Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat denken jullie hiervan?

+2
Susan
Beachgirl
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:08

Mijn zwager moet binnenkort weer op uitzending naar Afghanistan. Nu willen zij 'afscheid' nemen d.m.v. een etentje. Geen enkel probleem natuurlijk, maaar.. we moeten het wel zelf betalen. Dit zou ik ook geen probleem vinden als ik het wat ruimer heb dan nu, maar ik heb het geld gewoon niet. Ook het feit dat dan niet gekeken wordt naar iets betaalbaars, staat me een beetje tegen.
En het excuus dat ik het krap heb wordt niet geaccepteerd door mijn familie. Zij vinden dat ik te veel geld uit geef (waaraan dan? Die rokjes van 4euro vind ik niet echt spenden..) terwijl dit voornamelijk opgaat aan vaste lasten.
Nu gaan mijn vriend en ik wil mee, maar zitten allebei een beetje met de handen in het haar? Hoe gaan we dit oplossen? En wat vinden jullie ervan en wat zou jij hebben gezegd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Beachgirl ma 31 jan 2011 - 8:14

Ik zou voorstellen thuis een etentje te houden, waarbij iedereen iets meeneemt. Lijkt me veel gezelliger.

Als ze dit niet pikken zou ik denk ik toch maar gewoon meegaan, maar wel laten merken dat je het er niet echt mee eens bent dat ze zomaar verwachten dat je het kunt betalen. (Ik zou misschien ook zeggen dat je een eventuele volgende keer niet mee zal gaan als het weer zoveel geld kost)

Vind het nogal aso dat mensen er vanuit gaan dat je geld genoeg hebt.

Heb zoiets een keer meegemaakt met een vrijgezellenfeestje dat bijna 100(!) euro kostte. Vond ik echt een belachelijk bedrag.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:18

Nou ja, dat eerste heb ik dus ook voorgesteld. Leek me voor mijn zwager trouwens ook fijner maar goed. Ik vind het echt heel vervelend omdat ik nu echt niet weet hoe ik de maand moet doorkomen. Het gaat om een voor ons doen, vrij duur etentje..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Beachgirl ma 31 jan 2011 - 8:21

Dan zou ik gewoon niet meegaan. Helaas voor je zwager, misschien kun je een keer samen met hem thuis een borrel doen o.i.d. maar als je echt de maand niet rondkomt zou ik gewoon niet meegaan.
Onbegrijpelijk dat sommige mensen echt denken dat ze bij de ander in de portemonnee kunnen kijken.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:21

NU krijg ik een beetje het idee dat je gedwongen wordt om uiteindelijk mee te gaan. En het idd ook zelf te betalen wat ik een beetje belachelijk vind dat ze er vanuit gaan dat je geld hebt. Misschien heb je toch (onbedoeld) een verkeerd idee gegeven dat je toch geld hebt. (rokjes) Misschien toch even gaan praten over een ander alternatief of vragen of ze het etentje willen betalen en dat je zodra je geld hebt het terug betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:27

Je wordt inderdaad verplicht om mee te gaan. Ik heb daarin eigenlijk niet echt een keuze. Moet zeggen dat ik het zelf ook niet vind kunnen om niet mee te gaan, maar toch. Zit nu wel met mijn handen in het haar. Ik denk dat ik het maar aan mijn ouders vraag.
De maandag er na heb ik ook nog een etentje van twee vriendinnen die ook voor lange tijd naar het buitenland gaan. Daarvan hebben we juist nu een keer gezegd van; dan gaan we wat duurder (voor ons doen) en dan krijg ik dit er weer over heen. En ja, dat etentje met vriendinnen wordt ook tegen me gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:29

Als je het echt niet kunt betalen is er maar 1 oplossing: niet gaan! Nodig je zwager uit om bij jullie langs te komen, haal wat hapjes in huis en jullie hebben alsnog een avond om afscheid te nemen. Maar dan voor heel wat euro's minder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:29

En niemand kan je ergens toe verplichten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:31

Noa schreef:En niemand kan je ergens toe verplichten!

Maar als wij niet gaan is er weer heibel in de tent. Ik weet precies hoe het gaat. In feite heb ik weinig keus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:44

Ik zou ook niet gaan. Als je het geld niet hebt houdt het op toch?
In plaats daarvan zou ik wel je zwager en zus thuis uitnodigen om zo toch nog afscheid te nemen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:46

ZachtCookie schreef:
Noa schreef:En niemand kan je ergens toe verplichten!

Maar als wij niet gaan is er weer heibel in de tent. Ik weet precies hoe het gaat. In feite heb ik weinig keus.

Dan is er maar even heibel in de tent. Echt niemand heeft iets te zeggen over hoe jij je tijd indeelt of je geld uitgeeft. At the end zullen ze alleen maar meer respect voor je hebben wanneer jij duidelijk je grenzen aangeeft. Anders zit je daar straks met een naar gevoel in het restaurant, daar heeft ook niemand wat aan...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Susan ma 31 jan 2011 - 8:54

Door wie wordt het je dan precies verplicht? Niet door je ouders kennelijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:06

Susan schreef:Door wie wordt het je dan precies verplicht? Niet door je ouders kennelijk.

Vraag ik me ook af. En als het niet uit kan, kan het niet uit. Dat zij daar moeilijk over doen, zegt meer over hun dan over jou. Dat andere etentje had je eerder toegezegd, dat gaat dan toch gewoon voor? Ik zou proberen om er boven te staan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:31

Susan schreef:Door wie wordt het je dan precies verplicht? Niet door je ouders kennelijk.

Juist wel.. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:35

Ik zou tegen mijn moeder zeggen dat ik al een duurder etentje had gepland deze maand en niet op deze bijkomende kosten had gerekend. Misschien wil ze je het geld lenen dat je het haar volgende maand terug betaald? Zeg dat je wel heel graag mee wilt (die indruk krijg ik op zich wel) maar dat je deze kosten gewoon nu niet kunt dekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:36

Ik vind het belachelijk! En al helemaal van je eigen ouders. Als zij zo graag willen dat jullie gaan, moeten zij maar betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:41

ZachtCookie schreef:
Susan schreef:Door wie wordt het je dan precies verplicht? Niet door je ouders kennelijk.

Juist wel.. Wink

Vind ik raar hoor, een leuke activiteit hoort geen verplichting te zijn. Ik merk ook wel dat je graag wil, maar gewoon niet kan. Wat voor oplossing je er ook voor zoekt, ik zou me vooral niet schuldig voelen. Je in allerlei bochten wringen om een ander te plezieren, resulteert toch ook niet in een leuke avond?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Ella ma 31 jan 2011 - 9:44

ALs het financieel niet gaat of wat voor andere reden dan ook dan houd het op.

Mocht je toch willen gaan stel dan bijv voor dat de kosten per persoon betaald worden. Zodat je zelf kan kijken wat je neemt en niet extra duurder uitbent
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:45

Yvette schreef:ALs het financieel niet gaat of wat voor andere reden dan ook dan houd het op.

Mocht je toch willen gaan stel dan bijv voor dat de kosten per persoon betaald worden. Zodat je zelf kan kijken wat je neemt en niet extra duurder uitbent

We gaan wokken en de prijs is dus al vastgesteld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:46

Tea-Leaf schreef:
ZachtCookie schreef:
Susan schreef:Door wie wordt het je dan precies verplicht? Niet door je ouders kennelijk.

Juist wel.. Wink

Vind ik raar hoor, een leuke activiteit hoort geen verplichting te zijn. Ik merk ook wel dat je graag wil, maar gewoon niet kan. Wat voor oplossing je er ook voor zoekt, ik zou me vooral niet schuldig voelen. Je in allerlei bochten wringen om een ander te plezieren, resulteert toch ook niet in een leuke avond?

Ik had het daar inderdaad ook over met mijn vriend. Maar het wordt gewoon niet geaccepteerd als wij niet mee gaan. Wij hebben ook zeker wel moeite met deze houding en staan dan ook echt in dubio. Ik ga nu proberen of ik de helft kan betalen bij mijn ouders, maar dan is het probleem van mijn vriend nog niet opgelost.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:48

ZachtCookie schreef:
Tea-Leaf schreef:
ZachtCookie schreef:
Susan schreef:Door wie wordt het je dan precies verplicht? Niet door je ouders kennelijk.

Juist wel.. Wink

Vind ik raar hoor, een leuke activiteit hoort geen verplichting te zijn. Ik merk ook wel dat je graag wil, maar gewoon niet kan. Wat voor oplossing je er ook voor zoekt, ik zou me vooral niet schuldig voelen. Je in allerlei bochten wringen om een ander te plezieren, resulteert toch ook niet in een leuke avond?

Ik had het daar inderdaad ook over met mijn vriend. Maar het wordt gewoon niet geaccepteerd als wij niet mee gaan. Wij hebben ook zeker wel moeite met deze houding en staan dan ook echt in dubio. Ik ga nu proberen of ik de helft kan betalen bij mijn ouders, maar dan is het probleem van mijn vriend nog niet opgelost.

Hopelijk kom je er uit. Zo'n etentje moet toch niet uitlopen op ruzie, zou zonde zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:49

Ik vind het op zich niet raar van haar ouders. Het is toch logisch dat ze dit met het hele gezin willen doen? Ik vind het niet logisch dat haar ouders commentaar hebben op haar bestedingspatroon trouwens. Dat zijn hun zaken niet. Is het restaurant echt zo mega duur? Of heb je er gewoon niet op gerekend? Daar vind ik nog wel een verschil in zitten namelijk. Is het onwijs duur dan zou ik wel voorstellen naar iets goedkopers te gaan. Is het op zich redelijk maar heb je er niet op gerekend dan zou ik het bij iemand lenen/ van mijn spaarrekening voorschieten en de volgende maand gewoon iets minder doen. Ik vind het juist wel een leuk idee om op die manier nog bij elkaar te komen voor hij naar Afghanistand gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Ella ma 31 jan 2011 - 9:50

ZachtCookie schreef:
Yvette schreef:ALs het financieel niet gaat of wat voor andere reden dan ook dan houd het op.

Mocht je toch willen gaan stel dan bijv voor dat de kosten per persoon betaald worden. Zodat je zelf kan kijken wat je neemt en niet extra duurder uitbent

We gaan wokken en de prijs is dus al vastgesteld.

Oh oke. Helaas

Ik hoop dat jullie eruit komen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:50

Maar wokken is toch niet onwijs duur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:52

Zusje van Bert schreef:Ik vind het op zich niet raar van haar ouders. Het is toch logisch dat ze dit met het hele gezin willen doen? Ik vind het ook geen probleem om te doen, vind het ook gezellig. Maar de keuze voor het restaurant begrijp ik niet helemaal als wij al hebben aangegeven dat het lastig wordt voor ons om te betalen.

Ik vind het niet logisch dat haar ouders commentaar hebben op haar bestedingspatroon trouwens. Dat zijn hun zaken niet. Is het restaurant echt zo mega duur? Of heb je er gewoon niet op gerekend? Daar vind ik nog wel een verschil in zitten namelijk. Is het onwijs duur dan zou ik wel voorstellen naar iets goedkopers te gaan. Het is niet onwijs duur, maar voor 'onze' begrippen duur. Dit geven wij anders ook nooit uit. En het is voor ons op dit moment té duur.

Is het op zich redelijk maar heb je er niet op gerekend dan zou ik het bij iemand lenen/ van mijn spaarrekening voorschieten en de volgende maand gewoon iets minder doen. Ik vind het juist wel een leuk idee om op die manier nog bij elkaar te komen voor hij naar Afghanistand gaat.
Ik ook, maar ze hadden ook onze 'meningen/opmerkingen' kunnen meenemen of een ander voorstel kunnen overwegen dat ik ook heb aangeboden. (Gezellig met tapas etc. thuis)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat denken jullie hiervan? Empty Re: Wat denken jullie hiervan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum