Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als je (nog) geen kinderwens hebt..

+22
Bliss
Sayuri
SoGood
Printje
Aziraphale
_Lacey_
Jeanette
Elliot
Paper Crown
Fayebella
Schaapke
Katrien
SuperGrover
Derpy
Lonely Goatherd
CCC
Fenna
studiebol
strawberry
Slakje
Rush
Toet
26 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Toet wo 21 nov 2012 - 3:01

Waarom moet je je dan áltijd verdedigen?

Ik weet dat hier al meer topics over zijn geweest in het verleden maar toen speelde het bij mij zelf niet zo. Ik merk dat hoe ouder ik word, hoe meer ik me moet verdedigen als ik zeg geen (nog) geen kinderwens te hebben. Waarom wordt het door iedereen als vanzelfsprekend ervaren dat iedere vrouw moeder wil worden?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 3:05

Ik herken het gelukkig niet. Lijkt me strontvervelend als mensen zich daarmee bemoeien.

Mijn moeder doet het trouwens wel eens andersom. Als ik zeg dat ik kinderen leuk vind, of wel een kleintje zou willen roept ze gelijk in protest.. Oh je hebt nog tijd zat! Eerst de rest maar eens op de rails krijgen.

haha ja mama.. Dat is ook mijn bedoeling.. maar dat staat los van het feit of ik kinderen leuk/lief vind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Rush wo 21 nov 2012 - 3:05

Geen idee, maar ik heb precies hetzelfde.

De enige van wie ik nooit had verwacht die het zou begrijpen, begrijpt het wel, en dat is m`n moeder haha. Die is enorm ouderwets, maar ze snapt me volkomen. Yes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Susan wo 21 nov 2012 - 3:09

Ik ga er bij de meeste mensen wel min of meer automatisch vanuit dat ze (ooit) wel kinderen willen, maar als ze aangeven dat dat niet zo is dan ga ik daar verder niet over in discussie. Ik vraag hooguit waarom ze het niet willen, maar dat is dan gewoon belangstelling, niet dat ik vind dat ze zich moeten verdedigen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Susan wo 21 nov 2012 - 3:10

Overigens zou ik er ook niet zomaar naar vragen, alleen als het gesprek ernaar is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Toet wo 21 nov 2012 - 3:12

Met mijn moeder heb ik het er eigenlijk niet over, die zag haar droom om voor haar 50e oma te worden al in duigen vallen nu ze weet dat mijn zus geen kinderen wil haha, best sneu eigenlijk.

Kijk, ik snap best wel dat het in mijn situatie wat vreemd is. Ik ben dol op kinderen, ik pas al 10 jaar op verschillende kindjes, ik werk met kinderen en ik studeer pedagogiek maar betekent dat dan meteen dat ik zelf ook kinderen wil? Dat mensen zich erover verbazen snap ik volkomen maar sommigen mensen denken echt niet na voor ze een oordelen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Slakje wo 21 nov 2012 - 3:14

Het is natuurlijk voor een vrouw om kinderen te krijgen, als je geen kinderen wilt wijk je af van het normale en dus moet je dat gaan verdedigen/vragen gaan beantwoorden. Lijkt me best logisch, maar wel vervelend ja.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Susan wo 21 nov 2012 - 3:14

Wat zeggen die mensen dan, kun je een voorbeeld geven van reacties die je vervelend vindt?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 3:15

Ja, ik merk dat ook. Tijdens mijn opleiding onderwijsassistent zijn er wel eens discussies geweest, over de toekomst. Als ik dan aangaf dat ik, zoals ik het nu allemaal zie, mezelf in de toekomst niet zie als moeder dan waren sommige mensen echt verontwaardigd. Opmerkingen variërend van 'ja dat komt nog wel' of 'wacht maar tot het begint te kriebelen' en subtiele kneepjes in m'n been met een knipoog. Ik vind het raar dat mensen vraagtekens hebben bij een persoon van 22 zonder kinderwens, maar een meisje van 7 wel serieus wordt genomen wanneer zij zegt later moeder te willen worden. Ik begrijp wel waarom dat is, dat dat gebeurd omdat het grootste gedeelte van de bevolking wel een gezin wil, maar waarom is het dan zo moeilijk te geloven dat er ook mensen zijn die het niet willen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Susan wo 21 nov 2012 - 3:17

En wat is natuurlijk, als je de natuur volgt dan raak je gewoon zwanger als je vruchtbaar bent en baart vervolgens een of meerdere kinderen. De wens om eerst af te studeren, dan te trouwen, dan een hoekwoning te kopen in een lommerrijke buurt, dan carrière te maken, dan twee kinderen te krijgen en daarna 24-32 uur te blijven werken staat denk ik vrijwel net zo ver van de natuur af als geen kinderen willen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 3:19

Slakje schreef:Het is natuurlijk voor een vrouw om kinderen te krijgen, als je geen kinderen wilt wijk je af van het normale en dus moet je dat gaan verdedigen/vragen gaan beantwoorden. Lijkt me best logisch, maar wel vervelend ja.

Maar de manier waarop we nu leven staat toch ook heel erg ver van het natuurlijke? Waarom is een carrière maken wel geaccepteerd, maar als een vrouw geen kinderwens heeft, niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 3:21

Ik herken het ook wel een beetje, maar bij ons was dat hoofdzakelijk aan de orde toen alle vrienden om ons heen kinderen kregen. Nu na een aantal jaren is het voor de mensen blijkbaar wel duidelijk dat er bij ons dus echt geen kinderen komen en heeft niemand het er meer over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  strawberry wo 21 nov 2012 - 3:25

Ook al heb ik kinderen en heb ik altijd een hele sterke kinderwens gehad, snap ik het ook als mensen bewust kiezen voor een leven zonder eigen kinderen. Het is nogal een verantwoordelijkheid waarvan ik kan begrijpen dat er ook mensen zijn die daar bewust niet voor kiezen.

Vervelend dat andere mensen dat niet begrijpen en er maar vanuit gaan dat alle vrouwen kinderen zouden willen.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 3:30

Op mijn 17e heb ik al aangegeven dat ik geen kinderwens had. Mensen vonden het te vroeg om daarover te kunnen oordelen en later als ik ouder zou zijn, dan zou die wens vanzelf komen. Deze bleef uit. Ik vond het persoonlijk vervelender dat mensen mij op mijn 17e niet serieus namen over het feit dat ik geen kinderwens had, dan de vraag of het nu niet eens tijd wordt voor een gezin. Ik vind kinderen van anderen echt heel erg lief en leuk, maar dat is geen basis om zelf aan kinderen te beginnen. Ik mis het gevoel om ooit moeder te kunnen zijn.

Zegt niet dat het nooit zou kunnen veranderen, maar ik heb al 13 jaar dezelfde mening en vooralsnog zie ik mezelf nooit moeder worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Rush wo 21 nov 2012 - 3:31

Als ik zeg dat ik nog niet weet of ik kinderen wil, dan zeggen mensen vrijwel altijd iets in de trend van; Waarom niet, het is toch prachtig?

Jaaa, poepluiers, dagen vol met tranen, extra rekeningen, slaapgebrek, verantwoordelijkheid, vrijheid inleveren, speelgoed all over the place, het is allemaal even prachtig! thumbup

Een vriendin van mij kreeg en kind en ze vond het geweldig. Haar vriend bracht bakken met geld binnen, zij hoefde niet te werken, had tijd genoeg voor de baby en als ze iets leuks wilde doen bracht ze de baby bij haar ouders. Ze kwam geen vrijheid te kort en ook geen slaap, want nachtjes bij opa en oma was voor de baby ook normaal.

En toen, toen gingen ze uitelkaar.

Nou blijven veel mensen gelukkig gewoon bij elkaar en werken ze beide om de rekeningen te kunnen betalen, maar ik ben er niet klaar voor om vrijheid in te leveren etc. En je hoort moeders altijd dat het wel mee valt. Tot het topic laatst, wat je het meest mist als moeder; vrijheid. Het maakte voor mij in 1 klap alweer een hele hoop duidelijk. Ik vind dat de negatieve dingen vaak te ver weggedrukt worden, want een baby die lacht, dat maakt toch alles weer goed?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  studiebol wo 21 nov 2012 - 3:35

strawberry schreef:Ook al heb ik kinderen en heb ik altijd een hele sterke kinderwens gehad, snap ik het ook als mensen bewust kiezen voor een leven zonder eigen kinderen. Het is nogal een verantwoordelijkheid waarvan ik kan begrijpen dat er ook mensen zijn die daar bewust niet voor kiezen.

.

Dit dus! Ik vind het een hele verantwoording, en ik snap dat mensen die niet willen nemen. Alle begrip voor en ik zou dus ook nooit iemand zichzelf hier over laten verdedigen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  strawberry wo 21 nov 2012 - 3:36

Rush schreef:Als ik zeg dat ik nog niet weet of ik kinderen wil, dan zeggen mensen vrijwel altijd iets in de trend van; Waarom niet, het is toch prachtig?

Jaaa, poepluiers, dagen vol met tranen, extra rekeningen, slaapgebrek, verantwoordelijkheid, vrijheid inleveren, speelgoed all over the place, het is allemaal even prachtig! Als je (nog) geen kinderwens hebt.. 3711883763

Een vriendin van mij kreeg en kind en ze vond het geweldig. Haar vriend bracht bakken met geld binnen, zij hoefde niet te werken, had tijd genoeg voor de baby en als ze iets leuks wilde doen bracht ze de baby bij haar ouders. Ze kwam geen vrijheid te kort en ook geen slaap, want nachtjes bij opa en oma was voor de baby ook normaal.

En toen, toen gingen ze uitelkaar.

Nou blijven veel mensen gelukkig gewoon bij elkaar en werken ze beide om de rekeningen te kunnen betalen, maar ik ben er niet klaar voor om vrijheid in te leveren etc. En je hoort moeders altijd dat het wel mee valt. Tot het topic laatst, wat je het meest mist als moeder; vrijheid. Het maakte voor mij in 1 klap alweer een hele hoop duidelijk. Ik vind dat de negatieve dingen vaak te ver weggedrukt worden, want een baby die lacht, dat maakt toch alles weer goed?

Ik snap je wel hoor, ook al heb ik ze zelf en ben ik zielsgelukkig met ze, zijn er toch ook echt weleens momenten waarop ik heb gedacht waar ben ik in godsnaam aan begonnen, waarom wilde ik dit ook alweer zo graag? Het is niet alleen maar leuk, lief en schattig. Het is een enorme verantwoordelijkheid om over de zorgen nog maar niet te spreken. Vrijheid is dus weer iets wat ik bijv niet mis. Wat ik wel eens mis is dat het leven niet meer zo zorgeloos was als voorheen.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Toet wo 21 nov 2012 - 3:39

Susan schreef:Wat zeggen die mensen dan, kun je een voorbeeld geven van reacties die je vervelend vindt?

Behalve de standaard reacties als 'komt nog wel' en 'wacht maar, over een paar jaar' die ik vervelend vind kreeg ik pas van iemand de opmerking dat het egoïstisch zou zijn, al snap ik nog steeds niet precies wat ze daarmee bedoelde. Mijn tante haalde het pas in haar hoofd tegen mijn zus te zeggen dat het wel erg lullig voor mijn moeder zou zijn, om haar haar oma-wens (noem je dat zo? haha) te ontnemen. Ik was toen echt even té verbaasd om daar serieus op te reageren maar echt, waar haal je het lef vandaan zoiets te zeggen?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Fenna wo 21 nov 2012 - 3:40

Moeders zeggen inderdaad vaak dat het meevalt maar een lach of blij gezicht van je kind, dat maakt ook echt je dag weer goed. En al die dingen die niet leuk zijn, het maakt gewoon niet zoveel uit omdat je er zoveel voor terug krijgt (ja, lekker cliche Wink). Voor moeders is dat gevoel er echt.

Maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen geen kinderen willen. Want je levert inderdaad een hoop vrijheid in en je bent nooit meer helemaal zorgeloos (dat mis ik nog wel het meest). Ik heb daar alle begrip voor, iedereen moet dat zelf weten. Ik kan me ook goed voorstellen dat het vervelend moet zijn om je telkens te moeten verdedigen.


Laatst aangepast door Fenna op wo 21 nov 2012 - 3:41; in totaal 1 keer bewerkt
Fenna
Fenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  strawberry wo 21 nov 2012 - 3:40

Toet schreef:
Susan schreef:Wat zeggen die mensen dan, kun je een voorbeeld geven van reacties die je vervelend vindt?

Behalve de standaard reacties als 'komt nog wel' en 'wacht maar, over een paar jaar' die ik vervelend vind kreeg ik pas van iemand de opmerking dat het egoïstisch zou zijn, al snap ik nog steeds niet precies wat ze daarmee bedoelde. Mijn tante haalde het pas in haar hoofd tegen mijn zus te zeggen dat het wel erg lullig voor mijn moeder zou zijn, om haar haar oma-wens (noem je dat zo? haha) te ontnemen. Ik was toen echt even té verbaasd om daar serieus op te reageren maar echt, waar haal je het lef vandaan zoiets te zeggen?

Ik denk juist dat het andersom is, kinderen neem je voor jezelf. Eigenlijk is dat dus heel egoïstisch.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gast wo 21 nov 2012 - 3:41

Inderdaad Toet, die reacties heb ik ook gehad. En ook heeft iemand mij eens gevraagd wat voor mij dan de zin van het leven was als ik geen kinderen wilde!? Ja, nee, als je geen kinderen hebt, heeft je leven natuurlijk geen zin. Als je (nog) geen kinderwens hebt.. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Susan wo 21 nov 2012 - 3:48

Ik vind het één niet egoïstischer dan het andere. Je kiest voor kinderen omdat je dat zelf wil, je kiest niet voor kinderen omdat je dat niet wil. Eigenlijk vind ik het allebei niet egoïstisch, je benadeelt er - onder normale omstandigheden - niemand mee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  CCC wo 21 nov 2012 - 3:49

Omdat mensen zich te vrij voelen zich overal mee te bemoeien...

Ik vind het altijd wel interessant om te weten waarom mensen geen kinderenwens hebben. Maar dit is meer belangstelling en zal nooit mijn mening hierover geven en ga zeker geen discussie starten hierover.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  strawberry wo 21 nov 2012 - 4:00

Susan schreef:Ik vind het één niet egoïstischer dan het andere. Je kiest voor kinderen omdat je dat zelf wil, je kiest niet voor kinderen omdat je dat niet wil. Eigenlijk vind ik het allebei niet egoïstisch, je benadeelt er - onder normale omstandigheden - niemand mee.

Ik ben het wel met je eens hoor, maar als mensen je egoistisch gaan noemen omdat je geen kinderen wil, dan maak ik de vergelijking met dat je voor kinderen kiest omdat je dat zelf wil. In dat opzicht vind ik dat egoistischer als dat je er bewust voor kiest om ze niet te krijgen.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Slakje wo 21 nov 2012 - 4:07

Joan schreef:
Slakje schreef:Het is natuurlijk voor een vrouw om kinderen te krijgen, als je geen kinderen wilt wijk je af van het normale en dus moet je dat gaan verdedigen/vragen gaan beantwoorden. Lijkt me best logisch, maar wel vervelend ja.

Maar de manier waarop we nu leven staat toch ook heel erg ver van het natuurlijke? Waarom is een carrière maken wel geaccepteerd, maar als een vrouw geen kinderwens heeft, niet?

Omdat het, volgens mij, nog altijd heel erg in het hoofd zit van de mens dat een vrouw kinderen hoort te krijgen. Geen idee waarom. Maar ik denk dat het ook heel erg afhangt van je omgeving.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Als je (nog) geen kinderwens hebt.. Empty Re: Als je (nog) geen kinderwens hebt..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum