Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma ...

+13
nillis
Printje
Novalee
Thunder
Fiwen
Parisienne
Muppetje
Sun88
Caresses
Teddyaapje
xxjojootjexx
Linda
Kruidkoek
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma ... Empty Dilemma ...

Bericht  Kruidkoek do 21 maa 2013 - 4:35

Onze zoon ligt sinds een week weer in het ziekenhuis.
Het is nu wel zo goed als zeker dat hij ontzettend allergisch is voor koemelk en lactose intollerantie heeft.
Hij krijgt sinds begin opname, vandaag dus een week geleden Natramigen AA.
Donderdagavond en vrijdag hele dag veel minder krampen, rustiger en niet meer zo ontzettend gillen/krijsen van de pijn. Zaterdag en zondag had hij koorts en hele dunne ontlasting maar hij maakte verder niet echt een zieke indruk. Zondag op maandag nacht was koort weg en ontlasting weer normaal.
Maandag en dinsdagochtend ging het ook goed met hem dus op advies van de kinderarts heb ik hem dinsdagmiddag en avond de borst gegeven. Wij (mijn vriend en ik) vonden hem na de laatste borstvoeding (was 18:00 uur dat hij de borst kreeg) al wat onrustiger en meer krampen maar verpleging zei dat dat eigenlijk na 2x borstvoeding nog niet geconcludeerd kon worden.
om 21:30 zaten we thuis op de bank toen we door de verpleging gebeld dat het weer helemaal mis ging met K, ze hadden de kinderarts al gebeld en die was ook onderweg naar het ziekenhuis.
Het was zo sneu, weer ontzettend krijsen van de pijn, ontroostbaar en geen rust in zijn kleine lifje.
De kinderarts heeft hem pijnstilling gegeven en toen dat inwerkte is hij bij mij op schoot in slaap gevallen. Kinderarts was geschrokken van de heftige (allergische) reactie van K en meteen besloten om te stoppen met de borstvoeding en weer over op de Nutramigen maar nu de 1.
dinsdagnacht en woensdagochtend wilde hij niet goed drinken (steeds maar 20 cc en dan weer erg overstuur, krijsen dus kinderarts heeft hem weer op de Nutramigen AA gezet en sinds afgelopen nacht gaat het wat beter. Hij drinkt nog niet al zijn flessen van 160cc leeg (hij komt uit zichzelf elke 4 uur voor voeding) maar hij drinkt nu steeds zon 100 tot 140 cc dus komt zo wel aan de minimale 600 cc per dag.

Nu ben ik voor de keuze gesteld, stoppen met borstvoeding en overstappen op de nutramigen AA waar hij het goed op doet of zelf op een streng dieet.
Vanmiddag gesprek gehad met de kinderarts en dietiste en als ik voor het dieet kies, moet ik alle producten met koemelk/eiwitten, lactose, sojamelk en kippeneieren laten staan.
Zowel kinderarts als dietiste geven aan dat dit erg pittig zal zijn en dat ik zelf dan weer andere medicatie/pillen moet slikken om te voorkomen dat ik ergens een te kort van binnen krijg.
We hebben afgesproken dat ik dit weekend bedenk wat ik wil en het dan maandag laat weten.

Het voelt voor mij heel dubbel, aan de ene kant heb ik het voor mijn zoon over om dat dieet te doen zodat hij borstvoeding kan blijven krijgen.
Aan de andere kant doet hij het nu heel goed op die kunstvoeding en wil ik niet dat hij "door mij" weer zo'n pijn krijgt omdat ik per ongeluk toch iets van de "verboden producten" binnen heb gekregen.

Meer mama's die voor dit dilemma hebben gestaan en/of raad advies/hun mening geven?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma ... Empty Re: Dilemma ...

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 4:40

Ik heb zelf 1,5 jaar een melk, ei en sojavrij dieet gevolgd. Dat was in het begin best pittig, maar na een tijdje zat het zo in m'n systeem en had ik er helemaal geen moeite meer mee.
De allergie van mijn dochter was voor mij juist een goede reden om de borstvoeding door te zetten. Je kan nergens zulke hypo allergene melk krijgen als wanneer je bv geeft en op dieet bent. De klachten verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik het dieet strikt volgde.

Ik sta nu te koken, dus kan niet uitgebreid reageren. Maar stel gerust je vragen als je er meer over wilt weten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 4:43

Wat rot zeg.

Ik zelf ben op streng dieet gegaan omdat mijn zoon KMA heeft.
Voor mij betekende dit alles laten staan met koemelk en lactose. Uiteindelijk vond ik het niet zwaar.

Waarom moet je kippeneieren en soja producten laten staan? Die hebben niks te maken met koemelk en lactose.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje do 21 maa 2013 - 4:45

Ik heb (gelukkig) (nog) niet voor dit dilemma gestaan, maar ik denk dat als het mij en mijn kindje zou overkomen dat ik wel voor het dieet zou kiezen. Ik zou het in elk geval proberen. Ik denk dat júist kindjes met allergieën heel veel baad bij bv kunnen hebben. Het dieet zal even pittig zijn en je zal in het begin even moeten zoeken en uitvogelen wat wel en niet mag maar ik denk dat het wel te doen is en dat het op den duur alleen maar makkelijker wordt omdat je dan weet wat wel en niet mag. Volgens mij volgt Linda van hier ook een dieet ivm de allergie(en) van haar dochter. Misschien dat zij je wat meer tips en adviezen kan geven wat dit betreft. Oh, zie dat ze zelf al gereageerd heeft!

In elk geval heel veel sterkte en kies wat goed voor je voelt!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kruidkoek do 21 maa 2013 - 4:47

Omdat hij zo allergisch reageert, de kans groot is dat hij ook een allergie voor soja en kippeneieren ontwikkeld (volgens de dietiste, de K.A. sprak dat niet tegen)

@Linda,
Ik ga nu even naar mijn paard maar ik ben benieuwd naar jouw tips wat eten/gerechten betreft enzo. Ik stuur je later nog even een berichtje!

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 4:52

Ik zal vanavond reageren!

Het klopt inderdaad dat kinderen met KMA ook vaak allergisch zijn voor ei en soja. Hier was dat ook het geval. Maar het hoeft niet perse.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Caresses do 21 maa 2013 - 6:31

Sad wat ontzettend naar dat hij zo allergisch en intolerant is voor koemelk.
Ik denk dat ik zou kiezen voor flesvoeding. Natuurlijk is niks zo goed als borstvoeding, maar de flesvoeding van tegenwoordig is echt van hoge kwaliteit. Zelf ben ik grootgebracht met de fles omdat mijn moeder geen bv kon geven en ik ben gezond volwassen geworden.

Natuurlijk heb je het voor je kind over, en als er geen goed alternatief was dan zou ik ook zeker bv blijven geven als ik jou was, maar er is wel een goed alternatief dus waarom je eigen eetpatroon zo enorm aanpassen als dit niet noodzakelijk is.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 6:39

@carress, waarom? Omdat de enige melk zonder koemelk bv kan zijn, wanneer een moeder het dieet goed volgt. Hoe goed flesvoeding uit de winkels dan ook zijn, aan bv zal het nooit kunnen tippen, omdat hoe bewerkt de fv ook wordt, er blijft altijd koemelk in zitten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caresses do 21 maa 2013 - 6:41

Je hebt ook flesvoeding op basis van geitenmelk (bijv Nature Care). Dit komt nog het dichtst in de buurt van mensen melk.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Bericht  xxjojootjexx do 21 maa 2013 - 6:47

Maar daar zit nog steeds lactose in zie ik op de site, en dat mag de baby van kruidkoek niet.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Caresses do 21 maa 2013 - 6:53

Nee oke, (dat daar lactose in zit wist ik niet), maar de andere flesvoeding wat haar kindje nu krijgt blijkt het kindje het wel goed op te doen. En mijn waarom eerder was niet zozeer bedoelt als in: "waarom bv als je ook fv kan geven." maar meer in de zin van: "beide opties zijn goed, maar ik vind persoonlijk fv ook een goed alternatief (en ik zou het ook zeker wel snappen als ze wel voor bv kiest).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Bericht  Sun88 do 21 maa 2013 - 7:13

Ik zou gaan voor de flesvoeding aangezien hij het daar zo goed op doet. Je zou maar per ongeluk iets verkeerd eten. Maar goed, ik heb geen recht van spreken misschien, ik heb nooit het gevoel gehad graag bv te willen geven
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Muppetje do 21 maa 2013 - 7:17

Ik zou absoluut voor het dieet gaan

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Parisienne do 21 maa 2013 - 7:33

Lastig. Ik denk dat ik toch meer neig naar de keuze voor flesvoeding. Je ziet nu dat hij het er goed op doet. Jullie hebben al redelijk wat achter de rug de afgelopen tijd, dus ik zou kiezen voor wat meer 'rust' en zekerheid, dus flesvoeding.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Fiwen do 21 maa 2013 - 8:01

Ik heb de keuze ook moeten maken tussen bv+dieet en kv vanwege de koemelkallergie van J. Zij had het gelukkig wel in veel mindere mate dan jouw zoontje maar ze had er wel duidelijk last van.
Ik heb toen voor kv gekozen omdat ik er helemaal doorheen zat (er speelde veel meer dan alleen de kma) en ook behoorlijk werd gestuurd door mijn omgeving en ik heb er achteraf heel veel spijt van gehad.
Als dit bij een volgend kindje weer het geval zou zijn zou ik zeker voor het dieet kiezen.

Ik zou zeggen start met het dieet, als het voor jou niet te doen is of hij reageert er niet goed genoeg op kun je altijd nog overstappen op kv. Andersom is veel lastiger en dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 8:04

Ik zou in ieder geval starten met het dieet. Als het niet gaat, kun je altijd nog stoppen. Als je nu stopt en je krijgt spijt is het een stuk moeilijker om weer te starten met bv.

Gast
Gast

Bericht  Thunder do 21 maa 2013 - 8:07

Rejoy. schreef:Ik zou in ieder geval starten met het dieet. Als het niet gaat, kun je altijd nog stoppen. Als je nu stopt en je krijgt spijt is het een stuk moeilijker om weer te starten met bv.
+1, dit zou ik ook doen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Novalee do 21 maa 2013 - 9:10

Allereerst, wat fijn dat er nu waarschijnlijk een oorzaak is geweest voor alle klachten!

Ik zit zelf niet in dezelfde situatie maar N. heeft ook een soja- en koemelkallergie gehad. Borstvoeding aan de borst is bij haar niet gelukt dus ik kolfde fulltime. We kwamen er pas met ruim 4 maanden achter dat ze dit had, en ik ben toen overgestapt op Nutramigen 1. Het kolven verliep totaal niet goed (ondanks heel veel kolven toch erg magere opbrengst) dus toen was voor mij de keus makkelijk.

Aangezien N. KMA had is de kans erg groot dat haar zusje dit ook zal hebben. Ik twijfel nu ook wat ik zal doen. Sowieso is het afhankelijk van of de BV deze keer wel lukt. Kolven met nog een peuter rondlopen zie ik niet zitten. Ik denk dat ik inderdaad ga doen wat Rejoy zegt. Gewoon proberen en is het echt te zwaar dan kan ik altijd nog stoppen. Andersom kan niet.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 9:14

Ik zou stoppen, puur omdat ik geen zin zou hebben in zo'n dieet. Maar ik vind wat Rejoy zegt natuurlijk ook weer waar, ligt er echt aan hoe jij in bv staat.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  nillis do 21 maa 2013 - 21:04

Rejoy. schreef:Ik zou in ieder geval starten met het dieet. Als het niet gaat, kun je altijd nog stoppen. Als je nu stopt en je krijgt spijt is het een stuk moeilijker om weer te starten met bv.

Verder weet ik niet hoe jij tegenover bv staat. Als het iets is wat jij heel graag wilt geven dan zou ik voor het dieet gaan.
Ik heb voor T alle voedingen 6 mnd gekolfd en weet nu dat ik dat bij een tweede niet zou doen, want ik vind dat qua tijd niet eerlijk ten op zichte van T, maar hoop daarom dat de bv gewoon wil lukken.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  meisjesmama do 21 maa 2013 - 21:10

Ik heb zelf bij de jongste ook voor die keuze gestaan. En heb toen gekozen voor flesvoeding. Ik waszag dat dieet echt niet zitten. Had nog een kind om me heen die ook aandacht wilde en ik was helemaal op.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 21:35

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen moeite had met dat dieet. Na verloop van tijd zit het zo in je systeem dat je niet beter weet.

Je wordt ook creatief en bedenkt vervangers die wel kunnen. Om pannenkoeken te maken heb je bijv niet perse (soja)melk en ei nodig. Als ik ergens room doorheen wilde dan deed ik er een pakje speltroom doorheen. Was wel iets minder lekker, maar ook daar wen je aan.

Het enige wat ik echt heel erg miste was kaas, dat is niet te vervangen. En uit eten gaan was lastig, maar daar had ik met een baby toch weinig behoefte aan.

In het begin liep ik dwalend door de supermarkt, maar dat duurde niet zo lang. De AH heeft bijvoorbeeld echt heel goede allergie informatie.
En ik vond het ook wel handig dat tegen de tijd dat zij bijvoeding kreeg ik haarfijn wist wat ze wel en niet mocht eten. Met twee jaar was ze volledig over haar allergie heen.

Net wat jojootje zegt, bv is juist met een allergie het aller beste. Iemand had het over geitenmelk, maar dat kan ook vaak niet. Die eiwitten lijken erg op dat van koemelk, veel kinderen zijn daar dan ook allergisch voor.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  tweeling do 21 maa 2013 - 21:37

Jeetje wat lastig! Ik denk dat wij die keuze niet voor jou kunnen maken, het gaat er om of jij perse borstvoeding wil geven of dat je flesvoeding ook goed vindt. Ik denk dat je voor de volle 100% achter de bv en dus het dieet moet staan wil het gaan werken.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  madie1987 do 21 maa 2013 - 22:05

Hoi Kruidkoek

Heb me even speciaal voor jou opnieuw geregistreerd. Was alleen meelezer en ooit actief als Maaadie.
Maar ik volg zelf ook dit dieet! Jouw verhaal lijkt erg op het mijne; mijn dochter is nu echte rruim 3maanden. Met 6 weken lag zij ook in het zkh met dezelfde klachten. Ik ben alleen gelijk begonnen met het dieet; ze hebben haar nooit kv gegeven daar. Na ong twee dagen zagen we verschil. De pijn was weg na de voeding en de reflux iets minder. De huiduitslag was minimaal maar deze werd pas minder na vier weken (plekje eczeem.) Tijdens de enorme pijnen liep ik hele dagen en nachten met haar in draagdoek..
Ik ben onder begeleiding van dieetiste begonnen met melkeiwit lactose ei en soja vrij. Sojalecithine mag wel, dit zit in veel dingen. Het valt mij 100% mee. Ik vind steeds meer dingen die wel kunnen. Er is veel boter bv die wel mag waardoor je gewoon jus etc kan maken. Ook heb ik koekjes gevonden die mogen, van verkade digestive. Ontbijtkoek mag, veel brood mag wel (van ah iig.)Van Beleg en avondeten en fruit mag ook vrij veel. En de meeste pure chocolade mag ook gewoon smile
Ik zou zeker niet voor kv gaan, bv blijft het beste en zeker in dit geval.. Ik heb geen moment eraan gedacht over te stappen, hoe moe ik ook was. Want ook wij hebben 10 weken nauwelijks geslapen...

Succes! Hier trouwens ook nog een dreumes rondlopen en daarbij vind ik bv juist makkelijker dan fv. Oh en ik hoef van dieetiste nog geen supplementen te nemen erbij! Binnenkort wel calciumtabletten

madie1987
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 21-03-13

Bericht  Happydobby do 21 maa 2013 - 23:41

Ik zou proberen 6 maanden bv te geven, als het dieet te zwaar valt kan je altijd nog stoppen en overgaan op speciale fv.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende