Winkelpersoneel ergernissen
+41
Sjeels
Pien
Marsy28
Anouk87
Alex
Mari
Snack a Jack
Lonely Goatherd
TukTuk
Cheesegirl
loura
Dora
Linnie1985
Slakje
Polly
Paper Crown
Arwyn
Marin
Sneeuwvlok
SuperGrover
Elliot
Printje
Rush
Niekske
Shisha
Jilke
Shy
Annie24
luisa
Rovine
Middleme
Sam
Parel
Orchidee
Siamsa
Angela_1986
Toet
Beachgirl
Caroow
Kowalski
Poubelle
45 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Winkelpersoneel ergernissen
Uhhhhhh, reageer ik fel??? Want volgens mij geef ik een vrij normale reactie?
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 9 okt 2012 - 10:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Elixer schreef:Ik erger me altijd best aan dit soort topics. Waarom gaat het altijd over winkelpersoneel? Nooit eens over ziekenhuispersoneel- of kappers ergenissen? Veel nemen vaak de klant is koning wel erg letterlijk. Ook winkelpersoneel heeft wel eens een mindere dag, het zijn geen robots.
Dat klopt wel, maar als je een beroep kiest waarbij je veelvuldig met mensen te maken hebt (hetzij in een winkel, hetzij als kapster, hetzij in de zorg) dan moet je wel beter met je slechtere dagen om kunnen gaan dan mensen die een kantoorbaan hebben en weinig tot niet met andere mensen te maken hebben.
Je hoeft natuurlijk niet altijd overdreven aardig en vriendelijk te doen tegen mensen (klanten, patienten, clienten), ik hou ook niet van geslijm.. maar je mag toch minimaal verwachten dat men je met fatsoen behandelt.
Gast- Gast
Als ik hun werkgever was geweest dan verwacht ik idd dat zij de klant is koning hanteren en altijd hun best doen klanten te krijgen en te behouden. Een begroeting is normaal, net als oogcontact. Ook al hebben ze een slechte dag, dan uiten ze dat gedrag maar buiten beeld, je moet niet in een winkel gaan werken als je klantvriendelijkheid niet hoog in het vaandel hebt staan. Vind ik dan!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Yasmin schreef:Ik vond het wel fel overkomen, een wetboek erbij halen, wat heeft dat er in godsnaam mee te maken..
Omdat ik misschien wat milder ben dan jouw denkwijze wat betreft winkelpersoneel. Het wetboek heeft nergens iets mee te maken maar acteren lukt ook geen mens de hele dag. Of je hoi moet zeggen of een gesprek aangaat met Piet, Kees of weet ik wie? Misschien erger ik mij hier ook zo niet aan, dus zal ik wel milder denken dan?
Gast- Gast
Ik ben het niet met je eens Elixer, klanten zouden niks mogen merken van een slechte dag van de medewerker.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Nee jouw reactie was leuk, met die smiley. Zo geef je al een hele andere toon aan je posts.Yasmin schreef:Ik vond het wel fel overkomen, een wetboek erbij halen, wat heeft dat er in godsnaam mee te maken..
Gast- Gast
Als je in een winkel/ restaurant/ whatever werkt is het jouw taak om te zorgen dat de klant tevreden weggaat. Dan zal de klant eerder terugkomen, de goede ervaringen doorvertellen en dat zorgt ervoor dat er meer menzen komen, wat weer voor geld in het laatje zorgt.
Dus ja, mensen begroeten hoort bij je werk, net zoals ze normaal behandelen.
En ja, er zijn ook heel veel onbeschofte klanten. Maar als winkelmedewerker moet je niet denken 'de klanten zijn onbeschoft, dus ben ik dat ook maar'.
En ja, er zijn ook heel veel onbeschofte klanten. Maar als winkelmedewerker moet je niet denken 'de klanten zijn onbeschoft, dus ben ik dat ook maar'.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Pixie schreef:Als je in een winkel/ restaurant/ whatever werkt is het jouw taak om te zorgen dat de klant tevreden weggaat. Dan zal de klant eerder terugkomen, de goede ervaringen doorvertellen en dat zorgt ervoor dat er meer menzen komen, wat weer voor geld in het laatje zorgt.
Dat is ook niet wat ik bedoelde hoor....zelf zou ik nooit onbeschoft tegen een klant gaan doen omdat deze dat tegen mij is.
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Siamsa schreef:Pixie schreef:Als je in een winkel/ restaurant/ whatever werkt is het jouw taak om te zorgen dat de klant tevreden weggaat. Dan zal de klant eerder terugkomen, de goede ervaringen doorvertellen en dat zorgt ervoor dat er meer menzen komen, wat weer voor geld in het laatje zorgt.
Dat is ook niet wat ik bedoelde hoor....zelf zou ik nooit onbeschoft tegen een klant gaan doen omdat deze dat tegen mij is.
Ik doelde ook niet op jou hoor! Meer in het algemeen. Vind het juist leuk hoe jij beschrijft hoe je op je werk bent, zo was ik ook toen ik nog in een winkel werkte!
Volgens mij stond jij laatst voor mij in de rij bij Bob.bejaan.land.. Kan dat? (En als je wil dat ik dit weghaal moet je het maar zeggen )
Poubelle- Ratel
Siamsa, daarin vind ik wel weer de regel: een klant is koning wanneer hij/zij zich koninklijk gedraagt. Dus een onbeschofte klant/patiënt/cliënt hoeft niet poeslief aangesproken te worden hoor, hij krijgt m.i. wat hij geeft.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Dat zou heel goed kunnen komen door z'n huidskleur. Wij werden ook compleet genegeerd terwijl mijn zus en haar vriend 2 x werden aangesproken. ( en we kwamen tegelijk binnen)Caroow schreef:Bij de Babydump in Grou werden vriend en ik volkomen genegeerd terwijl we echt met een enorm vraagteken boven ons hoofd met een familyfix aan het hannesen waren. Het personeel liep ons straal voorbij om andere mensen te helpen, die later binnenkwamen.
Ik weet niet of het kwam omdat wij onderling geen Fries spreken of door de huidskleur van mijn vriend, maar ik hoop dan toch het eerste.
Gast- Gast
Pixie schreef:Siamsa schreef:Pixie schreef:Als je in een winkel/ restaurant/ whatever werkt is het jouw taak om te zorgen dat de klant tevreden weggaat. Dan zal de klant eerder terugkomen, de goede ervaringen doorvertellen en dat zorgt ervoor dat er meer menzen komen, wat weer voor geld in het laatje zorgt.
Ik doelde ook niet op jou hoor! Meer in het algemeen. Vind het juist leuk hoe jij beschrijft hoe je op je werk bent, zo was ik ook toen ik nog in een winkel werkte!
Volgens mij stond jij laatst voor mij in de rij bij Bob.bejaan.land.. Kan dat? (En als je wil dat ik dit weghaal moet je het maar zeggen )
Haha oh dear, daar was ik laatst inderdaad. Wat voor rare dingen heb ik allemaal gezegd? Bij welke attractie was het trouwens? (we zijn er maar in drie of vier geweest haha)
Laatst aangepast door Siamsa op di 9 okt 2012 - 8:03; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa- Prater
Siamsa schreef:Pixie schreef:Siamsa schreef:Pixie schreef:Als je in een winkel/ restaurant/ whatever werkt is het jouw taak om te zorgen dat de klant tevreden weggaat. Dan zal de klant eerder terugkomen, de goede ervaringen doorvertellen en dat zorgt ervoor dat er meer menzen komen, wat weer voor geld in het laatje zorgt.
Haha oh dear, dear was ik laatst inderdaad. Wat voor rare dingen heb ik allemaal gezegd? Bij welke attractie was het trouwens? (we zijn er maar in drie of vier geweest haha)
Haha geen idee, daar heb ik niet op gelet! Het was iig bij het eten waar een megalange rij stond! Stond je waarschijnlijk vooral aan te gapen van 'hmmm bekend gezicht..!'
Poubelle- Ratel
Pixie schreef:Siamsa schreef:Pixie schreef:Siamsa schreef:Pixie schreef:Als je in een winkel/ restaurant/ whatever werkt is het jouw taak om te zorgen dat de klant tevreden weggaat. Dan zal de klant eerder terugkomen, de goede ervaringen doorvertellen en dat zorgt ervoor dat er meer menzen komen, wat weer voor geld in het laatje zorgt.
Haha oh dear, dear was ik laatst inderdaad. Wat voor rare dingen heb ik allemaal gezegd? Bij welke attractie was het trouwens? (we zijn er maar in drie of vier geweest haha)
Haha geen idee, daar heb ik niet op gelet! Het was iig bij het eten waar een megalange rij stond! Stond je waarschijnlijk vooral aan te gapen van 'hmmm bekend gezicht..!'
Ooooh mennn wat was die rij lang! En we hadden zooo'n zin in friet! We (een vriendin en ik, maar we waren er met onze personeelsvereniging) stonden de hele tijd te kletsen met een andere mevrouw in de rij (dat was dan de vrouw voor ons als jij de vrouw achter ons was haha) Maar wat grappig zeg! Ik heb jou niet herkend...ik heb eerlijk gezegd ook geen idee welk gezicht er bij 'Pixie' hoort....
Siamsa- Prater
Siamsa schreef:Pixie schreef:Siamsa schreef:
Ooooh mennn wat was die rij lang! En we hadden zooo'n zin in friet! We (een vriendin en ik, maar we waren er met onze personeelsvereniging) stonden de hele tijd te kletsen met een andere mevrouw in de rij (dat was dan de vrouw voor ons als jij de vrouw achter ons was haha) Maar wat grappig zeg! Ik heb jou niet herkend...ik heb eerlijk gezegd ook geen idee welk gezicht er bij 'Pixie' hoort....
Oh wat leuk! Het was megadruk, maar ook in het park. Er waren verschillende dingen te doen, m'n zwager moest er werken, hij stond met een stand in de buurt van die soort Piranha.
Haha ik pm je wel met m'n vorige naam, misschien weet je het dan. En zo niet, ook niet erg!
Poubelle- Ratel
Pixie schreef:Siamsa schreef:Pixie schreef:Siamsa schreef:
Oh wat leuk! Het was megadruk, maar ook in het park. Er waren verschillende dingen te doen, m'n zwager moest er werken, hij stond met een stand in de buurt van die soort Piranha.
Haha ik pm je wel met m'n vorige naam, misschien weet je het dan. En zo niet, ook niet erg!
Ik ben benieuwd! Maar dat jij dan weet wie ik ben joh....ik post erg weinig sinds ik er weer ben (en sowieso geen fotos van mezelf) 's er heeft maar in een paar topics gestaan wie ik eerst was.
Siamsa- Prater
Klanten merken bij mij niks van een eventuele slechte dag. Ik ben altijd vrolijk en vriendelijk naar klanten toe. Toch zijn er ook heel veel onbeschofte klanten, sta ik soms hele dagen andermans kinderen op te voeden die de hele winkel afbreken en mag ik kauwgom uit de paskamers schrapen. Mensen zijn soms gewoon ECHT niet leuk. Een klant zei zondag tegen een collega (die een afwijking aan haar irissen heeft) dat ze met zulke lelijke ogen geen mascara meer op hoefde te doen, dat had toch geen zin....WTF, dat zeg je toch niet!?
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Klanten merken bij mij niks van een eventuele slechte dag. Ik ben altijd vrolijk en vriendelijk naar klanten toe. Toch zijn er ook heel veel onbeschofte klanten, sta ik soms hele dagen andermans kinderen op te voeden die de hele winkel afbreken en mag ik kauwgom uit de paskamers schrapen. Mensen zijn soms gewoon ECHT niet leuk. Een klant zei zondag tegen een collega (die een afwijking aan haar irissen heeft) dat ze met zulke lelijke ogen geen mascara meer op hoefde te doen, dat had toch geen zin....WTF, dat zeg je toch niet!?
Dat meen je niet.....
Siamsa- Prater
Ja, echt. Het was ook nog eens een oudere dame die ze heel vriendelijk te woord stond. Echt heeeeel vreemd. Mensen gaan ook weleens gewoon op mijn hakken staan als ze vinden dat ik in de weg sta en een andere collega kreeg een 2 weken terug een por in haar ribben uit het niets, omdat ze op zij moest.
Het was sale, dat veranderd mensen echt in wolven...
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Klanten merken bij mij niks van een eventuele slechte dag. Ik ben altijd vrolijk en vriendelijk naar klanten toe. Toch zijn er ook heel veel onbeschofte klanten, sta ik soms hele dagen andermans kinderen op te voeden die de hele winkel afbreken en mag ik kauwgom uit de paskamers schrapen. Mensen zijn soms gewoon ECHT niet leuk. Een klant zei zondag tegen een collega (die een afwijking aan haar irissen heeft) dat ze met zulke lelijke ogen geen mascara meer op hoefde te doen, dat had toch geen zin....WTF, dat zeg je toch niet!?
Dat is echt onbeschoft ja..
Ik heb een keer tijdens mijn werk gehad dat een kind de halve winkel bij elkaar aan het bleren was, toen heb ik -in het voorbijgaan- alleen mn vinger op mn lippen gelegd ten teken dat dat kind wat stiller moest zijn. Vervolgens krijg ik pa op hoge poten achter mij aan, waar ik me wel niet mee bemoeide?!
En even terugkomend op 'de klant is koning' enzo: ik ben niet van mening, dat als een klant jou onbeschoft behandeld je het vice versa ook mag doen.. Blijf beleefd, maar je kunt een klant wel in goede bewoordingen zeggen dat je het ergens niet mee eens bent.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
_Leaf_ schreef:Ja, echt. Het was ook nog eens een oudere dame die ze heel vriendelijk te woord stond. Echt heeeeel vreemd. Mensen gaan ook weleens gewoon op mijn hakken staan als ze vinden dat ik in de weg sta en een andere collega kreeg een 2 weken terug een por in haar ribben uit het niets, omdat ze op zij moest.
Bah bah bah, wat kunnen mensen toch naar zijn!
Siamsa- Prater
Op zich leg ik het vaak naast me neer als het eenmalig is, iedereen heeft weleens een slechte dag.
Er is alleen 1 winkel waar ik sta te kijken van het personeel. Ze zijn niet zozeer onvriendelijk, maar maken heel veel fouten. Net nog kocht ik er een paar spullen, eentje van 13 euro en ongeveer 5 dingetjes van rond de euro. Toen ik thuiskwam realiseerde ik me dat 26 euro best veel was en op het bonnetje zag ik dat ze het duurste 2x aangeslagen hadden en er ergens 6 euro korting vanaf was. Ben even teruggelopen en eerst wilde ze het geld niet teruggeven, want het 2e artikel was 50% korting. Ik zei toen dat ik helemaal geen 2e artikel wilde, maar gewoon eentje. Ze gaf me die 13 euro terug en ging staan discussieren met een collega. Een aantal keer keek ze me geïrriteerd aan en vroeg of ik het bonnetje nog wilde hebben ofzo. Ik zei van niet, maar ik wilde wel graag mijn artikel terug, die ik eventjes gegeven had om te scannen.
Pas buiten realiseerde ik me dat ik de korting wel gewoon "gehouden" heb en dus eigenlijk maar een half artikel betaald heb, maar ik was er wel een beetje klaar mee.
Een paar weken eerder kocht ik 1 dingetje van 5 euro. Ze sloeg het aan en zei "10 euro asjeblieft". Ik wilde net mijn mond opentrekken om te zeggen dat het niet klopt, begint ze keihard te lachen. "Ja, dat doe ik altijd, moet je die gezichten van die klanten eens zien!"
Of toen ik een keer een maskertje kocht, zo 2 aan elkaar vast. Slaat ze het 2x aan, "want het zijn er 2".
Zijn verschillende verkoopsters in dezelfde winkel. Word daar ook vaak heel langzaam geholpen omdat ze alles moeten vragen. Vind ik best vreemd, ik kan me voorstellen dat mensen ingewerkt moeten worden, maar ik kom er al 2 jaar ongeveer wekelijks en het blijft zo. Maar het is dan weer wel mooi dat ze eigenlijk om 6 uur zouden moeten sluiten, maar ik ze soms om 7 uur nog open zie zijn.
Er is alleen 1 winkel waar ik sta te kijken van het personeel. Ze zijn niet zozeer onvriendelijk, maar maken heel veel fouten. Net nog kocht ik er een paar spullen, eentje van 13 euro en ongeveer 5 dingetjes van rond de euro. Toen ik thuiskwam realiseerde ik me dat 26 euro best veel was en op het bonnetje zag ik dat ze het duurste 2x aangeslagen hadden en er ergens 6 euro korting vanaf was. Ben even teruggelopen en eerst wilde ze het geld niet teruggeven, want het 2e artikel was 50% korting. Ik zei toen dat ik helemaal geen 2e artikel wilde, maar gewoon eentje. Ze gaf me die 13 euro terug en ging staan discussieren met een collega. Een aantal keer keek ze me geïrriteerd aan en vroeg of ik het bonnetje nog wilde hebben ofzo. Ik zei van niet, maar ik wilde wel graag mijn artikel terug, die ik eventjes gegeven had om te scannen.
Pas buiten realiseerde ik me dat ik de korting wel gewoon "gehouden" heb en dus eigenlijk maar een half artikel betaald heb, maar ik was er wel een beetje klaar mee.
Een paar weken eerder kocht ik 1 dingetje van 5 euro. Ze sloeg het aan en zei "10 euro asjeblieft". Ik wilde net mijn mond opentrekken om te zeggen dat het niet klopt, begint ze keihard te lachen. "Ja, dat doe ik altijd, moet je die gezichten van die klanten eens zien!"
Of toen ik een keer een maskertje kocht, zo 2 aan elkaar vast. Slaat ze het 2x aan, "want het zijn er 2".
Zijn verschillende verkoopsters in dezelfde winkel. Word daar ook vaak heel langzaam geholpen omdat ze alles moeten vragen. Vind ik best vreemd, ik kan me voorstellen dat mensen ingewerkt moeten worden, maar ik kom er al 2 jaar ongeveer wekelijks en het blijft zo. Maar het is dan weer wel mooi dat ze eigenlijk om 6 uur zouden moeten sluiten, maar ik ze soms om 7 uur nog open zie zijn.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Dat hoeft toch ook niet? Je bent echt niet 9 uur met klanten bezig. Ik vind ook dat je ten alle tijden beleefd dient te blijven. Dat betekent voor mij niet dat je vrolijk moet doen, maar iemand groeten en met vragen helpen wel.Elixer schreef:Dropdraakje schreef:Yasmin schreef:Als je al moet acteren om hoi te zeggen..
Staat er ergens in een wetboek geschreven dat winkelpersoneel verplicht is om hoi te zeggen? Het is zeker niet netjes, maar wie weet wat het personeelsmeisje nog allemaal moest doen of door haar hoofd speelde? Ik vind haar gedrag ook vreemd maar goed het zal iedereen wel eens een keer overkomen. Jij hebt toch ook je goede en slechte dagen waarbij je misschien onbewust iets afreageert op een ander? Is menselijk, lijkt mij!
Inderdaad. Niemand kan 5 dagen in de week 9 uur lang zijn hoofd erbij houden.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Toen ik 16 was werkte ik in een winkel, die ochtend had ik net gehoord dat mijn oma overleden was. Die ochtend zei een klant tegen mij: Je mag wel iets vrolijker kijken hoor!
Dit heeft me toen best wel geraakt. Ik snap wel dat je altijd vriendelijk moet zijn maar soms hebben mensen een slechte dag. Daarom zou ik zelf nooit als klant tegen een medewerkster iets zeggen.
Dit heeft me toen best wel geraakt. Ik snap wel dat je altijd vriendelijk moet zijn maar soms hebben mensen een slechte dag. Daarom zou ik zelf nooit als klant tegen een medewerkster iets zeggen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme ergernissen
» Corrigeren door winkelpersoneel
» N.a.v. winkelpersoneel. Irritaties op straat!
» Ergernissen.
» Ergernissen in het verkeer
» Corrigeren door winkelpersoneel
» N.a.v. winkelpersoneel. Irritaties op straat!
» Ergernissen.
» Ergernissen in het verkeer
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: