Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijles, nou weet ik het echt niet meer

+22
Bazinga
LaBird
Burn
Monte
Niekske
Carra
Jeanette
Elliot
Lenthe
Magenta
June
Pompoen
Phileine
Snack a Jack
Poubelle
Paper Crown
Atelier Madame
mouette
Reeza
SoGood
litllejoy
Rush
26 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Burn wo 31 okt 2012 - 4:57

Bazinga schreef:Oh wat goed! Beter dat je zelf nu gewoon gevraagd en gedurfd hebt, top!

Wel spannend, ik baal stiekem klein beetje dat ik niet eerder begonnen ben; nu moet ik afrijden in de winter en dus mss ook ijzel e.d. Ieehhh....

Succes! angel, ik zal je mijn verhaal daarover besparen! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin wo 31 okt 2012 - 4:57

Haha ik heb altijd het idee dat examinatoren dan een stuk coulanter zijn, maar misschien heb ik dat wel in m'n hoofd.

Monte, leuk!

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  LaBird wo 31 okt 2012 - 4:59

Marin, wat fijn! Hoop dat je nu voor jezelf dan ook wat meer rust kan vinden, waardoor het lekker blijft gaan.

Bazinga, volgens mij laten ze je niet afrijden met echt heftige ijzel hoor. Als verkeerssituatie niet veilig is, schorten ze een examen vaak op. Voordeel van lessen tijdens de winter is uiteraard dat het niet veel slechter kan. Je kan dan dus rijden onder die omstandigheden. Moet je zien hoe makkelijk er dan is met stralend 20+ weer Wink
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 5:00

Ik had mijn eerste rijles in de sneeuw :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Burn wo 31 okt 2012 - 5:02

LaBird schreef:
Bazinga, volgens mij laten ze je niet afrijden met echt heftige ijzel hoor. Als verkeerssituatie niet veilig is, schorten ze een examen vaak op. Voordeel van lessen tijdens de winter is uiteraard dat het niet veel slechter kan. Je kan dan dus rijden onder die omstandigheden. Moet je zien hoe makkelijk er dan is met stralend 20+ weer Wink
Klopt als een bus! smile

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin wo 31 okt 2012 - 5:04

Ik heb twee jaar geleden wel in de sneeuw gereden met les. (Ja zo lang les ik al Embarassed .... wel met pauzes van half jaar niet rijden enzo)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  LaBird wo 31 okt 2012 - 5:05

Op zich is rijden in de sneeuw ook niet meteen onveilig. Maar ze zullen je niet laten rijden wanneer het spiegelglad is op de weg
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Bazinga wo 31 okt 2012 - 5:10

Neuh dat begrijp ik wel, maar toch heb ik liever een voorjaarszonnetje Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Happydobby wo 31 okt 2012 - 5:10

Als het nou niks word in DH zou ik het CBR bellen in je woonplaats en vragen welke rijschool de hoogste slagingspercentages heeft.
En dan die proberen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin wo 31 okt 2012 - 5:17

Happydobby schreef:Als het nou niks word in DH zou ik het CBR bellen in je woonplaats en vragen welke rijschool de hoogste slagingspercentages heeft.
En dan die proberen.

Ja mocht ik zakken, dan ga ik natuurlijk alsnog hier in de regio lessen. Maar daar hopen we maar niet op.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Blond wo 31 okt 2012 - 5:20

Bazinga schreef:Neuh dat begrijp ik wel, maar toch heb ik liever een voorjaarszonnetje Wink

Je kan beter afrijden met kloteweer. Want, rotweer geeft minder fietsers en fietsers zijn een gevaar als je aan het afrijden bent. Ze komen overal en nergens vandaan.
Dit was mijn theorie.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  LaBird wo 31 okt 2012 - 5:38

Chance schreef:
Je kan beter afrijden met kloteweer. Want, rotweer geeft minder fietsers en fietsers zijn een gevaar als je aan het afrijden bent. Ze komen overal en nergens vandaan.
Dit was mijn theorie.
True Yes
LaBird
LaBird
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 301
Registratiedatum : 04-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  TukTuk wo 31 okt 2012 - 8:58

LaBird schreef:Op zich is rijden in de sneeuw ook niet meteen onveilig. Maar ze zullen je niet laten rijden wanneer het spiegelglad is op de weg

Examens gaan bij extreme gladheid niet door inderdaad, maar mijn lessen gingen toen wel gewoon door. Ik had geluk dat mijn examen vlak na de extreme gladheid toen gepland stond, en dat die gewoon door ging. De weken er voor werden regelmatig examens geannuleerd vanwege de gladheid.

Ik vond het ook zeker een voordeel om met veel sneeuw en ijzel gelest te hebben (zonder winterbanden :P). Ik ben sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb ook nog nooit een situatie uit de weggegaan vanwege gladheid en angst daarvoor.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 9:04

AngelNyn schreef:

Examens gaan bij extreme gladheid niet door inderdaad, maar mijn lessen gingen toen wel gewoon door. Ik had geluk dat mijn examen vlak na de extreme gladheid toen gepland stond, en dat die gewoon door ging. De weken er voor werden regelmatig examens geannuleerd vanwege de gladheid.

Ik vond het ook zeker een voordeel om met veel sneeuw en ijzel gelest te hebben (zonder winterbanden Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 253468018). Ik ben sinds ik mijn rijbewijs gehaald heb ook nog nooit een situatie uit de weggegaan vanwege gladheid en angst daarvoor.

Dit kon mijn verhaal zijn. Ik ben ook heel erg blij met de lessen die ik heb gehad in winterse omstandigheden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 9:11

Dat van die fietsers klopt inderdaad! Mijn instructrice had daarom een examen aangevraagd op iets van dinsdag om 10 uur ofzo. Net na de ochtendspits, alle mensen zijn dan op school of werk en dan is het rustig op straat. Dus daar zou je om kunnen vragen Marin. Als je examinator vroeg genoeg aanvraagt kan hij volgens mij zelf de dag en tijd kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast wo 31 okt 2012 - 9:15

Ik heb afgereden met sneeuw en gladheid. Alles van die dag tot dan toe was gecancelled, ik was de eerste die weer mocht. Doodnerveus was ik, maar het bleek heerlijk te zijn om in de sneeuw af te rijden, haha. Ik kon lekker sloompjes aan doen, voorzichtigheid en er waren weinig andere weggebruikers!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer - Pagina 5 Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum