Biechttopic
+135
Nyx
Xanna
Punk'd
xxjojootjexx
Rebecca
sonly
Cow
Sorella
SuperGrover
Snoopy
Mizz_S
blondje1313
Sun88
liesje
Pommes
Sea of Trees
Carra
*Troela*
Caroow
Burn
Aardbei
Bliss
LDJ
Mamsie
Printje
Aimee
Raven
Lejow
JD
Monte
Stokstaartje
Linnie1985
rianne287
Fortissimo
Fearie
Stuiterbal
May
Antibes
PrimaBella
Poubelle
Burgemeester Esmee
Charles
CCC
Esperanza
Inge
Tabbert
Kowalski
artificialfunk
Theeleut
JustMeDaan
Travelgurly
Bolleke
Green_Pepper
Sterrin_
Pussycat
MADDIE
Ella
Starla
Lenthe
Phileine
Sam
nien
Caro
Exogenesis
Cheesegirl
Manderijn
Bay
Yare
Steep
Marsy28
Twellie
Lot
Toet
Jelin
Marin
Lady1984
SDL
Ayla
Susan
rapa nui
Amber-
Curious
girli
mzcharlotte
Minx
Blair
_Jet
Sterre
SoGood
Coco
Ibbeltje
Filoria
Pompoen
Annemoontje
Lady4
Derpy
Biechtje
Peanut
Reeza
Juutjepetuutje
Aletta
nijntje4
Knillis
Annie24
Parisienne
Rush
Paper Crown
Tania
Guusje
Bubbelicious
Mermaid
slaatje
ekiaam87
bolus26
Angela_1986
Jerry
SarahKey
strawberry
Gympie
Highway
June
Guus
Zora
luisa
Tiana
Siem
Droopy28
Bacio
Bisq
Viva
Happydobby
Elliot
Jasmine
Pien
Burgemeester Yvette
139 plaatsers
Pagina 17 van 40
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Re: Biechttopic
Minx... wat spannend.. hopelijk is het meegevallen!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
spannend minx!!!
ik biecht op dat ik het echt vreselijk vind dat het er naar uit ziet dat mn borstvoeding gaat mislukken. de afgelopen 2 weken heb ik er echt alles aangedaan om mn kindje aan de borst te laten drinken en nu na 2 weken is mn melk echt helemaal op. Lactatiekundige erbij gehaald,clusterkolven etc. allemaal zonder effect behalve dat ik me fysiek beter voel. mn laatste potjes bv uit de vriezer staan nu te ontdooien. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is medicatie halen maar daar ts ik nog niet helemaal achter omdat dit ook in de melk komt..
ach een advies topic heb ik al geopend maar ik wilde alleen even kwijt dat ik ( met een houding van ach ja borstvoeding we gaan t proberen maar echt niet ten kostte van alles) me nu echt zo zwaar voel falen omdat het me niet lukt om mn kind via de borst te voeden.ik ben er echt verdrietig van. Morgenochtend zal ik haar flessenvoeding moeten geven en ook al weet ik dat dat helemaal geen ramp is,ben er zelf ook groot mee geworden, vind ik het nu even heel erg.
ik biecht op dat ik het echt vreselijk vind dat het er naar uit ziet dat mn borstvoeding gaat mislukken. de afgelopen 2 weken heb ik er echt alles aangedaan om mn kindje aan de borst te laten drinken en nu na 2 weken is mn melk echt helemaal op. Lactatiekundige erbij gehaald,clusterkolven etc. allemaal zonder effect behalve dat ik me fysiek beter voel. mn laatste potjes bv uit de vriezer staan nu te ontdooien. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is medicatie halen maar daar ts ik nog niet helemaal achter omdat dit ook in de melk komt..
ach een advies topic heb ik al geopend maar ik wilde alleen even kwijt dat ik ( met een houding van ach ja borstvoeding we gaan t proberen maar echt niet ten kostte van alles) me nu echt zo zwaar voel falen omdat het me niet lukt om mn kind via de borst te voeden.ik ben er echt verdrietig van. Morgenochtend zal ik haar flessenvoeding moeten geven en ook al weet ik dat dat helemaal geen ramp is,ben er zelf ook groot mee geworden, vind ik het nu even heel erg.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Bolus
Natuurlijk is flesvoeding niet slecht voor je kindje.
Maar je had toch iets in je hoofd en dat wil je dan het liefste afmaken. Of in ieder geval zelf kunnen bepalen wanneer je stopt.
Helaas weet ik precies wat je mee maakt. En ik vond het ook verschrikkelijk.
Ik heb 4 maanden gevoed en toen moest ik stoppen omdat ik medicatie kreeg die schadelijk was voor mijn dochter. Dus ja en ik kon niet zonder, dus ik moest ook wel...
Nou ik heb er behoorlijk om zitten janken. En ik heb het ontzettend gemist dat ze niet meer bij me aan de borst lag.
Voelde me ook echt rot daardoor en inderdaad het voelde gewoon als falen.
Natuurlijk kon het niet anders, maar dat maakt je gevoel echt niet anders.
Jij hebt er in ieder geval alles aan gedaan mocht het niet meer lukken. Dus je kan jezelf in ieder geval niks verwijten.
Sterkte ermee.
Natuurlijk is flesvoeding niet slecht voor je kindje.
Maar je had toch iets in je hoofd en dat wil je dan het liefste afmaken. Of in ieder geval zelf kunnen bepalen wanneer je stopt.
Helaas weet ik precies wat je mee maakt. En ik vond het ook verschrikkelijk.
Ik heb 4 maanden gevoed en toen moest ik stoppen omdat ik medicatie kreeg die schadelijk was voor mijn dochter. Dus ja en ik kon niet zonder, dus ik moest ook wel...
Nou ik heb er behoorlijk om zitten janken. En ik heb het ontzettend gemist dat ze niet meer bij me aan de borst lag.
Voelde me ook echt rot daardoor en inderdaad het voelde gewoon als falen.
Natuurlijk kon het niet anders, maar dat maakt je gevoel echt niet anders.
Jij hebt er in ieder geval alles aan gedaan mocht het niet meer lukken. Dus je kan jezelf in ieder geval niks verwijten.
Sterkte ermee.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Bolus, ik las vanmiddag iets over een tepelhoedje. Met tepelhoedje voeden lukte wel? Kun je dat niet weer doen dan? Ik heb mijn zoontje 16 maanden met tepelhoedje gevoed en de tweeling 9 maanden, daarna konden ze ineens zonder en heb ik nog tot 17 maanden bv kunnen geven. Ondanks dat het advies meestal is om zonder hoedje te voeden, heb ik het toch doorgezet. Zonder lukte hier gewoon echt niet ivm vlakke tepels.
Maar misschien heb je dit wel geprobeerd.
Maar misschien heb je dit wel geprobeerd.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
bedankt meiden. vanuit je verstand is t vaak zo simpel maar je gevoel.....
Ik ben met hoedje blijven voeden,zonder was niet haalbaar.
Maar voeden met een hoedje kan een oorxaak zijn van terugloop.
Ik ben met hoedje blijven voeden,zonder was niet haalbaar.
Maar voeden met een hoedje kan een oorxaak zijn van terugloop.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Bolus ik begrijp wel hoe je je voelt. Ik was vastbesloten borstvoeding te geven beide keren maar bij mij kwam er zo goed als niks uit. Met veel aanleggen niet, mel kolfen niet, de lactatiekundugen wisten het zelf ook niet meer behalve medicatie. Ik heb uiteindelijk besloten dat ik dat niet wilde. Ik voelde me ontzettend mislukt en in de steek gelaten door mijn lichaam.
Dat gevoel is wel een tijdje gebleven maar inmiddels heb ik er vrede mee.
Dat gevoel is wel een tijdje gebleven maar inmiddels heb ik er vrede mee.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet echt even niet meer wat ik moet doen. Ik heb een half jaar studievertraging opgelopen nu heeft de examencommissie mij 2 extra kansen aangeboden voor de vakken die ik nog open heb staan. Een tentamen heb ik inmiddels afgesloten met een voldoende. Nog een tentamen te gaan, maar de communicatie verloopt zó slecht! En ik ben er zo klaar mee op dit moment, de docent en mijn slber werken niet mee. Ik kon het tentamen in het eerste kwartiel al maken, maar door nieuwe literatuurstudie heb ik dit in overleg met de desbetreffende docent uitgesteld naar het tweede kwartiel. Afgelopen maandag had ik haar gemaild over de datum wanneer ik de extra kans kan maken, mailt zij terug dat het niet mogelijk is om de toets op die datum te maken en dat ik mee kan doen aan de reguliere toetsen Dan is het toch geen extra kans meer! Hoe kan ik haar nu nog netjes duidelijk maken over de mail, dat dit mij niet de bedoeling lijkt van een extra kans. Ik ben hier zo klaar mee ik weet niet meer hoe ik dit aan moet pakken. Het is echt belangrijk dat ik dit tentamen haal... Bah:pale:
Biechtje- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12
Maar studiebiechtje, het gaat er toch om dat je een extra mogelijkheid krijgt om dat tentamen te doen, en niet erom dat er een tentamen voor jou gemaakt wordt? Als jij mee kunt doen met de reguliere studenten, en het tt dus al ooit eerder gemaakt hebt, dan is dat toch een extra kans? Of snap ik het nu niet
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Zora schreef:Maar studiebiechtje, het gaat er toch om dat je een extra mogelijkheid krijgt om dat tentamen te doen, en niet erom dat er een tentamen voor jou gemaakt wordt? Als jij mee kunt doen met de reguliere studenten, en het tt dus al ooit eerder gemaakt hebt, dan is dat toch een extra kans? Of snap ik het nu niet
Ik denk dat je sowieso al mee kan doen met de reguliere tentamens, bij ons kon je ook altijd een tentamen herkansen op het moment dat de nieuwe lichting studenten dat tentamen deed, maar dat haar dus buiten de standaard mogelijkheden om nog twee herkansingsmomenten zijn aangeboden, zodat ze dat tentamen al op een eerder moment kon herkansen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou trouwens contact opnemen met de examencommissie, misschien dat die docente niet weet dat jij die extra herkansingen hebt gekregen en dat ze denkt dat je 'zomaar' vraagt om een extra toetsmoment.
Susan- Lady Post-a-lot
Zora schreef:Maar studiebiechtje, het gaat er toch om dat je een extra mogelijkheid krijgt om dat tentamen te doen, en niet erom dat er een tentamen voor jou gemaakt wordt? Als jij mee kunt doen met de reguliere studenten, en het tt dus al ooit eerder gemaakt hebt, dan is dat toch een extra kans? Of snap ik het nu niet
Dank je voor je reactie Maar het is toch de bedoeling van een extra kans, dat je 1 kans meer krijgt om het tentamen te halen? Je kunt elk jaar mee doen aan de reguliere toetsen, als je nog één vak open hebt staan. In totaal heb je dus elk jaar 2 kansen met de herkansing erbij. Als ik mijn extra kans maak tijdens de reguliere toetsen is het toch niet echt meer een extra kans dan doe ik gewoon mee met de andere studenten. Ik wou juist de extra kans maken voordat de reguliere toetsen beginnen. Als ik de extra kans dan niet zou halen had ik het nog een keer kunnen proberen bij de reguliere toets.
Biechtje- Prater
Kun je niet meedoen met de reguliere toetsen en als je die niet haalt nog een extra keer herkansen?
Tania- Ratel
Biechtje schreef:
Dank je voor je reactie Maar het is toch de bedoeling van een extra kans, dat je 1 kans meer krijgt om het tentamen te halen? Je kunt elk jaar mee doen aan de reguliere toetsen, als je nog één vak open hebt staan. In totaal heb je dus elk jaar 2 kansen met de herkansing erbij. Als ik mijn extra kans maak tijdens de reguliere toetsen is het toch niet echt meer een extra kans dan doe ik gewoon mee met de andere studenten. Ik wou juist de extra kans maken voordat de reguliere toetsen beginnen. Als ik de extra kans dan niet zou halen had ik het nog een keer kunnen proberen bij de reguliere toets.
Ja, dat begrijp ik, zo zou ik het ook opvatten. Als het gewoon gaat om de herkansingsmomenten die iedere student heeft dan is er weinig extra's aan en dan had de examencommissie zich daar ook niet over hoeven buigen. Ik zou hier zeker wel tegenin gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
Tania schreef:Kun je niet meedoen met de reguliere toetsen en als je die niet haalt nog een extra keer herkansen?
Maar de bedoeling van die extra herkansingen is toch, neem ik aan, dat je zo snel mogelijk je studieachterstand kunt inlopen?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik zou trouwens contact opnemen met de examencommissie, misschien dat die docente niet weet dat jij die extra herkansingen hebt gekregen en dat ze denkt dat je 'zomaar' vraagt om een extra toetsmoment.
Als het goed is weet ze dat ik een extra kans heb gekregen van de examencommissie. Dus ik snap ook niet waarom hier nu ineens mee komt. Ik weet iig niet meer hoe ik haar dit duidelijk moet maken.
Biechtje- Prater
Susan schreef:Tania schreef:Kun je niet meedoen met de reguliere toetsen en als je die niet haalt nog een extra keer herkansen?
Maar de bedoeling van die extra herkansingen is toch, neem ik aan, dat je zo snel mogelijk je studieachterstand kunt inlopen?
Oh zo had ik het niet begrepen, ik dacht dat die toetsen al heel snel waren. Maar dan heb ik het verkeerd begrepen en is het een slecht idee inderdaad
Tania- Ratel
Susan schreef:Tania schreef:Kun je niet meedoen met de reguliere toetsen en als je die niet haalt nog een extra keer herkansen?
Dat is inderdaad de reden waarom ik extra kansen heb aangevraagd en toegezegd heb gekregen. Ik moet dit jaar mijn propedeuse halen anders heeft het voor mij weinig zin om door te gaan.
Biechtje- Prater
Dan zou ik zorgen dat die examencommissie zelf contact opneemt met die docente. Misschien dat zij de ervaring heeft dat heel veel studenten bedelen om extra toetsmomenten en daarbij misschien wel beweren dat die of die heeft gezegd dat het goed was, en dat zij zich niet realiseert dat jij écht een uitzonderlijk geval bent, waardoor ze nu veel te snel roept dat het niet kan.
Susan- Lady Post-a-lot
Heb je mss een brief of e-mail van de examencommissie ontvangen met daarin hun uitspraak? Dan zou je die nog kunnen sturen naar de docent.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Bij ons betekent een 'extra kans' dat je het tentamen überhaupt nog een keer mag maken. Een tentamen mag je 2 keer maken (eventueel over meerdere jaren verspreid; twee mogelijkheden per jaar), als je het na 2 pogingen niet hebt gehaald dan moet je een speciale aanvraag doen bij de examencommissie. Als deze toegekend wordt, mag je meedoen met de reguliere pogingen/momenten.
Weet je zeker dat er bij jou ook niet zoiets speelt? Zo niet, dan hoop ik dat ze het snel voor je kunnen oplossen!
Weet je zeker dat er bij jou ook niet zoiets speelt? Zo niet, dan hoop ik dat ze het snel voor je kunnen oplossen!
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Het lijkt mij dat een extra kans via de examencommissie ook echt een extra kans betekent. Ik ga ervan uit dat een vak ieder jaar in principe opnieuw wordt aangeboden en van ieder vak mag je elk jaar 2 keer een toets maken, net zolang totdat je het haalt. Dus als ze meedoet met een reguliere kans, is dat geen extra kans.
Je had het over je propedeuse toch? Sommige vakken moet je toch in het eerste jaar halen ivm BSA? Als je op basis daarvan een extra kans krijgt, dan kan ik me voorstellen dat je extra kans inhaalt bij een reguliere kans bij mensen die het vak voor de eerste keer volgen.
Je had het over je propedeuse toch? Sommige vakken moet je toch in het eerste jaar halen ivm BSA? Als je op basis daarvan een extra kans krijgt, dan kan ik me voorstellen dat je extra kans inhaalt bij een reguliere kans bij mensen die het vak voor de eerste keer volgen.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
girli schreef:Het lijkt mij dat een extra kans via de examencommissie ook echt een extra kans betekent. Ik ga ervan uit dat een vak ieder jaar in principe opnieuw wordt aangeboden en van ieder vak mag je elk jaar 2 keer een toets maken, net zolang totdat je het haalt. Dus als ze meedoet met een reguliere kans, is dat geen extra kans.
Dit is inderdaad nog een vak uit het eerste jaar, ik weet alleen niet goed hoe je de laatste zin bedoelt?
Ik moest nog twee tentamens halen voor mijn propeudese en dan kan ik stage lopen en afstuderen. Één tentamen heb ik inmiddels door die extra kans gehaald. Dit tentamen is ook gewoon buiten de reguliere toets om gepland met de betreffende docent.
@ green pepper: Wij hebben dan een andere regeling, bij ons krijg je elk jaar twee kansen om vakken te herkansen, je kunt je hiervoor zelf intekenen. Het maakt dus niet uit of je het vak 3 keer herkanst of 4 keer, elk leerjaar krijg je weer 2 keer de mogelijkheid.
Ik heb inmiddels contact opgenomen met mijn slber voor een afspraak.
Misschien kan hij er iets mee.
Biechtje- Prater
Green_Pepper schreef:Bij ons betekent een 'extra kans' dat je het tentamen überhaupt nog een keer mag maken. Een tentamen mag je 2 keer maken (eventueel over meerdere jaren verspreid; twee mogelijkheden per jaar), als je het na 2 pogingen niet hebt gehaald dan moet je een speciale aanvraag doen bij de examencommissie. Als deze toegekend wordt, mag je meedoen met de reguliere pogingen/momenten.
Oh kijk, daardoor was ik in de war; zoals hierboven werkt het bij ons idd ook.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Bij ons op school mag je alle vakken eindeloos herkansen alleen de vakken van het eerste jaar niet. Die moeten allemaal voor het derde jaar zijn af gesloten ivm BSA. Maar voor mij hebben ze ook een uitzondering gemaakt voor een vak, dat tentamen heb ik nu al wel 4x gemaakt en iedere keer gezakt.
Ik denk dat ze met extra kans toch bedoelen dat je het in de tentamenklas aflegt met de studenten die op dat moment ook dat tentamen hebben, zo is het bij ons namelijk ook. Pas als ik nu voor dit examen weer niet zou slagen gaan ze kijken voor een alternatieve toetsing.
Ik denk dat ze met extra kans toch bedoelen dat je het in de tentamenklas aflegt met de studenten die op dat moment ook dat tentamen hebben, zo is het bij ons namelijk ook. Pas als ik nu voor dit examen weer niet zou slagen gaan ze kijken voor een alternatieve toetsing.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ik biecht op dat ik een angst heb voor spiegels. Dat wat ik zie, bevalt simpelweg niet. Opmaken durf ik niet, want dan moet ik mezelf onder ogen komen. Maar in sommige situaties moet ik mezelf opmaken, omdat het er verzorgder uitziet, maar als het even zou kunnen, dan zou ik nooit meer in de spiegel kijken.
Biechtje- Prater
Pagina 17 van 40 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 28 ... 40
Pagina 17 van 40
Permissies van dit forum: