Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic

+135
Nyx
Xanna
Punk'd
xxjojootjexx
Rebecca
sonly
Cow
Sorella
SuperGrover
Snoopy
Mizz_S
blondje1313
Sun88
liesje
Pommes
Sea of Trees
Carra
*Troela*
Caroow
Burn
Aardbei
Bliss
LDJ
Mamsie
Printje
Aimee
Raven
Lejow
JD
Monte
Stokstaartje
Linnie1985
rianne287
Fortissimo
Fearie
Stuiterbal
May
Antibes
PrimaBella
Poubelle
Burgemeester Esmee
Charles
CCC
Esperanza
Inge
Tabbert
Kowalski
artificialfunk
Theeleut
JustMeDaan
Travelgurly
Bolleke
Green_Pepper
Sterrin_
Pussycat
MADDIE
Ella
Starla
Lenthe
Phileine
Sam
nien
Caro
Exogenesis
Cheesegirl
Manderijn
Bay
Yare
Steep
Marsy28
Twellie
Lot
Toet
Jelin
Marin
Lady1984
SDL
Ayla
Susan
rapa nui
Amber-
Curious
girli
mzcharlotte
Minx
Blair
_Jet
Sterre
SoGood
Coco
Ibbeltje
Filoria
Pompoen
Annemoontje
Lady4
Derpy
Biechtje
Peanut
Reeza
Juutjepetuutje
Aletta
nijntje4
Knillis
Annie24
Parisienne
Rush
Paper Crown
Tania
Guusje
Bubbelicious
Mermaid
slaatje
ekiaam87
bolus26
Angela_1986
Jerry
SarahKey
strawberry
Gympie
Highway
June
Guus
Zora
luisa
Tiana
Siem
Droopy28
Bacio
Bisq
Viva
Happydobby
Elliot
Jasmine
Pien
Burgemeester Yvette
139 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic - Pagina 10 Empty Re: Biechttopic

Bericht  Biechtje zo 18 nov 2012 - 2:08

Dat is een goede, Pluto.

Misschien heb ik teveel gezocht in het zwart/witte, maar er is natuurlijk ook een gedeelte grijs. We hebben namelijk geen ruzie, we groeten en praten gewoon in de supermarkt of bij mijn vader, maar komen niet meer bij elkaar op visite. En dat laatste zou ik toch wel graag zien veranderen. Want als ik anderen dan zie/hoor over hun broers en zussen, dan denk ik altijd; Had ik dat ook maar weer.

Biechtje
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 764
Registratiedatum : 06-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Biechtje zo 18 nov 2012 - 2:11

Pluto, hij is wel degelijk onderdeel van het verhaal. Het gaat mede om hem. Maar dat mocht hijzelf niet weten. Maar dat maakt ook niet uit voor het gevolg. Ik wil namelijk niets vertellen. En had het idee het te moeten vertellen. Maar ik kan nog kiezen voor het deeltje grijs.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 2:17

Dat is dan toch al een begin. Als je elkaar wel spreekt. Ga gewoon wat vaker proberen af te spreken, en als het ter sprake komt kan je altijd aan geven dat je zijn vragen best wil beantwoorden. Maar dat je hem mist en het belangrijkste vind dat jullie meer contact krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 18 nov 2012 - 3:11

Maar jouw moeder kan toch niet voor jou bepalen wat je wel of niet tegen je broertje zegt? Zij kan dat destijds wel hebben gezegd, maar je maakt zelf uit of je je daaraan houdt of niet. Dus als jij met je broertje wil praten en jouw kant van het verhaal wil vertellen dan ben je daar vrij in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Biechtje zo 18 nov 2012 - 5:53

Susan, het is nooit in mij opgekomen om destijds mijn mond voorbij te praten. Want aan mijn uitspraken hingen consequenties. Ze had zichzelf compleet ingedekt. En eerlijk gezegd was ik nogal bang. Dat is ook de reden waarom ik nu ervoor kies om mijn mond te houden. En hoop dat het kaartenhuis vanzelf in elkaar zakt.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Biechtje zo 18 nov 2012 - 6:06

Ik voel me zo slecht.. Sad

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  girli zo 18 nov 2012 - 6:06

Biechtje schreef:Susan, het is nooit in mij opgekomen om destijds mijn mond voorbij te praten. Want aan mijn uitspraken hingen consequenties. Ze had zichzelf compleet ingedekt. En eerlijk gezegd was ik nogal bang. Dat is ook de reden waarom ik nu ervoor kies om mijn mond te houden. En hoop dat het kaartenhuis vanzelf in elkaar zakt.
Als je hoopt dat het kaartenhuis in elkaar zakt, waarom dat er niet zelf een schop tegenaan geven? Ik heb het idee dat je graag contact wilt met je broertje. Ik denk dat de stap alleen maar groter wordt, hoe langer je wacht.

Als je wilt dat ik je niet quote, moet je even zeggen! Dan haal ik het voor je weg.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 7:44

Biechtje schreef:Ik voel me zo slecht.. Sad
waarom?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 7:49

Harrison schreef:
waarom?
Ik twijfelde of ze dezelfde persoon was als het biechtje daarboven, maar idd, waarom?

Gast
Gast

Bericht  Biechtje zo 18 nov 2012 - 7:51

Ik wil kerst liever zonder mijn vriend erbij vieren, maar heb het gevoel dat ik dat niet kan maken.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 8:08

Biechtje schreef:Ik wil kerst liever zonder mijn vriend erbij vieren, maar heb het gevoel dat ik dat niet kan maken.

Waarom wil je dat?

Gast
Gast

Bericht  Biechtje zo 18 nov 2012 - 8:20

Maple schreef:
Harrison schreef:
waarom?
Ik twijfelde of ze dezelfde persoon was als het biechtje daarboven, maar idd, waarom?
Ik ben niet dezelfde persoon als hierboven. Maar ik zit heel slecht in mijn vel. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en dat is heel zwaar. Het maakt me verschrikkelijk onzeker en ik twijfel aan alles. M'n vriend heeft het van de week uitgemaakt (om een andere reden) en ik mis hem enorm. Juist nu heb ik hem zo nodig. Heb eigenlijk alles de afgelopen weken opgekropt en nu gaat dat niet meer..

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Ayla zo 18 nov 2012 - 9:10

Nyah schreef:
Biechtje schreef:Ik wil kerst liever zonder mijn vriend erbij vieren, maar heb het gevoel dat ik dat niet kan maken.

Waarom wil je dat?
Dat vraag ik me ook af, en hoelang zijn jullie samen?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 21:56

Biechtje schreef:
Maple schreef:
Harrison schreef:
Biechtje schreef:Ik voel me zo slecht.. Biechttopic - Pagina 10 1371890812
waarom?
Ik ben niet dezelfde persoon als hierboven. Maar ik zit heel slecht in mijn vel. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en dat is heel zwaar. Het maakt me verschrikkelijk onzeker en ik twijfel aan alles. M'n vriend heeft het van de week uitgemaakt (om een andere reden) en ik mis hem enorm. Juist nu heb ik hem zo nodig. Heb eigenlijk alles de afgelopen weken opgekropt en nu gaat dat niet meer..

Wat vervelend zeg Sad. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen want het is gewoon echt heel rot. Afstuderen is heel stressvol en dan ook nog eens een verbroken relatie, dat maakt het allemaal niet makkelijker. Heel veel sterkte! Ik hoop dat je je nog enigszins kunt concentreren en wat afleiding vindt in het afstuderen.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 18 nov 2012 - 21:59

Biechtje schreef:Susan, het is nooit in mij opgekomen om destijds mijn mond voorbij te praten. Want aan mijn uitspraken hingen consequenties. Ze had zichzelf compleet ingedekt. En eerlijk gezegd was ik nogal bang. Dat is ook de reden waarom ik nu ervoor kies om mijn mond te houden. En hoop dat het kaartenhuis vanzelf in elkaar zakt.

Ik zie het niet echt als je mond voorbij praten. Het was niet 'hét geheim van je moeder', het was ook jouw zaak, het is niet zo dat je moeder eenzijdig kan beslissen dat jij daarover moet zwijgen, vind ik.

Ik weet natuurlijk niet waar het allemaal precies om draait, ik vind het alleen opvallend dat je moeder je zo de mond weet te snoeren, zelfs nu je niet eens meer contact met haar hebt. Dat de zwijgplicht die ze je oplegt gewoon blijft bestaan dwars door alles heen, zelfs al is ze verder niet eens meer in je leven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  SDL zo 18 nov 2012 - 22:09

@lijnbiechtje. Wellicht is het niet erg om de komende tijd kcal. te tellen maar probeer het een beetje omhoog te schoeven. Ik weet niet hoeveel kcal. je per dag neemt maar stel dat je er 400 bij op telt, dan wen je jezelf al weer een ander patroon aan. Dan tel je nog wel, maar ben je minder streng voor jezelf. Op het moment dat je dit gewend bent, dan zul je zien dat je minder bezig zal gaan met kcal. tellen. Ik weet er alles van.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Biechtje ma 19 nov 2012 - 6:55

Ayla schreef:
Nyah schreef:

Waarom wil je dat?

Wij zijn met kerst ongeveer zeven maanden samen. Ik wil kerstavond graag met het gezin vieren, zoals altijd. Eerste kerstdag vieren wij samen met het gezin en familie en ik zou hem liever alleen die dag vragen in plaats van met kerstavond en die avond als gezin doorbrengen Embarassed .

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  rapa nui ma 19 nov 2012 - 7:07

Biechtje schreef:
Ayla schreef:
Nyah schreef:

Waarom wil je dat?

Wij zijn met kerst ongeveer zeven maanden samen. Ik wil kerstavond graag met het gezin vieren, zoals altijd. Eerste kerstdag vieren wij samen met het gezin en familie en ik zou hem liever alleen die dag vragen in plaats van met kerstavond en die avond als gezin doorbrengen Embarassed .

En wat is daar dan het probleem van? Ik zou het gewoon voorstellen dat je die avond met het gezin zo speciaal wilt dat je dat nog graag op die manier wil doorbregenn. Hij ziet je dan eerste kerstdag zo wie zo wel en is dan toch van harte welkom bij jullie Als jullie volgend jaar nog samen zijn dan zal het al weer anders zijn en wil je hem misschien wel graag mee.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Biechtje di 20 nov 2012 - 10:10

Ondanks dat ik verder anoniem ben, doe ik dit toch liever onder het biechtaccount.

Ik zit al een tijd niet goed in mijn vel. Dit komt door verschillende dingen maar vooral door mijn gewicht. Ik ben altijd wat aan de stevige kant geweest en omdat ik me daar rot over voelde, ging ik eten waardoor ik me nog rotter voelde. Enkele weken geleden ben ik hiervoor naar de huisarts geweest omdat het steeds erger werd en ik ben doorgestuurd naar een psycholoog. Daar ben ik nu 2x geweest en hij liet weten dat het hem niet zou verbazen als ik bepaalde dingen van ADD zou hebben. Ik heb dit thuis nagelezen en het is echt een en al herkenning! Veel dingen waar ik tegenaan liep, worden daar beschreven zeg maar. Volgende week moet ik naar de psychiater om dit verder uit te zoeken en testen te doen.

Misschien heb ik dus ADD of misschien niet. Ik blijf alleen maar met een rotgevoel zitten. Ondanks dat ik heel blij ben dat er misschien iets is waardoor het komt, vind ik het ook erg zwak van mezelf. Zwak dat ik hulp nodig heb. Nu zeggen mensen om mij heen, het is juist heel erg goed van je dat je hulp gezocht hebt. Dat is ook wel zo want dat zeg ik zelf ook tegen andere mensen die hulp zoeken laughcry . Maar van mezelf valt het me zo tegen dat ik überhaupt hulp nodig heb. Dit blijft maar in mijn hoofd rond spoken. Ik kan er dan ook niet eens trots op zijn.

Geen idee wat ik hiermee wil, ik wil het eigenlijk gewoon even kwijt. Misschien dat iemand tips heeft hoe dit deze gedachten om kan draaien ofzo?

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  Lady4 di 20 nov 2012 - 10:50

rapa nui schreef:
Biechtje schreef:
Ayla schreef:
Nyah schreef:

Waarom wil je dat?

En wat is daar dan het probleem van? Ik zou het gewoon voorstellen dat je die avond met het gezin zo speciaal wilt dat je dat nog graag op die manier wil doorbregenn. Hij ziet je dan eerste kerstdag zo wie zo wel en is dan toch van harte welkom bij jullie Als jullie volgend jaar nog samen zijn dan zal het al weer anders zijn en wil je hem misschien wel graag mee.

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd. Zulke dagen wil je toch juist samen vieren? Ik zou me echt gepasseerd en gekwetst voelen als mijn vriend dat zou aangeven.

Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Lady1984 di 20 nov 2012 - 10:58

Biechtje met misschien ADD, je bent ook gewoon een mens. Met goede kanten en minder goede kanten. Ben je serieus teleurgesteld in jezelf? Had je verwacht dat je een supermens zou zijn? Hulp nodig hebben heeft bijna iedereen. Met iets kleins of juist iets groots, juist als je geen hulp vraagt maar er wel mee rond blijft lopen kan het probleem alleen maar groter worden. Dus kop op. Er zijn hier zoveel meiden met ADD die op een gegeven moment hulp zoeken. Je bent juist constructief bezig om je leven fijner te maken.
Begrijp me niet verkeerd. Ik kan me echt voorstellen dat het een drempel is waar je overheen moet hoor.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 20:59

Lady4 schreef:

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje vreemd. Zulke dagen wil je toch juist samen vieren? Ik zou me echt gepasseerd en gekwetst voelen als mijn vriend dat zou aangeven.

Ik vind het ook wel een beetje vreemd. Ik wil juist graag mijn vriend er bij hebben omdat ik graag wil dat hij een deel van de familie wordt (dat is hij nu al, maar toen we net samen waren dacht ik er zo over). Wij waren 2,5 maand samen toen we onze eerste kerst samen vierden en het was heerlijk.

Gast
Gast

Bericht  Biechtje do 22 nov 2012 - 5:20

Vanwege de crisis is mijn werkgever gestopt met het geven van vaste contracten. Sommige werknemers mogen na 3 maanden uit dienst weer terug komen. Ik ben een van deze mensen, met het geluk erbij dat het precies in mijn zwangerschapsverlof valt waardoor ik hiervan niet zo veel zal merken.
Ik vrees alleen dat ik niet meer een contract zal krijgen voor veel uren, ik werk nu fulltime en nieuwe mensen krijgen alleen kleine contracten. Ik hoop wel zo veel mogelijk te kunnen krijgen, maar er is een kans dat ik slechts 4 uur krijg. Hierover moet ik binnenkort nog in gesprek.

Wat ik ook heel erg vind is dat ik dit al weet, maar veel collega's niet. Deze mensen hebben allemaal een huis en sommige ook kinderen. Allemaal goede werknemers, maar te vervangen door jongeren.

Ik vind het zo erg Cry Er is nog niks te zeggen over wie wel en wie niet kan blijven. Ook voor mezelf vind ik het erg. Ik heb de opvang en alles al geregeld, en wie weet is dat nu helemaal niet nodig. Ik maak me zo druk Cry

Solliciteren nu lijkt mij ook overbodig, het duurt nog een hele tijd, en ik ben natuurlijk zwanger. Ik heb wel het geluk dat ik als een van de weinige extra diploma's heb gehaald, maar ik ben geen 16 meer, dus het werk ligt niet voor het oprapen.

Ik hoop dat ik snel duidelijkheid heb over mijn uren. Sowieso krijg ik zwart op wit dat ik na mijn verlof weer word aangenomen, dus ik heb nog wel een klein beetje zekerheid.

Biechtje
Prater
Prater

Bericht  rapa nui do 22 nov 2012 - 6:31

Werk-biechtje: wat moeilijk allemaal, op zich wel een fijn gevoel dat ze jou weer terugwillen maar ja, wel onzeker allemaal ook qua uren. En het lijkt me ook geen leuke werksituatie als anderen dit allemaal nog niet weten. Ik werk zelf in een bouwgerelateerde sector en ook daar is het allemaal zo onzeker, ik heb dan wel een vast contract maar er is al een reorganisatie geweest en als er een volgende komt ben ik ook niet zeker van mijn baan. Het is inderdaad zo raar dat mensen na zoveel jaren afscheid nemen omdat ze ontslagen zijn en dan ook mensen met een huis en op een leeftijd dat ze waarschijnlijk niet of heel moeilijk weer een baan krijgen. Sterke gewenst met deze situatie.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Ayla do 22 nov 2012 - 9:34

Hoezo is het raar, ze zijn pas 7 maanden samen. Mijn vriend wilde ook geen kerst helemaal samen vieren toen we nog geen jaar samen waren, hij is 1 avond wezen stappen met zijn vrienden en we zijn 1 dag samen geweest. Als biechtje veel waarde hecht aan familie gebeuren kan ik me voorstellen dat ze die kerstavond die voor haar zo speciaal alleen voor familie is, alleen met familie wil vieren. Ik had mijn vriend toen ook het liefst alle dagen bij me gehad, maar hij wilde dat niet dus ik maakte er geen probleem van. Ze wil hem eerste kerstdag er wel gewoon bij hebben niet helemaal niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud