Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma!

+3
duckie
PiP
firda
7 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma! Empty Dilemma!

Bericht  firda vr 6 jan 2012 - 3:57

Wij hebben al een zoontje van bijna 2!

We waren bezig voor een tweede kindje. (vanaf aug)
Helaas kreeg ik de laatste week van december te horen dat ik weg moet bij mij werk.
Ik ben nu ook al zoek naar iets anders. Maar ik begin nu toch wel twijfelen als we het door moeten zetten.

Mijn man zegt doen. We gaan ervoor, het komt allemaal wel goed.
Ik vind dit nogal gemakkelijk.

Wat als mij nieuwe werkgever mij ontslaat als ik zwanger ben. Daar sta ik dan op straat!
Nu ben ik niet te beroerd om wat anders aan te pakken kwa werk.
Maar het is toch een hoop stress denk ik.

Wat zouden jullie doen?

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:24

Ontslaan omdat je zwanger bent mag niet, maar je hebt wel het risico dat ze je contract niet verlengen en dan heb je recht op WW. Hoe lang dat is hangt af van hoe lang je gewerkt hebt vlg mij.

Verder denk ik dat je de keus zelf moet maken. Misschien de voor en nadelen tegenover elkaar zetten?

Wordt je makkelijk zwanger of kan je er een beetje vanuit gaan dat het nog lang duurt? Kan je het financieel redden als je tijdelijk minder inkomen hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  PiP vr 6 jan 2012 - 4:39

Ow jeetje, ik moest gisteren nog aan je denken en wou je pben over hoe het gaat..

Maar ik zou denk ik ook niet weten wat ik zou doen in jouw situatie.
Aan de ene kant zou ik wel doorzetten omdat jullie nu ook al een paar maand bezig waren.
Maar ik snap ook jouw onzekerheid.
Misschien dat je nog weet dat wij ook zo`n keuze hebben gemaakt tijdens mijn vorige zwangerschap, maar dan voor mijn man.
Hij had een vast contract en wou switchen van baan en kreeg daar een 6 maanden contract met proefperiode.
Het is wel anders omdat hij meteen weer wat had, maar daar kon hij ook ontslagen worden.
Uiteindelijk is hij na 6 maand weer terug gegaan naar zijn vorige baas omdat het niet beviel en had hij meteen weer vast.
Maar we hebben het risico wel genomen.
Succes met je keuze...

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  duckie vr 6 jan 2012 - 4:42

ik ga heel misschien ook switchen van baan en wil ook nog graag een 2e kindje maar nu nog niet (manlief moet daar ook aan toe zijn) maar ik weet ook nog niet wat ik dan wil... ik wil eigenlijk ook weer niet teveel leeftijdsverschil... lastige situatie zeg... is er in je omgeving in je werksector veel werk te vinden, dat mocht je ontslagen worden je weer gauw wat anders vind?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Annemie vr 6 jan 2012 - 8:13

Ik zou er gewoon voor gaan, want ook al heb je een vaste baan, dan nog kun je ineens op straat staan, mijn vriend en ik werden allebei werkloos toen ik net zwanger was, terwijl we allebei een vast contract hadden, dus er kan altijd wat gebeuren, als je graag een tweede wil moet je ervoor gaan! Bij ons is het trouwens helemaal goed gekomen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Teddyaapje vr 6 jan 2012 - 10:43

Ik snap je twijfels en zorgen, maar ik denk dat ik er gewoon voor zou gaan. Met die baan komt t vast wel goed, een kindje en alle situaties daar omheen hou je de rest van je leven, werk in de meeste gevallen niet.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  CCC za 7 jan 2012 - 2:09

Ik begrijp je helemaal wat betreft je twijfels en de zorgen over eventueel werk... Ik kan je vertellen dat ik nog geen baan had toen ik positief testte. Heel veel gedoe met mijn oude werkgever gehad, had een nieuwe baan (contract al getekend) en daar hebben ze uiteindelijk vanaf gezien... Zal je de details besparen, want het is een heel verhaal. Kortom... ik was dus werkloos en heb weer een baan kunnen vinden. De eerste drie maanden heb ik niks verteld over mijn zwangerschap omdat ik bang was dat ze mijn proeftermijn niet door zouden laten lopen naar een jaarcontract, maar uiteindelijk toen ik het vertelde was iedereen heel blij voor me.

Ook met een vast contract heb je tegenwoordig geen zekerheid, zeker in deze tijd met de crisis en alles. Miss. ben je zo zwanger, miss. duurt het nog een paar maanden. Maar ik denk dat uiteindelijk alles zichzelf wel redelijk oplost hoor.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  firda za 7 jan 2012 - 10:12

Bedankt voor jullie reactie's!

We gaan er nog hard over na denken.
Nee we kunnen het niet redden zonder mij loon. Dus dat is geen optie!
WW heb ik maar een paar maand. Maar daar wou liever geen gebruik van maken.

Toen mij zoon geboren werd, ging 4 maanden later het bedrijf failliet.
Toen hebben wij ook in zwaar weer gezeten. En dat is toen ook goed gekomen.

We bekijken het nog wel even..

Liefs Firda

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Dora za 7 jan 2012 - 10:15

Ik heb je al eerder mijn reactie gegeven...
Maar precies wat Wennes je daar zei:

Werk kun je altijd veranderen, je gezin niet! En je gezin betekent je eigen leven en geluk.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  firda za 7 jan 2012 - 10:47

Dat heb je wel gelijk in.

En ik baal ervan dat het ook allemaal zo lang duurd.
Nouja lang mag ik niet zeggen. Maar het leeftijds verschil vind ik nu al te groot worden.

We zien wel wat we doen.
Als het aan mijn man ligt gaan we gewoon verder.

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum