Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Winkelpersoneel ergernissen

+41
Sjeels
Pien
Marsy28
Anouk87
Alex
Mari
Snack a Jack
Lonely Goatherd
TukTuk
Cheesegirl
loura
Dora
Linnie1985
Slakje
Polly
Paper Crown
Arwyn
Marin
Sneeuwvlok
SuperGrover
Elliot
Printje
Rush
Niekske
Shisha
Jilke
Shy
Annie24
luisa
Rovine
Middleme
Sam
Parel
Orchidee
Siamsa
Angela_1986
Toet
Beachgirl
Caroow
Kowalski
Poubelle
45 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  kajaka88 do 11 okt 2012 - 23:56

Linnie1985 schreef:Ik doe ook altijd terug tellen, dat vind ik normaal en dat is ook aangeleerd.

Waar ik ook een hekel aan heb, is dat ik als winkelmedewerkster een klant netjes gedag zeg, ze zelf niks terug zeggen. Heb al eens een keer gehad, dat ik een klant netjes gedag zei en hij me maar raar aankeek en niks zei...

Dat laatste + 1! Nog een voorbeeldje van vorige week. Ik groet een klant en het enige wat ze zegt is ik wil een pakje Drum. Dus ik groet nog een keer. Herhaald ze dat ze een pakje Drum wil. Dus ik zeg dat ik dat wel gehoord had, maar dat ik altijd eerst even groette. Toen stond ze me wel even raar aan te kijken. Misschien niet netjes van mij om dat te zeggen. Maar ik ben echt geen robot.

Wat betreft het terugtellen. Dat doe ik op de manier die silly-one omschreef. Das zo'n 2 seconden werk. En zo kan je je eigen fouten constateren wil je wel te weinig of teveel teruggeven.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Siamsa do 11 okt 2012 - 23:59

Francaise schreef:Van mij hoeven ze niet terug te tellen. Stelletje slakken, ik heb wel wat beters te doen. Overigens zeg ik dat ook gelijk als ze het willen proberen.

Toevallig kan ik heel erg snel terugtellen en zou jij toch echt pech hebben gehad bij mij, want ik wil zeker weten dat ik precies genoeg geld teruggeef (ik zit namelijk niet te wachten op een kasverschil). Je kunt het geld moeilijk uit mijn handen gritsen. Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit een klant gehad die iets zei van :'hou maar op met tellen ik wil het nu hebben' o.i.d.

Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Niekske vr 12 okt 2012 - 0:02

Siamsa schreef:
Francaise schreef:Van mij hoeven ze niet terug te tellen. Stelletje slakken, ik heb wel wat beters te doen. Overigens zeg ik dat ook gelijk als ze het willen proberen.

Toevallig kan ik heel erg snel terugtellen en zou jij toch echt pech hebben gehad bij mij, want ik wil zeker weten dat ik precies genoeg geld teruggeef (ik zit namelijk niet te wachten op een kasverschil). Je kunt het geld moeilijk uit mijn handen gritsen. Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit een klant gehad die iets zei van :'hou maar op met tellen ik wil het nu hebben' o.i.d.

In de praktijk zou dat de klant ook meer tijd kosten dan wachten tot je klaar bent met terugtellen... ik heb het zelf ooit zo geleerd in mijn bijbaantje en ik vind het ook heel netjes overkomen als de kasse-mederwerker dat doet, ik waardeer dat altijd wel.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Slakje vr 12 okt 2012 - 6:05

Het terugtellen had geen succes vandaag. Klanten bekeken me heel raar en eentje zei zelf dat dat niet nodig was.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 7:09

Ik heb er nog nooit commentaar op gehad en had juist het idee dat klanten het wel fijn vonden. Ik deed het dan ook redelijk snel. Terwijl ik echt niet hét rekenwonder ben.. :P Maar juist door het terugtellen is dat wel beter geworden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Shisha vr 12 okt 2012 - 7:16

Lonely Goatherd schreef:
Shisha schreef:Maar ik zie het helaas best vaak. Dat een bewoner tijdens de zorg aan het huilen is en het personeel er niet op in gaat en gewoon door gaat met de zorg.
Oh jemig, dat vind ik echt heel zielig.Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 1371890812 Is toch een kleine moeite om een beetje met iemand mee te leven of op z'n minst zijn of haar verdiet/pijn te erkennen? Wat moet dat een vreselijk eenzaam gevoel zijn voor zo'n cliënt.

Ja ik ben ook echt blij dat ik daar niet meer werk. Echt totaal geen medeleven. En toen ik er wat van zei kreeg ik te horen dat ik me er niet mee moest bemoeien, ik was pas 17 dus wat wist ik er nou van en ik zou dus niet geschikt zijn voor de zorg.
En kijk, ik snap dat je geen tijd hebt om iemand die altijd huilt iedere dag een half uur te troosten maar zoek dan uit waar die verdriet vandaan komt ipv het te negeren. Maar ik vond ze daar eigenlijk altijd heel erg afstandelijk en zakelijk.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Lenthe vr 12 okt 2012 - 8:10

Ik vind het juist heel vervelend als winkelpersoneel niet terugtelt. Het hoeft echt niet met ieder muntje, maar ik vind het wel prettig om te zien of ik genoeg geld terug krijg.
Dus als ik 3,15 moet betalen en ik geef een briefje van € 50,-, dan hoef ik geen "met 0,05 is €3,20, met 0,10 is €3,30, met 0,20 is €3,50, met 0,50 is €4,-, met 1,- is €5,-, met 5 is €10,- etc" maar ik wil wel graag dat het (snel!) wordt terug geteld. Ik heb zelf bij een supermarkt gewerkt en ik heb altijd terug geteld. Dat deed ik altijd wel heel snel en ik heb nog nooit aan iemand gemerkt dat ze het vervelend vonden!
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 8:22

Dropdraakje schreef:
Yasmin schreef:Als je al moet acteren om hoi te zeggen.. Rolling Eyes

Staat er ergens in een wetboek geschreven dat winkelpersoneel verplicht is om hoi te zeggen? Het is zeker niet netjes, maar wie weet wat het personeelsmeisje nog allemaal moest doen of door haar hoofd speelde? Ik vind haar gedrag ook vreemd maar goed het zal iedereen wel eens een keer overkomen. Jij hebt toch ook je goede en slechte dagen waarbij je misschien onbewust iets afreageert op een ander? Is menselijk, lijkt mij!

Het lijkt mij dat er in de functieomschrijving van winkelpersoneel staat dat ze respectvol met klanten omgaan oid. Groeten hoort daar bij. Als je, je werk door omstandigheden niet goed uit kunt voeren, moet je, je afvragen of je, je niet beter ziek kunt melden of vervangend werk kunt doen.
Ik heb ook wel eens op mijn werk gestaan terwijl ik er met mijn hoofd helemaal niet bij was, toch heb ik dat nooit aan cliënten laten merken. Dat zou toch mooi worden.

Terugtellen heb ik in de winkel altijd gedaan. Ik heb nooit begrepen wat daar moeilijk aan is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Lenthe vr 12 okt 2012 - 8:25

Sunprincess schreef:
Dropdraakje schreef:
Yasmin schreef:Als je al moet acteren om hoi te zeggen.. Rolling Eyes

Staat er ergens in een wetboek geschreven dat winkelpersoneel verplicht is om hoi te zeggen? Het is zeker niet netjes, maar wie weet wat het personeelsmeisje nog allemaal moest doen of door haar hoofd speelde? Ik vind haar gedrag ook vreemd maar goed het zal iedereen wel eens een keer overkomen. Jij hebt toch ook je goede en slechte dagen waarbij je misschien onbewust iets afreageert op een ander? Is menselijk, lijkt mij!

Het lijkt mij dat er in de functieomschrijving van winkelpersoneel staat dat ze respectvol met klanten omgaan oid. Groeten hoort daar bij. Als je, je werk door omstandigheden niet goed uit kunt voeren, moet je, je afvragen of je, je niet beter ziek kunt melden of vervangend werk kunt doen.
Ik heb ook wel eens op mijn werk gestaan terwijl ik er met mijn hoofd helemaal niet bij was, toch heb ik dat nooit aan cliënten laten merken. Dat zou toch mooi worden.

Terugtellen heb ik in de winkel altijd gedaan. Ik heb nooit begrepen wat daar moeilijk aan is.

Met Sunprincess eens! Jammer dan als je een rotdag hebt, groeten en iemand vriendelijk helpen hoort gewoon bij je taak als je in een winkel staat
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 8:26

Sunprincess schreef:
Dropdraakje schreef:
Yasmin schreef:Als je al moet acteren om hoi te zeggen.. Rolling Eyes

Staat er ergens in een wetboek geschreven dat winkelpersoneel verplicht is om hoi te zeggen? Het is zeker niet netjes, maar wie weet wat het personeelsmeisje nog allemaal moest doen of door haar hoofd speelde? Ik vind haar gedrag ook vreemd maar goed het zal iedereen wel eens een keer overkomen. Jij hebt toch ook je goede en slechte dagen waarbij je misschien onbewust iets afreageert op een ander? Is menselijk, lijkt mij!

Het lijkt mij dat er in de functieomschrijving van winkelpersoneel staat dat ze respectvol met klanten omgaan oid. Groeten hoort daar bij. Als je, je werk door omstandigheden niet goed uit kunt voeren, moet je, je afvragen of je, je niet beter ziek kunt melden of vervangend werk kunt doen.
Ik heb ook wel eens op mijn werk gestaan terwijl ik er met mijn hoofd helemaal niet bij was, toch heb ik dat nooit aan cliënten laten merken. Dat zou toch mooi worden.

Terugtellen heb ik in de winkel altijd gedaan. Ik heb nooit begrepen wat daar moeilijk aan is.
Eens. Van mij werd een representatieve, klantvriendelijke houding verwacht, en dat begint al met de klant groeten.
Nog los daarvan heeft het groeten een andere functie: Door iedere binnenkomende kant te groeten geef je het signaal af dat je iedere klant gezien hebt. Het schijnt bewezen te zijn dat dat eventuele winkeldieven ook afschrikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Winegum vr 12 okt 2012 - 8:45

Zelf tel ik bijna nooit terug bij het uitreiken van het geld. Bij oudere mensen doe ik dat vaak wel, ik merk dat zij dat prettig vinden. Bij mij op het werk is het ook de regel dat er over het algemeen niet teruggeteld wordt, dat scheelt tijd. Maar daarentegen vind ik het wel noodzakelijk dat een caissiere kan terugtellen indien nodig.

Ik stel redelijk hoge eisen aan personeel en het valt me inderdaad vaak op dat de service belabberd is. Zowel bij jonge meisjes als de ervaren dames.

Ik ben het met een aantal van jullie eens dat als je een rotdag hebt je klant hiervan niet de dupe hoeft te worden. Je hoeft niet overdreven vrolijk te doen. Maar een glimlach, beleefdheid, meedenken met de klant etc. etc. zijn basisdingen die je altijd in acht moet nemen.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Winkelpersoneel ergernissen - Pagina 6 Empty Re: Winkelpersoneel ergernissen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum