Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

+9
Femmem
Xanna
miss22
Reeza
Cheesegirl
girli
Marin
Rush
TukTuk
13 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 Empty Re: Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 22:38

Ik heb het voor mezelf ook maar weer even gedaan haha. Ze schatten m`n inkomen ieder jaar lager. Gekke luitjes bij de BD. Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 Empty Re: Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen!

Bericht  TukTuk wo 5 dec 2012 - 22:38

Rush schreef:
AngelNyn schreef:
Marin schreef:
Rush schreef:Dat denk ik wel Marin! Fijn toch! Zorgtoeslag is ook nog verhoogd! Very Happy

Jippie! Het kutte is wel dat mijn inkomen echt zo versprokkeld is dat ik er echt helemaal niets meer van snap. Dit ga ik dus maar lekker aan m'n accountant over laten.

Je moet gewoon je totale verzamelinkomen opgeven, dus wat je totaal bij elkaar verdiend hebt. Ze maken een schatting naar aanleiding van het vorige jaar, dat kan je zien als je inlogt op www.toeslagen.nl.
Je kan dat inkomen zelf tussendoor ook aanpassen als je meer gaat verdienen bijvoorbeeld en dan wordt je toeslag ook mee aangepast.
Ohja, het gaat idd niet over belastingaangifte haha. Ik zat alweer verder te denken.

Ik heb mijn vriend z`n verzamel inkomen een paar duizend hoger gezet dan dat het is zodat hij niets terug hoeft te betalen. Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 3079029344 Onder de inlog kan je dat heel makkelijk doen inderdaad!

Inderdaad smile Na 24 uur wordt ook het bedrag aangepast en zie je op hoeveel toeslag je dat jaar totaal recht hebt. Geen idee of ze dan ook gelijk het maandbedrag aanpassen bij de uitbetaling. Dat zie ik de 20ste (Heb het inkomen van mijn vriend juist wat naar beneden gezet en horen dus meer te krijgen). En anders krijg je die correctie in Juni 2013, na het doen van je belastingaangifte, dan hebben ze gelijk je inkomen van 2012, en krijg je je def. berekening van je toeslagen voor 2012.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 22:41

Halverwege dit jaar heb ik het bedrag voor m`n vriend ook aangepast. De maand daarna kreeg hij direct de 'aangepaste' toeslag. Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cheesegirl wo 5 dec 2012 - 22:44

Sjonge jonge.. ben nu aan het afbetalen van zorgtoeslag van 2012 omdat ik toen vergeten was aan te geven dat we toeslagpartners waren, nu vinden ze het leuk om alles weer om te gooien dus... :O

Laatst aangepast door Cheesegirl op wo 5 dec 2012 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  TukTuk wo 5 dec 2012 - 22:44

Rush schreef:Halverwege dit jaar heb ik het bedrag voor m`n vriend ook aangepast. De maand daarna kreeg hij direct de 'nieuwe' toeslag. Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 3079029344

Oeh nice! Very Happy
Het is even schatten wat zijn totale inkomen dit jaar was, heb het nog ruim genomen, maar het bedrag wat we nog terug horen te krijgen kan tussen de 300 en 700 euro liggen. Maar die correctie zal pas in juni dus komen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Marin wo 5 dec 2012 - 22:51

AngelNyn schreef:
Marin schreef:
Rush schreef:Dat denk ik wel Marin! Fijn toch! Zorgtoeslag is ook nog verhoogd! Very Happy

Jippie! Het kutte is wel dat mijn inkomen echt zo versprokkeld is dat ik er echt helemaal niets meer van snap. Dit ga ik dus maar lekker aan m'n accountant over laten.

Je moet gewoon je totale verzamelinkomen opgeven, dus wat je totaal bij elkaar verdiend hebt. Ze maken een schatting naar aanleiding van het vorige jaar, dat kan je zien als je inlogt op www.toeslagen.nl.
Je kan dat inkomen zelf tussendoor ook aanpassen als je meer gaat verdienen bijvoorbeeld en dan wordt je toeslag ook mee aangepast.

Ja maar dat 'gewoon' is niet zo gewoon bij mij, met drie banen die ik in 2012 heb gehad, sommige van paar maanden, anderen van heel jaar maar geen steady inkomen, verschilt per maand, plus nog een eigen bedrijf met inkomsten en uitgaven. Ik verdien niet echt iets standaard en heb dus ook zelf geen overzicht van wat ik verdiend heb in 2012. Dusse nee. Dat mag m'n accountant regelen, die heb ik niet voor niets aangesteld smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 22:52

Marin schreef:
AngelNyn schreef:
Marin schreef:

Ja maar dat 'gewoon' is niet zo gewoon bij mij, met drie banen die ik in 2012 heb gehad, sommige van paar maanden, anderen van heel jaar maar geen steady inkomen, verschilt per maand, plus nog een eigen bedrijf met inkomsten en uitgaven. Ik verdien niet echt iets standaard en heb dus ook zelf geen overzicht van wat ik verdiend heb in 2012. Dusse nee. Dat mag m'n accountant regelen, die heb ik niet voor niets aangesteld Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 561177
Maar dat heb je ook niet nodig. Je vult gewoon in wat je verwacht in 2013 in het hele jaar te verdienen. Aangifte gaat over terug in de tijd, toeslagen gaat over de toekomst.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 5 dec 2012 - 22:54

Ja maar ik heb geen idee :P Ik kan 40.000 verdienen of 8000 volgend jaar. Dat zegt gewoon helemaal niks :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 22:55

Maar dat heeft je accountant dan toch ook niet? Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 1578173417 Die kan toch ook niet voorspellen wat je gaat verdienen, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 5 dec 2012 - 22:56

Haha nee goed punt. Nou, ik ga in elk geval wel even overleggen wat handig is dan :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 22:57

Jaa inderdaad. Nou succes! Hij heeft er verstand van en zal je vast wat hoger inschatten zodat je eventueel nog wat terug kunt krijgen dan!

Maar goed. Ik ben dus wel blij met dit nieuws aangezien ik me binnenkort bij vriend in ga schrijven. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 22:58

Dat gaat me 88 euro per maand opleveren deze verandering!!

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 5 dec 2012 - 23:00

Ja het komt vast wel goed! Ik heb net wel zelf m'n maandelijkse studieschuldaflossing weten te verlagen, dat werd berekend over 2011, dus daar ben ik al trots op, dat dat gelukt is Wink

Ook fijn voor jou inderdaad Rush!

Pippa, ook fijn!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 23:02

Ja, ik werk natuurlijk maar parttime, dus blijf sowieso onder die grens in mijn eentje..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 23:50

Wat ik me nu alleen wel afvraag, wat is überhaupt nog het verschil tussen toeslagpartner en fiscaal partner? Want je moet nu bij allemaal een samenlevingscontract of getrouwd/partnerschap hebben.

Gast
Gast

Bericht  Reeza wo 5 dec 2012 - 23:51

Uber gunstig! Very Happy Ik ga vanaf februari officieel samenwonen en nu krijgen we beiden nog zorgtoeslag.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  TukTuk wo 5 dec 2012 - 23:52

Pippa schreef:Wat ik me nu alleen wel afvraag, wat is überhaupt nog het verschil tussen toeslagpartner en fiscaal partner? Want je moet nu bij allemaal een samenlevingscontract of getrouwd/partnerschap hebben.

Bijna niet:

Regels toeslagpartner gewijzigd

De regels voor het hebben van een toeslagpartner veranderen. Ze worden grotendeels gelijk aan de regels voor fiscaal partnerschap. Dit kan gevolgen hebben voor uw toeslag(en).

Een paar voorbeelden:

U woont ongehuwd samen met uw partner en 1 van u heeft een minderjarig kind. Uw partner is dan uw toeslagpartner.
U woont met een aantal mensen in een studentenhuis. Was uw huisgenoot uw toeslagpartner, dan wordt hij nu uw medebewoner.
U hebt een verzoek bij de rechtbank ingediend voor scheiding van tafel en bed en u woont niet meer op hetzelfde adres. Dan bent u niet meer elkaars toeslagpartner.

Wilt u weten wie uw toeslagpartner is? Gebruik dan het hulpmiddel Wie is mijn toeslagpartner?.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/informatie_over_toeslagen/hoe_werken_toeslagen/wat_is_nieuw_in_2013
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  miss22 do 6 dec 2012 - 0:05

Peachy schreef:Snap alleen deze zin niet: Hebt u geen echtgenoot of geregistreerd partner? Dan kan iemand anders die op hetzelfde adres is ingeschreven, uw toeslagpartner zijn.

Dus dan kan mijn vriend toch wel toeslagpartner zijn? Zou je het dan speciaal moeten aangeven dat je het niet bent?

Ik verdien weinig omdat ik nog studeer, vriend verdient meer. We zaten net onder de huurtoeslaggrens dit jaar, maar komend jaar zitten wij daar overheen. Dus als ik de huurtoeslag op mijn naam laat zetten, krijgen we het alsnog? Lijkt mij zo raar!

Bij de HT maakt het niet uit of je nou een toeslagpartner hebt of niet, De HT word berekend op basis van het aantal personen wat ingeschreven staat via de gemeentelijke basis administratie (GBA)
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Xanna do 6 dec 2012 - 0:35

Ik ondekte zojuist ook de veranderingen bij de belastingdienst, dus ik heb ze maar even gebeld. In mijn geval ben ik voor 2012 wel toeslagpartners en in 2013 niet (net als velen van jullie denk ik). Je kunt voor alsnog nergens de wijzigingen door geven, dus volgens mij is het verstandig om er even achter aan te bellen wanneer je in het nieuwe jaar de juiste toeslag wil ontvangen.

Ik zag namelijk in mijn toeslagen onde 'mijn beschikkingen' al een brief klaar staan voor de zorgtoeslag voor 2013 en zonder tegenbericht gaan ze er gewoon vanuit dat je nog toeslagpartners bent (waardoor je dus minder toeslag krijgt). Met één telefoontje passen ze aan dat je geen toeslagpartners meer bent voor 2013 en wordt automatisch je zorgtoeslag voor 2013 aangepast (volgens de informatie kan het wel 8 weken duren voor alles rond is).

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Femmem do 6 dec 2012 - 1:08

Cheesegirl schreef:Sjonge jonge.. ben nu aan het afbetalen van zorgtoeslag van 2012 omdat ik toen vergeten was aan te geven dat we toeslagpartners waren, nu vinden ze het leuk om alles weer om te gooien dus... :O

Maar, dan krijg je in 2013 misschien wel weer zorgtoeslag, da's dan weer positief!

Ik heb ook €698 kunnen terugbetalen van dit jaar.. Maar volgend jaar zijn we toeslagpartner ivm geregistreerd partnerschap, dus schiet nog niks op..
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Bericht  TukTuk do 6 dec 2012 - 5:55

Xanna schreef:Ik ondekte zojuist ook de veranderingen bij de belastingdienst, dus ik heb ze maar even gebeld. In mijn geval ben ik voor 2012 wel toeslagpartners en in 2013 niet (net als velen van jullie denk ik). Je kunt voor alsnog nergens de wijzigingen door geven, dus volgens mij is het verstandig om er even achter aan te bellen wanneer je in het nieuwe jaar de juiste toeslag wil ontvangen.

Ik zag namelijk in mijn toeslagen onde 'mijn beschikkingen' al een brief klaar staan voor de zorgtoeslag voor 2013 en zonder tegenbericht gaan ze er gewoon vanuit dat je nog toeslagpartners bent (waardoor je dus minder toeslag krijgt). Met één telefoontje passen ze aan dat je geen toeslagpartners meer bent voor 2013 en wordt automatisch je zorgtoeslag voor 2013 aangepast (volgens de informatie kan het wel 8 weken duren voor alles rond is).

Bedankt voor deze informatie! Toch wel raar dat ze er maar automatisch van uit gaan en dat je daar zelf achteraan moet gaan, zij veranderen de regels toch:S Maandag dus maar even bellen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  girli do 6 dec 2012 - 7:12

Ik heb net gebeld en nu kunnen ze nog niets aanpassen Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 394967
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  TukTuk do 6 dec 2012 - 7:18

girli schreef:Ik heb net gebeld en nu kunnen ze nog niets aanpassen Veranderingen toeslagpartner 2013 bij samenwonen! - Pagina 2 394967

Oh handig.. Hebben ze ook gezegd vanaf wel?
Want je toeslag die je in december krijgt, is al voor januari 2013.. Dus het zou wel voor de 20ste in feite geregeld moeten zijn lijkt me?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  girli do 6 dec 2012 - 7:55

Ik heb het gevraagd maar zoiets wordt centraal geregeld en bla bla bla. Heel verhaal, geen antwoord. Ze zijn er mee bezig.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 8:27

Kun je dat niet gewoon online regelen dan?
Niet dat het in mijn geval op gaat.... Ik kreeg vandaag de beschikkingen binnen van de toeslagen over 2013.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: