Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat denken jullie hiervan?

+2
Jeanette
LillyRose
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Wat denken jullie hiervan?

Bericht  LillyRose ma 11 apr 2011 - 7:53

Hallo allemaal,

Vorige week woensdag heb ik gesolliciteerd op een baan van 34 uur. Ik heb een gesprek gehad, mocht erna een paar uurtjes meedraaien. Ze waren superenthousiast en ik hoorde dan ook meteen na het meedraaien dat ik was aangenomen.

Ze hadden meerdere vacatures, en vanwege verschuivingen intern wisten ze nog niet precies op welke afdeling ik terecht kwam, en welke dagen, maar in ieder geval zou het een contract voor 34 uur worden.
Dus ik was helemaal blij!

Nou heb ik ze vandaag gebeld omdat ik graag een arbeidsvoorwaardengesprek wilde plannen. Krijg ik van die vrouw aan de lijn te horen dat ze er toch voor hebben gekozen om me een 0-urencontract aan te bieden. reden was volgens haar dat ze van personeelszaken te horen hebben gekregen dat ze geen grote contracten meer mogen aanbieden ivm bezuinigingen.

Nou spreek ik net via facebook mijn oude leidinggevende, en die vertelde me dat zij vanmorgen gebeld is door die mogelijke nieuwe werkgever voor een referentie.
Ik heb geen referenties op hoeven geven, en zij zijn dus ongevraagd aan de hand van mijn CV mijn oude werkgevers af gaan bellen.

Die oude leidinggevende heeft alleen maar positief over me verteld, maar de baan die ik daarna had, was 1 groot drama; ik ben er met ruzie weggegaan. Die werkgever zal dus zeker niet zo'n positief verhaal verteld hebben als ze haar hebben gebeld voor een referentie.

Nu denk ik dus.....dat ze mij "opeens" maar 0 uren willen bieden, omdat ze die werkgever gesproken hebben....en helemaal niet vanwege bezuinigingen... wat denken jullie?
Vorige week vertelden ze me nog dat ze veel plekken hadden voor fulltimers, en nu opeens....0-uren.... dat is toch raar??

En dan nog...wat kan ik hiermee? Ze morgen bellen en gewoon heel eerlijk vragen of de verandering van uren komt door de gecheckte referenties?
mogen ze uberhaupt zomaar oude werkgevers af gaan bellen zonder dit met mij te overleggen? Want ik hoor dan toch mijn oude werkgever te vragen of ik hen op mag geven als referentie?


LillyRose
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 10
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Jeanette ma 11 apr 2011 - 11:05

Hmm, wazig bedrijf. Zij mogen inderdaad alleen referenties van je nagaan als je deze op gegeven hebt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 20:50

Oh wat erg! Ik vind het echt niet kunnen. Ik zou nog de pineut zijn ook, want ben dit moment aan het solliciteren en mijn huidge werkgever weet van niks. Dan zou ik mooi voor lul staan zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  MissD ma 11 apr 2011 - 21:08

Jen_ schreef:Oh wat erg! Ik vind het echt niet kunnen. Ik zou nog de pineut zijn ook, want ben dit moment aan het solliciteren en mijn huidge werkgever weet van niks. Dan zou ik mooi voor lul staan zeg.

Bij mij precies hetzelfde, ik ben ook aan het solliciteren zonder dat mijn huidige werkgever dit weet.
Zou er ook niet zo blij mee zijn als ze ongevraagd referenties gaan contacteren, wanneer ze het gevraagd hebben vind ik het prima. Zou inderdaad kunnen dat ze net die werkgever gebeld hebben die minder positief over je sprak, wel raar dat ze dan meteen de voorwaarden gaan veranderen en je maar een 0 uren contract aanbieden.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  JustMeDaan di 12 apr 2011 - 5:47

Kwamen er op t vriendin-forum niet genoeg reacties?

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:25

JustMeDaan schreef:Kwamen er op t vriendin-forum niet genoeg reacties?

Huh? Iedereen is toch vrij om zich op meerdere fora aan te melden?

Ik snap dat dit heel rot is, omdat je hier geheel geen toestemming voor hebt gegeven. Als ik zo zou twijfelen, had ik wel gevraagd of het gewijzigde contract te maken heeft met een bepaalde werkgever uit het verleden, want anders blijft dit door je hoofd malen. Schrale troost is wellicht dat referenties nooit negatief mogen zijn, maar natuurlijk kan een nieuwe werkgever wel uit de toon van de oude werkgever afleiden hoe tevreden ze écht over je waren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  LillyRose di 12 apr 2011 - 6:49

JustMeDaan schreef:Kwamen er op t vriendin-forum niet genoeg reacties?

Ik ben nieuw op beide forums, en omat ik hier best wel even mee in mn maag zat, heb ik het tegelijkertijd op allebei de forums gepost, dat mag toch gewoon??

LillyRose
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 10
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 6:50

LillyRose schreef:
JustMeDaan schreef:Kwamen er op t vriendin-forum niet genoeg reacties?

Ik ben nieuw op beide forums, en omat ik hier best wel even mee in mn maag zat, heb ik het tegelijkertijd op allebei de forums gepost, dat mag toch gewoon??

Natuurlijk mag dat, dat doet JustMeDaan immers zelf ook.smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  JustMeDaan di 12 apr 2011 - 7:42

Jup alleen niet dezelfde onderwerpen.
Heb het daar ook gezegd. Er kwamen wel erg veel reacties al meteen dus ik dacht eerst dat dat het zou zijn, maar dat kan ook haast niet. Maar ja.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Beachgirl di 12 apr 2011 - 7:44

JustMeDaan schreef:Jup alleen niet dezelfde onderwerpen.
Heb het daar ook gezegd. Er kwamen wel erg veel reacties al meteen dus ik dacht eerst dat dat het zou zijn, maar dat kan ook haast niet. Maar ja.

Ik snap je probleem niet.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Filoria di 12 apr 2011 - 7:48

Vind je het een optie om dit zelf na te vragen bij je nieuwe werkgever? Iets in de trant van:

'Ik sprak toevallig mijn oude werkgever van bedrijf A en hoorde dat jullie die hebben gebeld hebben voor een referentie. Hebben jullie nog meer van mijn oude werkgevers gebeld?' En zo ja, dan kun je misschien toelichten wat er bij werkgever B verkeerd is gegaan waardoor je zo'n slechte referentie kreeg.

Ik weet niet of ik dit zelf zo zou doen hoor, maar misschien is het een optie die je kunt overwegen. Anders blijft het zo vaag wat er nu precies waarom gebeurd is.

Trouwens: ik snap ook niet wat het probleem is met die twee forums. En welkom hier LillyRose Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum