Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma borstvoeding

+17
Tiara
Printje
Aimee
Sanne
CCC
Amber-
Linda
_Blush_
Puggle
Muppetje
Happydobby
Mute_
Lonely Goatherd
Liadan
Lejow
Pompoen
tweeling
21 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Dilemma borstvoeding  - Pagina 4 Empty Re: Dilemma borstvoeding

Bericht  CCC ma 8 okt 2012 - 10:23

тыквашка schreef:
Rejoy. schreef:Gelukkig maak je tijdens de bv hormonen aan waar je extra slaperig van wordt;) bovendien word ik niet eens echt goed meer wakker.

Maar... kom ik weer met mijn vragen... deze heb ik al eerder gesteld ook aan andere moeders... Moet er dan niet een luier verschoond worden?

In de kraamweek hebben wij dat wel gedaan, daarna niet meer... nu doe ik het rond 6/ 7 uur 's morgens wel weer omdat ze nu meer plast... dus ik leg haar ook terug na een voeding.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  CCC ma 8 okt 2012 - 10:26

Printje schreef:CCC; ik meen dat ook echt, als ik het hier soms lees dan denk ik pffffff knap dat je ondanks al dat 'gedoe' toch steeds maar weer doorzet. Ik had allang het bijltje erbij neergegooid.

Ik denk dat het idd het allerbelangrijkste is dat wat jij als moeder de beste keuze vindt. Manlief zou mij ook nooit zover kunnen krijgen om bv te gaan geven bijv. Ik zie echt alleen voordelen bij de fv maar dat ligt gewoon idd aan de manier waarop ik erin sta.

ik voelde meer druk daarin omdat ik weet hoeveel problemen hij heeft met zijn longen en allergien. mijn vriend heeft altijd gezegd als het niet gaat dan gaat het niet. Ik doelde meer op de druk die er in het ziekenhuis op me werd gelegd en de kraamhulp bijv.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen ma 8 okt 2012 - 10:28

chococupcake schreef:
тыквашка schreef:
Rejoy. schreef:Gelukkig maak je tijdens de bv hormonen aan waar je extra slaperig van wordt;) bovendien word ik niet eens echt goed meer wakker.

Maar... kom ik weer met mijn vragen... deze heb ik al eerder gesteld ook aan andere moeders... Moet er dan niet een luier verschoond worden?

In de kraamweek hebben wij dat wel gedaan, daarna niet meer... nu doe ik het rond 6/ 7 uur 's morgens wel weer omdat ze nu meer plast... dus ik leg haar ook terug na een voeding.

Ja want ik dacht dus ook: borstvoeding geven = kind pakken => voeden => terugleggen => verder slapen
Maar een vriendin zei: nou je moet wel voor elke voeding je kind verschonen hoor! Dus vroeg me af hoe al die ouders die zeggen dat het zo relaxt is en dat je zo weer verder slaapt dat dan toch doen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CCC ma 8 okt 2012 - 10:59

тыквашка schreef:
chococupcake schreef:
тыквашка schreef:

Ja want ik dacht dus ook: borstvoeding geven = kind pakken => voeden => terugleggen => verder slapen
Maar een vriendin zei: nou je moet wel voor elke voeding je kind verschonen hoor! Dus vroeg me af hoe al die ouders die zeggen dat het zo relaxt is en dat je zo weer verder slaapt dat dan toch doen!

Ik heb ook zulke vriendinnen hoor, maar soms word dat gezegd om ze wakker te maken/ krijgen. Ik doe dat zelf niet, ik leg N. naast me en doe mijn ogen even dicht Dilemma borstvoeding  - Pagina 4 561177 of ik check even mijn telefoon en na een halfuurtje gaat ze weer naar bedje toe.. Ik vind het zelf niet nodig haar te verschonen, voor de voeding is zo ongeduldig dat ze gaat krijsen en daarna slaapt ze alweer en wil ik haar niet wkaker maken. De luier red het prima tot 6 of 7 uur.

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan ma 8 okt 2012 - 17:59

De eerste 2 weken ofzo verschoonden wij de kinderen ook 's nachts na een voeding. Maar ze hadden dan ook meestal elke keer gepoept. Inmiddels verschoon ik mijn zoon al heeeeel lang niet meer 's nachts.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 18:56

De eerste twee weken poepte ze zo ongeveer bij iedere voeding, dus toen werd ze wel verschoond. Inmiddels verschonen we s nachts niet meer. Voor zekeeheid heb ik wel wat luiers aan het voeteneind van dr co-sleeper liggen, dus zelfs dan kan ik in bed blijven Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Pompoen ma 8 okt 2012 - 21:14

Ja als er gepoept word dan snap ik dat je 't kindje verschoont na de voeding, maar jullie verschoonden dus eigenlijk alleen als het 'nodig' was.
Die vriendin die hield ook een schema aan volgens mij. Dat was ik sowieso niet van plan. En haar kindje sliep niet bij haar in de kamer dus ze moest sowieso opstaan. Sowieso stopte ze met borstvoeding toen ze weer ging werken, maar ik vond het eigenlijk al super dat ze het de eerste 3 maanden gedaan heeft want vond haar absoluut het type er niet voor, maar ze zei: "de natuur heeft het zo bedacht, ik heb die dingen niet voor niets dus dan gaan we dat maar doen".
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Roodkapje ma 8 okt 2012 - 21:26

pompoen: borstvoeding is het fijnst vind ik als je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt.... voeden op verzoek vind ik ideaal.. 's nachts mits alleen geplast lekker naast je neerleggen en zelf verder dutten of lekker Wordfeuden ofzo! Tevreden kindje weer naar bed en jij lekker slapen:) Ik voed ook overal en nergens dus kan gaan en staan waar ik wil. Vriendin van mij voedt niet in openbaar, maar bijv. ook niet bij mij thuis. Ze gaat dan naar huis om te voeden. Ik zou gek worden als ik dat bij elke voeding moest doen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  *Lookie* ma 8 okt 2012 - 21:57

Eigenlijk is dit een keuze die je alleen zelf kunt maken, maar ik ben het wel met Linda eens: bij twijfel niet stoppen. Het zou zonde zijn als je er later spijt van krijgt dat je niet hebt doorgezet. Ik heb tijdens de bv-periode ook al verschillende problemen bij de hand gehad (ik zal ze je besparen), zo heb ik ook een tijdje bijgevoedt met afgekolfde melk maar inmiddels gaat het weer prima en ben ik blij dat ik altijd heb doorgezet. Ik denk dat je pas moet stoppen als je er zelf helemaal achter staat. Maar ik snap het wel, het is enorm zwaar om zo vaak wakker te zijn en onzeker over de groei van je kind. Misschien kun je eens een lactatiedeskundige inschakelen? Ze heeft mij iig verschillende keren uit de brand geholpen bij problemen (en dan was het vaak ook al zover dat ik dacht: nu moet ik vast stoppen).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Roodkapje ma 8 okt 2012 - 22:17

*Lookie* schreef:Eigenlijk is dit een keuze die je alleen zelf kunt maken, maar ik ben het wel met Linda eens: bij twijfel niet stoppen. Het zou zonde zijn als je er later spijt van krijgt dat je niet hebt doorgezet. Ik heb tijdens de bv-periode ook al verschillende problemen bij de hand gehad (ik zal ze je besparen), zo heb ik ook een tijdje bijgevoedt met afgekolfde melk maar inmiddels gaat het weer prima en ben ik blij dat ik altijd heb doorgezet. Ik denk dat je pas moet stoppen als je er zelf helemaal achter staat. Maar ik snap het wel, het is enorm zwaar om zo vaak wakker te zijn en onzeker over de groei van je kind. Misschien kun je eens een lactatiedeskundige inschakelen? Ze heeft mij iig verschillende keren uit de brand geholpen bij problemen (en dan was het vaak ook al zover dat ik dacht: nu moet ik vast stoppen).

Eens!

Stop niet voor je er 100% achter staat. J. lag in het ziekenhuis omdat ze veel te vroeg was, pas na een week of 10/11 vond ze de kracht bij mij zelf alle voedingen te drinken. Daarvoor kolfde ik en vooral de tijd in het ziekenhuis ( de eerste 5 weken) heb ik meerdere malen overwogen te stoppen terwijl ik al 2 x langdurig bv heb gegeven. Alle spanningen, stress, onzekerheden etc.. en dan ook nog dat stomme gekolf. Ik had altijd nog iets van twijfel en ben nu zo blij dat ik heb doorgezet.

@to: de eerste weken zijn echt het zwaarst! Over 2/3 weken gaat alles al zoveel makkelijker en dan gaan je kindje ook wat meer ritme krijgen. Als je 100% zeker weet dat je wilt stoppen moet je dat doen.Als je doorgaat zou ik doen wat rejoy zegt :stoppen met bijvoeding nu. Anders bouw je al af. Productie stimuleer je juist door vaak aanleggen dus dat "moet" even maar daarna gaan ze wel langer slapen omdat ze meer voeding krijgen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Pompoen ma 8 okt 2012 - 22:38

Roodkapje schreef:pompoen: borstvoeding is het fijnst vind ik als je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt.... voeden op verzoek vind ik ideaal.. 's nachts mits alleen geplast lekker naast je neerleggen en zelf verder dutten of lekker Wordfeuden ofzo! Tevreden kindje weer naar bed en jij lekker slapen:) Ik voed ook overal en nergens dus kan gaan en staan waar ik wil. Vriendin van mij voedt niet in openbaar, maar bijv. ook niet bij mij thuis. Ze gaat dan naar huis om te voeden. Ik zou gek worden als ik dat bij elke voeding moest doen.

Ik ben inderdaad van plan het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Co-sleeper, alles bij de hand en voeden maar. Ik ben denk ik ook niet moeilijk verder met voeden buitenshuis, al zal de eerste keer even wennen zijn denk ik. Maar ben absoluut van plan dat gewoon te gaan doen. Dat lijkt me inderdaad ook erg fijn en makkelijk.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 22:45

тыквашка schreef:
Roodkapje schreef:pompoen: borstvoeding is het fijnst vind ik als je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt.... voeden op verzoek vind ik ideaal.. 's nachts mits alleen geplast lekker naast je neerleggen en zelf verder dutten of lekker Wordfeuden ofzo! Tevreden kindje weer naar bed en jij lekker slapen:) Ik voed ook overal en nergens dus kan gaan en staan waar ik wil. Vriendin van mij voedt niet in openbaar, maar bijv. ook niet bij mij thuis. Ze gaat dan naar huis om te voeden. Ik zou gek worden als ik dat bij elke voeding moest doen.

Ik ben inderdaad van plan het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Co-sleeper, alles bij de hand en voeden maar. Ik ben denk ik ook niet moeilijk verder met voeden buitenshuis, al zal de eerste keer even wennen zijn denk ik. Maar ben absoluut van plan dat gewoon te gaan doen. Dat lijkt me inderdaad ook erg fijn en makkelijk.

joh, dat voeden buitenshuis wen je zo aan, je moet het even een keer gedaan hebben. Ik was van de week bij kwak en haar man heeft helemaal niet door gehad dat ik 2 meter van hem af zat te voeden, terwijl ik met hem in gesprek was Laughing

Gast
Gast

Bericht  Pompoen ma 8 okt 2012 - 22:52

Rejoy. schreef:
тыквашка schreef:

joh, dat voeden buitenshuis wen je zo aan, je moet het even een keer gedaan hebben. Ik was van de week bij kwak en haar man heeft helemaal niet door gehad dat ik 2 meter van hem af zat te voeden, terwijl ik met hem in gesprek was Laughing

Ja, dat zeg ik, haha even wennen. Ik denk dat ik gewoon een keer naar een lunchtentje hier in de buurt ga waar ze boven een 'kinderafdeling' hebben waar ook altijd moeders zitten te voeden. Dan ben ik mooi over mijn eerste keer heen ;-). Maar bij iemand thuis, of thuis waar iemand bij is, daar ga ik volgens mij écht geen moeite mee hebben.
Ik was trouwens laatst uit eten en toen kreeg de baby (12 weken) een flesje gekolfde voeding en de moeder ging ondertussen met de b to b borstkolf zitten kolven, die zie je nauwelijks, kan gewoon onder je kleren. Best handig, maar ik zou dan denk ik toch liever gewoon mijn kindje aan de borst nemen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Teddyaapje di 9 okt 2012 - 0:10

@ lejow, natuurlijk ben jij ook trots als blijkt dat je kindje goed gegroeid is. Maar als t van je eigen melk en inspanning is is het in mijn ogen toch anders. Misschien te vergelijken met een zelf gemaakte trui. Als mensen zeggen dat je kindje een leuke trui aan heeft is dat net ietsje leuker dan wanneer je de trui gekocht hebt, terwijl ze er allebei voor zorgen dat je kindje t niet koud krijgt. Snap je wat ik bedoel?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius di 9 okt 2012 - 1:26

тыквашка schreef:
Rejoy. schreef:
тыквашка schreef:

Ja, dat zeg ik, haha even wennen. Ik denk dat ik gewoon een keer naar een lunchtentje hier in de buurt ga waar ze boven een 'kinderafdeling' hebben waar ook altijd moeders zitten te voeden. Dan ben ik mooi over mijn eerste keer heen ;-). Maar bij iemand thuis, of thuis waar iemand bij is, daar ga ik volgens mij écht geen moeite mee hebben.
Ik was trouwens laatst uit eten en toen kreeg de baby (12 weken) een flesje gekolfde voeding en de moeder ging ondertussen met de b to b borstkolf zitten kolven, die zie je nauwelijks, kan gewoon onder je kleren. Best handig, maar ik zou dan denk ik toch liever gewoon mijn kindje aan de borst nemen!

Ik voed ook gewoon in het openbaar, maar kolven in het openbaar vind ik echt genant om te doen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012

Bericht  Lejow di 9 okt 2012 - 1:35

Teddyaapje schreef:@ lejow, natuurlijk ben jij ook trots als blijkt dat je kindje goed gegroeid is. Maar als t van je eigen melk en inspanning is is het in mijn ogen toch anders. Misschien te vergelijken met een zelf gemaakte trui. Als mensen zeggen dat je kindje een leuke trui aan heeft is dat net ietsje leuker dan wanneer je de trui gekocht hebt, terwijl ze er allebei voor zorgen dat je kindje t niet koud krijgt. Snap je wat ik bedoel?

Het is niet dat ik je niet snap Very Happy Ik kijk er gewoon anders tegen aan.
Voor mij strepen die dingen tegen elkaar weg!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 1:50

Darius schreef:
тыквашка schreef:

Ik voed ook gewoon in het openbaar, maar kolven in het openbaar vind ik echt genant om te doen.

Ja nou dat leek mij dus ook. Maar deze kolf kan gewoon in je bh op je borst, dan loopt er een slangetje vandaan naar het kolfapparaat en meer niet en het apparaat vangt het op in een flesje. Je ziet het dus echt bijna niet en je hoort 'm ook niet!! Dus ik snapte wel dat ze gewoon in het openbaar ging zitten kolven, je zag nog minder dan bij borstvoeding!
Maar ik weet niet hoe kolven is hoor, maar het lijkt me sowieso niet de fijnste aangelegenheid, ik zou dan liever mijn kindje aanleggen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda di 9 okt 2012 - 3:22

Ik zou zelf echt nooit in het openbaar kolven. Ik deed het sowieso alleen als het puur noodzakelijk was. Kolven en je kind tegelijkertijd een flesje geven zou voor mij z'n doel voorbij schieten.

Ik vond het trouwens ook niet prettig om in het openbaar te voeden. Het liefst zonderde ik me even af. Voeden en tegelijkertijd een gesprek voeren vond ik niks. Ik zag het voeden echt als een rust momentje voor dochter en mij. Dat zal bij een tweede wel wat anders zijn vermoed ik zo.
Er zitten trouwens ook heel veel mensen niet te wachten op een voedende moeder in het openbaar. Sommige hebben daar lak aan, ik niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Pompoen di 9 okt 2012 - 3:29

Linda schreef:Ik zou zelf echt nooit in het openbaar kolven. Ik deed het sowieso alleen als het puur noodzakelijk was. Kolven en je kind tegelijkertijd een flesje geven zou voor mij z'n doel voorbij schieten.

Ik vond het trouwens ook niet prettig om in het openbaar te voeden. Het liefst zonderde ik me even af. Voeden en tegelijkertijd een gesprek voeren vond ik niks. Ik zag het voeden echt als een rust momentje voor dochter en mij. Dat zal bij een tweede wel wat anders zijn vermoed ik zo.
Er zitten trouwens ook heel veel mensen niet te wachten op een voedende moeder in het openbaar. Sommige hebben daar lak aan, ik niet.

Ik zou het wel vervelend vinden als ik anderen er mee stoor. En ik zou ook wel proberen daar een rustig plekje voor te zoeken en/of het te voorkomen denk ik. Maar ja in de praktijk zal het heus wel eens voorkomen dat er gevoed moet worden in het openbaar en dan zal ik dat ook wel doen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:34

Linda schreef:Ik zou zelf echt nooit in het openbaar kolven. Ik deed het sowieso alleen als het puur noodzakelijk was. Kolven en je kind tegelijkertijd een flesje geven zou voor mij z'n doel voorbij schieten.

Ik heb daar inderdaad lak aan. Als mijn kind honger heeft, dan krijgt ze gewoon eten, ook als dat in het openbaar is. Anders zou dat betekenen dat ik nooit de deur uit kan. Buiten het feit dat ik dat zelf niet wil, is dat ook onmogelijk met twee kinderen. Ik zorg alleen wel dat er niks te zien is, ik hoef zelf ook geen blote tepel te zien als ik uit eten ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:34

Teddyaapje schreef:@ lejow, natuurlijk ben jij ook trots als blijkt dat je kindje goed gegroeid is. Maar als t van je eigen melk en inspanning is is het in mijn ogen toch anders. Misschien te vergelijken met een zelf gemaakte trui. Als mensen zeggen dat je kindje een leuke trui aan heeft is dat net ietsje leuker dan wanneer je de trui gekocht hebt, terwijl ze er allebei voor zorgen dat je kindje t niet koud krijgt. Snap je wat ik bedoel?

Zeg me dat ik dit niet echt lees laughcry

Gast
Gast

Bericht  Linda di 9 okt 2012 - 3:35

Deed ik ook hoor. Ik bleef niet met een huilend kind zitten. Nou vond ik het in het begin ook niet fijn om úren van huis te zijn, dus in de praktijk was het niet heel vaak nodig.
Als ik een dagje bij andere mensen was dan ging ik lekker op een slaapkamer zitten. Dochter raakte op een gegeven moment ook heel erg snel afgeleid, zo rond 5 à 6 maanden. Toen was voeden met andere in de buurt helemaal geen optie. Dan trok ze keihard haar hoofd opzij om te kijken. Auw!

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 3:39

hoe deed je dat dan als je zelf visite had? Liet je ze dan even alleen beneden zitten?

Gast
Gast

Bericht  Linda di 9 okt 2012 - 3:43

Rejoy. schreef:hoe deed je dat dan als je zelf visite had? Liet je ze dan even alleen beneden zitten?

Ja. laughcry Dat doe ik nu nog steeds als ik haar naar bed ga brengen. Ze kan in haar eentje nog niet in slaap vallen.
Ik heb ook een tijd alleen maar liggend kunnen voeden. Maar daar heb ik toen een lk voor laten komen.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* di 9 okt 2012 - 7:39

Mijn zoontje is ook heel gauw afgeleid met anderen erbij (het wordt weer beter gelukkig maar heeft echt wel ruim 2 maanden geduurd), dan ga ik ook even ergens anders zitten. Jammer voor de eventuele visite dan. Of ik gaf voor die ene keer een flesje, en kolfde als de visite weg was maar daar ben je veel meer tijd aan kwijt dus liever niet. Het hangt er ook wel vanaf wie er komt: bij moeder, schoonmoeder en vriendinnen leg ik zo aan, bij mannen voel ik me toch ongemakkelijker en ga ik sneller even boven zitten. Als we de deur uit zijn zorg ik over het algemeen dat ik niet te lang weg ben (ook ivm slaapjes), en neem ik anders vaak een flesje met afgekolfde melk mee. Maar ook daar hangt het er weer vanaf waar we heen gaan, bij familie leg ik meestal wel gewoon aan.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud