Denken jullie wel eens na..
+12
Floor
Polly
SuperGrover
Mariposa
girli
Isis
Lady4
Merai
Cow
Pannetoet
TGR
Carra
16 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Denken jullie wel eens na..
Dat de prijs van biologisch vlees beter is dan de prijs die we voor 'normaal' vlees betalen, maakt niet uit. Ik kan alleen vanuit mezelf spreken, maar ik kan biologisch vlees niet betalen.
Echter, ik denk niet dat het zo simpel is als het stoppen met chiquita bananen kopen. Ook als we dat massaal doen, denk ik niet dat de kinderarbeid daar dan gestopt wordt. Het ligt niet alleen bij de mensen die het product (niet) kopen.
Echter, ik denk niet dat het zo simpel is als het stoppen met chiquita bananen kopen. Ook als we dat massaal doen, denk ik niet dat de kinderarbeid daar dan gestopt wordt. Het ligt niet alleen bij de mensen die het product (niet) kopen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Hmm... interessant onderwerp.
Ik heb er nooit bewust over nagedacht. Maar ik moet wel zeggen dat ik producten van bepaalde make up merken niet meer koop, omdat er een paar beautyblogs zijn die op zo'n danige manier artikelen schrijven en zichzelf promoten, dat ze op mij overkomen dat je er pas echt bij hoort als je een lippenstift koopt van €25 of een oogschaduw palletje van bijna €60. Tegenwoordig moet je een bepaald keurmerk hebben, geld verdienen aan je blog, dure make up kopen als je blog een echte officiële beautyblog genoemd wilt worden.
Ik heb er nooit bewust over nagedacht. Maar ik moet wel zeggen dat ik producten van bepaalde make up merken niet meer koop, omdat er een paar beautyblogs zijn die op zo'n danige manier artikelen schrijven en zichzelf promoten, dat ze op mij overkomen dat je er pas echt bij hoort als je een lippenstift koopt van €25 of een oogschaduw palletje van bijna €60. Tegenwoordig moet je een bepaald keurmerk hebben, geld verdienen aan je blog, dure make up kopen als je blog een echte officiële beautyblog genoemd wilt worden.
Gast- Gast
Ja soms houden dit soort dingen me wel bezig maar ik pas me er helaas niet heel erg op aan. Ik zou heel graag alleen maar biologisch willen eten maar daar heb ik nu gewoon t geld niet voor. Wat ik wel doe is niet elke dag vlees eten en elke maand geld doneren aan oxfam novib. Ook zou ik nog heel graag naar een ontwikkelingsland toe gaan om een tijdje vrijwilligerswerk te doen.
Mariposa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 266
Punten : 288
Registratiedatum : 30-12-10
girli schreef:Dat de prijs van biologisch vlees beter is dan de prijs die we voor 'normaal' vlees betalen, maakt niet uit. Ik kan alleen vanuit mezelf spreken, maar ik kan biologisch vlees niet betalen.
Dat van dat vlees is natuurlijk ook wel een beetje onzin. Je kunt ook minder vlees eten natuurlijk. Ik weet niet hoe vaak je vlees eet maar veel mensen eten elke dag vlees. Als je ipv 7 keer 3 keer in de week vlees eet kan je het prima betalen.
En ja ik denk wel dat het helpt als wij als consument zulke bananen niet kopen. Natuurlijk helpt dat wel. Hoe minder bananen, hoe meer Chiquita maatregelen moet treffen.
Weet je wat het is, je moet als mens niet gaan doen alsof je er zelf niks aan kan veranderen want dat is gewoon onzin. Het is zover gekomen door deze 'altijd meer willen' instelling. Als je dat verandert, dan verandert de rest ook. En dat zal niet 1,2,3 gebeuren maar als je niks doet verandert er toch helemaal niets? We vinden dierenmishandeling bij huisdieren belachelijk, maar we behandelen vee wel op die manier en dat is wel goed? Dat is toch krom?
Gast- Gast
Ja daar denk ik regelmatig over na. Ik eet de laatste tijd veel minder vlees, geen vleeswaren meer op brood, 1 vleesloze dag en een paar keer per week vleesvervangers. En als we vlees eten, dan ook wel biologisch vlees. Maar het probleem daarbij is dat je hier maar een paar soorten biologisch vlees hebben, en niet eens kip, dus dan moet je soms wel.
Verder ben ik ermee bezig in kleine dingen. Ik heb bijvoorbeeld een 'Because I'm a girl' agenda, waarvan een deel van de opbrengst gaat naar Plan Nederland. Op zich, zo'n kind steunen is een heel goed initiatief. Maar ik zou dat zelf niet aandurven, omdat Foster Parents Plan is opgeheven vanwege de grootschalige fraude daarmee. Het heet nu Plan Nederland om het los te maken van dat imago, maar het zit me niet lekker.
Verder ben ik ermee bezig in kleine dingen. Ik heb bijvoorbeeld een 'Because I'm a girl' agenda, waarvan een deel van de opbrengst gaat naar Plan Nederland. Op zich, zo'n kind steunen is een heel goed initiatief. Maar ik zou dat zelf niet aandurven, omdat Foster Parents Plan is opgeheven vanwege de grootschalige fraude daarmee. Het heet nu Plan Nederland om het los te maken van dat imago, maar het zit me niet lekker.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Je weet niet hoeveel vlees we eten, maar je gaat er wel vanuit dat het minder kan en dat we door minder vlees te eten geld besparen waardoor we biologisch vlees kunnen kopen?? Die vis koopt zichzelf niet hoor en vegetarisch eten ook niet. En ja, ik eet niet elke dag vlees. Ik probeer ook vis te eten of vegetarisch.Liva schreef:Dat van dat vlees is natuurlijk ook wel een beetje onzin. Je kunt ook minder vlees eten natuurlijk. Ik weet niet hoe vaak je vlees eet maar veel mensen eten elke dag vlees. Als je ipv 7 keer 3 keer in de week vlees eet kan je het prima betalen.girli schreef:Dat de prijs van biologisch vlees beter is dan de prijs die we voor 'normaal' vlees betalen, maakt niet uit. Ik kan alleen vanuit mezelf spreken, maar ik kan biologisch vlees niet betalen.
En ja ik denk wel dat het helpt als wij als consument zulke bananen niet kopen. Natuurlijk helpt dat wel. Hoe minder bananen, hoe meer Chiquita maatregelen moet treffen.
Weet je wat het is, je moet als mens niet gaan doen alsof je er zelf niks aan kan veranderen want dat is gewoon onzin. Het is zover gekomen door deze 'altijd meer willen' instelling. Als je dat verandert, dan verandert de rest ook. En dat zal niet 1,2,3 gebeuren maar als je niks doet verandert er toch helemaal niets? We vinden dierenmishandeling bij huisdieren belachelijk, maar we behandelen vee wel op die manier en dat is wel goed? Dat is toch krom?
Wat houdt Chiquita tegen om dan nog maar goedkopere manieren te bedenken waardoor bananen nog goedkoper in de winkel liggen? Dat Chiquita meer maatregelen moet gaan treffen zie ik niet direct als iets positiefs.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Je kunt ook lezen dat ik het over mensen in zijn algemeenheid heb, niet meteen zo aangevallen voelen en ja, ik vind het zelf wel een beetje onzin dat biologisch vlees niet te betalen is. Het is ook een kwestie van prioriteiten stellen natuurlijk. Ik geloof dat ik voor 2 speklappen laatst 1,80 E heb betaald. Nou dat valt hartstikke mee toch met de prijs? Het is iets anders als je het liever niet wilt. Maar het niet kunnen geloof ik niet zo in.
En qua Chiquita.. Zolang wij als consument het goedkoopste willen tegen elke menselijke prijs, blijft de cirkel in stand. Fairtrade bananen zijn vaak net zo duur of een paar cent duurder en daarvan weet je gewoon dat er niet belachelijk veel winst uit gehaald wordt met waardigere omstandigheden voor de mensen die keihard moeten werken. Lijkt mij dan een kleine moeite om gewoon op te letten wat je koopt..
En qua Chiquita.. Zolang wij als consument het goedkoopste willen tegen elke menselijke prijs, blijft de cirkel in stand. Fairtrade bananen zijn vaak net zo duur of een paar cent duurder en daarvan weet je gewoon dat er niet belachelijk veel winst uit gehaald wordt met waardigere omstandigheden voor de mensen die keihard moeten werken. Lijkt mij dan een kleine moeite om gewoon op te letten wat je koopt..
Gast- Gast
Ik ben er redelijk bewust mee bezig, dit soort dingen is ook onderdeel van mijn studie. Ik ben alleen nog aan het zoeken naar wat ik zelf de beste manier vind om te leven, en hoe meer ik erover te weten kom, hoe moeilijker ik het vind worden. Het is in ieder geval niet allemaal zwart/wit zoals ik altijd dacht.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Polly wat doe je voor studie? Nee het is zeker niet zwart-wit. Het is vrij gecompliceerd. Heb je die BNN afleveringen ook gezien? Is echt een aanrader. Zeker omdat er ook gezegd wordt dat het een heel moeilijk probleem
is wat niet zo te veranderen is.
Gast- Gast
Kleine moeite? Voor een beetje biologische winkel moet ik naar het centrum om boodschappen te doen. Dat is zeker een half uur met het OV voor mij... Nee, ik denk er eigenlijk veel te weinig bij na wat ik koop of eet.
Sterker nog, nav dit topic dacht ik 'laat ik eens kijken of ik nog wat bij de H&M kan scoren'. Kun je slecht noemen maar ik zie mezelf niet als iemand die altijd maar meer wil. Ik ben niet materialistisch maar soms heb ik ook gewoon nieuwe kleding nodig om netjes voor de dag te komen op mijn werk (=inkomen=onderdak) en daar heb ik eigenlijk nooit zo veel geld voor over.
Ik eet niet elke dag vlees maar ben er wel gek op. Laatst zoch ik wel bij mijn supermarkt naar biologisch maar kon niks vinden. Mss was het uitverkocht, weet ik niet. Ik had geen idee van die bananen maar dan komt de volgende vraag 'welke moet ik dan kopen'. Meestal doe ik boodschappen als ik uit mijn werk kom. Dan ben ik moe en als ik daar dan ook nog allemaal op moet gaan letten...
Wat ik wel vindt is dat de overheid bij zulke dingen gewoon in hoort te grijpen. Verkoop je als bedrijf zooi dat door kinderarbeid tot stand is gekomen? Dan gewoon afschaffen en dikke boetes laten betalen. Ik vind dat daar best tijd en geld in gestoken mag worden.
Soms ga ik weleens bij WAAR naar binnen waar ze ook veel Fair Trade dingen hebben maar dat is meer omdat ik het gewoon een leuke winkel vindt dan dat ik bewust met dit soort zaken bezig ben.
Sterker nog, nav dit topic dacht ik 'laat ik eens kijken of ik nog wat bij de H&M kan scoren'. Kun je slecht noemen maar ik zie mezelf niet als iemand die altijd maar meer wil. Ik ben niet materialistisch maar soms heb ik ook gewoon nieuwe kleding nodig om netjes voor de dag te komen op mijn werk (=inkomen=onderdak) en daar heb ik eigenlijk nooit zo veel geld voor over.
Ik eet niet elke dag vlees maar ben er wel gek op. Laatst zoch ik wel bij mijn supermarkt naar biologisch maar kon niks vinden. Mss was het uitverkocht, weet ik niet. Ik had geen idee van die bananen maar dan komt de volgende vraag 'welke moet ik dan kopen'. Meestal doe ik boodschappen als ik uit mijn werk kom. Dan ben ik moe en als ik daar dan ook nog allemaal op moet gaan letten...
Wat ik wel vindt is dat de overheid bij zulke dingen gewoon in hoort te grijpen. Verkoop je als bedrijf zooi dat door kinderarbeid tot stand is gekomen? Dan gewoon afschaffen en dikke boetes laten betalen. Ik vind dat daar best tijd en geld in gestoken mag worden.
Soms ga ik weleens bij WAAR naar binnen waar ze ook veel Fair Trade dingen hebben maar dat is meer omdat ik het gewoon een leuke winkel vindt dan dat ik bewust met dit soort zaken bezig ben.
Gast- Gast
Liva schreef:Polly wat doe je voor studie? Nee het is zeker niet zwart-wit. Het is vrij gecompliceerd. Heb je die BNN afleveringen ook gezien? Is echt een aanrader. Zeker omdat er ook gezegd wordt dat het een heel moeilijk probleem
Een combinatie van internationale betrekkingen en Development Studies. Het is inderdaad gecompliceerd, ook moeilijk om het hierover te hebben op een forum eigenlijk, maar ik ben wel blij dat ik door mijn studie wat meer inzicht krijg in dat soort dingen. Die BNN afleveringen had ik nog nooit van gehoord, ik heb uitzending gemist nu aanstaan, lijkt me inderdaad interessant!
Dat het probleem zo moeilijk te veranderen is, is ook wat me juist zo frustreert. Hoe meer ik te weten kom, hoe lastiger het allemaal lijkt te worden...
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Nee ik denk niet na over dat soort zaken.
Ik koop geen fairtrade producten (zou ook niet zo goed weten waar ik op moet letten als ik het zou 'moeten' kopen). en ik eet geen biologische producten.
bijvoorbeeld over die bananen. waar koop je dan fairtrade bananen? tja ik zal wel heel dom zijn, maar ik weet dat dus niet. ligt dat dan ook bij de supermarkt? (volgens mij hebben ze waar ik boodschappen doe maar 1 soort bananen)
Ik koop geen fairtrade producten (zou ook niet zo goed weten waar ik op moet letten als ik het zou 'moeten' kopen). en ik eet geen biologische producten.
bijvoorbeeld over die bananen. waar koop je dan fairtrade bananen? tja ik zal wel heel dom zijn, maar ik weet dat dus niet. ligt dat dan ook bij de supermarkt? (volgens mij hebben ze waar ik boodschappen doe maar 1 soort bananen)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Floor schreef:Nee ik denk niet na over dat soort zaken.
Liggen gewoon naast de Chiquita banen, bijv bij de AH. Max Havelaar bananen zijn dat, in een plastic verpakking vaak.
Gast- Gast
Lagom, ik ga ook af en toe maar naar een biologische winkel hoor. Maar bij de AH hebben ze toch heel wat producten . Als je eenmaal weet waar ze staan is het helemaal niet moeilijk. Ik associeerde Fair Trade trouwens vaak alleen met de wereldwinkel, maar dat is niet zo. Het gaat om eerlijk verbouwde producten. En natuurlijk kan je niet alles Fair Trade kopen, maar bijv een Max Havelaar kiezen voor dezelfde prijs ipv een Chiquita banaan lijkt mij een kleine moeite. Ligt gewoon naast elkaar, tenminste wel hier bij de Appie.
Ben het trouwens ook eens wat je zegt over de overheid. Maar dat is ook weer zo moeilijk, want er zijn echt héél veel producten die gemaakt worden door kinderen of waarbij mensen worden uitgebuit. Het is echt een globaal probleem. Maar jij als consument kan daar zeker wel wat aan veranderen.
Ben het trouwens ook eens wat je zegt over de overheid. Maar dat is ook weer zo moeilijk, want er zijn echt héél veel producten die gemaakt worden door kinderen of waarbij mensen worden uitgebuit. Het is echt een globaal probleem. Maar jij als consument kan daar zeker wel wat aan veranderen.
Gast- Gast
Polly schreef:Liva schreef:Polly wat doe je voor studie? Nee het is zeker niet zwart-wit. Het is vrij gecompliceerd. Heb je die BNN afleveringen ook gezien? Is echt een aanrader. Zeker omdat er ook gezegd wordt dat het een heel moeilijk probleem
Een combinatie van internationale betrekkingen en Development Studies. Het is inderdaad gecompliceerd, ook moeilijk om het hierover te hebben op een forum eigenlijk, maar ik ben wel blij dat ik door mijn studie wat meer inzicht krijg in dat soort dingen. Die BNN afleveringen had ik nog nooit van gehoord, ik heb uitzending gemist nu aanstaan, lijkt me inderdaad interessant!
Dat het probleem zo moeilijk te veranderen is, is ook wat me juist zo frustreert. Hoe meer ik te weten kom, hoe lastiger het allemaal lijkt te worden...
Klopt! Veel mensen denken dat als die fabrieken maar meer geld geven dat het probleem dan opgelost is. Maar weinig mensen weten dat het probleem niet zozeer bij de fabriek ligt. Ik ben in ieder geval zeker veel beter gaan nadenken over wat ik koop sinds ik die programma's gezien heb. Eigenlijk zouden ze dit op elke middelbare school moeten laten zien.
Gast- Gast
Liva schreef:Lagom, ik ga ook af en toe maar naar een biologische winkel hoor. Maar bij de AH hebben ze toch heel wat producten . Als je eenmaal weet waar ze staan is het helemaal niet moeilijk. Ik associeerde Fair Trade trouwens vaak alleen met de wereldwinkel, maar dat is niet zo. Het gaat om eerlijk verbouwde producten. En natuurlijk kan je niet alles Fair Trade kopen, maar bijv een Max Havelaar kiezen voor dezelfde prijs ipv een Chiquita banaan lijkt mij een kleine moeite. Ligt gewoon naast elkaar, tenminste wel hier bij de Appie.
Ze moeten er gewoon mee beginnen en waarschuwen dat bedrijven hier rekening mee moeten gaan houden. Geef ze een jaar of twee en kondig controles aan na die tijd.
Ik ga nooit naar de AH eigenlijk, ik woon boven een andere winkel. Ik heb nooit bananen in plastic zien liggen. Er is hier maar 1 soort banaan te pakken volgens mij en dat zijn geen Chiquita's. Ik kocht ze voorheen wel soms op de markt maar nu ik dit hier lees doe ik dat niet meer haha. Ik dacht juist altijd dat het een goed merk was, waarom weet ik niet. Maar je zegt het zelf al; er zijn zo veel producten dat het gewoon onmogelijk is om je in alles te verdiepen. Ik koop bv wel soms Tony's chocolate (dacht dat het zo heet) omdat ik het gewoon goed vind dat mensen zich voor dit soort dingen inzetten maar daarnaast koop ik ook soms een gewone reep chocola als het andere niet voor hande is.
Gast- Gast
Al koop je ze af en toe en denk je er over na. Dat is al meer dan wat de meeste mensen doen denk ik
Een kennis van mij is een webshop begonnen in biologische katoenkleding. Die is naar China afgereisd en heeft afspraken gemaakt met de fabriek dat mensen een bepaald loon kregen. Haar kleding is nu wat duurder, maar verkoopt goed. Kijk, dat vind ik nou hele goede initatieven. Bovendien zitten er tussen haar en die fabriek weinig tussenpersonen,dus daarom kan ze die afspraken maken met die fabriek. Met de meeste kleding zitten er genoeg tussenpersonen tussen waardoor het enorm vaak over de kop gaat in prijs. Als je je bedenkt dat winkels nog steeds winst maken als een kledingstuk voor 75 procent afgeprijsd is, kan je ook wel nagaan hoe duur het is om te maken en voor hoeveel het dan over de kop gaat.
Een kennis van mij is een webshop begonnen in biologische katoenkleding. Die is naar China afgereisd en heeft afspraken gemaakt met de fabriek dat mensen een bepaald loon kregen. Haar kleding is nu wat duurder, maar verkoopt goed. Kijk, dat vind ik nou hele goede initatieven. Bovendien zitten er tussen haar en die fabriek weinig tussenpersonen,dus daarom kan ze die afspraken maken met die fabriek. Met de meeste kleding zitten er genoeg tussenpersonen tussen waardoor het enorm vaak over de kop gaat in prijs. Als je je bedenkt dat winkels nog steeds winst maken als een kledingstuk voor 75 procent afgeprijsd is, kan je ook wel nagaan hoe duur het is om te maken en voor hoeveel het dan over de kop gaat.
Gast- Gast
Liggen gewoon naast de Chiquita banen, bijv bij de AH. Max Havelaar bananen zijn dat, in een plastic verpakking vaak..
Bedankt. ik ga nooit naar AH, maar als ik weer boodschappen doe, volgende week zal ik eens kijken of er andere bananen liggen. Chiquita's hebben ze in elk geval niet bij de supermarkt waar ik kom (geen idee welk merk wel, want daar let ik dus niet op).
Nu gaat het natuurlijk niet alleen om bananen dat snap ik, maar ik koop dus gewoon niet bewust een 'fairtrade' product. Ik koop wat ik nodig heb en ik kijk naar de prijs, verder kijk ik niet of het biologisch of fairtrade is.
Bedankt. ik ga nooit naar AH, maar als ik weer boodschappen doe, volgende week zal ik eens kijken of er andere bananen liggen. Chiquita's hebben ze in elk geval niet bij de supermarkt waar ik kom (geen idee welk merk wel, want daar let ik dus niet op).
Nu gaat het natuurlijk niet alleen om bananen dat snap ik, maar ik koop dus gewoon niet bewust een 'fairtrade' product. Ik koop wat ik nodig heb en ik kijk naar de prijs, verder kijk ik niet of het biologisch of fairtrade is.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik sta er wel een beetje bij stil, maar eigenlijk nog veel te weinig. Ik koop wel steeds meer biologische producten en ik eet al een tijd minder vlees.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, ik denk daar wel over na. Maar helaas zijn eerlijke en biologische producten voor ons te duur om aan te schaffen. Ik koop ze dus zelden. In foster parents heb ik me nooit zo verdiept, maar je kunt ook niet alle goede doelen steunen. Het initiatief vind ik wel mooi, maar dat vind ik van veel dingen. Mocht ik heel ruim in mijn geld zitten dan zou ik er zeker ( meer ) aan besteden.
Gast- Gast
Ik denk er ook wel over na maar doe er eigenlijk ook te weinig mee.
Gast- Gast
Ik sta er niet genoeg bij stil denk ik. Nu ik erover nadenk wordt het wel eens tijd dat ik vaker bio-vlees ga kopen denk ik. Nu eten we niet superveel vlees, maar wat we kopen is niet biologisch. Denk dat we ongeveer 3/4 keer per week vlees eten, kan best minder óf biologisch. Eieren koop ik wel altijd zo groen en biologisch en vrije uitloop-scharrelachtig mogelijk
Qua groente heb ik er uberhaupt nooit echt overnagedacht om meer op te letten...
Ik doneer wel aan een aantal goede doelen, maar die hebben niet allemaal dit doel voor ogen.
Qua groente heb ik er uberhaupt nooit echt overnagedacht om meer op te letten...
Ik doneer wel aan een aantal goede doelen, maar die hebben niet allemaal dit doel voor ogen.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben vooral bezig met het dierenleed dat aan producten te pas komt.
Mensenleed eigenlijk niet. Ik weet dat het gebeurd maar het raakt me gewoon niet echt terwijl dat met dierenleed dus wel is...
Ik mijd producten waarvan ik weet dat er dierenleed aan te pas komt.
Mensenleed eigenlijk niet. Ik weet dat het gebeurd maar het raakt me gewoon niet echt terwijl dat met dierenleed dus wel is...
Ik mijd producten waarvan ik weet dat er dierenleed aan te pas komt.
Gast- Gast
Dat vind ik zo onbegrijpelijk! Hoe kun je dierenleed nou erger vinden dan mensen die uitgebuit worden? Dat er mensen voor het principe 'dieren zijn gelijk aan mensen' zijn, oké, maar dieren zijn belangrijker dan mensen? Je bent zelf een mens, je weet zeker dat jij als mens gevoelens ervaart en herinneringen opslaat aan nare gebeurtenissen, je weet wat stress met jouw als mens doet. Hoe kan het je dan koud laten dat sommige mensen zo bruut worden behandeld om jouw als gelijkwaardig mens maar luxe te laten leven?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wat denken jullie?
» Denken jullie dit weleens?
» Wat denken jullie hiervan?
» Wat denken jullie hier van?
» Wat denken jullie zou dit wat zijn?
» Denken jullie dit weleens?