Welke forummer wil jij als moderator?
+39
TukTuk
Minx
Zora
May
Antibes
ProudMom
rapa nui
June
Pompoen
Burgemeester Nicky
Pien
Parel
Marin
Poubelle
SuperGrover
Rush
Rovine
Parisienne
Bazinga
Blond
Elliot
Inge
Tabbert
RYW
Sam
Paper Crown
Discordia
Susan
luisa
Lejow
Viva
Blair
Snoopy
girli
Jade
Caresses
SoGood
SarahKey
Liadan
43 plaatsers
Pagina 5 van 11
Pagina 5 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Re: Welke forummer wil jij als moderator?
Ik denk dat Pien wel geschikt is, zoals ze op mij over komt..
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
yvonne schreef:Bij elke steek onder water gelijk een waarschuwing? Dab krijgen we weer zo'n forum waar iedereen afsluit met: dikke knuffel etc.. Er moet ook ruimte zijn om het niet met elkaar eens te mogen zijn en dat te mogen uitten.
En je mening uiten, is iets anders dan een steek onder water geven natuurlijk.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Burn schreef:Ik denk dat Pien wel geschikt is, zoals ze op mij over komt..
+1
Lejow- Lady Post-a-lot
Antibes schreef:Je kunt niet compleet op de hoogte zijn, zonder mening... das gewoon niet menselijk.
maar doordat je een mening hebt ben je toch niet gelijk bevooroordeeld?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn hulp is ook aangeboden. Maar ik heb wél contact (via fb) met forumsters, gewoon, normáál contact, over de dagelijkse dingen. Mensen die mij echt kennen weten ook wel dat ik niet in kliekjes zit of andere rare dingen zou doen, ik ben dan misschien recht door zee of 'hard' (wat ik zelf niet vind, dat laatste) maar ik zou nooit iemand bewust kwetsen omdat ik degene niet mag op het forum. Ik kan dat heel goed gescheiden houden, dus ik vind dat ook dat een mod best contact mag houden met forumsters buiten het forum, zolang dat haar taak als moderator niet beinvloed.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
yvonne schreef:Bij elke steek onder water gelijk een waarschuwing? Dab krijgen we weer zo'n forum waar iedereen afsluit met: dikke knuffel etc.. Er moet ook ruimte zijn om het niet met elkaar eens te mogen zijn en dat te mogen uitten.
Daar heb je best een middenweg in natuurlijk. Een knuffelforum hoef ik absoluut niet, ruzieetje hier en daar vind ik juist ook wel interessant, maar afgelopen weken zijn er wel regelmatig (met name van bijv. Smikkell) een hoop stook-reacties geweest. Daar mag wel gelijk iets aan gedaan worden voor er 10 mensen overheen vallen en het escaleert.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Nou het hangt een beetje af van de steek natuurlijk.. We hoeven toch niet eens opeens allemaal poeslief te worden? Dat maakt het ook maar saai hoor.Lejow schreef:yvonne schreef:Bij elke steek onder water gelijk een waarschuwing? Dab krijgen we weer zo'n forum waar iedereen afsluit met: dikke knuffel etc.. Er moet ook ruimte zijn om het niet met elkaar eens te mogen zijn en dat te mogen uitten.
Gast- Gast
Dat bedoel ik.( kwam er misschien wat dom uit)Antibes schreef:yvonne schreef:Bij elke steek onder water gelijk een waarschuwing? Dab krijgen we weer zo'n forum waar iedereen afsluit met: dikke knuffel etc.. Er moet ook ruimte zijn om het niet met elkaar eens te mogen zijn en dat te mogen uitten.
Daar heb je best een middenweg in natuurlijk. Een knuffelforum hoef ik absoluut niet, ruzieetje hier en daar vind ik juist ook wel interessant, maar afgelopen weken zijn er wel regelmatig (met name van bijv. Smikkell) een hoop stook-reacties geweest. Daar mag wel gelijk iets aan gedaan worden voor er 10 mensen overheen vallen en het escaleert.
Gast- Gast
Babydoll schreef:Mijn hulp is ook aangeboden. Maar ik heb wél contact (via fb) met forumsters, gewoon, normáál contact, over de dagelijkse dingen. Mensen die mij echt kennen weten ook wel dat ik niet in kliekjes zit of andere rare dingen zou doen, ik ben dan misschien recht door zee of 'hard' (wat ik zelf niet vind, dat laatste) maar ik zou nooit iemand bewust kwetsen omdat ik degene niet mag op het forum. Ik kan dat heel goed gescheiden houden, dus ik vind dat ook dat een mod best contact mag houden met forumsters buiten het forum, zolang dat haar taak als moderator niet beinvloed.
Ik denk ook echt dat jij een goede mod zou zijn. Jij reageert naar mijn mening altijd heel doordacht en zonder enige vooroordelen. Dat idee heb ik trouwens ook zij Susan. Jullie geven iedereen een eerlijke kans, ongeacht wat er in het verleden is gebeurd.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
eens.Lejow schreef:yvonne schreef:Bij elke steek onder water gelijk een waarschuwing? Dab krijgen we weer zo'n forum waar iedereen afsluit met: dikke knuffel etc.. Er moet ook ruimte zijn om het niet met elkaar eens te mogen zijn en dat te mogen uitten.
Al krijg je dan nu weer duidelijk een verschil in mening over wat dan een steek is.
Je kunt heel duidelijk je mening uitleggen/ delen zonder iemand door het slijk te halen om zonder gemene opmerkingen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik denk dat elk normaal denkend mens wel weet wat wel en geen steken onder water zijn.
Je mening op een normale manier (ik geef toe dat ik ook niet altijd even tactisch (geweest) ben) uiten daar is niks mis mee.
Maar er lopen natuurlijk ook dames rond die opzettelijk dingen plaatsen waarvan ze écht wel weten dat het provocerend is en niks meer met een mening te maken heeft. Dat doen ze alleen maar om een ander de grond in te boren en weer een rel te veroorzaken.
Je mening op een normale manier (ik geef toe dat ik ook niet altijd even tactisch (geweest) ben) uiten daar is niks mis mee.
Maar er lopen natuurlijk ook dames rond die opzettelijk dingen plaatsen waarvan ze écht wel weten dat het provocerend is en niks meer met een mening te maken heeft. Dat doen ze alleen maar om een ander de grond in te boren en weer een rel te veroorzaken.
Gast- Gast
Dat zou niet mijn voorkeur zijn.Maple schreef:RYW, Discordia, Minneke. En Susan, maar op de een of andere manier vind ik haar moeilijk voor te stellen als moderator.
Oh, en Pippa. Allemaal toch vrij actieve, maar in mijn ogen -als het moet- wel rechtvaardige forummers.
Overigens denk ik wel dat we mensen kunnen gaan noemen, maar dat zij zichzelf beter eventueel kunnen opgeven als ze wel mod willen zijn.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Gaat vooral om die oude koeien ook denk ik.
Lejow- Lady Post-a-lot
Viva schreef:Dat zou niet mijn voorkeur zijn.Maple schreef:RYW, Discordia, Minneke. En Susan, maar op de een of andere manier vind ik haar moeilijk voor te stellen als moderator.
Oh, en Pippa. Allemaal toch vrij actieve, maar in mijn ogen -als het moet- wel rechtvaardige forummers.
Overigens denk ik wel dat we mensen kunnen gaan noemen, maar dat zij zichzelf beter eventueel kunnen opgeven als ze wel mod willen zijn.
Eigenlijk hebben ze geen van alle mijn voorkeur. Alleen Minneke vind ik prima, maar dat is dan weer voornamelijk omdat ik haar niet "ken".
Discordia is denk ik niet heel handig als moderator ivm eerder tegendraadse reacties, Pippa vind ik juist weer te lief/beinvloedbaar... Eigenlijk heb ik bij iedereen die ik écht ken als bekende forummer, wel een reden waarom ik haar eigenlijk niet echt geschikt vind. Wellicht ben ik gewoon te kritisch, maar dat is wel het probleem als je bekende forummers als moderator wilt zien. Enerzijds valt de objectiviteit van moderators dan te betwijfelen, anderzijds zullen de forummers zelf ook een mening hebben over die moderators (en ik denk dat er niemand unaniem verkozen zal worden).
Antibes- Ratel
Wie zou jij wel als mod zien dan Antibes?
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Eerlijk denk ik dat dit heel moeilijk is om uit te komen, we zijn met zo veel. En de een heeft liever die en de ander liever die.
Het belangrijkste vind ik dat er in ieder geval veel gelezen word en redelijk veel aanwezig is door de moderaters. Ook de betrokkenheid in rellen moet niet te hoog zijn.
Het belangrijkste vind ik dat er in ieder geval veel gelezen word en redelijk veel aanwezig is door de moderaters. Ook de betrokkenheid in rellen moet niet te hoog zijn.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Burn schreef:Wie zou jij wel als mod zien dan Antibes?
Dat heb ik al eerder gezegd, juist onbekendere forummers. Enige wat ik dan lastig vind is hoe je dan gaat bepalen wie er geschikt is. Mensen die nog relatief beperkt zijn in hun mening over de andere forummers en vooral ook waar forummers zelf nog niet echt een mening over hebben. Dan begin je met vertrouwen, geen vriendjespolitiek, geen ervaringen (positief of negatief) met de moderator als forummer.
Lijkt mij het beste.
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Burn schreef:Wie zou jij wel als mod zien dan Antibes?
Dat heb ik al eerder gezegd, juist onbekendere forummers. Enige wat ik dan lastig vind is hoe je dan gaat bepalen wie er geschikt is.
Ik denk dat als Nicky Admin is (en blijft) dat zij de personen moet uitkiezen waarvan zij denkt dat ze daarmee samen kan werken en geschikt zijn voor deze taak.
Hoe moet je anders kiezen? Wanneer is iemand een minder bekende forumster? Komt er dan een poll ofzo?
Dan beginnen er weer mensen te zeuren dat ze met iemand bevriend is ofzo...
Gast- Gast
Ja hier gaan we denk ik toch niet uitkomen. Wat er wel uit is gekomen is dat we wel vertrouwen hebben in nicky dus als we haar de beslissing laten nemen moet het goed komen toch?
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik ben misschien lief, volgens mensen hier, maar totaal niet beinvloedbaar
Gast- Gast
Lijkt me niet dat een mod iemand moet zijn die bijv. gezellig meedoet met quasi grappige, maar voor sommige lullige dan wel kwetst de, opmerkingen. Iets wat ik regelmatig voorbij zie komen. En ook niet een reller of juist een meeloper. Eigenlijk eens met Antibes, beter onbekenden.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ii ben het er niet mee eens dat een mod geen contacten mag hebben buiten het forum om, om de simpele reden dat ik dat een privékeuze vind. Het gaat niemand iets aan of je die contacten überhaupt hebt en langs welk medium, iedereen moet daar vrij in zijn en het moderator zijn hoort je daar niet in te beknotten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ben nog niet genoemd, dus onbekend, dus een goede mod.
Maar als ik zo lees wat een mod moet doen, denk ik dat de discussie die hier gaat over partijdigheid niet geheel op z'n plaats is. Een topic verplaatsen of antwoord geven op forum-vragen, dat heeft toch geen nood aan een onpartijdig, rechtvaardig persoon? Misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar zolang die persoon niet bij persoonlijke gegevens kan, maar meer het forum in de gaten houdt en de regels handhaaft, is er toch niets aan de hand. Ook al is een schrijfstijl niet helemaal de jouwe of geven ze ook zelf een (harde) mening over een onderwerp. Ik vind dat dat wel moet kunnen zonder af te doen van hun skills als mod.
Maar als ik zo lees wat een mod moet doen, denk ik dat de discussie die hier gaat over partijdigheid niet geheel op z'n plaats is. Een topic verplaatsen of antwoord geven op forum-vragen, dat heeft toch geen nood aan een onpartijdig, rechtvaardig persoon? Misschien zie ik het helemaal verkeerd. Maar zolang die persoon niet bij persoonlijke gegevens kan, maar meer het forum in de gaten houdt en de regels handhaaft, is er toch niets aan de hand. Ook al is een schrijfstijl niet helemaal de jouwe of geven ze ook zelf een (harde) mening over een onderwerp. Ik vind dat dat wel moet kunnen zonder af te doen van hun skills als mod.
Tabbert- Prater
- Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11
Even zonder mezelf meteen aan te bieden als moderator, maar ik weet wel wat er moet gebeuren om een forum te runnen. Ik ben een jaar community manager geweest bij een grote website en ik weet hoe het (achter de schermen) in zijn werk gaat.
Ik heb totaal geen belang of ongezonde interesses bij de verhalen die hier (in vertrouwen) worden verteld. Daarbij heb ik ook geen contact met mensen die hier voor de meeste ophef zorgen. Ik zou een prima moderator zijn omdat ik me niet laat beinvloeden door de mening van anderen. Ik zou de regels opvolgen zoals die zijn opgesteld en goedgekeurd door de leden van het forum (algemene voorwaarden).
Ik heb totaal geen belang of ongezonde interesses bij de verhalen die hier (in vertrouwen) worden verteld. Daarbij heb ik ook geen contact met mensen die hier voor de meeste ophef zorgen. Ik zou een prima moderator zijn omdat ik me niet laat beinvloeden door de mening van anderen. Ik zou de regels opvolgen zoals die zijn opgesteld en goedgekeurd door de leden van het forum (algemene voorwaarden).
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Discordia schreef:Even zonder mezelf meteen aan te bieden als moderator, maar ik weet wel wat er moet gebeuren om een forum te runnen. Ik ben een jaar community manager geweest bij een grote website en ik weet hoe het (achter de schermen) in zijn werk gaat.
In jouw geval twijfel ik niet zozeer aan jouw vaardigheden als moderator, maar meer aan hoe je door de andere forummers ontvangen zou worden.
Antibes- Ratel
Pagina 5 van 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Soortgelijke onderwerpen
» Welke forummer...
» Welke forummer?
» Welke forummer..
» Met welke forummer(s)..
» Aan welke forummer...
» Welke forummer?