Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winkelpersoneel ergernissen

+41
Sjeels
Pien
Marsy28
Anouk87
Alex
Mari
Snack a Jack
Lonely Goatherd
TukTuk
Cheesegirl
loura
Dora
Linnie1985
Slakje
Polly
Paper Crown
Arwyn
Marin
Sneeuwvlok
SuperGrover
Elliot
Printje
Rush
Niekske
Shisha
Jilke
Shy
Annie24
luisa
Rovine
Middleme
Sam
Parel
Orchidee
Siamsa
Angela_1986
Toet
Beachgirl
Caroow
Kowalski
Poubelle
45 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Alex do 11 okt 2012 - 1:57

Mari schreef:
Ik vind het juist irritant als iemand echt terug begint te tellen vanaf 5 cent.

Stel ik betaal met €50,00 en iets kost €3,15 en ze geven echt zo terug. €3,15 en 0,05 maakt 3,20 en 0,10 is 3,30, en 0,20 is 3,50 + 0,50 maakt 4,00 ..... blabla....

Geef dan al het kleingeld in 1 keer en dan het papier geld, ik ben niet van gisteren.

Wordt dat echt gedaan dan? Ik heb het nog nooit meegemaakt en doe het zelf ook niet als ik geld teruggeef.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 2:22

Alex schreef:
Mari schreef:
Ik vind het juist irritant als iemand echt terug begint te tellen vanaf 5 cent.

Stel ik betaal met €50,00 en iets kost €3,15 en ze geven echt zo terug. €3,15 en 0,05 maakt 3,20 en 0,10 is 3,30, en 0,20 is 3,50 + 0,50 maakt 4,00 ..... blabla....

Geef dan al het kleingeld in 1 keer en dan het papier geld, ik ben niet van gisteren.

Wordt dat echt gedaan dan? Ik heb het nog nooit meegemaakt en doe het zelf ook niet als ik geld teruggeef.

Ja hoor! Zo wordt het bij mij ook wel eens gedaan Laughing

Maar hee.. dan neemt iemand wel de tijd voor je.. Kunnen we niet met zijn alle zeuren over het feit dat we genegeerd worden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 2:38

Ik kan prima terugtellen, het duurt dan wel ies langer omdat ik dyscalculie heb, maar ik kan het wel.

En als mensen vragen of we achter nog iets hebben dan is het antwoord altijd nee, wij hebben geen voorraad, de winkel is al 2000m2, dus daar is geen ruimte meer voor. Ik snap niet dat sommige hier dat raar vinden, ik kan moeilijk gaan doen alsof het er wel is...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Siamsa do 11 okt 2012 - 3:12

Alex schreef:
Mari schreef:
Ik vind het juist irritant als iemand echt terug begint te tellen vanaf 5 cent.

Stel ik betaal met €50,00 en iets kost €3,15 en ze geven echt zo terug. €3,15 en 0,05 maakt 3,20 en 0,10 is 3,30, en 0,20 is 3,50 + 0,50 maakt 4,00 ..... blabla....

Geef dan al het kleingeld in 1 keer en dan het papier geld, ik ben niet van gisteren.

Wordt dat echt gedaan dan? Ik heb het nog nooit meegemaakt en doe het zelf ook niet als ik geld teruggeef.

Bij ons wordt dat ook van de medewerkers verwacht en ik doe het dan ook altijd. Ook voor mezelf ter controle. Soms ontdek ik tijdens het terugtellen dat ik te veel of te weinig geld heb gepakt, en dan kan ik het gelijk corrigeren. Ook al zou het van mijn baas niet hoeven, dan zou ik nog terugtellen, zelfs vanaf 0.05 cent.


Laatst aangepast door Siamsa op do 11 okt 2012 - 3:15; in totaal 1 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Mari do 11 okt 2012 - 3:14

Punk'd schreef:
Alex schreef:
Mari schreef:
Ik vind het juist irritant als iemand echt terug begint te tellen vanaf 5 cent.

Stel ik betaal met €50,00 en iets kost €3,15 en ze geven echt zo terug. €3,15 en 0,05 maakt 3,20 en 0,10 is 3,30, en 0,20 is 3,50 + 0,50 maakt 4,00 ..... blabla....

Geef dan al het kleingeld in 1 keer en dan het papier geld, ik ben niet van gisteren.

Wordt dat echt gedaan dan? Ik heb het nog nooit meegemaakt en doe het zelf ook niet als ik geld teruggeef.

Ja hoor! Zo wordt het bij mij ook wel eens gedaan Laughing

Maar hee.. dan neemt iemand wel de tijd voor je.. Kunnen we niet met zijn alle zeuren over het feit dat we genegeerd worden Wink

haha daar heb je dan wel gelijk in.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Slakje do 11 okt 2012 - 8:37

Ik kan niet terugtellen. Snap er ook het nut niet van. Ik laat het wisselgeld zien dat men terugkrijgt en zeg er ook nog eens bij hoeveel het is.

Ik moest het bij m'n vorige baan altijd uit mijn hoofd rekenen. Soms deed ik 4 à 5 klanten tegelijk, dat was zwaar voor het brein.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 8:44

Slakje schreef:Ik kan niet terugtellen. Snap er ook het nut niet van. Ik laat het wisselgeld zien dat men terugkrijgt en zeg er ook nog eens bij hoeveel het is.

Ik moest het bij m'n vorige baan altijd uit mijn hoofd rekenen. Soms deed ik 4 à 5 klanten tegelijk, dat was zwaar voor het brein.
Het nut ervan is dat je de klant laat zien dat je voldoende geld teruggeeft. De klant kan niet in één oogopslag rekenen wat hij terug moet krijgen én dan tegelijk nog zien of je wel genoeg geeft. Terugtellen is zo moeilijk niet, je gaat van klein naar groot, en ik vind het eigenlijk wel onbeleefd overkomen als het niet gedaan wordt Zo van: hier, heb je je geld, en nou toedeloe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Slakje do 11 okt 2012 - 9:08

Ik vind het wel moeilijk. Ik geraak dan helemaal in de war.

Ikzelf vind het echt onnodig, vind het zelfs vervelend als het gedaan wordt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Anouk87 do 11 okt 2012 - 9:14

Moeilijk is het niet hoor smile Stel het bedrag is 12.50 en de klant betaalt met 20. Dan moet je 7.50 terugbetalen, dan begin je met het kleinste muntje/briefje daaruit, in dit geval 50 cent. Dat tel je boven die 12.50 op,dus wodt 13. Dan enalaatste muntje, wat een 2 euro munt is, dan wordt het 15 en als laatste 5 euro briefje en komt het totaal op 20, waar de klant mee betaalt heeft smile

Anouk87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 08-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Slakje do 11 okt 2012 - 9:17

Jezus he, dat neemt tijd in beslag.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Anouk87 do 11 okt 2012 - 9:20

Het zinnetje, dat is dan 13, met 2 wordt 15 en 20 kost veel tijd? Laughing natellen en indien het niet kloppend is weer kloppend maken kost meer tijd

Anouk87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 15
Registratiedatum : 08-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 9:24

Slakje schreef:Jezus he, dat neemt tijd in beslag.
Is dat nou nét niet even dat kleine stukje klantvriendelijkheid dan, dat je het afrekenen met die klant even netjes afhandelt? Is misschien 10 seconden meer tijd per klant, maar het staat wel netter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Slakje do 11 okt 2012 - 9:36

Nee, ik vind het echt geen meerwaarde. En ik geraak er alleen maar van in de war. Als ik zeg: "Dan krijgt u 4 euro 15 terug" en ik laat aan de klant de muntjes/briefjes zien, lijkt me dat wel genoeg. Heb er ook nog nooit klachten ofzo over gehad. Het wordt hier trouwens ook niet veel gedaan, maar heel zelden en dan vind ik het echt vervelend omdat het vaak op een moment is dat ik haastig ben, dan heb ik echt zo iets van: ophouden met zeuren en geef m'n geld. :'')
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Marin do 11 okt 2012 - 9:40

Ik hecht er zelf ook weinig waarde aan als klant, omdat het bij mij echt het ene oor in gaat en het andere uit, want ik kan die snelle terugtelling tóch niet volgen met m'n dyscalculie, maar van jou als medewerker vind ik het echt wel overkomen als luiheid dat je 't gewoon niet doet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Marsy28 do 11 okt 2012 - 10:02

Slakje schreef:Nee, ik vind het echt geen meerwaarde. En ik geraak er alleen maar van in de war. Als ik zeg: "Dan krijgt u 4 euro 15 terug" en ik laat aan de klant de muntjes/briefjes zien, lijkt me dat wel genoeg. Heb er ook nog nooit klachten ofzo over gehad. Het wordt hier trouwens ook niet veel gedaan, maar heel zelden en dan vind ik het echt vervelend omdat het vaak op een moment is dat ik haastig ben, dan heb ik echt zo iets van: ophouden met zeuren en geef m'n geld. :'')

Dat het nog nooit gezegd is wil niet zeggen dat het nooit gedacht is. Ik erger me er echt groen en geel aan als ik zo word geholpen, het komt echt onprofessioneel en sorry, zelfs beetje dommig, over. Ik heb er echter nog nooit wat over gezegd (ja, wie weet moet ik dat eens doen, maar ik hou ook niet van kwetsen) maar denk het elke keer weer. Iedereen heeft het ooit moeten leren, we zijn natuurlijk niet zo geboren. Als je in een winkel werkt en achter de kassa zit vind ik het een vereiste en je hoeft echt geen Einstein te zijn om het te snappen. Paar keer oefenen en dan lukt het wel.

Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 10:04

Ik pin alles omdat ik door mijn dyscalculie zo in de war raak van contant betalen.. Het gebeurde me zo vaak dat ik te weinig geld gaf, of dat wanneer de cassierre het geld wel terug telde, ik dacht dat ze het verkeerd deed Embarassed
Nu sta ik alleen nog maar te stuntelen met mijn pincode laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Pien do 11 okt 2012 - 10:05

Daarom was ik zo ontzettend blij toen ik samen met een collega een 9,4 gescoord had tijdens onze mystery guest bezoekronde! Ik ben dus Filiaalmanager in een filiaal van een grote zelf service keten maar vind klantvriendelijkheid erg hoog staan, daar hamer is dus ook meerdere keren per dag op!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 10:34

Ik vind het hebben van dyscalculie ook niet echt een goede reden om het niet te doen, trouwens. Ik heb het zelf in vrij ernstige mate maar terugtellen kan ik toch echt wel. Terwijl klokkijken en digitaal klokkijken bij mij bijvoorbeeld echt een ramp is. Oefening baart echt kunst. Ook al duurt het bij mij wat langer, dat kan. Maar op een gegeven moment zie je zo vaak dezelfde bedragen voorbij komen dat je het automatisch al weet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Slakje do 11 okt 2012 - 18:42

Ik neem vandaag de proef op de som en ga terugtellen. Volgens mij is het echt iets dat hier niet gedaan wordt, hooguit in de plaatselijke kruidenier.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Sjeels do 11 okt 2012 - 18:58

Bij ons in de supermarkt wordt het terugtellen ook niet gedaan. Toen ik ingewerkt werd voor de kassa hebben ze er zelfs bijgezegd dat we niet terugtellen omdat daar geen tijd voor is. Bij ouderen mensen die hun portomonee gaven of die openhielden liet ik wel altijd zien wat ik erin deed.
Sjeels
Sjeels
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 27
Punten : 28
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 19:07

Ik heb ook dyscalculie en ik tel ook zelden terug, ik vind het zo ontzettend lastig dat ik steeds fouten maak, dus ik ben daar echt mee gestopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast do 11 okt 2012 - 19:10

Van mij hoeven ze niet terug te tellen. Stelletje slakken, ik heb wel wat beters te doen. Overigens zeg ik dat ook gelijk als ze het willen proberen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  silly-one do 11 okt 2012 - 19:19

Ik vind het wel prettig dat ze in elk geval laten zien wat er wordt terug gegeven. Afgelopen week deden ze het eigenlijk ideaal vond ik. Ik kreeg iets van 43,15 terug of zo en ze liet eerst de 15 cent in mijn hand vallen daarna de 3 euro ( dat maakt 10 werd erbij gezegd) en daarna twee briefjes van 20. Niet letterlijk alles terug tellen, maar wel de klant laten zien hoe er naar een rond bedrag werd gerekend.

Toen ik nog in een winkel werkte kreeg ik ook de opdracht om terug te tellen. Onze kassa had geen , ik voeg het betaalde bedrag in functie. Dus het terug geven was bij ons in de kassa al terug tellen naar het betaalde bedrag. Op deze manier deed je het voor jezelf ook twee keer. 1x voor jezelf en nog een keer bij de klant.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Pien do 11 okt 2012 - 21:02

Wat betreft het terug tellen, ik leer elke kassamedewerker hoe je moet terug tellen. Vind dat een vereiste omdat je dan ook gelijk zelf controle hebt dat je het goed doet. 1van mijn collega's heeft bijv discalculie, die doet het juist super achter de kassa door het terug tellen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Linnie1985 do 11 okt 2012 - 21:13

Ik doe ook altijd terug tellen, dat vind ik normaal en dat is ook aangeleerd.

Waar ik ook een hekel aan heb, is dat ik als winkelmedewerkster een klant netjes gedag zeg, ze zelf niks terug zeggen. Heb al eens een keer gehad, dat ik een klant netjes gedag zei en hij me maar raar aankeek en niks zei...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 5 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum