had ik het toen moeten aangeven. Hij is wel superlief geweest de hele tijd heeft me overal in vrij gelaten. Of ik naar mijn ouders wilde, of ik bij hem wilde blijven. Hij legde nergens druk op. Toen we dan eenmaal écht samenwoonden hebben we ook niet echt ergenissen of wat ook maar gehad. Alleen over huishoudelijke klusjes wel eens discussies! =)

xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  lente zo 12 dec 2010 - 6:05

@ Lizardje; leuk dat je gaat samenwonen! Spannend ook ;-).

Hier ging het eigenlijk allemaal prima. We waren bijna 3 jaar bij elkaar toen we ons huis kochten. Voordat we erin konden eerst 8 maanden grondig verbouwd, dus dat was de echte relatietest haha. Maar dat ging eigenlijk prima, en samenwonen daarna ook :-)
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  sanne-84 zo 12 dec 2010 - 7:11

we hadden 5 jaar een relatie toen we samen gingen wonen (toen de studies klaar waren)
hebben 4 maanden flink geklust, en na 3 maanden kon ik niet meer wachten haha. toch wel spannend, maar ook leuk.
als er in de eerste maanden werd gevraagd of ik mn dienst kon ruilen (onregelmatige diensten) dan moest ik erg denken en plannen ivm huishouden;) dan zeiden ze ook; owja jij woont net samen, in het huishouden wordt je straks wel makkelijker. en da klopt ook hihi.
ik ben me er soms wel bewust van dat als je nog niet samenwoont je wel meer tijd voor elkaar vrij maakt.. dan hou je avonden echt vrij, nu zie je elkaar toch wel ff met het eten ofzo.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 7:18

Wij waren anderhalf jaar samen toen we gingen samenwonen. Na een half jaar hadden we eigenlijk al plannen, we woonden vrij ver uit elkaar en werden gek van het heen en weer gereis. Met een jaar had ik een huisje gevonden en dat moest toen nog worden gebouwd dus met anderhalf jaar konden we erin Very Happy Ik "logeerde" toen al grotendeels bij hem haha dus erg wennen was het niet echt. Ik weet het niet, bij ons ging het eigenlijk zo geleidelijk dat we niet echt hoefden te wennen. Desondanks waren er wel wat ruzies en irritaties in het begin hoor, dat heeft bijna iedereen die gaat samenwonen Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 7:43

Ik woonde binnen 3 maanden na de allereerste date samen. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Natural zo 12 dec 2010 - 8:02

Ik lees hier voornamelijk positieve reacties. Zelf heb ik best even moeten wennen aan het samenwonen. We waren bijna drie jaar samen toen we in juni een appartementje kregen toegewezen. De eerste weken ben ik vaak bijna gillend naar mijn ouders gereden. Het leek wel alsof we bij alles van mening verschilden terwijl dat eerst nooit zo opviel. Dacht ik dat we wel even gezellig gingen samenwonen, hadden we zelfs over de afwas ruzie :o .
Nu, een half jaar later, zou ik niet anders meer willen. We respecteren elkaar en accepteren dat we het niet altijd eens zijn. Achteraf lachen we om onze beginperiode.

Heel veel plezier samen in jullie woning! Het kan wennen zijn, maar het is o zo leuk!

Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Snoes zo 12 dec 2010 - 8:38

Ik heb geen enkele moeite (gehad) met hem in mijn buurt en vice versa. Ik ging van thuis uit samenwonen, en had alleen veel moeite met mijn ouders "achter te laten". Wij waren overigens 2,5 jaar samen toen we gingen samenwonen en het gaat echt super!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Winegum zo 12 dec 2010 - 9:01

Spannend zeg, samen wonen!

Bij ons is het eigenlijk heel goed gegaan, het samenwonen. In het begin (de eerste week) wel wat irritaties van beiden kanten, maar sindsdien gaat het beter dan ooit! Ik vond het wel lastig in het begin dat ik hier voor mijn gevoel alleen zat. Ik ben 1,5 uur rijden van mijn ouderlijk huis gaan wonen en zoveel mensen kende ik hier helemaal niet. Maar dat heeft in totaal ook niet heel lang geduurd.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Labeendje zo 12 dec 2010 - 21:25

Ik ken mijn vriend al 12 jaar van de badminton en sinds bijna 2 jaar hebben we een relatie. Ik woonde al op mijzelf en half augustus is mijn vriend bij mij komen wonen. Ik was op zich snel gewend, het scheelt zoveel tijd als je alles samen kan doen! Mijn vriend echter had in het begin nogal moeite met zijn ouders "achterlaten". Zij hebben met zn 3en een hele sterke band door het overlijden van zijn broertje 3 jaar geleden. Daardoor had mijn vriend het idee dat hij ze in de steek liet. Dit is natuurlijk niet zo en zijn ouders vonden dat ook niet, maar toch was het voor hun alle3 erg moeilijk. Gelukkig ging dat een aantal weken later al een stuk beter en nu gaat het hartstikke goed.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud