Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rijles, nou weet ik het echt niet meer

+22
Bazinga
LaBird
Burn
Monte
Niekske
Carra
Jeanette
Elliot
Lenthe
Magenta
June
Pompoen
Phileine
Snack a Jack
Poubelle
Paper Crown
Atelier Madame
mouette
Reeza
SoGood
litllejoy
Rush
26 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 1:53

Ik zal proberen het beknopt te houden, maar ik vind het zelf ook vrij ingewikkeld worden nu..

Zoals sommigen misschien wel weten, heb ik nog steeds rijles in Den Haag, terwijl ik in Amstelveen ben gaan wonen. Ik had namelijk een pakket van 35 lessen plus theorieexamen plus praktijkexamen. Theorie heb ik gehaald, 35 lessen zijn intussen op. Ik zit denk ik intussen op zo'n 50 lessen, ik ben de tel allang kwijtgeraakt. Door omstandigheden doe ik er al erg lang over, eerst een slechte instructrice, toen half jaar thuis gezeten ivm overspannen dus niet gelest, toen weer voorzichtig opgebouwd. En ik zal wel geen rijwonder zijn.

Het is nogal omslachtig om voor 2 uurtjes rijles 4 uur onderweg te zijn, en dat ging me steeds meer opbreken. Zeker omdat ik bíjna op het einde zit van m'n lessen, het gaat net steeds nét niet goed genoeg. Ik probeer elke keer assertief te zijn en te vragen hoe lang ik nog moet lessen, maar m'n instructeur weigert daar antwoord op te geven. "Ja het gaat steeds beter, je bent al zo verbeterd met eerst", krijg ik dan te horen. Het gaat me steeds meer tegenstaan, omdat ik het gevoel heb dat ik een beetje aan 't lijntje word gehouden door hem. Lekker makkelijk laten lessen voor meer geld. Hij legt nooit echt dingen goed uit, zelfs als ik specifiek naar dingen vraag, lult ie er altijd beetje om heen. Ik ben erg theoretisch onderlegd, dus ik wil regels horen. Dat gevoel mis ik al een beetje, maar regels heb ik houvast aan. Zo werkt het niet helemaal met autorijden, maar natuurlijk zijn er wel basisregels en handige trucjes. Maar hoevaak ik het ook aangeef, ik krijg ze niet te horen. Parkeren? Ik doe het wel, maar ik leer die trucjes niet. Zelfs als ik er expliciet om vraag, dan zegt hij dat het ervaring is. Andere bijzondere verrichtingen heb ik al wel gedaan, maar schiet ook gewoon niet op, dat heb ik pas zo laat in de lessen geleerd nadat ik er zelf echt specifiek om moest vragen.

Ook mag ik nog steeds niet het praktijkexamen aanvragen van hem. Ik vraag al weken om goedkeuring en omdat er een wachttijd is van minstens 6 weken, wil ik dat goed op tijd aanvragen, zodat ik niet te lang doorles. Maar elke keer krijg ik te horen dat het steeds beter gaat, maar hij kan geen indicatie geven van hoe lang het nog duurt.

Afijn. Ik was daar een beetje klaar mee. Dus heb ik een rijschool in Amstelveen gebeld en het verhaal uitgelegd. Snapten ze goed en natuurlijk mocht ik een (gratis!) second opinion les krijgen. Leek mij erg prettig, om eens van een ander te horen, waar het nou aan schort en wat echt moet verbeteren en of hij een indicatie kon geven van hoeveel lessen ik nog nodig heb, gezien die instructeur in Den Haag er zo omheen blijft lullen. Die proefles had ik vandaag. En nou weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen.

Het was echt een krakkemikkig kut autootje. Ik ben in Den Haag pas 1 x afgeslagen in al die tijd, hier vandaag wel 20 keer. Heb al in drie verschillende auto's gereden tijdens rijles, dit is de vierde, maar verreweg de vervelendste. Zou er wel aan kunnen wennen hoor, maar de auto in DH rijdt veel lekkerder.

Nou, daar reed ik dus ongeveer een half uurtje mee rond, en toen zijn we naar de rijschool gegaan om te overleggen. Hij zei dat het met name schort aan doorstromen en kijkwerk (oh, dat gaat in DH juist goed hoor ik steeds meer), en hij denkt dat ik nog wel 20 (!!) lessen nodig heb. Hij raadde wel aan om een TTT te gaan doen en echt de nadruk tijdens de lessen op de bijzondere verrichtingen te leggen dan, want die kan ik nog niet zo goed (tenminste, de hellingproef ging finaal mis in deze auto). Het examengebied van Amstelveen ligt in Amsterdam West, dus dan zou ik dat daar kunnen doen. We hebben even gecheckt en het is ook mogelijk om de vrijstelling van de TTT in Amsterdam mee te nemen naar DH. Dus dat zou een optie zijn. Ook zou de rijschool hier even contact opnemen met de rijschool in Den Haag met de vraag of ze niet bereid zijn het examenbedrag van mij terug te storten, zodat ik het in Amsterdam kan gaan doen. Als dat kan, kan ik volledig stoppen met lessen in Den Haag.

Maar goed.. Nou ben ik dus eigenlijk alleen maar meer in de war (en compleet overstuur zonet), want holy crap, nog 20 lessen?! En dan ook een TTT? Dat kost me echt een godsvermogen. Ik baal er echt zo van dat ik dan echt blijkbaar zo slecht ben en vind het echt zo moeilijk om nog te verbeteren!

En dan blijft de vraag wat ik wil qua waar ik verder wil lessen en afrijden. Op zich gaf deze instructeur me ook niet echt een fijn gevoel, hij zat steeds van heb je dit niet geleerd, heb je dat niet geleerd, en dan voelde ik me heel dom. Maar dat ligt natuurlijk weer meer aan de instructeur in Den Haag, dat ik 't niet geleerd heb. Maar heb op zich wel een prettig gevoel bij de instructeur in DH verder, ik rij verder heel rustig en ben aan hem gewend, maar erger me gewoon aan dat ik nooit een duidelijk antwoord krijg. En ik ben nu zo gewend aan het examengebied in DH, dat ik niet weet of het wel verstandig is om nu nog te gaan wisselen naar Amsterdam.

Argh! Nou ben ik dus helemaal niks wijzer, behalve dat ik me alleen nog maar kutter voel. Want 20 lessen zou echt heel veel zijn, en nou weet ik echt niet meer of ik dat in DH of A'dam moet doen. Het heeft allebei voor- en nadelen!


Afijn, ik moest het echt even kwijt.. Ik weet dat er niet echt een kant en klaar antwoord voor is, maar ik weet gewoon echt niet meer wat nou verstandig is, waar ik me goed bij voel en hoe ik zo snel mogelijk het beste m'n rijbewijs haal.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Rush do 18 okt 2012 - 1:55

Die reistijd is inderdaad enorm zonde, maar is er zijn toch nog wel meer rijscholen in je woonplaats? Kan je niet nog ergens je verhaal uitleggen en om een second opinion vragen? Ik zou denk ik wel wisselen naar Amsterdam, dan kan je daar alvast aan wennen en je hebt die reistijd niet meer, maar ik zou wel nog contact opnemen met een andere rijschool.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 1:59

Is het geen mogelijkheid dat je bij dezelfde rijschool in DH blijft lessen maar dan vraagt om een andere instructeur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:00

Ik geloof inderdaad ook niet dat dit dan een goede rijschool zal zijn voor jou, en zou dus verder kijken naar een andere rijschool bij jou in de buurt.
En dan eerst uitleggen dat je juist de theorie graag wilt weten en dat je nu onzeker bent, dan is er vast een instructeur te vinden die daar juist goed op in kan spelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:01

Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar nog een andere rijschool in Amstelveen en daar een nieuwe second opinion aanvragen. Dit omdat het denk ik wel beter/goed is om daar te gaan lessen, ook om daar ervaring op te doen met rijden al als je daar woont. Maar het moet wel klikken met de instructeur, want anders ben je zo nog 40 lessen verder, en voel jij je alleen maar rot.

Sowieso zou ik eerst navraag doen bij je rijschool in Den Haag of het überhaupt mogelijk is om je examengeld terug te krijgen, want anders heeft het sowieso geen zin om langs te gaan bij andere bedrijven, en dan zou ik gewoon stug doorgaan in Den Haag en gewoon laten zien wat je kan. En wellicht gaat het dan ineens gewoon snel en ben je er klaar voor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  litllejoy do 18 okt 2012 - 2:05

Ik zou ook naar een andere rijschool uitkijken bij jou in de buurt. Eentje waar je vanaf moment 1 prettig bij voelt.
Dan leer je ook wennen aan het rijden in jouw regio.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:05

En bijv zo'n spoedcursus waarbij je 2 weken elke dag lest? Ik weet niet of dat een mogelijkheid is met je werk dat je 2 weken vakantie hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  SoGood do 18 okt 2012 - 2:07

Ooh, wat vervelend.. Niet opgeven hoor, het komt echt wel goed maar het is alleen nu ellendig. Ik weet ook niet zo goed wat wijsheid is. Waar voelde je je het meest op je gemak? Ik denk dat je meer zelfvertrouwen moet gaan krijgen.. Misschien een andere rijschool vragen om advies vragen bij jou in de buurt? De buurt leer je toch wel kennen en uiteindelijk moet je overal kunnen rijden dus daar zou ik me niet te druk over maken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Reeza do 18 okt 2012 - 2:08

Ik zou sowieso weggaan in DH want zo is het echt zonde van je tijd! Maar als je geen goed gevoel hebt over de rijschool waar je nu bent geweest zou ik nog een proefles gaan volgen bij een andere rijschool in/rond Amsterdam, net zo lang tot je wel een klik voelt.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  mouette do 18 okt 2012 - 2:09

Wat ontzettend frustrerend en (helaas) voor mij ook heel herkenbaar...
Ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt, maar een lotgenoot kan soms ook prettig zijn Wink. Zelf heb ik ook 3 rijscholen versleten (en ongeveer 90 uur les gehad...) voordat ik twee jaar geleden eindelijk mijn rijbewijs heb gehaald. Ik herken heel erg je gevoel van 'regels' willen hebben maar die niet echt krijgen. Dit, plus het feit dat ik toch al niet een rijwonder was, maakte me steeds onzekerder en maakte dat ik steeds minder zin had in het lessen.
Uiteindelijk ben ik bij mijn derde rijschool terecht gekomen bij een heel rustige oudere instructeur die mij het zelfvertrouwen en de rust gaf die ik nodig had en heb ik bij de tweede keer examen doen mijn rijbewijs gehaald! (zonder TTT)

Ik zou zelf in jouw geval wel serieus overwegen om te gaan lessen in de buurt, want die extra reistijd plus het feit dat je niet echt een goed gevoel meer hebt bij je huidige rijschool zegt al wel genoeg, toch? Dan kan je je geld beter investeren in een rijschool waar je je wel thuis voelt, het is duur genoeg allemaal!

Mocht je trouwens geïnteresseerd zijn in de rijschool waar ik uiteindelijk wel ben geslaagd dan wil ik je natuurlijk best even pm'en (het zit bij jou in de buurt)
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 2:09

Ik zal proberen om op iedereen te reageren, echt super lief dat jullie meedenken.

Rush: Een andere rijschool in Amstelveen is wellicht ook nog een idee, had dat nog niet bedacht. Zeker als ze een gratis proefles aanbieden, is dat een goede manier om te kijken of het klikt. Ik weet alleen nog niet of ik inderdaad echt in Amsterdam wil afrijden, juist omdat ik nu al zo in DH gewend ben.

Yasmin: Dit is al de tweede instructeur die ik bij die rijschool heb (hoewel die wisseling kwam doordat m'n vorige instructrice vertrok). Ik weet niet of het nog baat heeft om weer te wisselen van instructeur terwijl ik zo 'dichtbij' t einde zit. En die auto van die instructeur rijdt echt zo fijn. Maar ja, misschien is een andere instructeur in DH ook nog wel een optie. Ik zal 't eens meenemen in m'n overweging.

Jackie: Misschien is deze rijschool in A'veen ook niet de oplossing nee. Dat van die theorie heb ik inderdaad al aangegeven aan m'n instructeur in DH, en die beaamt dat (even simpel gezegd) intelligente volwassen vrouwen over 't algemeen meer moeite hebben met rijles dan 18 jarige praktisch onderlegde jongens. Maar ja, leg die theorie erachter dan ook uit, denk ik dan.

Pippa: De rijschool hier in A'veen ging contact opnemen met Den Haag met de vraag of dat uberhaupt mogelijk is, dat geld terug krijgen. Als dat niet het geval is, dan moet ik inderdaad sowieso examen in DH doen.

Yasmin nog een keer Wink Het punt is ook dat ik alles gewoon uit m'n eigen zak betaal. Ik heb gewoon geen geld om zo'n spoedcursus te doen. Ik betaal me al suf aan rijles en door het wekelijks te doen spreid ik de kosten nog een beetje. Een TTT zou wellicht ook handig zijn, maar kost me ook gewoon weer extra geld. Ik snoep steeds van m'n spaarrekening maar probeer het zo veel mogelijk gewoon van m'n salaris te doen. Maar het tikt ZO aan! Als ik in A'veen zou gaan lessen, scheelt het wel in elk geval in reiskosten. Dat is ook een overweging.



Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 2:12

Mouette, echt heel fijn dat je je verhaal deelt. Daar heb ik zeker wat aan. Ik krijg echt het gevoel alsof ik gek ben, dat ik al zoveel lessen heb gehad en dan te horen krijg dat ik nog minstens 20 lessen nodig heb. Zeker met een vriend en vader die allebei racen, voel ik me echt dom. Wéét wel dat het niet zo is, maar ik twijfel dan zo aan mezelf, ben ik dan echt zo slecht? Als twee instructeurs duidelijk vinden dat ik nog niet goed genoeg ben..

Ik hoor graag waar jij rijles hebt gehad. Fijn om te horen dat jij uiteindelijk je plekje hebt gevonden.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:13

Het klinkt alsof het allebei niet echt goede rijscholen voor jou zijn. Ken je veel mensen in Amstelveen? Je zou bij wat mensen na kunnen vragen waar zij rijles hebben gehad of wat reviews op internet kunnen zoeken. Ik zou blijven zoeken tot je een rijschool en instructeur hebt waar je je fijn bij voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Bazinga do 18 okt 2012 - 2:13

Ik heb begrepen dat een TTT onzin is :P Althans, dat is de mentaliteit van mijn rijschool. Enig voordeel dat je eruit haalt, is dat je vrijgesteld kunt worden van bijzondere verrichtingen, als je deze goed hebt gedaan tijdens de TTT. Verder kost 't een hoop geld en schijnen ze altijd wel íets op te merken met hun rapportjes.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:16

Bazinga schreef:Ik heb begrepen dat een TTT onzin is :P Althans, dat is de mentaliteit van mijn rijschool. Enig voordeel dat je eruit haalt, is dat je vrijgesteld kunt worden van bijzondere verrichtingen, als je deze goed hebt gedaan tijdens de TTT. Verder kost 't een hoop geld en schijnen ze altijd wel íets op te merken met hun rapportjes.

Ik vond het juist fijn de TTT, omdat je inderdaad vrijgesteld wordt van de bijzondere verrichtingen en ik vond het prettig om een keer geoefend te hebben met afrijden, hoe dat is met een examinator naast je. Maar het is wel vrij duur inderdaad, ik had het van mijn ouders gekregen omdat ik het prettig vond om te weten waar ik aan toe was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 2:17

Je mag best een beetje op je strepen gaan staan in Dh vind ik. Je hebt daar al zoveel lessen gehad en de rijschool goed gesponsord dat ze je best eens flink met jou moeten doorstomen. Ik heb het veel vaker gehoord, mensen die maar door moesten blijven lessen zonder te weten wanneer ze eindelijk eens op mogen. Ik zou in Dh blijven, denk dat Amstelveen ineens een te nieuwe omgeving is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:19

Atelier Madame schreef:Je mag best een beetje op je strepen gaan staan in Dh vind ik. Je hebt daar al zoveel lessen gehad en de rijschool goed gesponsord dat ze je best eens flink met jou moeten doorstomen. Ik heb het veel vaker gehoord, mensen die maar door moesten blijven lessen zonder te weten wanneer ze eindelijk eens op mogen. Ik zou in Dh blijven, denk dat Amstelveen ineens een te nieuwe omgeving is.

Maar misschien is ze er echt nog niet aan toe? Het zou ook zonde zijn als je het doorduwt om af te rijden en vervolgens gigantisch zakt. Afrijden is ook enorm duur hoor. Meestal laten ze je daarom pas afrijden als ze echt denken dat je daar klaar voor bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 2:20

Atelier Madame schreef:Je mag best een beetje op je strepen gaan staan in Dh vind ik. Je hebt daar al zoveel lessen gehad en de rijschool goed gesponsord dat ze je best eens flink met jou moeten doorstomen. Ik heb het veel vaker gehoord, mensen die maar door moesten blijven lessen zonder te weten wanneer ze eindelijk eens op mogen. Ik zou in Dh blijven, denk dat Amstelveen ineens een te nieuwe omgeving is.

Ja, ik probeer elke keer heel assertief te zijn, maar dat is gewoon niet m'n sterkste punt. Ik probeer echt antwoorden uit m'n instructeur te krijgen, maar verder dan dat het beter gaat, krijg ik gewoon niet te horen. Ik baal daar zo van. Ik zou niet weten hoe ik meer op m'n strepen kan staan. Dat idee staat me dus heel erg tegen, dat ik gewoon elke keer 66 euro betaal en nóg niet weet hoe ver ik eigenlijk ben.

Maar ja, met het antwoord hier van nog ongeveer 20 lessen, ben ik ook niet tevreden, maar met name omdat ik er denk ik geschrokken door ben. Had denk ik gehoopt dat hij zou zeggen dat ik er goed en wel klaar voor ben, dan kon ik dat weer doorspelen en hard zijn tegenover m'n instructeur in Den Haag.

Wat betreft die nieuwe omgeving twijfel ik ook. Ik ken het examengebied nu goed, dus dat veranderen kost ook weer extra tijd om te wennen. Maar in Amstelveen ga ik uiteindelijk wel meer auto rijden natuurlijk in de praktijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 2:22

Pippa schreef:
Atelier Madame schreef:Je mag best een beetje op je strepen gaan staan in Dh vind ik. Je hebt daar al zoveel lessen gehad en de rijschool goed gesponsord dat ze je best eens flink met jou moeten doorstomen. Ik heb het veel vaker gehoord, mensen die maar door moesten blijven lessen zonder te weten wanneer ze eindelijk eens op mogen. Ik zou in Dh blijven, denk dat Amstelveen ineens een te nieuwe omgeving is.

Maar misschien is ze er echt nog niet aan toe? Het zou ook zonde zijn als je het doorduwt om af te rijden en vervolgens gigantisch zakt. Afrijden is ook enorm duur hoor. Meestal laten ze je daarom pas afrijden als ze echt denken dat je daar klaar voor bent.

Klopt, ik weet dat ik er NU nog niet klaar voor ben. Maar het staat me zo tegen dat hij gewoon geen antwoord geeft op de vraag wanneer ik dan wel er klaar voor ben, wat er nog verbeterd moet worden en hoe lang dat ongeveer duurt. Een inschatting moet toch gemaakt kunnen worden? Ik vraag echt al twee maanden elke week hoe het er voor staat en krijg er geen antwoord op. Daardoor heb ik echt beetje het gevoel dat ik voor de kat z'n kut rij. Ja, tuurlijk doe ik ervaring op en dat is goed, maar ik blijf zo hangen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 2:22

Bazinga schreef:Ik heb begrepen dat een TTT onzin is :P Althans, dat is de mentaliteit van mijn rijschool. Enig voordeel dat je eruit haalt, is dat je vrijgesteld kunt worden van bijzondere verrichtingen, als je deze goed hebt gedaan tijdens de TTT. Verder kost 't een hoop geld en schijnen ze altijd wel íets op te merken met hun rapportjes.

Ik heb een ttt gedaan en vond het onzin achteraf, beet zat in m'n pakket maar was echt zonde van het geld.

@pippa te snel afrijden is idd zonde, weet ik uit eigen ervaring. Maar marin heeft al 50 uur les gehad, dat is voor de eerste keer opgaan echt heel veel al. Mijn ervaring is dat je echt veel beter gaat rijden als je weet waar je naartoe rijdt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:22

Maar als ze dat bij die rijschool zeggen, en jouw instructeur zegt dat ook, dan zou ik dat ook wel aannemen. Jammer, dat snap ik, maar je wilt ook veilig kunnen rijden natuurlijk, dus als je daar nog even voor nodig hebt, nou en smile Dan is het aan jou of je het prettiger vindt om vertrouwd te blijven rijden in een plek die je kent, of dat je opnieuw begint en het gelijk leert je nieuwe woonomgeving.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Atelier Madame do 18 okt 2012 - 2:23

En voorstellen een examen te plannen over 2 maanden zodat je concreet weet waar je naartoe werkt?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:25

Marin schreef:
Pippa schreef:
Atelier Madame schreef:Je mag best een beetje op je strepen gaan staan in Dh vind ik. Je hebt daar al zoveel lessen gehad en de rijschool goed gesponsord dat ze je best eens flink met jou moeten doorstomen. Ik heb het veel vaker gehoord, mensen die maar door moesten blijven lessen zonder te weten wanneer ze eindelijk eens op mogen. Ik zou in Dh blijven, denk dat Amstelveen ineens een te nieuwe omgeving is.

Maar misschien is ze er echt nog niet aan toe? Het zou ook zonde zijn als je het doorduwt om af te rijden en vervolgens gigantisch zakt. Afrijden is ook enorm duur hoor. Meestal laten ze je daarom pas afrijden als ze echt denken dat je daar klaar voor bent.

Klopt, ik weet dat ik er NU nog niet klaar voor ben. Maar het staat me zo tegen dat hij gewoon geen antwoord geeft op de vraag wanneer ik dan wel er klaar voor ben, wat er nog verbeterd moet worden en hoe lang dat ongeveer duurt. Een inschatting moet toch gemaakt kunnen worden? Ik vraag echt al twee maanden elke week hoe het er voor staat en krijg er geen antwoord op. Daardoor heb ik echt beetje het gevoel dat ik voor de kat z'n kut rij. Ja, tuurlijk doe ik ervaring op en dat is goed, maar ik blijf zo hangen.

Deels met je eens. Maar hij kan ook niet precies raden hoe lang jij nodig hebt om het helemaal goed te doen, jij alles onder de knie hebt en je zeker voelt in de auto. Ja hij kan het gokken, maar als hij dat zegt, ga je daar misschien naar toe streven en kan het dan nog helemaal niet. Ik kan dus best begrijpen dat hij het in het midden houdt en gewoon per keer kijkt hoe het gaat, tot hij er zeker van is dat het goed is. Dat is toch niet zo gek? Ja, jij vindt het voelen als onduidelijk, dat snap ik, maar het is niet precies te voorspellen hoe het gaat. Mijn vriend was met 15 lessen klaar, ik met 40, maar een goede vriendin had na 65 lessen nog niet voldoende in haar mars om het voor elkaar te boksen, dat is helemaal niet erg, je moet gewoon doen wat goed voor jou is, en ik denk dat hij dat probeert in de schatten nu en het daarom niet durft te zeggen (nog).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Marin do 18 okt 2012 - 2:25

Atelier Madame schreef:En voorstellen een examen te plannen over 2 maanden zodat je concreet weet waar je naartoe werkt?

Uiteindelijk moet hij die beslissing maken, aangeven dat ik er klaar voor ben om het examen aan te vragen. Maar misschien moet ik idd maar aangeven van dat ik het examen over (zeg) 2 maanden wil doen. Misschien werkt dat.

Nou ja, ik ben allang blij dat jullie zo meedenken. Pff ik was al weer helemaal overstuur.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gast do 18 okt 2012 - 2:26

Wel zou ik een gesprek met jouw instructeur aangaan en vragen welke punten er nog verbeterd moeten worden en zo een stappenplan bedenken voor de komende periode.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rijles, nou weet ik het echt niet meer Empty Re: Rijles, nou weet ik het echt niet meer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum