Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groot gezin met 5 kinderen of meer?

+89
Mari
Kruidkoek
jena
JD
Siem
Bruintje Beer
MissD
Viva
Anouk87
Lavendel
Lousanne
Cow
Antibes
RYW
Aggi
Fearie
Sugarfall
Arwyn
Burn
Aimee
kwak
Slakje
Jade
Bolleke
_Mashimaro_
Jazzlyn
Bubbelicious
Puggle
Tania
xxjojootjexx
frolic
iloverose
Raven
Discordia
Zora
Minx
Jelin
VeryCherry
Dille
Lonely Goatherd
Jezzie
schuddebuikje
Pien
SarahKey
Printje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Kat1980
TukTuk
ekjir@M
Parel
Coco
*Lookie*
Ifrah
Stuiterbal
Mute_
Annie24
Supertalentje
Le Chat Noir
studiebol
Floor
PapillonRose
Thunder
Poubelle
Sam
Roodkapje
Filoria
Raindrop
Alex
Coccinelle
Ooh La La!
Linda
Tiara
Elliot
Paper Crown
_Lana_
Parisienne
Lejow
M@niek
Marin
Rush
Monte
SuperGrover
blondje1313
Caroow
Pompoen
Mamsie
Atelier Madame
93 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 7 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:49

Ik snap echt niet waarom zoiets (gelijk) in twijfel getrokken wordt. Er zijn genoeg mensen die zo gelovig zijn en het in de handen van god leggen, als dat voor hun fijn voelt, zie ik het probleem niet. Zij geven toch ook geen commentaar op het leven van anderen? Luce jij kiest er toch ook voor om de natuur te laten beslissen of je een jongetje (met wellicht ziekte) of meisje krijgt? Waarom zou iemand er dan niet voor kunnen kiezen om het aan god over te laten hoeveel kinderen ze krijgt? Ik ken meerdere gezinnen die zo leven, maar die komen ook niet op internet & hebben geen televisie. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. En ik vind het eigenlijk juist wel interessant om te lezen, hoe iedereen zijn eigen gedachten heeft.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 7 Empty Re: Groot gezin met 5 kinderen of meer?

Bericht  Poubelle di 9 okt 2012 - 4:51

Pippa schreef:Ik snap echt niet waarom zoiets (gelijk) in twijfel getrokken wordt. Er zijn genoeg mensen die zo gelovig zijn en het in de handen van god leggen, als dat voor hun fijn voelt, zie ik het probleem niet. Zij geven toch ook geen commentaar op het leven van anderen? Luce jij kiest er toch ook voor om de natuur te laten beslissen of je een jongetje (met wellicht ziekte) of meisje krijgt? Waarom zou iemand er dan niet voor kunnen kiezen om het aan god over te laten hoeveel kinderen ze krijgt? Ik ken meerdere gezinnen die zo leven, maar die komen ook niet op internet & hebben geen televisie. Zo maakt iedereen zijn eigen keuzes. En ik vind het eigenlijk juist wel interessant om te lezen, hoe iedereen zijn eigen gedachten heeft.

Dus dit!
Het lijkt wel of er bij alle mensen die hier nieuw komen en een andere levensstijl of andere ideeën hebben meteen een heksenjacht moet worden geopend.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:51

Wat heeft mijn situatie in godsnaam (leuke woordspeling) te maken met de gedachte dat ik niet geloof dat de TO echt is?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:52

Oh, ik ga echt geen heksenjacht beginnen hoor. Heb wel wat beters te doen Very Happy Heb net de tuin omgespit, dus ben daar nog genoeg tijd aan kwijt Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:53

Heksenjacht, geloof... ach 't komt allemaal weer samen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:53

Jij maakt ook keuzes die voor anderen misschien niet goed te begrijpen zijn, dat doet zij ook. Waarom zou dat ongeloofwaardig zijn, dat snap ik niet. Omdat ze nieuw is?

Laatst aangepast door Pippa op di 9 okt 2012 - 4:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Poubelle di 9 okt 2012 - 4:54

Luce schreef:Oh, ik ga echt geen heksenjacht beginnen hoor. Heb wel wat beters te doen Very Happy

Gelukkig maar Wink
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:54

Megara schreef:Heksenjacht, geloof... ach 't komt allemaal weer samen.

Inkoppertje Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:54

Luce schreef:
Megara schreef:Heksenjacht, geloof... ach 't komt allemaal weer samen.

Inkoppertje Wink

Ik heb toch niets beters te doen. bounce

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:55

Wat interesseert mij dat nou of mijn keuze voor een ander te begrijpen is? Waarom haal je dat er uberhaupt bij? Ik vind het gewoon te nep. Mag ik?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:56

Megara, wat doe jij lullig zeg, dat had ik niet van je verwacht....dat je het er niet mee eens bent, dat kan, maar om dan maar ongenuanceerd je mening te spuien omdat het een forum is....'t zou wat zijn als je dat in het echte leven ook zou doen.

Verder respect voor mama-van-6, ik zou helemaal gek worden laughcry

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 4:56

Yasmin schreef:
mama-van-6 schreef:
Yasmin schreef:Zomaar even benieuwd, hebben jullie dan ook geen TV? En zorgverzekeringen, dat hebben jullie dan ook niet?

Jawel, we hebben een tv en ook een zorgverzekering, normaals, we zijn niet Gereformeerd zoals in de Bijbelgordel enzo.
We hebben gewoon een tv, al selecteren we wel de programma's enzo

Maar wat ik dan niet goed begrijp, geboorteregeling doen jullie niet want dat is de "wil" van God, maar stel dat je kind nu een ongeluk krijgt en zal overlijden als er geen hulp komt, dan is dat toch ook de wil van God? Tenzij je kind dus naar het ziekenhuis vervoerd zal worden en het zal halen

Dat vind ik wel een rare redenering van je hoor, is er iets mis met hulp?

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 144
Punten : 146
Registratiedatum : 09-10-12

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:57

Omdat ik dat ook anders vind dan de denkwijze van vele andere mensen, en dat is dit ook. Dat hoeft dus niet per definitie nep te zijn, maar dat mag jij prima vinden hoor, wat jij wil.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:59

Pippa schreef:Omdat ik dat ook anders vind dan de denkwijze van vele andere mensen, en dat is dit ook. Dat hoeft dus niet per definitie nep te zijn, maar dat mag jij prima vinden hoor, wat jij wil.

Dus als ik een keer iets anders denk dan de rest, ga je elke keer mijn keuze erbij halen? Juist, logica. Rolling Eyes Pm me dan gewoon lekker als je wat dwars zit. Beetje rare manier van doen dit.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 4:59

Komen jullie zelf ook uit een groot gezin?

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 5:00

Is het raar dat wij tv en internet hebben enzo? Alsof dat verkeerd zijn zijn? Nogmaals, wij zijn niet Gereformeerd!

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 5:00

Er zit mij niks dwars, maar blijkbaar begrijp je niet hoe ik het bedoel, prima.

Gast
Gast

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 5:01

Pippa schreef:Komen jullie zelf ook uit een groot gezin?

Nee, mijn man komt uit een gezin van 4 jongens en ik uit een gezin van 3 meiden! Very Happy

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 5:01

mama-van-6 schreef:Is het raar dat wij tv en internet hebben enzo? Alsof dat verkeerd zijn zijn? Nogmaals, wij zijn niet Gereformeerd!

Nee is niet raar, ben gewoon benieuwd waarom jullie met die dingen wel met de tijd meegaan, om het zo te zeggen. En verder leven zoals god dat graag wil smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 5:01

mama-van-6 schreef:Is het raar dat wij tv en internet hebben enzo? Alsof dat verkeerd zijn zijn? Nogmaals, wij zijn niet Gereformeerd!
Zo'n rare vraag vind ik dat op zich niet, tenminste, zoals ik gehoord heb van christelijke gezinnen hebben zij geen tv of internet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 5:02

Ik begrijp wel wat je bedoelt, ik vind het alleen slaan als een lul op een drumstel.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje di 9 okt 2012 - 5:05

Pippa schreef:Komen jullie zelf ook uit een groot gezin?

Wat vind je een groot gezin Wink Ik vind 5 of 6 kinderen echt wel een groot gezin.. maar 3/4 iets groter dan gemiddeld maar geen groot gezin.. Oh en 19 kinderen vind ik geen gezin maar een hele familie ! Dan is de oudste al moeder/vader als de jongste nog geboren moet worden Wink Mijn moeder is bijv. ouder als haar eigen oom (broertje van mijn oma)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 5:07

Ik vraag me altijd al af hoe een gezin met 4 kinderen een huishouden runt. In bedoel, Roodkapje en mamaRosa: zijn jullie niet de gódsganse dag aan het opruimen? Dat idee heb ik nu al en ik heb er nog 'maar' 2

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje di 9 okt 2012 - 5:08

Zelda schreef:
Zo'n rare vraag vind ik dat op zich niet, tenminste, zoals ik gehoord heb van christelijke gezinnen hebben zij geen tv of internet.

Mijn vader heeft eens ruzie gehad op zondag omdat een buurmeisje bij ons aan het spelen was en de ijscoman door de straat kwam wij allemaal een ijsje kregen. Die vader kwam verhaal halen hoe hij het in zijn hoofd had gehaald zijn dochter op de zondag ijs te geven... daar was voor gewerkt en hij respecteerde zijn geloof niet etc....
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  mama-van-6 di 9 okt 2012 - 5:09

Pippa schreef:

Nee is niet raar, ben gewoon benieuwd waarom jullie met die dingen wel met de tijd meegaan, om het zo te zeggen. En verder leven zoals god dat graag wil Groot gezin met 5 kinderen of meer? - Pagina 7 561177

Omdat de Bijbel niks zegt over tv of internet, een tv is maar een dood ding en kan onmogelijk verkeerd zijn, het is de gebruiker die een tv goed of slecht kan gebruiken, zelfde als met een computer en/of internet!
Daar is dus niks mis mee, God vraagt ons nergens geen tv te kijken!
Gods Woord zegt wel heel veel over kinderen krijgen! Very Happy

mama-van-6
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: