Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je (nog) geen kinderwens hebt..

+22
Bliss
Sayuri
SoGood
Printje
Aziraphale
_Lacey_
Jeanette
Elliot
Paper Crown
Fayebella
Schaapke
Katrien
SuperGrover
Derpy
Lonely Goatherd
CCC
Fenna
studiebol
strawberry
Slakje
Rush
Toet
26 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. - Pagina 4 Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Susan zo 25 nov 2012 - 2:50

Bacio schreef:Ik snap het nooit dat mensen zeggen: als mensen bewust geen kinderen willen. Hoezo bewust? Ik heb nu geen kinderen. Lijkt me eerder dat je bewust wel kinderen krijgt, dan niet. Om geen kinderen te krijgen hoef je geen beslissing te maken, dan blijft t leven gewoon als t is.

Er zijn ook mensen die geen kinderen hebben omdat ze geen kinderen kunnen krijgen, of omdat ze zelf wel willen, maar hun partner niet. Dat is anders dan wanneer je er voor kiest en dat is wat wordt bedoeld met bewust.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. - Pagina 4 Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Polly zo 25 nov 2012 - 3:03

Ik zie zowel de voordelen als nadelen van kinderen krijgen. Ik heb absoluut geen kinderwens op dit moment dus voor mij wegen de nadelen zwaarder, maar ik snap waarom mensen graag kinderen willen dus wellicht verandert er voor mij ook nog iets in de toekomst en wil ik het dan wel. De tijd zal het leren.
Ik denk in ieder geval niet dat kinderen krijgen voor mij nodig is om een zinvol leven te lijden.

De grootste reden voor mij om geen kinderen te willen is overigens omdat ik me volgens mij altijd zorgen zou maken.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. - Pagina 4 Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 3:06

Bacio schreef:Joan dat denk ik ook. Ik denk dat als je niet stopt met anticonceptie je niet bewust voor kinderloosheid kiest. Ik denk dat veel mensen geen beslissing durven maken. Althans al ik naar mezelf kijk zit ik in tweestrijd, de tweestrijd waar we het eerder over hadden. Dan denk ik ach ja ik ben nog jong, we zien wel. Totdat je op een ochtend wakker wordt en 39 bent. Dan moet je pas echt belissen en dan maak je pas bewust een keuze (vind ik).
Ik wil nog even aangeven dat ik niet zeg dat jouw mening niet klopt, maar als ik naar mezelf kijk zie ik dat op deze manier.

In mijn geval is dat absoluut niet waar. Ik ben zelf al 34 jaar en zowel ik als mijn vriend kiest er bewust voor om niet voor een kind te gaan. Hier hebben we het met enige regelmaat over samen. Ik kan zeggen dat ik wél bewust voor kinderloosheid kies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. - Pagina 4 Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Bacio zo 25 nov 2012 - 3:31

Break Of Day schreef:
Bacio schreef:Joan dat denk ik ook. Ik denk dat als je niet stopt met anticonceptie je niet bewust voor kinderloosheid kiest. Ik denk dat veel mensen geen beslissing durven maken. Althans al ik naar mezelf kijk zit ik in tweestrijd, de tweestrijd waar we het eerder over hadden. Dan denk ik ach ja ik ben nog jong, we zien wel. Totdat je op een ochtend wakker wordt en 39 bent. Dan moet je pas echt belissen en dan maak je pas bewust een keuze (vind ik).
Ik wil nog even aangeven dat ik niet zeg dat jouw mening niet klopt, maar als ik naar mezelf kijk zie ik dat op deze manier.

In mijn geval is dat absoluut niet waar. Ik ben zelf al 34 jaar en zowel ik als mijn vriend kiest er bewust voor om niet voor een kind te gaan. Hier hebben we het met enige regelmaat over samen. Ik kan zeggen dat ik wél bewust voor kinderloosheid kies.
Ik zeg toch ook niet dat dit voor iedereen geldt?

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. - Pagina 4 Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 9:33

Bacio schreef: Ik zeg toch ook niet dat dit voor iedereen geldt?
Dat hoor je mij ook nergens beweren Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. - Pagina 4 Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Printje zo 25 nov 2012 - 10:03

Polly schreef:
De grootste reden voor mij om geen kinderen te willen is overigens omdat ik me volgens mij altijd zorgen zou maken.
\

ow maar dat is hier ook zo hoor. De enorme zorgen die je erbij krijgt heb ik wel onderschat
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. - Pagina 4 Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum