Ik weet het niet meer.. :(
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik weet het niet meer.. :(
Ik voel me de laatste tijd zo opgejaagd, en vervolgens komt er compleet niks uit m'n handen. Ik heb nergens meer zin in en kan om alles wel janken.
Volgens mij zit ik vol met stress, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen, ik weet niet hoe het weg gaat. Deze week diverse dagen gehad dat ik het liefst de hele dag in m'n bed zou willen blijven liggen. Ik slaap slecht en heb continu het gevoel te hyperventileren.
Iemand die zoiets als dit ook mee heeft gemaakt? En wat heb je toen gedaan?
Niet quoten aub..
Volgens mij zit ik vol met stress, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit kan oplossen, ik weet niet hoe het weg gaat. Deze week diverse dagen gehad dat ik het liefst de hele dag in m'n bed zou willen blijven liggen. Ik slaap slecht en heb continu het gevoel te hyperventileren.
Iemand die zoiets als dit ook mee heeft gemaakt? En wat heb je toen gedaan?
Niet quoten aub..
Gast- Gast
Re: Ik weet het niet meer.. :(
Wat vervelend dat je zo voelt.
Heb je enig idee waar het vandaan komt? ( de stress)
Heb je enig idee waar het vandaan komt? ( de stress)
Gast- Gast
Wat naar dat je je zo voelt... Misschien even de huisarts bellen?
Salander- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11
Salander schreef:Wat naar dat je je zo voelt... Misschien even de huisarts bellen?
Ben ik al geweest. Doen ze niks mee.
Gast- Gast
Zijn er teveel dingen wat nog gedaan moet worden?
Dat heb ik wel eens en dan sla ik juist dicht.
Wat bij mij helpt: lijstjes maken en afstrepen. Dan komt de rust weer vanzelf in je hoofd.
Wat bij mij helpt: lijstjes maken en afstrepen. Dan komt de rust weer vanzelf in je hoofd.
SarahKey schreef:Zijn er teveel dingen wat nog gedaan moet worden?
Opzich hoef ik niet heel veel te doen, maar het jaagt me wel allemaal aan. Ik kan zelf niet helemaal de vinger erop leggen wat het precies is, en dat maakt het zo lastig.
Gast- Gast
Ik kan me voorstellen dat het lastig is.. Maar waar het ook vandaan mag komen, je lichaam geeft je in ieder geval wel een duidelijk signaal dat je nú op de rem moet trappen! Negeer dat niet!
Zoek bewust de rust en ontspanning op.
Ga eens lekker in bad (daar ontspant mijn lichaam altijd lekker van), ga bewust gezond eten (voor zover je dat nog niet deed), ga lekker vroeg je nest in. Als je problemen hebt met inslapen zou je (als het niet stortregent natuurlijk ) voordat je naar bed gaat een wandeling kunnen maken.
Ga drukke situaties voorlopig uit de weg en neem even echt tijd voor jezelf.
Zo kan ik nog wel meer dingen bedenken, maar jij kunt het beste bepalen waar je bij ontspant.
Hopelijk raak je zo wat (lichamelijke) spanning kwijt!
Edit: je zegt ook nog dat je last hebt van hyperventilatie. Het kan goed zijn dat je 'te hoog' ademt. Let eens bewust op je ademhaling en probeer vanuit je buik te ademen ipv je borstkas.
Zoek bewust de rust en ontspanning op.
Ga eens lekker in bad (daar ontspant mijn lichaam altijd lekker van), ga bewust gezond eten (voor zover je dat nog niet deed), ga lekker vroeg je nest in. Als je problemen hebt met inslapen zou je (als het niet stortregent natuurlijk ) voordat je naar bed gaat een wandeling kunnen maken.
Ga drukke situaties voorlopig uit de weg en neem even echt tijd voor jezelf.
Zo kan ik nog wel meer dingen bedenken, maar jij kunt het beste bepalen waar je bij ontspant.
Hopelijk raak je zo wat (lichamelijke) spanning kwijt!
Edit: je zegt ook nog dat je last hebt van hyperventilatie. Het kan goed zijn dat je 'te hoog' ademt. Let eens bewust op je ademhaling en probeer vanuit je buik te ademen ipv je borstkas.
Gast- Gast
Voor ademhalingstechnieken kan je ook bij de fysio terecht. Mijn fysio heeft mij in ieder geval hele fijne tips gegeven.
Ik had namelijk ook erg veel stress en zonder dat ik het zelf door had was ik dus ook heel heftig aan het hyperventileren ik had het pas door toen ik echt knock out was.
En samen met die ademhalingstechnieken en meer gaan sporten ben ik er al voor een groot deel vanaf.
Ik zou meer moeten ontspannen en dan bedoel ik niet achter de pc wat ik eigenlijk nog veel te vaak doe, maar echt tijd voor jezelf nemen zoals in bad gaan, boek lezen, muziek luisteren, wandelen etc...
Ik had namelijk ook erg veel stress en zonder dat ik het zelf door had was ik dus ook heel heftig aan het hyperventileren ik had het pas door toen ik echt knock out was.
En samen met die ademhalingstechnieken en meer gaan sporten ben ik er al voor een groot deel vanaf.
Ik zou meer moeten ontspannen en dan bedoel ik niet achter de pc wat ik eigenlijk nog veel te vaak doe, maar echt tijd voor jezelf nemen zoals in bad gaan, boek lezen, muziek luisteren, wandelen etc...
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ontspannen doe ik eigenlijk best veel, al heb ik niet het idee dat mijn lichaam echt ontspant. Dat met de ademhaling is pas iets van de laatste weken. Ik merkte dit tijdens het repeteren bij mijn muziekvereniging. Ik was steeds sneller buiten adem en kon niet diep inhaleren. Juist dan adem je vanuit je buik en dat is ook iets wat ik probeer maar nu heel lastig is. Het is net of ik lucht te kort kom.
Ik heb dit alles ook aangegeven bij de dokter, maar die schoof het ook af op: Kijk het nog maar even aan, mocht het wel erger worden dan moet je weer terug komen. Terwijl ik een paar maanden ervoor ook al met klachten kwam die ik nu nog steeds heb. Ze doen er niks mee.
Ik heb dit alles ook aangegeven bij de dokter, maar die schoof het ook af op: Kijk het nog maar even aan, mocht het wel erger worden dan moet je weer terug komen. Terwijl ik een paar maanden ervoor ook al met klachten kwam die ik nu nog steeds heb. Ze doen er niks mee.
Gast- Gast
Het lijkt er een beetje op dat je overwerkt bent. Door werk, door studie, door andere omstandigheden. Een dip dus, waar je gewoon even doorheen moet. (Ik zeg dit, omdat ik het zelf ook heb gehad)
Makkelijker gezegd, dan gedaan, maar ik zou uit bed blijven. Hoe moeilijk ook, per dag toch een klus te doen. En verder genoeg ontspanning voor de televisie of met vriendinnen/vriend.
Makkelijker gezegd, dan gedaan, maar ik zou uit bed blijven. Hoe moeilijk ook, per dag toch een klus te doen. En verder genoeg ontspanning voor de televisie of met vriendinnen/vriend.
Gast- Gast
Rare dokter heb jij...
Kan je niet zelf een fysio bellen voor je klachten? Je klachten klinken bij heel bekend. En soms vind ik het ook nog heel moeilijk om te ontspannen hoor. Of dan slaat ineens de schrik in mijn lijf. En dan moet ik echt even denken ''oow ja hyperventilatie''
En je kan altijd nog overstappen naar een andere huisarts die je wel wilt helpen/doorsturen.
Kan je niet zelf een fysio bellen voor je klachten? Je klachten klinken bij heel bekend. En soms vind ik het ook nog heel moeilijk om te ontspannen hoor. Of dan slaat ineens de schrik in mijn lijf. En dan moet ik echt even denken ''oow ja hyperventilatie''
En je kan altijd nog overstappen naar een andere huisarts die je wel wilt helpen/doorsturen.
Pussycat- Ratel
Fysio kom ik net vandaan voor triggerpoints in mijn nek en schouder gebied, hij zal me zien aankomen haha;) In het nieuwe jaar heb ik weer behandelingen staan, dus mocht ik er dan nog last van hebben is dat het overwegen waard.
Ik heb de klachten bij twee doktoren neergelegd, maar blijven er beiden bij. Doorverwijzen doen ze niet zo snel. Vorige keer heb ik zelf gevraagd om een doorverwijzing naar de oogarts omdat ik vlekken zie. Werd elke keer naar huis gestuurd met de mededeling: Het moet binnen 3 weken over zijn.
Ik heb de klachten bij twee doktoren neergelegd, maar blijven er beiden bij. Doorverwijzen doen ze niet zo snel. Vorige keer heb ik zelf gevraagd om een doorverwijzing naar de oogarts omdat ik vlekken zie. Werd elke keer naar huis gestuurd met de mededeling: Het moet binnen 3 weken over zijn.
Gast- Gast
Ik denk dat jou fysio jou juist heel goed zal begrijpen, want stress hoopt zich op in nek/schouders Bij mij zit dat gebied ook altijd helemaal vast. Als dat losser komt te zitten en je zou er dagelijks oefeningen voor doen dan wordt je hyperventilatie ook minder.
Pussycat- Ratel
Als je hyperventilatie hebt (heb ik zelf ook gehad) kun je de raarste klachten krijgen: hartkloppingen, tintelingen in vingers en tenen, licht gevoel in hoofd, en ook, wat jij noemt, dat het schemert voor de ogen of vlekken voor de ogen dus..
Ik ben voor ademhalingsoefeningen naar de fysio geweest en dat heeft wel geholpen.
Ik ben voor ademhalingsoefeningen naar de fysio geweest en dat heeft wel geholpen.
Gast- Gast
zeker met je fysio bespreken is niets raars aan!!!
Ik herken het ook. Bij mij was er alleen wel een duidelijke oorzaak. Ik ben nu gestopt met mijn teamsport doe alleen nog fitness. Ik doe tijdelijk even niets met school dat begint eind januari weer. Loop bij een psych, doe niets waar ik geen zin aan heb.
Dus bij mij was het niet zo opgelost.
Ik herken het ook. Bij mij was er alleen wel een duidelijke oorzaak. Ik ben nu gestopt met mijn teamsport doe alleen nog fitness. Ik doe tijdelijk even niets met school dat begint eind januari weer. Loop bij een psych, doe niets waar ik geen zin aan heb.
Dus bij mij was het niet zo opgelost.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
De klachten komen ook wel overeen met hypothyreoïdie. Ben je ook erg moe?
Gast- Gast
Bij hyperventilatie kan je ook echt heel erg moe zijn.
Pussycat- Ratel
Balloon schreef:De klachten komen ook wel overeen met hypothyreoïdie. Ben je ook erg moe?
Ik heb even de symptomen nagekeken, maar dat zijn er zoveel dat ik niet denk aan dit.
Gast- Gast
Ik herken je klachten ook wel. Ik heb een groot deel van die klachten ook gehad toen ik een burn-out had. Ik wil niet meteen zeggen dat jij dit ook hebt.
Ik had een groot ding waar ik elke keer tegen aanliep wat zoveel stress veroorzaakte waardoor er helemaal niks meer uit mijn handen kwam. Zelf 1 mailtje versturen op een dag was me al te veel. Ook hyperventilatie echt totaal uit het niets (en omdat ik er nooit eerder last van heb gehad wist ik toen ook niet wat het was).
Uiteindelijk ben ik bij een psycholoog terecht gekomen en door haar hulp kon ik het ding afsluiten wat zoveel stress veroorzaakte, en vanaf toen ging het eigenlijk steeds beter.
Ik had een groot ding waar ik elke keer tegen aanliep wat zoveel stress veroorzaakte waardoor er helemaal niks meer uit mijn handen kwam. Zelf 1 mailtje versturen op een dag was me al te veel. Ook hyperventilatie echt totaal uit het niets (en omdat ik er nooit eerder last van heb gehad wist ik toen ook niet wat het was).
Uiteindelijk ben ik bij een psycholoog terecht gekomen en door haar hulp kon ik het ding afsluiten wat zoveel stress veroorzaakte, en vanaf toen ging het eigenlijk steeds beter.
Pancake- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10
Van de zomer heb ik ook (waarschijnlijk) al tegen overspannen zijn/burn out aangezeten. Alleen toen waren mijn klachten niet zoals nu. Toen kwam er ook niet veel uit mijn handen, maar had ik wel goede dag. Toen ben ik er 4 weken uit geweest van mijn stage om 40 uur te werken bij een andere organisatie (bij mijn stage is er in de zomer niks te zoen). Toen knapte het wel op.
Mocht het wel aan stage liggen, dan kan ik het niet helemaal linken. Aangezien ik het daar verder niet heel druk heb. Maar of het aan stage ligt, zullen we dan wel over 3 weken merken, dan is het afgelopen.
Mocht het wel aan stage liggen, dan kan ik het niet helemaal linken. Aangezien ik het daar verder niet heel druk heb. Maar of het aan stage ligt, zullen we dan wel over 3 weken merken, dan is het afgelopen.
Gast- Gast
Yoyo schreef:Balloon schreef:De klachten komen ook wel overeen met hypothyreoïdie. Ben je ook erg moe?
Ik heb even de symptomen nagekeken, maar dat zijn er zoveel dat ik niet denk aan dit.
Ik hoop dan in elk geval dat je je snel beter voelt!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Ik weet het even niet meer...
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Weet het even niet meer
» ik weet het niet meer
» Werken of niet? Ik weet het niet meer...
» Weet het even niet meer
» ik weet het niet meer
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: