Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma borstvoeding

+17
Tiara
Printje
Aimee
Sanne
CCC
Amber-
Linda
_Blush_
Puggle
Muppetje
Happydobby
Mute_
Lonely Goatherd
Liadan
Lejow
Pompoen
tweeling
21 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma borstvoeding  Empty Dilemma borstvoeding

Bericht  tweeling ma 8 okt 2012 - 4:32

Ik zit steeds te twijfelen of ik wel door moet gaan met de borstvoeding. Ons meisje was erg afgevallen en de bv was nog niet goed op gang, ze kreeg dus bijvoeding. Vanaf dag 5 krijgt ze volledige bv. De nachten slaapt ze alleen totaal niet ook niet tussen de voedingen door en wilde ze elk uur aan de borst, dit brak mij behoorlijk op en daarom besloten om vanaf gisteren s nachts over te gaan op de fv voor de nacht zodat mijn man mij ook kan ontlasten, ze sliep ook gelijk beter op de fv. Nu komt ze overdag nog elke 2 2,5 uur voor de bv, ik ben niet dan bijna een uur mee bezig. Ik genieter eigenlijk helemaal niet van, vind het echt een klus (zo ervaar ik het)
Wat zouden jullie doen? Als ik wil stoppen hoe moet ik dat dan doen? S nachts mag ze 100 cc fv hebben, mag ze dt overdag dan ook? Ze weegt nu 3390 gram.

Bedankt alvast!!
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma borstvoeding  Empty Re: Dilemma borstvoeding

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 4:40

Je bent nu al bezig met afbouwen eigenlijk door s nachts fv te geven. Als je door wilt gaan met bv zou ik stoppen met fv. Slaapt je kindje bij jullie op de kamer? Onze dochter ligt in een co-sleeper en ik voed haar liggend. Ik ben dus even wakker op het moment dat ze aanhapt en daarna slaap ik weer verder.

Het feit dat ze ieder uur aan de borst wil, zou aan de zuigbehoefte kunnen liggen.als dat zo is, heb je het nog niet opgelost met kv. Om de 2/2,5 uur is trouwens erg netjes hoor, net fv zit je eerst ook om de 3 uur als je op schema voedt.

Ik denk dat je verwachtingen van een pas geboren baby niet helemaal goed zijn. Heel veel baby's hebben eerst een omgekeerd ritme, willen vaak drinken en hebben zuigbehoefte. fv lost daar weinig aan op.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen ma 8 okt 2012 - 5:15

Ik zou nog even doorzetten met borstvoeding (en stoppen met flesvoeding), ik weet niet hoe oud je kindje nu precies is maar het schijnt die eerste weken gewoon een hoop geregel te zijn met zo'n kleintje en dat breekt misschien wel op, maar als je dat even volhoud dan gaat het meestal vanzelf beter lopen en een beter ritme krijgen. Dat is tenminste wat ik vanuit mijn omgeving heb gehoord!

Vriendin van mij voelde zich in het begin ook net een melkmachine af en toe, maar ze is wel blij dat ze het doorgezet heeft want het werd uiteindelijk beter. En ze vond het ook heel normaal dat je leven in het begin als moeder echt in het teken van het kindje staat. Ik denk ook dat dat normaal is, ik stel me er in ieder geval maar vast op in hopelijk valt het dan niet zo tegen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 5:19

Ik zou er mee stoppen. Je geeft zelf aan dat je er niet van geniet en dat het een hele klus is. Bij iedere x bv zal dat gevoel een beetje sterker worden. Daardoor voel jij je niet op je gemak, en dat voelt jullie meisje ook aan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 5:20

Het voordeel van fv is dan inderdaad wel dat je de boel ook over kan geven aan je man. Sterkte, het lijkt me erg pittig. Ik was die eerste weken blij dat ik de fles gaf en het over kon geven aan iemand anders, want wekenlang om de 2 uur voeden snachts voeden is killing.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen ma 8 okt 2012 - 5:25

Maar fv voorstanders, ik snap jullie voordelen wel, dat lijkt me inderdaad ook fijn. Maar to heeft om een of andere reden gekozen voor borstvoeding, wilde dat blijkbaar en het is waarschijnlijk een kwestie van even doorzetten en dan word het langzamerhand wel beter. Natuurlijk moet je uiteindelijk altijd je gevoel volgen en als je het echt niet meer ziet zitten en het niet ziet zitten om nog een tijdje zo door te moeten, wie ben ik dan om te zeggen dat je door moet gaan? Maar dan zou ik wel alle voors en tegens tegen elkaar af willen wegen. En ik zou het ook heel zuur vinden om achteraf als ik al gestopt ben te horen dat het eigenlijk een kwestie van doorzetten was geweest. Maar goed daarin is iedereen ook anders hoor.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Liadan ma 8 okt 2012 - 5:27

Als je echt twijfelt dan zou ik nog niet stoppen. Als je er spijt van krijgt kan je moeilijk nog terug naar de borstvoeding.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 5:29

Ik zit met hetzelfde dilemma als jij, alleen is mijn zoontje nu 3 weken en het is hier nog niet beter geworden. Mijn zoontje was ook teveel afgevallen, dus kreeg ook flesvoeding erbij. Nu krijgt hij alleen nog maar borstvoeding. Ik ben dus ook heel erg aan het twijfelen of ik door moet gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 5:31

Ik vind het zo jammer dat er direct geroepen wordt dat je voor fv zou kiezen. Als to zelf de keuze gemaakt zou hebben, zul je mij er niet meer over horen, maar nu ze nog twijfelt vind ik het jammer dat ze gestimuleerd wordt om te stoppen.

Ik denk dat ze er nu meer aan heeft om d.m.v. tips, adviezen en goede info tot een weloverwogen beslissing te komen, dan dat er direct geroepen wordt dat ze moet stoppen.

Stoppen kun je altijd nog, opnieuw beginnen is heel wat moeilijker.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 5:34

Bovendien heb je ongeveer 6 weken nodig om op elkaar ingespeeld te raken. Hier klopte dat wel, vanaf dat moment deed het geen pijn meer, dronk ze efficiënter, duurden voedingen minder lang, kon ik ook in andere houdingen en liggend voeden en lukte het kolven ook ineens veel beter.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 5:35

Ehm.. Lejow is de enige die zegt dat ze zou stoppen. Sinds wanneer mogen dat soort dingen niet meer gezegd worden..?

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 5:35

Rejoy. schreef:Ik vind het zo jammer dat er direct geroepen wordt dat je voor fv zou kiezen. Als to zelf de keuze gemaakt zou hebben, zul je mij er niet meer over horen, maar nu ze nog twijfelt vind ik het jammer dat ze gestimuleerd wordt om te stoppen.

Ik denk dat ze er nu meer aan heeft om d.m.v. tips, adviezen en goede info tot een weloverwogen beslissing te komen, dan dat er direct geroepen wordt dat ze moet stoppen.

Want, ze vraagt toch om meningen?
Dan hoeft toch niet iedereen juichend en in koor te roepen dat ze door moet gaan?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lonely Goatherd ma 8 okt 2012 - 5:36

Eens met Pompoen. Als je echt denkt dat ze niet genoeg binnenkrijgt 's nachts (wat me onwaarschijnlijk lijkt, want dan zou ze overdag ook niet tevreden zijn toch?), zou je fv kunnen blijven gven dan, maar dan zou ik zelf wel nog steeds elke 3 uur kolven om de bv goed op gang te brengen. Ja, het is slopend (heb zelf ook amper geslapen de eerste weken door problemen met de bv), maar echt de moeite waard vind ik. Maar goed, het is maar net hoe graag je het wil. Iedereen heeft een andere pijn-/uitputtingsgrens en niet iedereen hecht evenveel waarde aan bv. Dus tja, wat je moet doen is echt zo persoonlijk.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Pompoen ma 8 okt 2012 - 5:37

Rejoy. schreef:Ik vind het zo jammer dat er direct geroepen wordt dat je voor fv zou kiezen. Als to zelf de keuze gemaakt zou hebben, zul je mij er niet meer over horen, maar nu ze nog twijfelt vind ik het jammer dat ze gestimuleerd wordt om te stoppen.

Maar ze krijgt toch twee kanten te horen? Een aantal mensen zeggen niet stoppen en waarom niet en een aantal anderen zeggen wel stoppen en ook waarom. Hoe graag jij ook wil dat ze door gaat met borstvoeding geven, ik denk dat het het eerlijkst is dat ze alle kanten kan bekijken en overwegen.
Ik zou het ook jammer vinden als ze stopt, maar wie ben ik? Uiteindelijk gaat het om haar gevoel en het zou ook zonde zijn als ze uit een soort van schuldgevoel maar doorgaat.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 5:39

Lejow schreef:

Dan hoeft toch niet iedereen juichend en in koor te roepen dat ze door moet gaan?

Nee, maar stimuleren om te stoppen is ook het andere uiterste. Zoals pompoen al zei, heeft ze al de keuze gemaakt om bv te geven en is ze dus wel (ergens) gemotiveerd. Als ze met de juiste info en adviezen de bv wel kan laten slagen, heeft dat toch de voorkeur? Als ze na het hebben van de juiste info en adviezen alsnog besluit om te stoppen heeft ze dat iig weloverwogen gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 5:39

Nou inderdaad..
Ik vind borstvoeding niet heilig, en kan het heel goed begrijpen als ze stopt.
Ze heeft het geprobeerd, en voelt zich er niet prettig bij. Dan is het voor mij 1+1=2
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 5:40

Rejoy. schreef:
Lejow schreef:

Nee, maar stimuleren om te stoppen is ook het andere uiterste. Zoals pompoen al zei, heeft ze al de keuze gemaakt om bv te geven en is ze dus wel (ergens) gemotiveerd. Als ze met de juiste info en adviezen de bv wel kan laten slagen, heeft dat toch de voorkeur? Als ze na het hebben van de juiste info en adviezen alsnog besluit om te stoppen heeft ze dat iig weloverwogen gedaan.

Dus, mag ik mijn mening niet geven en moeten we allemaal maar roepen 'jaaa gaar dooor met bv!!'
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mute_ ma 8 okt 2012 - 5:41

Lejow schreef:Ik zou er mee stoppen. Je geeft zelf aan dat je er niet van geniet en dat het een hele klus is. Bij iedere x bv zal dat gevoel een beetje sterker worden. Daardoor voel jij je niet op je gemak, en dat voelt jullie meisje ook aan!

Dit vind ik nogal een uitspraak hoor. Dat weet je toch helemaal niet? Ja, het is nu erg pittig en niet genieten. Maar het kan ook bij iedere keer een beetje makkelijker worden.

Verder sluit ik mij aan bij Rejoy.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 5:43

Mute_ schreef:
Lejow schreef:Ik zou er mee stoppen. Je geeft zelf aan dat je er niet van geniet en dat het een hele klus is. Bij iedere x bv zal dat gevoel een beetje sterker worden. Daardoor voel jij je niet op je gemak, en dat voelt jullie meisje ook aan!

Dit vind ik nogal een uitspraak hoor. Dat weet je toch helemaal niet? Ja, het is nu erg pittig en niet genieten. Maar het kan ook bij iedere keer een beetje makkelijker worden.

Verder sluit ik mij aan bij Rejoy.

Heb je gelijk in. Laat ik erbij zeggen, zo ging het bij mij.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 5:44

Lejow schreef:Nou inderdaad..
Ze heeft het geprobeerd, en voelt zich er niet prettig bij. Dan is het voor mij 1+1=2

En de problemen die ze noemt.. worden die opgelost door over te stappen? Volgens mij is de kans vrij groot dat deze problemen zich ook voor doen met fv.

En je hoeft bv niet te bejubelen, maar dat wat je in je 1e post schreef vond ik het andere uiterste.

Gast
Gast

Bericht  Liadan ma 8 okt 2012 - 5:44

En daarom is haar gevoel het belangrijkst, eigenlijk heeft ze niet zoveel aan meningen van iemand anders. Voor lejow is borstvoeding niet heilig, voor mij zou dit zeker geen reden zijn om te stoppen want ik vind borstvoeding geven wel heel erg belangrijk.

Mijn ervaring is dat borstvoeding geven vooral de eerste weken veel energie kost, maar dat het na die weken makkelijker wordt omdat je kindje sneller gaat drinken, je zelf meer handigheid hebt en je wat meer op elkaar ingespeeld bent. Het kost wel energie, inderdaad ook omdat je alles hierin zelf moet doen en je niet je partner een keer een voeding kan laten geven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Mute_ ma 8 okt 2012 - 5:45

Tweeling: wat betreft het feit dat je een uur bezig bent; dit werd bij mij echt héél snel minder. Ik was de eerste 2 weken geloof ik zo'n 45 minuten bezig met het voeden (minstens 20 min per kant) en na een week of drie was ze na 2 x 10 minuutjes al klaar. Mocht je dus wel graag wat langere tijd bv willen geven dan zou ik dat echt in je achterhoofd houden. Op de echte regeldagen heb ik het mijzelf ook vaak makkelijk gemaakt. Visite afbellen, serie klaarzetten en een flinke pot thee en aanleggen maar. Vaak na 1 of 2 van die dagen gingen de nachten ook alweer wat soepeler. Het is geheel je eigen keus, maar na die pittige eerste weken wordt het vaak echt langzaamaan een beetje makkelijker.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Bericht  Happydobby ma 8 okt 2012 - 6:00

ik zou ook doorgaan, ik heb zelf ook even getwijfeld maar ben toch doorgegaan. En daar ben ik nog steeds blij.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 6:01

Als je er echt voor wilt gaan, ga er dan ook voor. Maar voel je niet schuldig als je toch liever de fles geeft. Ik denk dat iedereen dat ook kan begrijpen. Borstvoeding is gewoon pittig.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 6:09

Rejoy. schreef:
Lejow schreef:Nou inderdaad..

En de problemen die ze noemt.. worden die opgelost door over te stappen? Volgens mij is de kans vrij groot dat deze problemen zich ook voor doen met fv.

En je hoeft bv niet te bejubelen, maar dat wat je in je 1e post schreef vond ik het andere uiterste.

Dat heb ik toch op deze pagina al uitgelegd?
Zo voelde het voor mij wel.

Wat Liadan ook schrijft, het is jouw gevoel, de enige die de beslissing kunt maken ben jij zelf. En er is geen foute keuze vind ik.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud