Dilemma borstvoeding
+17
Tiara
Printje
Aimee
Sanne
CCC
Amber-
Linda
_Blush_
Puggle
Muppetje
Happydobby
Mute_
Lonely Goatherd
Liadan
Lejow
Pompoen
tweeling
21 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Dilemma borstvoeding
Hier ook eenastige start gehad met de borstvoeding. Ook L viel teveel af. Ik heb bijgevoed met afgekolfde borstvoeding en een paar keer met fv als ik niet genoeg had. Ik kolfde elkevoeding na het aanleggen. Uiteindelijk zijn we ergens in de kraamweek overgestapt op volledige live bv. L komt nu meestal zeven tot acht keer per 24 uur, maar soms ook veel vaker. Dat is prima, honger is honger. De ene keer drinkt hij ook langer per borst dan de andere keer. Toch a ikl er gewoon vanuit dat alles prima gaat. Vanaf zijn laagste gewicht is L nu 1325 gram aangekomen.
Toch snap ik je twijfels ontzettend goed, ik heb ook een paar keer getwijfeld, vooral in dr lastige kraamweek.
Ik kan alleen maar zeggen zorg dat je het écht zeker weet. Als je stopt is het redelijk definitief.
Toch snap ik je twijfels ontzettend goed, ik heb ook een paar keer getwijfeld, vooral in dr lastige kraamweek.
Ik kan alleen maar zeggen zorg dat je het écht zeker weet. Als je stopt is het redelijk definitief.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Maar het kan toch wel anders zijn met flesvoeding? L. Krijgt al.vanaf het begin om de 4 uur eten en dit gaat prima. Ok.misschien ligt het ook wel aan het kind zelf. Je weet wel precies hoeveel.er gedronken word. Ik kan me goed voorstellen dat je het beu word om om de 2 uur te moeten voeden, het lijkt mij persoonlijk erg zwaar.
Maar ik zou idd ook niet gelijk stoppen, pas als.je het zeker.weet.
Maar ik zou idd ook niet gelijk stoppen, pas als.je het zeker.weet.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Ik heb met flesvoeding ook nooit om de 2 uur gevoed. Dat was eigenlijk bijna meteen wel om de 3 uur. Ook wel logisch, want flesvoeding ligt volgens mij wat zwaarder op de maag.
Gast- Gast
Hier was het ook om de 3 uur, toen B mee naar huis kwam en 's nachts 4 uur er tussen.
Het zou me compleet opbreken als ik om de 2 / 2,5 uur zou moeten voeden, daar ook nog eens een uur mee bezig zal zijn en mijn vriend me er niet in kan ontlasten.
Het zou me compleet opbreken als ik om de 2 / 2,5 uur zou moeten voeden, daar ook nog eens een uur mee bezig zal zijn en mijn vriend me er niet in kan ontlasten.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Tsjah, bv kan zwaar zijn. Als dochter s nachts iedere 2 uur wil drinken baal ik er ook wel eens van, maar als ik haar dan tegen me aan kan schuiven en ik direct verder kan slapen ben ik heel blij dat we geen flesje hoeven te maken terwijl zij aan het huilen is.
Fv ligt idd wat zwaarder op de maag, waardoor kinderen vaak iets langer slapen. De oudste heeft ook fv gehad, maar die heeft ook heel lang meerdere nachtvoedingen gehad en zij kon niet om de 2 uur een fles krijgen. Met haar was ik vaak lang bezig om weer in slaap te krijgen. Zo kan het dus ook.
Stel dat fv jullie problemen niet oplossen, zou je dan spijt krijgen dat je over bent gestapt? Als het antwoord ja is, zou ik niet stoppen. Als het antwoord nee is: hoe graag wil je bv geven en ben je dan nog voldoende gemotiveerd om er tijdelijk in te investeren voor het beter wordt?
Fv ligt idd wat zwaarder op de maag, waardoor kinderen vaak iets langer slapen. De oudste heeft ook fv gehad, maar die heeft ook heel lang meerdere nachtvoedingen gehad en zij kon niet om de 2 uur een fles krijgen. Met haar was ik vaak lang bezig om weer in slaap te krijgen. Zo kan het dus ook.
Stel dat fv jullie problemen niet oplossen, zou je dan spijt krijgen dat je over bent gestapt? Als het antwoord ja is, zou ik niet stoppen. Als het antwoord nee is: hoe graag wil je bv geven en ben je dan nog voldoende gemotiveerd om er tijdelijk in te investeren voor het beter wordt?
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Tsjah, bv kan zwaar zijn. Als dochter s nachts iedere 2 uur wil drinken baal ik er ook wel eens van, maar als ik haar dan tegen me aan kan schuiven en ik direct verder kan slapen ben ik heel blij dat we geen flesje hoeven te maken terwijl zij aan het huilen is.
Maar dat moet ook maar kunnen, als ik eenmaal wakker ben, duurt het echt even voor ik weer goed en wel in slaap kan komen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Gelukkig maak je tijdens de bv hormonen aan waar je extra slaperig van wordt;) bovendien word ik niet eens echt goed meer wakker.
Gast- Gast
L. Is nog nooit wakker geworden in de nacht. Ze krijgt 11 uur de laatste fles en sliep gelijk al door tot een uurtje of 6. Nu al een maand of 2 tot minimaal 8 uur dus dat kan ook. Maar goed zoals ik al.zei het ligt natuurlijk ook aan het kind.
En tuurlijk is borstvoeding het beste, maar het moet niet de overhand gaan krijgen denk ik.
En tuurlijk is borstvoeding het beste, maar het moet niet de overhand gaan krijgen denk ik.
Laatst aangepast door Puggle op ma 8 okt 2012 - 7:26; in totaal 1 keer bewerkt
Puggle- Ratel
Ik viel na een nachtvoeding ook altijd snel weer in slaap, lang leve de borstvoedingshormonen (ik had er niet aan moeten denken om ook nog wakker te liggen tussen de minstens 5 nachtvoedingen die hij tot 10 maanden kreeg).
Hier trouwens 2 hele verschillende slapers die beiden borstvoeding kregen (en zoon nog krijgt). Mijn dochter sliep met 8 weken door van 22 uur tot 8 uur, mijn zoon slaapt nu nog niet door en wordt meerdere keren in een nacht wakker en slaapt dan moeilijk weer in.
Ik vind wat Rejoy zegt wel een goede om over na te denken: sta je er ook nog achter om te stoppen als het de problemen niet oplost.
Hier trouwens 2 hele verschillende slapers die beiden borstvoeding kregen (en zoon nog krijgt). Mijn dochter sliep met 8 weken door van 22 uur tot 8 uur, mijn zoon slaapt nu nog niet door en wordt meerdere keren in een nacht wakker en slaapt dan moeilijk weer in.
Ik vind wat Rejoy zegt wel een goede om over na te denken: sta je er ook nog achter om te stoppen als het de problemen niet oplost.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wow Puggle, wat een modelkind!
(Al mogen kindjes vanwege hun suikerspiegel eigenlijk niet langer slapen dan twee keer hun gewicht in uren)
(Al mogen kindjes vanwege hun suikerspiegel eigenlijk niet langer slapen dan twee keer hun gewicht in uren)
Lejow- Lady Post-a-lot
Wat bedoel je hiermee?Puggle schreef:L. Is nog nooit wakker geworden in de nacht. Ze krijgt 11 uur de laatste fles en sliep gelijk al door tot een uurtje of 6. Nu al een maand of 2 tot minimaal 8 uur dus dat kan ook. Maar goed zoals ik al.zei het ligt natuurlijk ook aan het kind.
Liadan- Ratel
Lejow schreef:Wow Puggle, wat een modelkind!
Nou dat klopt dan.toch ongeveer wel hier? Maar goed ik ga haar niet wakker maken als ze lekker slaapt.
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Lejow schreef:Wow Puggle, wat een modelkind!
Nou dat klopt dan.toch ongeveer wel hier? Maar goed ik ga haar niet wakker maken als ze lekker slaapt.
Ik weet niet precies wat haar gewicht is Neem aan wel meer dan 4,5 kilo eigenlijk.
Maar als ze daaronder zitten moet je ze wel wakker maken, juist dus, vanwege die suikerspiegel.
Lejow- Lady Post-a-lot
Liadan schreef:Wat bedoel je hiermee?Puggle schreef:L. Is nog nooit wakker geworden in de nacht. Ze krijgt 11 uur de laatste fles en sliep gelijk al door tot een uurtje of 6. Nu al een maand of 2 tot minimaal 8 uur dus dat kan ook. Maar goed zoals ik al.zei het ligt natuurlijk ook aan het kind.
Zoals ik het zeg. Dat het goed is voor het kind, maar dat je er niet zelf aan onderdoor moet gaan. Ik bedoel het in ieder geval niet verkeerd.
Puggle- Ratel
Ik weet niet hoe oud je kindje precies is, maar de eerste weken van BV zijn echt wel pittig! Het vraagt enorm veel energie, maar na een tijdje wordt het écht makkelijker.
Als iemand dat tegen mij zei, dacht ik "ja dat zal wel, wanneer dan??", maar het is écht zo. Ik denk dat ik na een week of 6 à 8 er echt van begon te genieten.
In het begin wisselde E. ook de dag en nacht om. Ze sliep tussen elke voeding overdag, maar 's nachts was ze wakker van 12u tot 4u. Ik heb echt momenten gehad dat ik 's nachts zat te huilen van vermoeidheid, met het idee "ik wil gewoon slapen !!". Mijn vriend draaide zich dan gewoon om in bed. Woest werd ik ervan.
Maar nu lijken die weken zo ver achter me te liggen en is het gewoon echt genieten. Zelfs aan de nachtvoedingen ben ik gewend geraakt, en nu geniet ik van de momenten dat ze rustig drinkt aan de borst, met haar handje friemelend aan mijn shirt (die momenten zijn op deze leeftijd van 6 maanden zeldzaam, alles is nu interessanter dan rustig te drinken).
Als iemand dat tegen mij zei, dacht ik "ja dat zal wel, wanneer dan??", maar het is écht zo. Ik denk dat ik na een week of 6 à 8 er echt van begon te genieten.
In het begin wisselde E. ook de dag en nacht om. Ze sliep tussen elke voeding overdag, maar 's nachts was ze wakker van 12u tot 4u. Ik heb echt momenten gehad dat ik 's nachts zat te huilen van vermoeidheid, met het idee "ik wil gewoon slapen !!". Mijn vriend draaide zich dan gewoon om in bed. Woest werd ik ervan.
Maar nu lijken die weken zo ver achter me te liggen en is het gewoon echt genieten. Zelfs aan de nachtvoedingen ben ik gewend geraakt, en nu geniet ik van de momenten dat ze rustig drinkt aan de borst, met haar handje friemelend aan mijn shirt (die momenten zijn op deze leeftijd van 6 maanden zeldzaam, alles is nu interessanter dan rustig te drinken).
_Blush_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 263
Ok dan snap ik je, ik begreep je zin niet.Puggle schreef:Liadan schreef:Wat bedoel je hiermee?Puggle schreef:L. Is nog nooit wakker geworden in de nacht. Ze krijgt 11 uur de laatste fles en sliep gelijk al door tot een uurtje of 6. Nu al een maand of 2 tot minimaal 8 uur dus dat kan ook. Maar goed zoals ik al.zei het ligt natuurlijk ook aan het kind.
Zoals ik het zeg. Dat het goed is voor het kind, maar dat je er niet zelf aan onderdoor moet gaan. Ik bedoel het in ieder geval niet verkeerd.
Liadan- Ratel
Fijn liadan ik was even bang dat ik een rel ging veroorzaken
Puggle- Ratel
Rejoy, waarom zou je een kind niet om de 2 uur een fles kunnen geven? Met de fles kan je ook gewoon voeden op verzoek.
Ik snap ook nooit zo goed waarom de nadelen van flesvoeding in dit soort discussies zo worden vergroot. Alsof het enorm zwaar is even wat warm water uit de kraan te tappen bijv. No offence, maar ik vond borstvoeding toch een stuk zwaarder dan af en toe naar de badkamer lopen voor warm water. Volgens mij wordt die roze wolk over borstvoeding nog altijd onterecht een stuk rozer ingekleurd dan hij echt is.
Of ze nou borst of flesvoeding gaat geven, allebei is toch prima?
Ik snap ook nooit zo goed waarom de nadelen van flesvoeding in dit soort discussies zo worden vergroot. Alsof het enorm zwaar is even wat warm water uit de kraan te tappen bijv. No offence, maar ik vond borstvoeding toch een stuk zwaarder dan af en toe naar de badkamer lopen voor warm water. Volgens mij wordt die roze wolk over borstvoeding nog altijd onterecht een stuk rozer ingekleurd dan hij echt is.
Of ze nou borst of flesvoeding gaat geven, allebei is toch prima?
Gast- Gast
Haha, nee hoor .Puggle schreef:Fijn liadan ik was even bang dat ik een rel ging veroorzaken
Liadan- Ratel
Ondanks dat ik ontzettend pro bv ben, zie ik er wel tegenop hoor. Al dat investeren en die eeuwige nachtvoedingen. Ik heb dat altijd heel pittig gevonden.
Ik heb de ijdele hoop dat dit kind wat makkelijker gaat zijn, maar ik hou rekening met het ergste.
Luce, ik hoop dat het klopt van die roze wolk, dat kan ik wel gebruiken dan.
Verder is mijn enige tip, bij twijfel niet stoppen. Zoek hulp en vraag om advies. Dan kan je daarna altijd nog een beslissing nemen.
Ik heb de ijdele hoop dat dit kind wat makkelijker gaat zijn, maar ik hou rekening met het ergste.
Luce, ik hoop dat het klopt van die roze wolk, dat kan ik wel gebruiken dan.
Verder is mijn enige tip, bij twijfel niet stoppen. Zoek hulp en vraag om advies. Dan kan je daarna altijd nog een beslissing nemen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Luce, ik denk dat de borstvoedingswolk vaak pas echt roze wordt na een paar weken/maanden. Ik heb bij beide zonder veel problemen borstvoeding kunnen geven maar bij mijn dochter ging het pas echt makkelijk na 8 weken (toen kon ik voeden zonder pijn), bij mijn zoon ging het meteen eigenlijk goed en pijnloos (maar daar waren weer andere omstandigheden bij die het soms zwaar maakten).
Liadan- Ratel
Luce, waarom zou ik bv beter laten lijken dan het is? Onze oudste heeft ook gewoon fv gehad hoor. Ik zeg ook niet dat bv geen nadelen heeft, ik zeg alleen dat de kans bestaat dat fv de problemen die ze nu aangeeft misschien niet op gaan lossen. De vraag is of je dat ervoor over hebt.
Gast- Gast
Inderdaad borstvoeding is het beste, maar ik snap tweeling wel.
Ik geeft zelf borstvoeding via de fles, kolf volledig maar ga nu ook afbouwen omdat ik het niet meer meer vol hou. En luuk komt niets eens om de twee uur. Hij drinkt om de 3a4 uur en komt 's nachts dus 1 keer. Maar misschien spelen de zorgen die we om hem hebben, met zijn arm en de reflux mee, maar ben vorige week nogal ingestort en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik had eigenlijk eerder moeten stoppen maar wou koste wat kost doorzetten. Maar dit heeft bij mij dus niet goed uitgepakt.
Ik zeg niet dat dit bij tweeling het geval is, maar vind het wel goed dat ze er goed over nadenkt.
Ik geeft zelf borstvoeding via de fles, kolf volledig maar ga nu ook afbouwen omdat ik het niet meer meer vol hou. En luuk komt niets eens om de twee uur. Hij drinkt om de 3a4 uur en komt 's nachts dus 1 keer. Maar misschien spelen de zorgen die we om hem hebben, met zijn arm en de reflux mee, maar ben vorige week nogal ingestort en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik had eigenlijk eerder moeten stoppen maar wou koste wat kost doorzetten. Maar dit heeft bij mij dus niet goed uitgepakt.
Ik zeg niet dat dit bij tweeling het geval is, maar vind het wel goed dat ze er goed over nadenkt.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Ik zou niet opgeven, het is in het begin echt even doorzetten en die nachten horen er nou eenmaal bij. Ik heb ong. 14 weken lang de nachten alleen gedaan en vrijwel elke voeding overdag. Vooral in de eerste weken ben je wat langer bezig omdat ze nog moet leren aanhappen ed. wij geven vanaf het begin omdat N. ook veel was afgevallen en de bv moeilijk op gang kwam de eerste dagen één keer fv per dag. Meestal de laatste fles. Dit wilde ik ook zo houden, voor het geval als het niet meer ging en ik wilde geen drama met overstappen op fv. Ze drinkt nu beide met gemak dus. Het is een investering, maar wel een prettige investering vind ik nu zelf na al die weken. Ik genoot er in het begin helemaal niet van, maar nu is het echt ons momentje samen en wil ik die ook echt na mijn werk hebben met haar. Niet dat je dat niet met fv kunt, maar het is toch anders.
Edit: N. kwam ook om de 2.5 uur. Soms nog steeds. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms afvraag hoe het mensen zo kan opbreken, ook met fv komt het kindje om de 3 uur. Je kunt ook kolven om jezelf te ontlasten al kon dit in het begin bij mij niet, want dan had ik een nat bed. Ik vond die weken ook zwaar, maar doe het met alle liefde en heb niet superveel last van de opgebroken nachten. Ik legde N. structureel terug in bed en wij slapen dan ook in delen tot 10 uur 's morgens. Dit compenseert voor mij de slaap dan weer een beetje.
Edit: N. kwam ook om de 2.5 uur. Soms nog steeds. Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms afvraag hoe het mensen zo kan opbreken, ook met fv komt het kindje om de 3 uur. Je kunt ook kolven om jezelf te ontlasten al kon dit in het begin bij mij niet, want dan had ik een nat bed. Ik vond die weken ook zwaar, maar doe het met alle liefde en heb niet superveel last van de opgebroken nachten. Ik legde N. structureel terug in bed en wij slapen dan ook in delen tot 10 uur 's morgens. Dit compenseert voor mij de slaap dan weer een beetje.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Rejoy. schreef:Je bent nu al bezig met afbouwen eigenlijk door s nachts fv te geven. Als je door wilt gaan met bv zou ik stoppen met fv. Slaapt je kindje bij jullie op de kamer? Onze dochter ligt in een co-sleeper en ik voed haar liggend. Ik ben dus even wakker op het moment dat ze aanhapt en daarna slaap ik weer verder.
Het feit dat ze ieder uur aan de borst wil, zou aan de zuigbehoefte kunnen liggen.als dat zo is, heb je het nog niet opgelost met kv. Om de 2/2,5 uur is trouwens erg netjes hoor, net fv zit je eerst ook om de 3 uur als je op schema voedt.
Ik denk dat je verwachtingen van een pas geboren baby niet helemaal goed zijn. Heel veel baby's hebben eerst een omgekeerd ritme, willen vaak drinken en hebben zuigbehoefte. fv lost daar weinig aan op.
Ik ben het eigenlijk wel heel erg eens met Rejoy, vooral haar laatste gedeelte.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: