Dilemma borstvoeding
+17
Tiara
Printje
Aimee
Sanne
CCC
Amber-
Linda
_Blush_
Puggle
Muppetje
Happydobby
Mute_
Lonely Goatherd
Liadan
Lejow
Pompoen
tweeling
21 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Dilemma borstvoeding
Zo te lezen twijfel je over wat je moet doen. In dat geval zou ik niet stoppen, maar doorgaan en daar eventueel wat hulp bij zoeken. En dat puur om het feit dat stoppen zo definitief is, je kunt niet meer terug.
Ik ben het ook eens met mijn voorgangers die zeggen dat het echt investeren is in het begin. Ik vind een kindje dat al zo vroeg om de 2 à 2,5 uur komt echt heel netjes. Ik was geloof ik bijna elk uur wel aan het voeden. Maar echt, het wordt beter. Inmiddels geniet ik er enorm van, dat kleine hummeltje dat echt even geborgenheid zoekt en zich zo lekker tegen mij aannestelt. Ik had (net als Rejoy) een co-sleeper, dus de nachtvoedingen hebben mij nooit echt veel energie gekost.
Misschien kun je overdag een keer kolven en dan je man vragen of hij een nachtvoeding voor zijn rekening wil nemen? Dan kun jij een stuk van 4 à 5 uur achtereen slapen. Dat kan volgens mij niet echt kwaad voor je productie (als het maar een keer is). Als anderen dat beter weten, hoor ik het wel.
En overdag ook een keer slapen als je kindje slaapt. Misschien dat dit wat opties zijn dat je het beter kan volhouden en je dan of door kunt gaan met borstvoeding of met een beter gevoel de beslissing kunt nemen om te stoppen.
Ik ben het ook eens met mijn voorgangers die zeggen dat het echt investeren is in het begin. Ik vind een kindje dat al zo vroeg om de 2 à 2,5 uur komt echt heel netjes. Ik was geloof ik bijna elk uur wel aan het voeden. Maar echt, het wordt beter. Inmiddels geniet ik er enorm van, dat kleine hummeltje dat echt even geborgenheid zoekt en zich zo lekker tegen mij aannestelt. Ik had (net als Rejoy) een co-sleeper, dus de nachtvoedingen hebben mij nooit echt veel energie gekost.
Misschien kun je overdag een keer kolven en dan je man vragen of hij een nachtvoeding voor zijn rekening wil nemen? Dan kun jij een stuk van 4 à 5 uur achtereen slapen. Dat kan volgens mij niet echt kwaad voor je productie (als het maar een keer is). Als anderen dat beter weten, hoor ik het wel.
En overdag ook een keer slapen als je kindje slaapt. Misschien dat dit wat opties zijn dat je het beter kan volhouden en je dan of door kunt gaan met borstvoeding of met een beter gevoel de beslissing kunt nemen om te stoppen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Rejoy. schreef:Luce, waarom zou ik bv beter laten lijken dan het is? Onze oudste heeft ook gewoon fv gehad hoor. Ik zeg ook niet dat bv geen nadelen heeft, ik zeg alleen dat de kans bestaat dat fv de problemen die ze nu aangeeft misschien niet op gaan lossen. De vraag is of je dat ervoor over hebt.
Ik heb het niet zozeer over jou, ik heb het over borstvoedende moeders in het algemeen in dit soort topics. Alsof men daarmee de twijfelende moeder willen overtuigen dat flesvoeding helemaal niet zo makkelijk is en dat je echt dóór moet zetten.
Gast- Gast
Luce schreef:Rejoy. schreef:Luce, waarom zou ik bv beter laten lijken dan het is? Onze oudste heeft ook gewoon fv gehad hoor. Ik zeg ook niet dat bv geen nadelen heeft, ik zeg alleen dat de kans bestaat dat fv de problemen die ze nu aangeeft misschien niet op gaan lossen. De vraag is of je dat ervoor over hebt.
Ik heb het niet zozeer over jou, ik heb het over borstvoedende moeders in het algemeen in dit soort topics. Alsof men daarmee de twijfelende moeder willen overtuigen dat flesvoeding helemaal niet zo makkelijk is en dat je echt dóór moet zetten.
Ja, eens..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Luce schreef:Rejoy. schreef:Luce, waarom zou ik bv beter laten lijken dan het is? Onze oudste heeft ook gewoon fv gehad hoor. Ik zeg ook niet dat bv geen nadelen heeft, ik zeg alleen dat de kans bestaat dat fv de problemen die ze nu aangeeft misschien niet op gaan lossen. De vraag is of je dat ervoor over hebt.
Als ik voor mezelf mag spreken, wil ik vooral aangeven dat fv vaak de problemen die moeders doen besluiten te stoppen met bv, niet oplossen. Zuigbehoefte verdwijnt niet met flesvoeding, een omgekeerd ritme draait niet ineens om met fv. Je weet zelfs niet eens of het kindje langer door gaat slapen (was bij ons niet het geval namelijk) en dan is het wel heel jammer als je stopt met bv.
Dus ipv dat er direct geroepen wordt dat ze beter kan stoppen en dat ze zich alleen maar ellendiger gaat voelen, kun je beter zorgen dat TO goede info krijgt, zodat ze een weloverwogen beslissing kan maken waar ze hopelijk geen spijt van krijgt.
Gast- Gast
Ik vind niet dat je altijd koste wat kost moet doorzetten, maar ik vind wel dat juist flesvoeding altijd direct word aangedragen als oplossing voor alle problemen, terwijl flesvoeding ook zo zijn nadelen heeft en problemen oplevert die in dit soort discussies vergeten lijken te worden.
OT: Ik heb in de eerste 3 maanden meerdere keren op het punt gestaan om te stoppen. Ik was kapot, al die voedingen, het slechte slapen... Ik begrijp echt moeders wel die over stappen op FV. Borstvoeding is de eerste paar weken gewoon keihard werken en investeren.
Hier had Luuk na drie maanden ineens door dat hij ook wel zo'n 3 a 4 uur tussen voedingen kon laten en hij het ook wel binnen 10 minuten binnen kon krijgen en toen was ik zo blij dat ik had doorgezet! Sinds twee weken ben ik nu aan het afbouwen, dankzij een enorme productiedip, en ik baal als een stekker. Mijn zoontje krijgt nog steeds nachtvoedingen en ik vind het nu echt vervelend om naar beneden te gaan, fles te pakken,etc.
Er is gewoon voor beide kanten wat te zeggen! Zolang je twijfelt zou ik niet stoppen, maar heb ook niet het gevoel dat je faalt als je het wel doet.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Oh ik heb juist totaal niét het idee dat er altijd meteen gezegd wordt dat je dan maar beter kunt stoppen. Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Maar ja, ik kijk uit een ander kader dan jij, dus misschien valt het me daarom niet op.
Gast- Gast
Het valt mij eigenlijk ook wel op dat het wel altijd door een aantal mensen gezegd wordt dat je beter kunt stoppen. Maar er zijn meestal net zoveel mensen die juist adviseren niet meteen te stoppen. Ik denk dat dat dus wel vrij gelijk ligt. Mij vallen de 'adviezen' om te stoppen juist altijd eerder op dan de andere adviezen, maar ik kijk ook vanuit dat andere kader.Luce schreef:Oh ik heb juist totaal niét het idee dat er altijd meteen gezegd wordt dat je dan maar beter kunt stoppen. Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Maar ja, ik kijk uit een ander kader dan jij, dus misschien valt het me daarom niet op.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Luce schreef:Oh ik heb juist totaal niét het idee dat er altijd meteen gezegd wordt dat je dan maar beter kunt stoppen. Ik heb juist het tegenovergestelde idee. Maar ja, ik kijk uit een ander kader dan jij, dus misschien valt het me daarom niet op.
Ik ben het er helemaal mee eens, maar ben ook echt geen bv moeder, maar ik snap wel wat je bedoeld Rejoy. Stoppen hoeft idd niet te betekenen dat alle problemen opeens opgelost zijn, want ook met fv heb je problemen met bijv ontlasting en de hoeveelheid die ze mogen hebben.
Maar ik vind wel dat wanneer jij als persoon eronderdoor gaat het de verkeerde kant op gaat en dan fv een goede keuze kan zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Bedankt voor de reacties!
Ze slaapt wel beter op fv dat heeft ze vannacht laten zien.
Maar volgens mijn kraamhulp had het geen nadelen voor mijn productie als ik s nachts fv geef en overdag nog bv. Verder verwacht ik echt niet dat mijn baby meteen uren doorslaapt hoor alleen breekt het mij misschien wat sneller op dan een ander.
Ze slaapt wel beter op fv dat heeft ze vannacht laten zien.
Maar volgens mijn kraamhulp had het geen nadelen voor mijn productie als ik s nachts fv geef en overdag nog bv. Verder verwacht ik echt niet dat mijn baby meteen uren doorslaapt hoor alleen breekt het mij misschien wat sneller op dan een ander.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Maar Tweeling, niet heel naar bedoeld hoor... Maar hoe kun je dat uit 1 nachtej opmaken?
N. sliep ook een weekje goed door toen we de laatste fles voor fv vervingen ipv overdag gaven. Daarna begon het gewoon weer hoor, als ze honger hebben hebben ze honger. Ik denk echt dat het niks te maken heeft met bv of fv.
En wbt fv tussendoor geven en geen invloed hebben op je productie, ben ik geheel met je eens. Mijn bv loopt goed en N. krijgt soms 2x per dag fv. Probeer het op 1x per dag te houden, maar nu ik werk probeer ik makkelijker ermee om te gaan en ook voor d emensen die oppassen probeer ik een ritme te vinden die voor hun fijn werkt.
N. sliep ook een weekje goed door toen we de laatste fles voor fv vervingen ipv overdag gaven. Daarna begon het gewoon weer hoor, als ze honger hebben hebben ze honger. Ik denk echt dat het niks te maken heeft met bv of fv.
En wbt fv tussendoor geven en geen invloed hebben op je productie, ben ik geheel met je eens. Mijn bv loopt goed en N. krijgt soms 2x per dag fv. Probeer het op 1x per dag te houden, maar nu ik werk probeer ik makkelijker ermee om te gaan en ook voor d emensen die oppassen probeer ik een ritme te vinden die voor hun fijn werkt.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook niet stoppen en geen fv aanbieden. S nachts voeden is bovendien het beste voor de productie van bv. Om de 2 uur kwam mijn dochter ook de eerste tijd. En ja, het is zwaar de eerste weken, maar je krijgt er wel heel veel voor terug. Heb echt de eerste weken iedere keer met pijn zitten voeden, maar toen het over was, was het zo fijn die momenten samen en nog steeds. Je kan altijd nog stoppen, maar opnieuw beginnen met bv is veel moeilijker.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
aanitaa schreef:Ik zou ook niet stoppen en geen fv aanbieden. S nachts voeden is bovendien het beste voor de productie van bv. Om de 2 uur kwam mijn dochter ook de eerste tijd. En ja, het is zwaar de eerste weken, maar je krijgt er wel heel veel voor terug. Heb echt de eerste weken iedere keer met pijn zitten voeden, maar toen het over was, was het zo fijn die momenten samen en nog steeds. Je kan altijd nog stoppen, maar opnieuw beginnen met bv is veel moeilijker.
En wat dan wel?
En de momenten dat ik haar de fles geef zijn net zo fijn hoor.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:aanitaa schreef:Ik zou ook niet stoppen en geen fv aanbieden. S nachts voeden is bovendien het beste voor de productie van bv. Om de 2 uur kwam mijn dochter ook de eerste tijd. En ja, het is zwaar de eerste weken, maar je krijgt er wel heel veel voor terug. Heb echt de eerste weken iedere keer met pijn zitten voeden, maar toen het over was, was het zo fijn die momenten samen en nog steeds. Je kan altijd nog stoppen, maar opnieuw beginnen met bv is veel moeilijker.
En wat dan wel?
Voorspelbaar maar eens met lejow. Ik kreeg juist veel terug doordat ik fv gaf, ipv die stress rondom de bv was ik weer gewoon normaal mezelf. Ook vond ik het heel fijn dat iedereen de fles kon geven, en iedereen daar zo van genoot.
Maar goed het is maar hoe je er idd tegenaan kijkt en waar je meer mee hebt. Bij R heb ik dus nog (een blauwe maandag) bv geprobeerd maar mede door de omstandigheden ging dat niet. Baby 2 krijgt meteen fv.
Printje- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:aanitaa schreef:Ik zou ook niet stoppen en geen fv aanbieden. S nachts voeden is bovendien het beste voor de productie van bv. Om de 2 uur kwam mijn dochter ook de eerste tijd. En ja, het is zwaar de eerste weken, maar je krijgt er wel heel veel voor terug. Heb echt de eerste weken iedere keer met pijn zitten voeden, maar toen het over was, was het zo fijn die momenten samen en nog steeds. Je kan altijd nog stoppen, maar opnieuw beginnen met bv is veel moeilijker.
En wat dan wel?
Ben ik met je eens, maar voor mij persoonlijk voelt het echt heel intiem... ik vind dat soort dingen altijd heel lastig uit te leggen, maar als N. aan de borst ligt bij mij, die oogjes, dat lachje tussendoor, hoe ze aanhapt, hoe ze me vasthoud en zo vertrouwd is bij mij... ja, dan smelt ik... dat ze zo goed groeit van mijn natuurlijke voeding (en ja ook die paar keer fv tussendoor uiteraard)... jeetje wat is dat lastig uitleggen...
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Lejow schreef:aanitaa schreef:Ik zou ook niet stoppen en geen fv aanbieden. S nachts voeden is bovendien het beste voor de productie van bv. Om de 2 uur kwam mijn dochter ook de eerste tijd. En ja, het is zwaar de eerste weken, maar je krijgt er wel heel veel voor terug. Heb echt de eerste weken iedere keer met pijn zitten voeden, maar toen het over was, was het zo fijn die momenten samen en nog steeds. Je kan altijd nog stoppen, maar opnieuw beginnen met bv is veel moeilijker.
En wat dan wel?
Ben ik met je eens, maar voor mij persoonlijk voelt het echt heel intiem... ik vind dat soort dingen altijd heel lastig uit te leggen, maar als N. aan de borst ligt bij mij, die oogjes, dat lachje tussendoor, hoe ze aanhapt, hoe ze me vasthoud en zo vertrouwd is bij mij... ja, dan smelt ik... dat ze zo goed groeit van mijn natuurlijke voeding (en ja ook die paar keer fv tussendoor uiteraard)... jeetje wat is dat lastig uitleggen...
Ik snap dat wel, of in ieder geval kan me wel voorstellen dat dat zo is (dat je dat zo voelt) Ik vind het altijd wel mooi om jullie verhalen te lezen, tot op zekere hoogte dan , maar ik denk dan wel steeds van het is echt niet mijn persoonlijke ding.
Printje- Lady Post-a-lot
Ccc omschrijft het goed, ik vind het gewoon echt een heel fijn momenteel even samen. Dat gevoel is voor mij ontzettend bijzonder. Het is moeilijk te omschrijven hoor, ik denk dat je dat misschien zelf moet ervaren als het goed loopt.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Nee snap ik, en het is ook intiemer als de fles natuurlijk
Alleen wil dat niet zeggen dat de fles geen fijn moment is. Ook dan lacht B, en kijkt ze naar me. Met t enige verschil dat ze aan een fles lurkt ipv de borst
Alleen wil dat niet zeggen dat de fles geen fijn moment is. Ook dan lacht B, en kijkt ze naar me. Met t enige verschil dat ze aan een fles lurkt ipv de borst
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik vond de momenten dat T. bij mij dronk toch wel vele malen fijner, gezelliger en knusser dan de keren dat hij de afgekolfde melk uit de fles dronk. En dan laat ik het kolven zelf buiten beschouwing.
Ook ben ik het niet eens met fv geen negatief effect zou hebben op je productie want dat heeft t wel degelijk. Misschien heb je er nu nog geen problemen mee maar voedingen overslaan in het begin van je borstvoedingsperiode zorgt ervoor dat er minder prolactine wordt aangemaakt. Als je hier teweinig van hebt zal dat betekenen dat je, als je langer door zou willen gaan, je op den duur niet meer genoeg melk kunt maken. Een kindje heeft namelijk steeds meer melk nodig (duh) en je lichaam zal dus ook steeds meer aan moeten maken. En zou t zo kunnen zijn dat je kindje misschien 'zovaak' komt juist omdat je productie nog opgekrikt moet worden? Baby's hebben maar een klein maagje waar niet veel voeding in kan, en omdat bv snel verteert hebben ze snel weer een klein beetje nodig.
Ik zou je willen adviseren om iemand in te schakelen die verstand heeft van bv (lactatiekundige dus) want je kraamhulp geeft je niet echt de juiste adviezen als je het mij vraagt. Probeer je instelling te veranderen ( sorry, dit klinkt heel negatief, zo bedoel ik het niet maar weet t even niet anders te verwoorden, hopelijk snap je wat ik bedoel) en probeer t als normaal te zien dat t ritme en de frequentie even vervelend zijn, want dat is het in het begin. Na een paar weken wordt t een stuk makkelijker en voor mij werd t een gewoonte.
Dat borstvoeding als rozekleurig wordt afgeschilderd komt denk ik omdat het meestal alleen de eerste tijd zwaar is (kan zijn) en dat je er daarna zovvel voor terug krijgt. Het gaf me elke keer zo'n ontzettend goed gevoel als hij weer gegroeid was op mijn melk, ik denk dat ik dat anders had ervaren met kv.
Ook ben ik het niet eens met fv geen negatief effect zou hebben op je productie want dat heeft t wel degelijk. Misschien heb je er nu nog geen problemen mee maar voedingen overslaan in het begin van je borstvoedingsperiode zorgt ervoor dat er minder prolactine wordt aangemaakt. Als je hier teweinig van hebt zal dat betekenen dat je, als je langer door zou willen gaan, je op den duur niet meer genoeg melk kunt maken. Een kindje heeft namelijk steeds meer melk nodig (duh) en je lichaam zal dus ook steeds meer aan moeten maken. En zou t zo kunnen zijn dat je kindje misschien 'zovaak' komt juist omdat je productie nog opgekrikt moet worden? Baby's hebben maar een klein maagje waar niet veel voeding in kan, en omdat bv snel verteert hebben ze snel weer een klein beetje nodig.
Ik zou je willen adviseren om iemand in te schakelen die verstand heeft van bv (lactatiekundige dus) want je kraamhulp geeft je niet echt de juiste adviezen als je het mij vraagt. Probeer je instelling te veranderen ( sorry, dit klinkt heel negatief, zo bedoel ik het niet maar weet t even niet anders te verwoorden, hopelijk snap je wat ik bedoel) en probeer t als normaal te zien dat t ritme en de frequentie even vervelend zijn, want dat is het in het begin. Na een paar weken wordt t een stuk makkelijker en voor mij werd t een gewoonte.
Dat borstvoeding als rozekleurig wordt afgeschilderd komt denk ik omdat het meestal alleen de eerste tijd zwaar is (kan zijn) en dat je er daarna zovvel voor terug krijgt. Het gaf me elke keer zo'n ontzettend goed gevoel als hij weer gegroeid was op mijn melk, ik denk dat ik dat anders had ervaren met kv.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ja ik ben ook niet tegen fv ofzo.. Ik wist in de zwangerschap ook niet wat ik wilde, en heb toen gekozen voor ik probeer wel bv te geven en kijk dan wel of het me bevalt. De eerste maand was het zeer pijnlijk... heb serieus gevoed met een kussen in mijn handen waarin ik kon knijpen en de tranen stonden in mijn ogen. Ik had behoorlijke kloven, het uitrekken van de huid was zo pijnlijk enz. enz. na 6/7 weken werd dit eindelijk minder. Ik heb ook meerder emalen gedacht ik stop ermee... en soms denk ik nog, ik maak het mezelf zo moeilijk en misschien is het moment nu daar om te stoppen. Maar ik kan het gewoon nog niet... het is zo lastig uit te leggen wat het voor mij zo speciaal maakt... maar ondanks dat ik momenten had van frustratie en pijn en vooral het niet door kunnen slapen en moe zijn zelf, maakt het zoveel goed.
Edit: nu ik erover nadenk werkt het voor mij echt als een verslaving... als ik kolf ben ik trots dat ik dat bakje vol heb kunnen krijgen, trots op mijn lichaam... klinkt gek dit, maar zo voelt het voor mij soms...
Edit: nu ik erover nadenk werkt het voor mij echt als een verslaving... als ik kolf ben ik trots dat ik dat bakje vol heb kunnen krijgen, trots op mijn lichaam... klinkt gek dit, maar zo voelt het voor mij soms...
Laatst aangepast door chococupcake op ma 8 okt 2012 - 10:13; in totaal 1 keer bewerkt
CCC- Ratel
Echt als ik dat allemaal altijd zo lees, en dat heb ik al vaker gezegd, ik heb echt bewondering voor jullie dat jullie dan toch doorgaan met de bv.
Ik ben dan misschien kei egoïstisch, maar ik heb echt voor mezelf gekozen ipv toch bv proberen.
Ik ben dan misschien kei egoïstisch, maar ik heb echt voor mezelf gekozen ipv toch bv proberen.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje: vind dat echt lief dat je dat zo zegt. En ik ben het ook met jou eens, ik snap geheel dat mensen ook voor hun zelf kiezen hoor. Ik had het er toevallig van de week met iemand over die ook is gestopt na 2 weken proberen en teveel pijn en andere dingen had erbij. En nu ik terug denk, weet ik dat er mensen zijn geweest die er ook behoorlijke druk op me hebben gezet en ook bepaalde factoren zoals astma en allergieen bij mijn vriend wogen bij mij zwaar. Nu later denk ik wel, ik had me ook minder kunnen laten beinvloeden daardoor al ben ik wel blij dat ik heb doorgezet. Maar de echte CCC herken ik daar weer niet in, normaal ben ik als ik een keuze maak daar zeker in en hak ik de knoop door. Of het komt nu dan ook echt gewoon omdat ik veranderd ben als moeder zijnde... Naja goed... al met al snap ik fv en bv allebei en vind het echt een persoonlijke keuze en zal nooit iemand daarop beoordelen.
Al neemt het niet weg, dat ik best trots op mezelf ben dat ik dit nu doe met volle overtuiging en er ook gewoon van geniet.
Al neemt het niet weg, dat ik best trots op mezelf ben dat ik dit nu doe met volle overtuiging en er ook gewoon van geniet.
CCC- Ratel
CCC; ik meen dat ook echt, als ik het hier soms lees dan denk ik pffffff knap dat je ondanks al dat 'gedoe' toch steeds maar weer doorzet. Ik had allang het bijltje erbij neergegooid.
Ik denk dat het idd het allerbelangrijkste is dat wat jij als moeder de beste keuze vindt. Manlief zou mij ook nooit zover kunnen krijgen om bv te gaan geven bijv. Ik zie echt alleen voordelen bij de fv maar dat ligt gewoon idd aan de manier waarop ik erin sta.
Ik denk dat het idd het allerbelangrijkste is dat wat jij als moeder de beste keuze vindt. Manlief zou mij ook nooit zover kunnen krijgen om bv te gaan geven bijv. Ik zie echt alleen voordelen bij de fv maar dat ligt gewoon idd aan de manier waarop ik erin sta.
Printje- Lady Post-a-lot
Teddyaapje, als mijn meisje gegroeid is (wat ze doet als kool) ben ik ook trots en blij, ook al is dat dan van fv.
Ik snap absoluut de beweegredenen om voor bv te gaan, maar veel argumenten die vóór borstvoeding pleiten kun je wegstrepen tegenover dezelfde voordelen van fv (vind ik dan he, zoals de intieme momenten, het blij zijn als het kindje groeit enz).
Ik snap absoluut de beweegredenen om voor bv te gaan, maar veel argumenten die vóór borstvoeding pleiten kun je wegstrepen tegenover dezelfde voordelen van fv (vind ik dan he, zoals de intieme momenten, het blij zijn als het kindje groeit enz).
Lejow- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:Gelukkig maak je tijdens de bv hormonen aan waar je extra slaperig van wordt;) bovendien word ik niet eens echt goed meer wakker.
Maar... kom ik weer met mijn vragen... deze heb ik al eerder gesteld ook aan andere moeders... Moet er dan niet een luier verschoond worden?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
тыквашка schreef:Rejoy. schreef:Gelukkig maak je tijdens de bv hormonen aan waar je extra slaperig van wordt;) bovendien word ik niet eens echt goed meer wakker.
Maar... kom ik weer met mijn vragen... deze heb ik al eerder gesteld ook aan andere moeders... Moet er dan niet een luier verschoond worden?
In principe kan een luier de hele nacht mee. Dat gaat hij nu ook, nu B slaapt van 20 tot 8.
Lejow- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: