Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke forummer wil jij als moderator?

+39
TukTuk
Minx
Zora
May
Antibes
ProudMom
rapa nui
June
Pompoen
Burgemeester Nicky
Pien
Parel
Marin
Poubelle
SuperGrover
Rush
Rovine
Parisienne
Bazinga
Blond
Elliot
Inge
Tabbert
RYW
Sam
Paper Crown
Discordia
Susan
luisa
Lejow
Viva
Blair
Snoopy
girli
Jade
Caresses
SoGood
SarahKey
Liadan
43 plaatsers

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Ga naar beneden

Welke forummer wil jij als moderator? - Pagina 6 Empty Re: Welke forummer wil jij als moderator?

Bericht  Minx za 27 okt 2012 - 23:18

Tabbert schreef:Ik ben nog niet genoemd, dus onbekend, dus een goede mod.

Maar als ik zo lees wat een mod moet doen, denk ik dat de discussie die hier gaat over partijdigheid niet geheel op z'n plaats is. Een topic verplaatsen of antwoord geven op forum-vragen, dat heeft toch geen nood aan een onpartijdig, rechtvaardig persoon? Misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar zolang die persoon niet bij persoonlijke gegevens kan, maar meer het forum in de gaten houdt en de regels handhaaft, is er toch niets aan de hand. Ook al is een schrijfstijl niet helemaal de jouwe of geven ze ook zelf een (harde) mening over een onderwerp. Ik vind dat dat wel moet kunnen zonder af te doen van hun skills als mod.

Ik weet niet hoe het met dit forum zit, maar bij de meeste fora kun je als je dingen aan kan passen ook zien onder welk mailadres iemand zich geregistreerd heeft bijvoorbeeld. Dus dan kun je wel degelijk bij persoonlijke gegevens.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke forummer wil jij als moderator? - Pagina 6 Empty Re: Welke forummer wil jij als moderator?

Bericht  Elliot za 27 okt 2012 - 23:18

Maar als ik zo lees wat een mod moet doen, denk ik dat de discussie die hier gaat over partijdigheid niet geheel op z'n plaats is. Een topic verplaatsen of antwoord geven op forum-vragen, dat heeft toch geen nood aan een onpartijdig, rechtvaardig persoon? Misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar zolang die persoon niet bij persoonlijke gegevens kan, maar meer het forum in de gaten houdt en de regels handhaaft, is er toch niets aan de hand. Ook al is een schrijfstijl niet helemaal de jouwe of geven ze ook zelf een (harde) mening over een onderwerp. Ik vind dat dat wel moet kunnen zonder af te doen van hun skills als mod.

Volgens mij is het feit dat je niet zo bekend ben niet meteen een bewijs dat je een goeie mod zou zijn. Maar dat terzijde.

De angst voor partijdigheid heeft vooral betrekking op rellen. Als een mod actie moet ondernemen in een rel die gevoerd wordt door een goede vriendin van mod en iemand die ze niet aardig vind is het natuurlijk lastig om onpartijdig te blijven. Daar gaat het om.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Discordia za 27 okt 2012 - 23:19

Antibes schreef:
Discordia schreef:Even zonder mezelf meteen aan te bieden als moderator, maar ik weet wel wat er moet gebeuren om een forum te runnen. Ik ben een jaar community manager geweest bij een grote website en ik weet hoe het (achter de schermen) in zijn werk gaat.

Ik heb totaal geen belang of ongezonde interesses bij de verhalen die hier (in vertrouwen) worden verteld. Daarbij heb ik ook geen contact met mensen die hier voor de meeste ophef zorgen. Ik zou een prima moderator zijn omdat ik me niet laat beinvloeden door de mening van anderen. Ik zou de regels opvolgen zoals die zijn opgesteld en goedgekeurd door de leden van het forum (algemene voorwaarden).

In jouw geval twijfel ik niet zozeer aan jouw vaardigheden als moderator, maar meer aan hoe je door de andere forummers ontvangen zou worden.

Dat begrijp ik heel goed. Ik ben tenslotte heel naar.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Antibes za 27 okt 2012 - 23:20

Discordia schreef:
Antibes schreef:
Discordia schreef:Even zonder mezelf meteen aan te bieden als moderator, maar ik weet wel wat er moet gebeuren om een forum te runnen. Ik ben een jaar community manager geweest bij een grote website en ik weet hoe het (achter de schermen) in zijn werk gaat.

Ik heb totaal geen belang of ongezonde interesses bij de verhalen die hier (in vertrouwen) worden verteld. Daarbij heb ik ook geen contact met mensen die hier voor de meeste ophef zorgen. Ik zou een prima moderator zijn omdat ik me niet laat beinvloeden door de mening van anderen. Ik zou de regels opvolgen zoals die zijn opgesteld en goedgekeurd door de leden van het forum (algemene voorwaarden).

In jouw geval twijfel ik niet zozeer aan jouw vaardigheden als moderator, maar meer aan hoe je door de andere forummers ontvangen zou worden.

Dat begrijp ik heel goed. Ik ben tenslotte heel naar.

Precies ja, moet je nagaan hoe naar het gaat worden als je ook nog waarschuwingen uit gaat delen! Wink

Laatst aangepast door Antibes op za 27 okt 2012 - 23:21; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 23:21

Antibes schreef:

Elk ander moment zou ik echt NEE gezegd hebben tegen Discordia.
Ik krijg wel het idee dat je de laatste tijd wat "gekalmeerd" bent.

Alleen... Enerzijds "mag" Lejow geen moderator worden omdat ze bij mening rel-topic betrokken is geweest maar Discordia was er voorheen ook niet bepaald vies van. Evenals steken onder water geven.
Dus wat is dan het verschil?

Gast
Gast

Bericht  Susan za 27 okt 2012 - 23:21

Ja, maar stel, je bent al mod en je krijgt alsnog contacten buiten het forum om, wat dan? Ben je dan verplicht om dat aan de grote klok te hangen omdat er anders weer een rel komt dat je niet eerlijk bent geweest? Moet je dan alsnog weg? Ik vind het gewoon te ver gaan om die eis te stellen, mensen - ook mods - bepalen zelf wel met wie ze omgaan buiten het forum om en hoeven dat niet met Jan en alleman te delen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Antibes za 27 okt 2012 - 23:22

Watermeloen schreef:

Alleen... Enerzijds "mag" Lejow geen moderator worden omdat ze bij mening rel-topic betrokken is geweest maar Discordia was er voorheen ook niet bepaald vies van. Evenals steken onder water geven.
Dus wat is dan het verschil?

Het gaat me bij Lejow totaal niet om haar betrokkenheid bij rel-topics. Maar meer om het rechtvaardigheidsgevoel/emotie in reacties, dat werkt gewoon niet als moderator. Wat dat betreft is Discordia qua karakter heeeeeel anders.. smile

Maar nogmaals, ik zie het liefst gewoon onbekende forummers.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes za 27 okt 2012 - 23:23

Susan schreef:Ja, maar stel, je bent al mod en je krijgt alsnog contacten buiten het forum om, wat dan? Ben je dan verplicht om dat aan de grote klok te hangen omdat er anders weer een rel komt dat je niet eerlijk bent geweest? Moet je dan alsnog weg? Ik vind het gewoon te ver gaan om die eis te stellen, mensen - ook mods - bepalen zelf wel met wie ze omgaan buiten het forum om en hoeven dat niet met Jan en alleman te delen.

Ik vind contacten buiten het forum geen probleem hoor, sterker nog, liever buiten het forum dan hier in een gezellig kletstopic. Waar staat trouwens dat dat niet zou mogen, heb ik compleet gemist.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 23:24

Vooral dat delen, daar gaat het om.iemand met zo min mogelijk contacten komt op mij 'veiliger en discreter' over dan iemand uit whatsapp groepjes of theekransjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 23:24

Ik ben het trouwens met Susan eens, dat een moderator bést contacten mag hebben met forumsters.
Ze kan zelfs in een WA groepje zitten. Ze moet alleen géén info verstrekken aan mede-forumsters.

Antibes: Daar heb je wel een punt maar in het verleden liet Discordia ook goed merken wie ze wel en niet mocht.
Maar goed, wat ik ook al zei, heb ik wel het idee dat dat een heel eind bijgetrokken is.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 27 okt 2012 - 23:25

Maar dan is het toch simpel, gewoon anonieme mods die wel of niet mee posten.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Antibes za 27 okt 2012 - 23:25

Watermeloen schreef:Ik ben het trouwens met Susan eens, dat een moderator bést contacten mag hebben met forumsters.
Ze kan zelfs in een WA groepje zitten. Ze moet alleen géén info verstrekken aan mede-forumsters.

Antibes: Daar heb je wel een punt maar in het verleden liet Discordia ook goed merken wie ze wel en niet mocht.
Maar goed, wat ik ook al zei, heb ik wel het idee dat dat een heel eind bijgetrokken is.

Eens hoor, en op basis daarvan heb ik ook al gezegd dat ik niet denk dat zij vol liefde ontvangen zal worden als moderator.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Sam za 27 okt 2012 - 23:29

Ik denk wel dat je nu lastig van iemand kunt zeggen of hij wel of niet een goede mod zal zijn, zoiets zal vaak pas blijken als het erop aan komt. In dat opzicht zou t m.i. niet uitmaken of t een bekende of onbekende forumster is. Wat er m.i. wèl toedoet is hoe diegene zich in rellen ed heeft opgesteld, denk aan opstoken of onpartijdig zijn.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Paper Crown za 27 okt 2012 - 23:30

Ik zou de taak van mod niet eens willen joh!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 23:32

Paper Crown schreef:Ik zou de taak van mod niet eens willen joh!

Buiten dat ik vast niet gewild/geliefd ben zou ik het (hier) ook niet willen.
Je doet het toch niet goed.

Op mijn eigen forum ben ik het wel, maar goed. Dat zijn vriendinnen onder elkaar.
Dat is een compleet andere situatie.

Gast
Gast

Bericht  Antibes za 27 okt 2012 - 23:34

Paper Crown schreef:Ik zou de taak van mod niet eens willen joh!

Haha, ik ook niet.. Je doet het nooit goed (net politiek) en dan komt er ook nog een verplichtend aspect (en een gedraag je aspect) bij kijken qua forummen waar ik helemaal niet op zit te wachten.. Bah! Very Happy
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Sam za 27 okt 2012 - 23:34

Maar waarom zou je 'het toch niet goed doen' als mod?
Ik denk dat er dadelijk een situatie moet zijn waarin er geen discussie moet gaan ontstaan over waarom een mod iets wel of niet doet.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  Antibes za 27 okt 2012 - 23:35

Sam schreef:Maar waarom zou je 'het toch niet goed doen' als mod?
Ik denk dat er dadelijk een situatie moet zijn waarin er geen discussie moet gaan ontstaan over waarom een mod iets wel of niet doet.

Ik heb al op een stuk of 7 verschillende fora gezeten (en ooit een tijdje zelf moderator geweest), maar die discussies komen er ALtijd hoor..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Pien za 27 okt 2012 - 23:36

Ik denk ook dat het handig is dat Nicky zelf als admin de keuze gaat maken voor wie haar ondersteund als moderators.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 23:36

Zo werkt dat gewoon niet.
Op geen enkel forum. Op het oude forum was er ook regelmatig commentaar, net zoals op andere forums/fora (wat is het nu??).

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 okt 2012 - 23:37

Die zijn ook niet te voorkomen. Het ligt er maar net aan hoe daar op ingesprongen gaat worden als "team".

Gast
Gast

Bericht  Sam za 27 okt 2012 - 23:37

Antibes schreef:

Ik heb al op een stuk of 7 verschillende fora gezeten (en ooit een tijdje zelf moderator geweest), maar die discussies komen er ALtijd hoor..

Ik denk ook niet dat je het kunt voorkomen (denkt aan situatie voetballers en scheidsrechter laughcry ) maar ik vind wel dat t op een gegeven moment klaar moet zijn en er geen ellenlange topics over hoeven te komen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Bericht  RYW za 27 okt 2012 - 23:43

Ik stem voor Bazinga Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Tabbert za 27 okt 2012 - 23:43

Caroline. schreef:

Volgens mij is het feit dat je niet zo bekend ben niet meteen een bewijs dat je een goeie mod zou zijn. Maar dat terzijde.

dat was ook mijn punt
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Inge za 27 okt 2012 - 23:43

Als nicky mod wil blijven hoop ik dat zij aanblijft en zij maakt vast een goede beslissing wie nog meer mod blijven / worden
Verder ben ik voor anoniem forummen, ben jaren mod geweest op enkele fora van Veronica en SBS6 en daar was je mod onder je eigen naam! Dat was niet altijd een pretje!
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 11 Vorige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: