Dilemma
+7
Antibes
Zonnetje
Lavendel
Bimbam
Melis_je
Susan
Lady4
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Re: Dilemma
Als ik dit zo lees is het eerste wat in mij opkomt dat jij heel hard meewerkt aan het opbouwen van je vriends carriére en dat hij en jij weinig aandacht besteden aan de jouwe. Je bent nu heel gelukkig met hem en hopelijk blijft dit zo en worden jullie, samen met eventueel jullie kinderen, heel oud met elkaar. Toch kan het net zo goed zijn dat jullie uiteindelijk uit elkaar zullen gaan. Hoe jammer is het dan dat jij voornamelijk hebt geholpen om je vriends dromen te doen uitkomen en je helemaal geen tijd en aandacht hebt besteed aan je eigen carriére en ontwikkeling.
Kortom: ik zou voor optie 3 gaan. Mocht dat niet slagen, kies dan voor optie 1 en pas als laatste voor optie 2.
Succes meid!
Kortom: ik zou voor optie 3 gaan. Mocht dat niet slagen, kies dan voor optie 1 en pas als laatste voor optie 2.
Succes meid!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Je vindt jezelf nu financieel afhankelijk en dat je hem 'helpt', maar je vindt ook dat de vrije tijd die je hebt aan hem te danken hebt. Ik zou dat echt wat zakelijker gaan zien. Ik vind dat best krom klinken. Je hebt in feite gewoon een betaalde baan voor een aantal uren en verdient daarmee je eigen geld, dat je toevallig voor hem werkt doet daar niets aan af, en buiten die uren ben je vrij om met je tijd te doen wat hij wil.
Als ik het zo lees zou ik voor optie 3 gaan óf op zoek gaan naar een optie 4 waarin je je ambities en dromen vorm kunt geven op een andere manier. Als ik het zo lees dan denk ik dat je in het geval van optie 1 helemaal geen tijd meer overhoudt voor de dingen die je echt graag doet, behalve dan de hond uitlaten en bij optie 2 denk ik niet dat het jou lukt om het echt zakelijk te zien waardoor je je afhankelijk blijft voelen. Daarbij denk ik dat jij toch wel iemand bent die voor haar passie moet gaan. Dat doet je vriend ook, waarom zou je dat jezelf niet gunnen?
Als ik het zo lees zou ik voor optie 3 gaan óf op zoek gaan naar een optie 4 waarin je je ambities en dromen vorm kunt geven op een andere manier. Als ik het zo lees dan denk ik dat je in het geval van optie 1 helemaal geen tijd meer overhoudt voor de dingen die je echt graag doet, behalve dan de hond uitlaten en bij optie 2 denk ik niet dat het jou lukt om het echt zakelijk te zien waardoor je je afhankelijk blijft voelen. Daarbij denk ik dat jij toch wel iemand bent die voor haar passie moet gaan. Dat doet je vriend ook, waarom zou je dat jezelf niet gunnen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou voor optie 1 gaan. Je hebt gezien hoeveel werk een eigen zaak is. Je zou met optie drie niet financieel afhankelijk zijn van hem, maar wel van heel zware andere voorwaarden. Optie één bied je ervaring, zekerheid en vrije tijd. Optie drie lijkt me minder moeilijk als je een kindje zou hebben dat al naar school gaat, misschien iets voor de toekomst. Het lijkt mij iig vooral ontzettend veel ballen in de lucht houden icm een hond en later een kindje en in het weekend je vriend helpen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Als jij het belangrijk vindt om veel thuis te zijn om te schrijven, dan moet je dat doen. Zeker omdat dat je grootste ambitie is. Ik denk dat je dan het beste kunt kiezen voor optie 1, ook omdat je aangeeft dat je het niet leuk vindt om 'simpel' werk te doen. Dan kun je beter voor een uitdagende (parttime) baan gaan.
En zou je nu op dit moment echt een eigen zaak willen beginnen? Of vind je het belangrijker om meer vrije tijd te hebben die je kunt besteden aan je passie? Je geeft zelf al aan dat werk niet je eerste prioriteit is, dus ik zou ervoor kiezen om 30 uur te werken en de rest van je tijd te besteden aan schrijven en de hond uitlaten.
En zou je nu op dit moment echt een eigen zaak willen beginnen? Of vind je het belangrijker om meer vrije tijd te hebben die je kunt besteden aan je passie? Je geeft zelf al aan dat werk niet je eerste prioriteit is, dus ik zou ervoor kiezen om 30 uur te werken en de rest van je tijd te besteden aan schrijven en de hond uitlaten.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Maar is het noodzakelijk om in het geval van optie 1, je vriend te blijven helpen in de weekenden? Kan dat niet anders opgevuld worden? Want als dat zo is dan zou je leuk werk kunnen combineren met het schrijven.
Laatst aangepast door Lavendel op wo 29 jun 2011 - 2:06; in totaal 1 keer bewerkt
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Hmm, wat lastig. Een eigen zaak staat synoniem voor nooit echt vrij zijn, in je hoofd ben je er altijd mee bezig. Het staat altijd op nummer 1 en in een relatie kan het soms ook betekenen dat je langs elkaar heen gaat leven, helemaal als jij overdag fysiek in de zaak moet zijn en je vriend 's avonds fysiek in zijn zaken. Ik heb een aantal maanden gedate met iemand die ook een florerend eigen bedrijf heeft en dat ging altijd voor (logisch hoor), maar doordat ik ook gewoon 50-55 uur werkte, werd elkaar zien of echt spreken bijna uniek.
In deze fase in je leven zou ik voor optie 1 gaan. Ik denk dat als je eenmaal gewend bent in deze functie, dat je het schrijven ook weer op kunt pakken in de avonduren, wel minder dan nu maar je hoeft het niet per se te laten schieten. Voor mij zou het financieel afhankelijk zijn al een grote motivatie zijn om mijn eigen inkomsten te genereren.
In deze fase in je leven zou ik voor optie 1 gaan. Ik denk dat als je eenmaal gewend bent in deze functie, dat je het schrijven ook weer op kunt pakken in de avonduren, wel minder dan nu maar je hoeft het niet per se te laten schieten. Voor mij zou het financieel afhankelijk zijn al een grote motivatie zijn om mijn eigen inkomsten te genereren.
Gast- Gast
In deze situatie lijkt optie 1 mij ook de beste optie. Zoals al door meer mensen is gezegd (en zoals je ziet bij je vriend), is een eigen bedrijf erg veel werk. Ik weet niet of het goed werkt als je in een relatie allebei een eigen bedrijf hebt, zeker niet als jij vooral overdag werkt en je vriend vooral 's avonds.
Hoe enthousiast ben je over de functie van optie 1? Ook al is het een parttime baan, het lijkt me wel iets waar je helemaal voor moet gaan, omdat je, zoals ik het lees, een belangrijke functie binnen een onderwijsinstelling krijgt.
Het zou voor mij belangrijk zijn om onafhankelijk te zijn, maar ook om uitdagend werk te hebben. Dat is ook een reden dat ik voor optie 1 zou gaan.
Hoe enthousiast ben je over de functie van optie 1? Ook al is het een parttime baan, het lijkt me wel iets waar je helemaal voor moet gaan, omdat je, zoals ik het lees, een belangrijke functie binnen een onderwijsinstelling krijgt.
Het zou voor mij belangrijk zijn om onafhankelijk te zijn, maar ook om uitdagend werk te hebben. Dat is ook een reden dat ik voor optie 1 zou gaan.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Het hoeft niet zo te zijn dat de hypotheek lastig wordt met een nieuwe baan. Dat ligt net aan je werkgever. Ik ken instellingen en bedrijven die je gewoon een intentieverklaring geven, ook al werk je er pas kort. Dat is dan genoeg om een hypotheek af te kunnen sluiten, ook op jouw naam.
Zonnetje- Kletskop
Kun je de baan uit optie 1 trouwens zo krijgen? Of ben je in een bepaalde ronde qua gesprekken?
Zonnetje- Kletskop
zonnetje schreef:Kun je de baan uit optie 1 trouwens zo krijgen? Of ben je in een bepaalde ronde qua gesprekken?
Ik heb wel een hele grote kans, maar ik heb het zelf nog een beetje afgehouden. Ik weet het gewoon echt niet. Ik houd rekening met dingen die er nog niet zijn (huis, kind), waarvan ik wel graag wil dat ze komen, maar waarvan ik niet zeker weet of het ooit gebeurt. Ik weet niet in hoeverre ik ze hierin mee moet laten wegen.
Gast- Gast
Van optie 3 zou ik zeggen dat het "altijd nog kan" en aangezien je dat eigenlijk niet wil als er kindjes mochten komen. Zou ik zeggen doe het (voorlopig) niet.
Optie 2 zou ik ook niet doen. Je moet het voor jezelf duidelijk krijgen inderdaad of JIJ het jammer vindt of je omgeving. Maar ik denk dat jij er zelf met je ambities ook niet voldoende aan zult hebben. Je bent erg liefdevol en je leeft voor de liefde en je zou dit uit liefde doen. Maar ik denk dat je spijt krijgt.
Optie 1 klinkt op zich wel goed, maar waarom zou je dan in het weekend alsnog voor je vriend moeten werken? Waarom kun je dan niet schrijven?
Optie 2 zou ik ook niet doen. Je moet het voor jezelf duidelijk krijgen inderdaad of JIJ het jammer vindt of je omgeving. Maar ik denk dat jij er zelf met je ambities ook niet voldoende aan zult hebben. Je bent erg liefdevol en je leeft voor de liefde en je zou dit uit liefde doen. Maar ik denk dat je spijt krijgt.
Optie 1 klinkt op zich wel goed, maar waarom zou je dan in het weekend alsnog voor je vriend moeten werken? Waarom kun je dan niet schrijven?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Van optie 3 zou ik zeggen dat het "altijd nog kan" en aangezien je dat eigenlijk niet wil als er kindjes mochten komen. Zou ik zeggen doe het (voorlopig) niet.
.
Laatst aangepast door Jolie2 op wo 16 nov 2011 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Haha, ik ben ook behoorlijk rationeel altijd.
Past zijn dochtertje niet in jouw weekend hondenuitlaat schema? Alleen het schrijven zal dan natuurlijk weer niet echt lukken.. Maar dat lukt bij optie 3 sowieso niet. Lastig!
Ik denk dat je ook duidelijk moet krijgen wat je belangrijker vind. De intellectuele uitdaging en onafhankelijkheid van optie 1. Of de vrijheid en het schrijven wat mogelijk is bij optie 2. En dat zal een moeilijke keuze zijn..
Past zijn dochtertje niet in jouw weekend hondenuitlaat schema? Alleen het schrijven zal dan natuurlijk weer niet echt lukken.. Maar dat lukt bij optie 3 sowieso niet. Lastig!
Ik denk dat je ook duidelijk moet krijgen wat je belangrijker vind. De intellectuele uitdaging en onafhankelijkheid van optie 1. Of de vrijheid en het schrijven wat mogelijk is bij optie 2. En dat zal een moeilijke keuze zijn..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Haha, ik ben ook behoorlijk rationeel altijd.
.
Laatst aangepast door Jolie2 op wo 16 nov 2011 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Puur voor de financiele afhankelijkheid zou ik optie 1 niet kiezen, als het geen intellectuele bevrediging biedt!
Ik weet niet of je je keuzes kunt baseren op iets dat er nu nog niet is, misschien wel snel komt, maar misschien ook nog jaren kan duren..
Moet je nu keuzes maken?
Ik weet niet of je je keuzes kunt baseren op iets dat er nu nog niet is, misschien wel snel komt, maar misschien ook nog jaren kan duren..
Moet je nu keuzes maken?
Laatst aangepast door Antibes op wo 29 jun 2011 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Eumh....ben je wel happy? Je staat nogal in de opoffer modus en klinkt niet echt gelukkig in deze rol (zou ik ook niet zijn).
Gast- Gast
mozzarella schreef:Eumh....ben je wel happy? Je staat nogal in de opoffer modus en klinkt niet echt gelukkig in deze rol (zou ik ook niet zijn).
.
Laatst aangepast door Jolie2 op wo 16 nov 2011 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hoezo moet? Niemand behalve jijzelf dwingt je toch tot een keuze? Als met je hond lopen je momenteel troost biedt dan doe je dat toch nog een tijd?
Gast- Gast
mozzarella schreef:Hoezo moet? Niemand behalve jijzelf dwingt je toch tot een keuze? Als met je hond lopen je momenteel troost biedt dan doe je dat toch nog een tijd?
Ik heb hier nu geen vrede mee, dus ik moet een keuze maken of me berusten in deze keuze. Dit was een tijdelijke oplossing. Hoe langer ik eruit ben, hoe moeilijker het wordt om weer in te stromen in mijn vakgebied.
Gast- Gast
Jolie2 schreef:Bedankt voor je reactie. Heel duidelijk en rationeel. Optie 3 valt gewoon af. Waarom ik het weekend niet voor mezelf heb? Zijn kind is er dan vaak, het is heel erg druk en hij heeft dan gewoon hulp nodig. Ik wil hem dat geven. Ik zou me niet fijn voelen als ik hem helemaal niet meer ondersteun in zijn werk (droom).
Brengt hij veel tijd met zijn kind door in het weekend? Bedoel je dat jullie in het weekend samen voor zijn kind zorgen (en dat jij die tijd dus ook met hem wil doorbrengen ipv schrijvend) of zorg jij voor zijn kind terwijl hij aan het werk is?
In het laatste geval denk ik dat het zijn carriere is waar een stap in gemaakt moet worden. Anders doe je dingen die je leuk vindt, maar cijfer je jouw carriere daarbij wel weg. Ik zou zeker de ruimte pakken om te schrijven. Desnoods door iets anders op te geven (een werkdag, een oppasdag).
Met een zwangerschap zou ik zeker rekening houden, met de hypotheek/huisconstructie minder. Stel dat het mogelijk is om die alleen op zijn naam te zetten, dan heeft ook weer andere voordelen, dus dat zou voor mij geen reden zijn om een baan niet te nemen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik ben het eerlijk gezegd wel met mozzarella eens. Ook al dwingt hij je niet om bij hem te werken, ik heb wel het idee dat jij jezelf dwingt, dat je je in ieder geval heel erg verplicht voelt om met alles bij te springen, waardoor je voor jezelf tijd en mogelijkheden tekort komt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: