Groot gezin met 5 kinderen of meer?
+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers
Pagina 8 van 40
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?
Roodkapje schreef:Zelda schreef:Zo'n rare vraag vind ik dat op zich niet, tenminste, zoals ik gehoord heb van christelijke gezinnen hebben zij geen tv of internet.mama-van-6 schreef:Is het raar dat wij tv en internet hebben enzo? Alsof dat verkeerd zijn zijn? Nogmaals, wij zijn niet Gereformeerd!
Mijn vader heeft eens ruzie gehad op zondag omdat een buurmeisje bij ons aan het spelen was en de ijscoman door de straat kwam wij allemaal een ijsje kregen. Die vader kwam verhaal halen hoe hij het in zijn hoofd had gehaald zijn dochter op de zondag ijs te geven... daar was voor gewerkt en hij respecteerde zijn geloof niet etc....
Ja maar dit zoals niks kopen op zondag, geen tv en internet ect. zijn allemaal typisch Gereformeerde dingen en niet zozeer meteen ook Bijbelse dingen...De Bijbel zegt bv nergens dat je niks mag kopen op zondag!
mama-van-6- Fluisteraar
- Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12
Luce schreef:Ik vraag me altijd al af hoe een gezin met 4 kinderen een huishouden runt. In bedoel, Roodkapje en mamaRosa: zijn jullie niet de gódsganse dag aan het opruimen? Dat idee heb ik nu al en ik heb er nog 'maar' 2
Luce: Dat valt mee hoor.. Ik denk dat je makkelijker wordt naarmate je meer kinderen hebt en het dus drukker hebt. Met 1 kind was mijn huis spik en span... maar als je nu mijn woonkamer ziet staat er een wasmand naast mij op de bank met gevouwen was en wat losse rommel. Op mijn aanrecht staat nog vaat wat ik vanavond moet inruimen na het uitruimen van de schone. Dat doe ik als de kindjes op bed liggen. Ik ben toch altijd alleen dus heb ik ook wat vermaak
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
mama-van-6 schreef:Roodkapje schreef:Zelda schreef:Zo'n rare vraag vind ik dat op zich niet, tenminste, zoals ik gehoord heb van christelijke gezinnen hebben zij geen tv of internet.mama-van-6 schreef:Is het raar dat wij tv en internet hebben enzo? Alsof dat verkeerd zijn zijn? Nogmaals, wij zijn niet Gereformeerd!
Mijn vader heeft eens ruzie gehad op zondag omdat een buurmeisje bij ons aan het spelen was en de ijscoman door de straat kwam wij allemaal een ijsje kregen. Die vader kwam verhaal halen hoe hij het in zijn hoofd had gehaald zijn dochter op de zondag ijs te geven... daar was voor gewerkt en hij respecteerde zijn geloof niet etc....
Ja maar dit zoals niks kopen op zondag, geen tv en internet ect. zijn allemaal typisch Gereformeerde dingen en niet zozeer meteen ook Bijbelse dingen...De Bijbel zegt bv nergens dat je niks mag kopen op zondag!
Zij zijn van de baptisten gemeenschap. Maar goed, wel hartstikke hypocriet want als er voetbal was ging die man wel bij de buurman tv kijken ! Ik ben nog steeds van mening dat je een kind van 6/7 niet kan zeggen dat zij geen ijsje mag want zij moet ergens in geloven van haar ouders en de buurkindjes mogen wel een ijsje. Volgens die vader had dat zo gemoeten.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Maar goed, het is bedtijd voor de kindjes hier, dat duurt altijd wel even hier!
mama-van-6- Fluisteraar
Meerdere posts van haar!Caroline. schreef:Alex schreef:
En als er dan toch over een post gevallen moet worden staat wat mij betreft de post van Megara met stip op 1.
Zo, inderdaad!
Gast- Gast
Mijn moeder komt uit een gezin van 8 kinderen, woonden in een rijtjeswoning met 3 slaapkamers en geen zolder. Mijn oma was alleen, omdat mijn opa al op zijn 43ste overleed. Ook dat kon, maar het was wel zo dat de groten voor de kleintjes zorgden en ze sliepen met meerderen op 1 kamer. Niks mis mee, het is net wat je als kind gewend bent.
Ik heb respect voor grote gezinnen, aan mij is het niet besteed. Als ik zie dat mijn oma en opa met zijn negenen (de oudste was toen zelf al moeder en woonde dus niet meer thuis. Mijn oudste nicht is dus ook ouder als mijn jongste tante) in dat piepkleine huisje konden leven, dan vind ik dat echt bewonderenswaardig. Petje af hoor!
Ik heb respect voor grote gezinnen, aan mij is het niet besteed. Als ik zie dat mijn oma en opa met zijn negenen (de oudste was toen zelf al moeder en woonde dus niet meer thuis. Mijn oudste nicht is dus ook ouder als mijn jongste tante) in dat piepkleine huisje konden leven, dan vind ik dat echt bewonderenswaardig. Petje af hoor!
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er 'maar' eentje, en hoop in de toekomst nog wel meer kindjes te krijgen. Zoals ik er nu tegenaan kijk is 4 de absolute max! Mocht het me gegeven zijn, dan wil ik echt niet meer dan 4 kindjes, en misschien dat niet eens. Het moet ook wel te behappen blijven qua lasten, zowel qua drukte en zorgen binnen een groot gezin, maar ook financieel gezien.
Ik heb wel respect voor grote gezinnen, hoe dat allemaal loopt en hoe ze het redden. Aan mij zou dat niet besteed zijn, ik wil wel een beetje een bepaalde levensstandaard kunnen behouden en dat zou dan niet kunnen. En dan bedoel ik niet zozeer heel luxe kunnen leven ofzo, maar ik wil wel dat het liefst ieder kindje een eigen kamer zou hebben, dat we nog een beetje leuke uitjes kunnen ondernemen en dat soort dingen. Als je bijvoorbeeld 19 kinderen hebt zoals in zo'n programma, dan kan dat allemaal niet zo makkelijk.
Ieder zijn keuze, al vind ik het als niet gelovige wel lastig te begrijpen hoe je het krijgen van kinderen aan God overlaat. Al kan ik het ook wel weer begrijpen ergens, maar toch niet volledig. Zo zat er namelijk een vrouw bij mij in het zwangerschapsgroepje die zwanger was van ik dacht nummer 8, en die zat er helemaal doorheen. Maar het was gods wil, al zou ze zelf liever stoppen met kindjes krijgen heeft ze gezegd. Lichamelijk een geestelijk was het teveel, maargoed ingrijpen mag niet van God. In zulke gevallen vind ik het echt heel lastig om dit te begrijpen, als niet gelovende.
Ik heb wel respect voor grote gezinnen, hoe dat allemaal loopt en hoe ze het redden. Aan mij zou dat niet besteed zijn, ik wil wel een beetje een bepaalde levensstandaard kunnen behouden en dat zou dan niet kunnen. En dan bedoel ik niet zozeer heel luxe kunnen leven ofzo, maar ik wil wel dat het liefst ieder kindje een eigen kamer zou hebben, dat we nog een beetje leuke uitjes kunnen ondernemen en dat soort dingen. Als je bijvoorbeeld 19 kinderen hebt zoals in zo'n programma, dan kan dat allemaal niet zo makkelijk.
Ieder zijn keuze, al vind ik het als niet gelovige wel lastig te begrijpen hoe je het krijgen van kinderen aan God overlaat. Al kan ik het ook wel weer begrijpen ergens, maar toch niet volledig. Zo zat er namelijk een vrouw bij mij in het zwangerschapsgroepje die zwanger was van ik dacht nummer 8, en die zat er helemaal doorheen. Maar het was gods wil, al zou ze zelf liever stoppen met kindjes krijgen heeft ze gezegd. Lichamelijk een geestelijk was het teveel, maargoed ingrijpen mag niet van God. In zulke gevallen vind ik het echt heel lastig om dit te begrijpen, als niet gelovende.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hoi! Welkom op het forum. Leuk dat jullie zo'n groot gezin hebben. Gaat alles goed met alle 6 de kinderen?
Ik heb 1 zoontje en dat is voor mij (voorlopig) genoeg.
Wat ik me af vroeg, stomme vraag hoor, hebben jullie een busje als auto? Mijn buren hebben 4 kinderen en zij hebben hun auto dus al vervangen voor een busje zodat de kinderen gemakkelijk mee kunnen en ook de kinderwagen.
nu moet ik echt even verder werken dus ik lees straks pas verder.
Wat ik me af vroeg, stomme vraag hoor, hebben jullie een busje als auto? Mijn buren hebben 4 kinderen en zij hebben hun auto dus al vervangen voor een busje zodat de kinderen gemakkelijk mee kunnen en ook de kinderwagen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wat ik me dan af vraag, los van een heleboel andere dingen die ik me af vraag. Hoe doe je dat met oppas? Je "zadelt " iemand wel met 6 kinderen op, of je moet ze bij verschillende oppas adressen achter laten.
Ik voel me soms al bezwaard om twee kids (oke die hebben dan wel dezelfde leeftijd) ergens onder te brengen.
Ik voel me soms al bezwaard om twee kids (oke die hebben dan wel dezelfde leeftijd) ergens onder te brengen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 9 okt 2012 - 10:23; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vind t leuk Mama-van-6, zo'n groot gezin. Lijkt me heel gezellig, al zul je heel consequent moeten zijn en een strakke dagindeling moeten volgen . Knap hoor! Hopelijk heb je lieve, rustige kindjes...
Maar nog meer..pfff. Je kunt wel zeggen; we leggen het in Gods hand maar je weet zelf toch ook best wanneer je vruchtbare periode is?? Denk je daar dan helemaal niet aan?
Ik denk dat ik hier een van de weinigen ben die goed weet hoe jij in je geloof staat, omdat ik ermee ben opgegroeid. Het is geloven zonder opgelegde regels zoals je bij chr gereformeerden ziet (zoals geen tv, rok aan, geen auto op zondag), maar geloven dat je God de leiding over je leven moet/wil geven. Je stelt je leven in dienst van God, hij is de nummer 1 in je leven. Je gelooft dat hij dan als een vader voor je zorgt. Je hebt een persoonlijke relatie met God.
Alleen was het in de kerk van mijn ouders wel normaal om aan geboorteplanning te doen.. Daar werd gelooft dat je je eigen verstand ook mocht gebruiken..
Hoe had jij erover gedacht als je maar niet zwanger was gewordn na 1, 2 jaar huwelijk? Hadden jullie stappen ondernomen? Even persoonlijke vraag .
Maar nog meer..pfff. Je kunt wel zeggen; we leggen het in Gods hand maar je weet zelf toch ook best wanneer je vruchtbare periode is?? Denk je daar dan helemaal niet aan?
Ik denk dat ik hier een van de weinigen ben die goed weet hoe jij in je geloof staat, omdat ik ermee ben opgegroeid. Het is geloven zonder opgelegde regels zoals je bij chr gereformeerden ziet (zoals geen tv, rok aan, geen auto op zondag), maar geloven dat je God de leiding over je leven moet/wil geven. Je stelt je leven in dienst van God, hij is de nummer 1 in je leven. Je gelooft dat hij dan als een vader voor je zorgt. Je hebt een persoonlijke relatie met God.
Alleen was het in de kerk van mijn ouders wel normaal om aan geboorteplanning te doen.. Daar werd gelooft dat je je eigen verstand ook mocht gebruiken..
Hoe had jij erover gedacht als je maar niet zwanger was gewordn na 1, 2 jaar huwelijk? Hadden jullie stappen ondernomen? Even persoonlijke vraag .
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Zo, sommige reacties zijn echt onaardig... En nieuwsgierigheid alom, haha! Maar welkom in ieder geval!
Zoals iedereen wel weet kom ik uit een gezin van 7 (allemaal dezelfde ouders) en hoewel ik het leuk vind dat ik nu ik ouder ben zoveel broers en zussen heb, moet ik er niet aan denken zelf zoveel kinderen te hebben
Zoals iedereen wel weet kom ik uit een gezin van 7 (allemaal dezelfde ouders) en hoewel ik het leuk vind dat ik nu ik ouder ben zoveel broers en zussen heb, moet ik er niet aan denken zelf zoveel kinderen te hebben
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
God heeft toch ook nog zoiets als de vrije wil gegeven? En verstand?
Als ik lees over gezinnen van 19 kinderen.. Come on , dat gaat toch nergens meer over? God kan nog zoveel willen, maar met 19 kinderen heb je echt niet meer genoeg aandacht voor je kinderen. En daar draait het toch om?
Als ik lees over gezinnen van 19 kinderen.. Come on , dat gaat toch nergens meer over? God kan nog zoveel willen, maar met 19 kinderen heb je echt niet meer genoeg aandacht voor je kinderen. En daar draait het toch om?
Gast- Gast
Het is voor ons niet haalbaar, maar anders zou ik ook echt een groot gezin willen.
Gast- Gast
Wat een pagina's!!!!
*pakt er een koekje en kopje thee bij en gaat op haar gemak alles eens doorlezen*
*pakt er een koekje en kopje thee bij en gaat op haar gemak alles eens doorlezen*
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Heb nu alleen de eerste en laatste pagina gelezen, morgen ga ik er ook even voor zitten met een bak koffieAnnie24 schreef:Wat een pagina's!!!!
Gast- Gast
Yasmin schreef:mama-van-6 schreef:Yasmin schreef:mama-van-6 schreef:Yasmin schreef:Zomaar even benieuwd, hebben jullie dan ook geen TV? En zorgverzekeringen, dat hebben jullie dan ook niet?
Jawel, we hebben een tv en ook een zorgverzekering, normaals, we zijn niet Gereformeerd zoals in de Bijbelgordel enzo.
We hebben gewoon een tv, al selecteren we wel de programma's enzo
Maar wat ik dan niet goed begrijp, geboorteregeling doen jullie niet want dat is de "wil" van God, maar stel dat je kind nu een ongeluk krijgt en zal overlijden als er geen hulp komt, dan is dat toch ook de wil van God? Tenzij je kind dus naar het ziekenhuis vervoerd zal worden en het zal halen
Dat vind ik wel een rare redenering van je hoor, is er iets mis met hulp?
Misschien omschreef ik het een beetje raar, maar wat ik bedoel te zeggen, een voorbeeld:
Stel jij bevalt en het kindje heeft bloed nodig, anders zou het komen te overlijden. Is het dan de wil van God dat het kindje dus komt te overlijden of aanvaard je wel die hulp?
Ik ben gewoon benieuwd in hoever je dan gaat met de wil van God.
Ik vind het nog steeds een rare en kromme vergelijking hoor, we zijn toch geen Jehova's Getuigen?
Wat is er mis met Medische hulp?
mama-van-6- Fluisteraar
Le Chat Noir schreef:Ik vind t leuk Mama-van-6, zo'n groot gezin. Lijkt me heel gezellig, al zul je heel consequent moeten zijn en een strakke dagindeling moeten volgen . Knap hoor! Hopelijk heb je lieve, rustige kindjes...
Inderdaad!
Maar wij gebruiken ons eigen verstand ook hoor, dat klinkt zo raar...
En ja, dan hadden we wel stappen ondernomen maar niet ten koste van alles, IVF zou bv niet onze keuze zijn geweest, wel adoptie!
mama-van-6- Fluisteraar
studiebol schreef:Wat ik me dan af vraag, los van een heleboel andere dingen die ik me af vraag. Hoe doe je dat met oppas? Je "zadelt " iemand wel met 6 kinderen op, of je moet ze bij verschillende oppas adressen achter laten.
Wij zorgen sowieso voor zo weinig mogelijk oppas, en anders hebben we altijd onze (schoon)ouders die heel graag oppassen en het geen probleem vinden!
Maar we maken sowieso zo weinig mogelijk gebruik van oppas en ze zijn nog nooit ergens blijven slapen...
mama-van-6- Fluisteraar
mama-van-6 schreef:Pippa schreef:mama-van-6 schreef:Is het raar dat wij tv en internet hebben enzo? Alsof dat verkeerd zijn zijn? Nogmaals, wij zijn niet Gereformeerd!
Nee is niet raar, ben gewoon benieuwd waarom jullie met die dingen wel met de tijd meegaan, om het zo te zeggen. En verder leven zoals god dat graag wil
Omdat de Bijbel niks zegt over tv of internet, een tv is maar een dood ding en kan onmogelijk verkeerd zijn, het is de gebruiker die een tv goed of slecht kan gebruiken, zelfde als met een computer en/of internet!
Daar is dus niks mis mee, God vraagt ons nergens geen tv te kijken!
Gods Woord zegt wel heel veel over kinderen krijgen!
Ik vind het mooi om te lezen dat je zo met het geloof om gaat! Daar kan ik me goed in vinden. Wel het geloof in god etc. Maar niet al die 'regels'.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 9 okt 2012 - 10:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Floor schreef:Hoi! Welkom op het forum. Leuk dat jullie zo'n groot gezin hebben. Gaat alles goed met alle 6 de kinderen?
Ja hoor, alles goed met de kids, ze slapen nu!
We hebben een Renault Trafic daar passen 9 personen in en heeft genoeg ruimte voor kinderwagens en boodschappen enzo!
Hoe we het gaan doen mocht ik zwanger worden van kindje nr. 8 als ons dat gegeven is dat zien we dan wel...Wij geloven dat ook God daarin voorziet!
mama-van-6- Fluisteraar
Anticonceptie is preventief en hulp bij ziekte niet, ik vind dat geen vergelijking.
Gast- Gast
Ah fijn dat je zo'n grote auto hebt. Als ik zie wat de buren allemaal meeslepen met 4 kinderen. Fijn dat het goed gaat met de kinderen. (werk weer verder...)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Yasmin schreef:mama-van-6 schreef:Yasmin schreef:mama-van-6 schreef:Yasmin schreef:mama-van-6 schreef:Yasmin schreef:Zomaar even benieuwd, hebben jullie dan ook geen TV? En zorgverzekeringen, dat hebben jullie dan ook niet?
Jawel, we hebben een tv en ook een zorgverzekering, normaals, we zijn niet Gereformeerd zoals in de Bijbelgordel enzo.
We hebben gewoon een tv, al selecteren we wel de programma's enzo
Maar wat ik dan niet goed begrijp, geboorteregeling doen jullie niet want dat is de "wil" van God, maar stel dat je kind nu een ongeluk krijgt en zal overlijden als er geen hulp komt, dan is dat toch ook de wil van God? Tenzij je kind dus naar het ziekenhuis vervoerd zal worden en het zal halen
Dat vind ik wel een rare redenering van je hoor, is er iets mis met hulp?
Misschien omschreef ik het een beetje raar, maar wat ik bedoel te zeggen, een voorbeeld:
Stel jij bevalt en het kindje heeft bloed nodig, anders zou het komen te overlijden. Is het dan de wil van God dat het kindje dus komt te overlijden of aanvaard je wel die hulp?
Ik ben gewoon benieuwd in hoever je dan gaat met de wil van God.
Ik vind het nog steeds een rare en kromme vergelijking hoor, we zijn toch geen Jehova's Getuigen?
Wat is er mis met Medische hulp?
Wat is er mis met anticonceptie?
Kun je me uitleggen waarom je niet aan anticonceptie doet omdat dat de wil van god is zoveel kinderen en je wel medische hulp aanvaardt, en dat niet wordt verstaan onder de wil van god? Anti conceptie is net zo goed medische hulp toch
Medische hulp gebruik je als er iets mis is, je gaat niet naar de dokter voor iets wat heel natuurlijk en gezond is.
AntiConceptie is geen medische hulp, er is niks mis en er hoeft niets herstelt te worden...het is iets tegenhouden wat natuurlijk is.
mama-van-6- Fluisteraar
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Groot gezin
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
» Gezin met 12 kinderen.. pffff...
» Aanrader voor gezin met jonge kinderen
» Groot verschil in kosten 1 of 2 kinderen?
» nog meer kinderen die niet willen/kunnen slapen??
Pagina 8 van 40
Permissies van dit forum: