Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma...

+19
Parisienne
minoessepoes
Travelgurly
Paper Crown
Arwyn
slaatje
LDJ
Tummy
Gizmo
Pompoen
TukTuk
mzcharlotte
Ibbeltje
L!ND@
Gympie
bolus26
Marin
Shisha
Lejow
23 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma... Empty Dilemma...

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 0:15

Momenteel zijn we aan het sparen voor een nieuwe keuken, dit zal nog 1 a 2 jaar duren voor we dat bij elkaar hebben (afhankelijk van eventuele mee- of tegenvallers).
Ik wil ontzettend graag trouwen met mijn vriend. Ik wil het zelfde heten als hem en mijn dochter, en verder.. tja het is gewoon een gevoel.

Nu heb ik altijd gezegd dat ik graag wil trouwen in een mooie jurk, en in blijdorp. En we willen natuurlijk ook mooie foto's laten maken. Een feest hoeft niet zo nodig, ik ga liever lekker eten met een clubje mensen die me zeer lief zijn. Zou het bijv super kicke vinden om een grote BBQ te houden, of in een pannenkoekenrestaurant te gaan eten met z'n allen.
Hier hangt natuurlijk een redelijk prijskaartje aan (weet niet precies hoeveel, dat zou ik moeten uitzoeken).

Maar én sparen voor een keuken, én sparen voor een bruiloft, dat gaat natuurlijk niet. Wat dus betekent dat de datum die ik in mijn hoofd heb (11 april 2014) niet gaat lukken. En het dan waarschijnlijk wel 2015 wordt.

Nou heb ik dus een aantal opties.
Gewoon op de gratis ochtend naar het gemeentehuis gaan, krabbeltje zetten, het hele blijdorp idee laten varen, al dan niet in mooie jurk, en dan de foto's laten maken (dat zou nog wel in Blijdorp kunnen), en 's avonds lekker eten.
Dan ben ik tenslotte getrouwd, en dat is wat ik graag wil.

Of, eerst voor de keuken gaan, mijn wens nog heel even opzij zetten om dan uiteindelijk te trouwen zoals ik het echt zou willen? (ben natuurlijk ook juf, dus vind het min of meer een verplichting om langs mijn werk te gaan, en we hebben een grote familie, dus 's middags een receptie is ook geen overbodige luxe, al betwijfel ik of ik dat wel wil en ik het niet gewoon klein wil houden, aan de andere kant wil ik mijn familie ook de kans geven om ons te kunnen zien en feliciteren). Maar dan trouw ik wel in Blijdorp, wat ik zo graag wil.

Argh.. ik weet gewoon niet wat ik wil, volgens mij is het echt een mega warrig verhaal geworden ook haha.
*zucht*
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma... Empty Re: Dilemma...

Bericht  Shisha zo 7 okt 2012 - 0:20

Het is denk ik afhankelijk hoeveel waarde je hecht aan een "echte" bruiloft. En zo te lezen wil je toch wel heel graag een bruiloft met bijna alles er op en er aan. Dan zou ik daar gewoon voor gaan want anders krijg je achteraf misschien wel spijt en dat is ook jammer.
En trouwen hoeft natuurlijk niet heel duur te zijn. Wij hadden ook een bbq, 2ehands jurk, geen bandje/dj maar gewoon een laptop met playlist en wat boxen en wij waren rond de 3500 euro kwijt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Marin zo 7 okt 2012 - 0:21

Ik zou je keukenwens opzij zetten. Je hebt een goede keuken, die vast nog wel een jaartje kan wachten, en je gevoel volgen.. Je kunt namelijk uiteindelijk allebei wel, als je lang genoeg spaart voor alles, maar ik denk dat de emotionele waarde van een bruiloft belangrijker is dan de emotionele waarde van de keuken. Denk ook aan dat je de foto's dan aan je moeder kunt laten zien (geen idee hoe slecht het precies met haar gaat, maar dit zou voor mij wel belangrijk zijn), en samen echt voor je gezinnetje gaan. Emotioneel gezien lijkt me dat de betere uitgave. Die keuken is ook belangrijk, maar maakt niet uit of het in 2013, '14 of '15 komt. Hoogstens qua verval, maar van wat ik weet, was het een prima keuken!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 0:22

Doe t zoals wij. Ga voor een GP op de dag dat t gratis is en neem zijn achternaam al aan. Als je later geld hebt ga je alsnog echt trouwen en laat je t omzetten.

Gast
Gast

Bericht  bolus26 zo 7 okt 2012 - 0:23

kan je niet met een klein gezelschap in blijdorp je bruiloft houden, of erst gratis op een ochtend trouwen met een klein gezelschap foto´s maken in blijdorp en daar lekker eten. Je kunt dan toch op school trakteren (maak een taart;) ) in dezlefde week en de rest van je familie een kaart sturen met we zijn getrouwd en een mooie foto van jullie 3 uit blijdorp?

of je keuken uitstellen maar ik weet niet wat voor keuken je nu hebt? de bruiloft klinkt alsof het erg belangrijk voor je is
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gympie zo 7 okt 2012 - 0:23

Ik zou je wens even opzij zetten. Dat trouwen komt heus wel, alleen duurt het iets langer. Als je al hebt afgesproken om voor een keuken te sparen, zou ik dat gewoon eerst doen en daarna voor je bruiloft sparen. Als je nu gratis gaat trouwen om het getrouwd zijn terwijl je eigenlijk een droom voor een bepaald feest hebt, klinkt dat voor mij als afraffelen. Dat is toch eigenlijk zonde?

Wat wil je vriend eigenlijk?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  bolus26 zo 7 okt 2012 - 0:23

Charlie schreef:Doe t zoals wij. Ga voor een GP op de dag dat t gratis is en neem zijn achternaam al aan. Als je later geld hebt ga je alsnog echt trouwen en laat je t omzetten.

ook een goedi dee!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 0:31

Gympie schreef:Ik zou je wens even opzij zetten. Dat trouwen komt heus wel, alleen duurt het iets langer. Als je al hebt afgesproken om voor een keuken te sparen, zou ik dat gewoon eerst doen en daarna voor je bruiloft sparen. Als je nu gratis gaat trouwen om het getrouwd zijn terwijl je eigenlijk een droom voor een bepaald feest hebt, klinkt dat voor mij als afraffelen. Dat is toch eigenlijk zonde?

Wat wil je vriend eigenlijk?

Die vindt alles best laughcry

De keuken is echt wel aan vervanging toe. Kastjes zijn op, kraan lekt, kitrandjes naar de klote enz enz. Ding is ook al 15 jaar, dus op zich heeft de keuken zijn beste tijd gehad.

Ik probeer te bedenken of ik er een soort gulden middenweg in kan vinden.
Misschien moet ik eerst eens uitzoeken wat het kost om in de haaienzaal in blijdorp te trouwen..

Zoals Bolus het zegt vind ik het ook wel goed klinken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  L!ND@ zo 7 okt 2012 - 0:33

Gympie schreef:Ik zou je wens even opzij zetten. Dat trouwen komt heus wel, alleen duurt het iets langer. Als je al hebt afgesproken om voor een keuken te sparen, zou ik dat gewoon eerst doen en daarna voor je bruiloft sparen. Als je nu gratis gaat trouwen om het getrouwd zijn terwijl je eigenlijk een droom voor een bepaald feest hebt, klinkt dat voor mij als afraffelen. Dat is toch eigenlijk zonde?

Hier wil ik me bij aansluiten.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Ibbeltje zo 7 okt 2012 - 0:33

Ik vind wat Charlie zegt wel een goed idee. Het is zonde als je ook graag een leuke bruiloft wil maar dit maar half half gaat doen omdat het geld er niet voor is. En zeker als de keuken echt aan vervanging toe is zou ik dat wel voor laten gaan.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  mzcharlotte zo 7 okt 2012 - 0:39

Waarom nu niet gratis trouwen en bij een jubileum (5 jaar bv) een feest geven zoals je die voor ogen hebt? Zoals die Hollywoodsterren doen "renew your vows" bijvoorbeeld.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  TukTuk zo 7 okt 2012 - 0:45

Ik zou de keuken nog een jaartje langer uitstellen.. En eventueel zoveel mogelijk proberen te besparen op de bruiloft, zonder al te veel te moeten inleveren op je wensen.
Dus wel een mooie jurk, maar als die jurk die je in gedachte had bijvoorbeeld 2000 euro is, verder zoeken naar een andere geweldige jurk van 800 euro bijvoorbeeld.
Ik zou persoonlijk nooit even snel snel gaan trouwen op maandag ochtend, want wat ik uit je openingspost begrijp gaat het jou ook om de trouwerij en denk dat er altijd een kans is dat je spijt gaat krijgen dat je het zo even tussendoor hebt gedaan, en ja je kan het altijd 5 jaar later opnieuw doen, maar als je eenmaal al getrouwd bent, dan ligt de prioriteit ook lager, want dan is er wel weer iets anders om voor te sparen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 1:06

Wij zijn getrouwd met alles erop en eraan voor ongeveer €4000. Het hoeft echt niet zo duur. Ik weet niet wat jij in je hoofd hebt wat het zou kosten?

Gast
Gast

Bericht  bolus26 zo 7 okt 2012 - 1:09

Luce schreef:Wij zijn getrouwd met alles erop en eraan voor ongeveer €4000. Het hoeft echt niet zo duur. Ik weet niet wat jij in je hoofd hebt wat het zou kosten?

wij ook voor zoiets dus ook geen extreme bedragen voor een bruiloft,maar weet natuurlijk niet hoe duur blijdorp is en hoeveel mensen ej wil uitnodigen. Wij hadden diner met 16 man en een feest met 90
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 1:23

Wij hadden een tuinfeest met DJ en BBQ. En een bar met personeel. Voor plus minus 70 man de hele dag.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen zo 7 okt 2012 - 1:31

Wij zijn getrouwd voor ongeveer 3500 euro en ik had een hele mooie jurk hoor, en die was maar 400 euro. Het was echt een dag zoals wij dat wilden en dat vond ik heel belangrijk, ook al wilden we het budget graag laag houden!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gizmo zo 7 okt 2012 - 1:41

Charlie schreef:Doe t zoals wij. Ga voor een GP op de dag dat t gratis is en neem zijn achternaam al aan. Als je later geld hebt ga je alsnog echt trouwen en laat je t omzetten.

Maar een GP kan je toch alleen omzetten op het gemeentehuis van de gemeente waar je woont? Dan zou Lejow dus niet in Blijdorp kunnen trouwen.

Lejow, ik zou als ik jou was je gevoel volgen. Ik krijg de indruk dat het trouwen voor jou veel meer van waarde is dan een nieuwe keuken.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 2:24

Luce schreef:Wij hadden een tuinfeest met DJ en BBQ. En een bar met personeel. Voor plus minus 70 man de hele dag.

De afweging keuken versus bruiloft moet je uiteraard zelf maken, en vooral samen met je vriend.

Laatst aangepast door Ecrits op za 27 okt 2012 - 11:39; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 3:20

Ecrits schreef:
Luce schreef:Wij hadden een tuinfeest met DJ en BBQ. En een bar met personeel. Voor plus minus 70 man de hele dag.

Vind het echt knap dat je dat zo goedkoop hebt kunnen doen. Wij hadden ook een tuinfeest met BBQ en wij waren 18.00 euro kwijt.

Ik zou het alleen zoals Charlie doen als je niet veel waarde hecht aan een sprookjesbruiloft. Heel veel vrienden van ons hebben het gedaan als Charlie en allemaal met de insteek later nog eens een mooie jurk aan te trekken en een feest te geven. Bij niemand is het ervan gekomen. Je hebt de ceremonie dan ook al gehad. Ik denk overigens wel dat het goedkoper kan dan 18.00 euro. Wij hadden een hele luxe BBQ en een hele dure aankleding/ decoratie. We hebben toiletwagens laten komen, de hele tuin uitgelicht. Dure kleding. Bruiloft verspreid over twee dagen. Veel personeel. Heel veel bloemen. Etc.

De afweging keuken versus bruiloft moet je uiteraard zelf maken, en vooral samen met je vriend.

laughcry Dat is knap Very Happy

Gizmo, we wonen in Rdam!

Nou, wat ik voor ogen heb:
- Trouwen in Blijdorp (Heb net opgezocht, dat kan alleen op vrijdag, en kost 676 euro! (volgens mij is dat best veel confused Dus als ik op 11 april uberhaupt zou willen trouwen in Blijdorp, kan dat dus alleen in 2014, want dan valt 11 april op vrijdag.. laughcry )
- Mooie foto's
- Mooie jurk en pak
- Bezoek aan mijn werk
- (eventueel een receptie voor de familie, met bruidstaart)
- Lekker eten, en dan net als Luce een BBQ ofzo, alleen ken ik dan weer niemand met een grote tuin.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 3:36

Op de prijslijst staat verder dit nog:

Stadsgetuige € 10,10
 Trouwboekje/partnerschapsboekje
(blauw en rood) € 18,50
(blauw velours) € 20,30
(groen/zwart en wit) € 28,60
(leer) € 35,90
 Afschrift geboorteakte € 11,80
 Uittreksel GBA via internet € 5,60
 Uittreksel GBA per post/mail € 8,50
 Uittreksel GBA balie € 11,30
 Uittreksel aangifte partnerschap/huwelijk € 11,80
 Afschrift :ontbonden huwelijk/beëindiging
geregistreerd partnerschap/overlijden € 11,80
 Verklaring huwelijksbevoegdheid € 21,20
 Benoeming trouwambtenaar voor 1 dag €153,80

Wat hebben we hier in hemelsnaam wel en niet van nodig?
Stadsgetuige toch niet? We hebben zelf getuige?
Verder wel natuurlijk trouwboekje en uitreksel GBA van beide. Uitreksel aangifte huwelijk, is dat van je ondertrouw?
En die onderste 2?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 3:38

Lejow schreef:
Ecrits schreef:

Vind het echt knap dat je dat zo goedkoop hebt kunnen doen. Wij hadden ook een tuinfeest met BBQ en wij waren 18.00 euro kwijt.

Ik zou het alleen zoals Charlie doen als je niet veel waarde hecht aan een sprookjesbruiloft. Heel veel vrienden van ons hebben het gedaan als Charlie en allemaal met de insteek later nog eens een mooie jurk aan te trekken en een feest te geven. Bij niemand is het ervan gekomen. Je hebt de ceremonie dan ook al gehad. Ik denk overigens wel dat het goedkoper kan dan 18.00 euro. Wij hadden een hele luxe BBQ en een hele dure aankleding/ decoratie. We hebben toiletwagens laten komen, de hele tuin uitgelicht. Dure kleding. Bruiloft verspreid over twee dagen. Veel personeel. Heel veel bloemen. Etc.

laughcry Dat is knap Very Happy

Gizmo, we wonen in Rdam!

- Trouwen in Blijdorp (Heb net opgezocht, dat kan alleen op vrijdag, en kost 676 euro! (volgens mij is dat best veel confused Dus als ik op 11 april uberhaupt zou willen trouwen in Blijdorp, kan dat dus alleen in 2014, want dan valt 11 april op vrijdag.. laughcry )
- Mooie foto's
- Mooie jurk en pak
- Bezoek aan mijn werk
- Lekker eten, en dan net als Luce een BBQ ofzo, alleen ken ik dan weer niemand met een grote tuin.

Haha inderdaad.

Laatst aangepast door Ecrits op za 27 okt 2012 - 11:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 3:43

Ja lastig inderdaad!!
Ik ga gewoon eens een lijstje maken, wat we allemaal kwijt zouden zijn.
En dan komt er vanzelf een conclusie of we het 'tussendoor' kunnen doen, of na de keuken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 3:44

Lejow schreef:
Ecrits schreef:

Dilemma... 394967 Dat is knap Very Happy

Gizmo, we wonen in Rdam!

- Trouwen in Blijdorp (Heb net opgezocht, dat kan alleen op vrijdag, en kost 676 euro! (volgens mij is dat best veel Dilemma... 878948377 Dus als ik op 11 april uberhaupt zou willen trouwen in Blijdorp, kan dat dus alleen in 2014, want dan valt 11 april op vrijdag.. Dilemma... 394967 )
- Mooie foto's
- Mooie jurk en pak
- Bezoek aan mijn werk

Misschien zou je kunnen kijken of je een andere mooie locatie kunt vinden. Ik wilde ook graag hier in de stad trouwen, ook omdat de burgemeester ons dan zou kunnen trouwen. (door het werk van mijn vriend doet hij alleen die mensen) Maar toen zijn wij gaan denken hoeveel waarde wij daar aan hechten (helemaal omdat het er even op leek dat hij naar een andere gemeente zou gaan) en eigenlijk toch niet veel. Nu gaan wij naar een gemeente hier verderop. Trouwen op locatie, wat eigenlijk ook best prijzig is meestal, een vriendin van de familie trouwt ons, is voor één dag buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand. Heel speciaal allemaal maar de prijs is goedkoper dan trouwen in onze eigen gemeente.
Ik wil geen witte jurk. Maar een kleur. Dan kunnen feestjurken ook heel erg goed is weer goedkoper.
Muziek verzorgen wij zelf vanaf de pc.
Na het ja-woord drinken we champagne en eten taart. 's Avonds gaan we lekker met z'n allen barbecueën. Ik hoop daar echt geen vermogen aan kwijt te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 3:49

Ostara schreef:
Lejow schreef:
Ecrits schreef:

Dilemma... 394967 Dat is knap Very Happy

Gizmo, we wonen in Rdam!

- Trouwen in Blijdorp (Heb net opgezocht, dat kan alleen op vrijdag, en kost 676 euro! (volgens mij is dat best veel Dilemma... 878948377 Dus als ik op 11 april uberhaupt zou willen trouwen in Blijdorp, kan dat dus alleen in 2014, want dan valt 11 april op vrijdag.. Dilemma... 394967 )
- Mooie foto's
- Mooie jurk en pak
- Bezoek aan mijn werk

Misschien zou je kunnen kijken of je een andere mooie locatie kunt vinden. Ik wilde ook graag hier in de stad trouwen, ook omdat de burgemeester ons dan zou kunnen trouwen. (door het werk van mijn vriend doet hij alleen die mensen) Maar toen zijn wij gaan denken hoeveel waarde wij daar aan hechten (helemaal omdat het er even op leek dat hij naar een andere gemeente zou gaan) en eigenlijk toch niet veel. Nu gaan wij naar een gemeente hier verderop. Trouwen op locatie, wat eigenlijk ook best prijzig is meestal, een vriendin van de familie trouwt ons, is voor één dag buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand. Heel speciaal allemaal maar de prijs is goedkoper dan trouwen in onze eigen gemeente.
Ik wil geen witte jurk. Maar een kleur. Dan kunnen feestjurken ook heel erg goed is weer goedkoper.
Muziek verzorgen wij zelf vanaf de pc.
Na het ja-woord drinken we champagne en eten taart. 's Avonds gaan we lekker met z'n allen barbecueën. Ik hoop daar echt geen vermogen aan kwijt te zijn.

Als je echt aan gedekte lange tafels wil eten met een grote groep mensen, moet je ook tafels, stoelen en linnen regelen. Daarnaast moet je ook betalen voor het servies en glaswerk. Ik weet niet of je gewoon hamburgers, worst en saté wil serveren, maar als je duurdere producten wil uitserveren met een dessert erbij gaat dat toch ook wel veel geld kosten. Verkijk je er niet op. Je heb een bbq en een bbq. Los van het eten is er bij ons voor 1500 euro gedronken. Daar zat nog niet het glaswerk bij, of de bar of het personeel. Het personeel heeft 1700 euro gekost. Daar zitten de koks en catering nog niet bij.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 3:49

Dat barbequen lijkt me dus ook super leuk, alleen heb gewoon geen idee waar..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud