Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma

+19
Sarah1985
joyce0606
Dolphinne
Darius
Flower_L
Happydobby
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
pitbullgup
sheila123
Starla
kwak
Mamsie
Pien
Smaragdje
Tania
MissD
Susan
Pandora
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma Empty Dilemma

Bericht  Pandora wo 17 aug 2011 - 21:59

Nou... eigenlijk is het niet zo'n heel groot dilemma hoor, maar ik ben gewoon even benieuwd wat jullie in zo'n situatie zouden doen.

Mijn man en ik hadden min of meer besloten om komende winter of voorjaar voor een tweede kindje te gaan maar nu vertelde mijn beste vriendin afgelopen week dat ze in de zomer gaan trouwen en ze heeft mij als ceremoniemeester gevraagd. Ik ben hartstikke blij voor haar (en vind het zelf stiekem ook geweldig!) en wil er alles aan doen om het voor hen de mooiste dag van hun leven te maken. Ik heb tegen mijn man gezegd dat deze bruiloft zeer waarschijnlijk roet in ons eten gooit m.b.t. de plannen voor een tweede kindje. Ik wil namelijk liever niet zwanger zijn op haar bruiloft met het risico dat ik me hondsberoerd voel en allerlei lichamelijke klachten heb zoals bij mijn vorige zwangerschap.
Bovendien wil ik lekker met haar wijntjes kunnen drinken op haar vrijgezellenfeestje en bruiloft.
Mijn man vond het eerst een beetje gek dat ik om deze reden een zwangerschap uit wil stellen maar begrijpt het nu geloof ik wel, wat zouden jullie in zo'n geval doen?

Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 22:01

Ik zou niet mijn kinderwens laten beïnvloeden door de bruiloft van een ander. Ook niet van een vriendin of familielid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 22:02

Ik denk niet dat ik mijn kinderwens in de koelkast zou kunnen zetten vanwege de bruiloft van een vriendin. Dat deed ik niet eens voor mijn eigen bruiloft namelijk nerd . Maar ik snap je aan de andere kant wel hoor. Ik zou het alleen nooit doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 22:03

Susan schreef:Ik zou niet mijn kinderwens laten beïnvloeden door de bruiloft van een ander. Ook niet van een vriendin of familielid.

Hehe, das toevallig (en tegelijk).

Gast
Gast

Bericht  MissD wo 17 aug 2011 - 22:06

Susan schreef:Ik zou niet mijn kinderwens laten beïnvloeden door de bruiloft van een ander. Ook niet van een vriendin of familielid.

+ 1 ... hele goede vrienden van ons zijn afgelopen juni getrouwd. Ik voelde me ook totaal niet goed, en kon dus niets drinken op het vrijgezellen feest en de bruiloft zelf. Nou ja dat was dan maar zo. Ik heb me er niet minder om vermaakt... en heb gewoon de dag ervoor niets gedaan (veel geslapen) zodat ik voldoende energie had.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Tania wo 17 aug 2011 - 22:06

Ik ben het met Susan en Minneke eens. Maar als jij en je man het geen probleem vinden dan moet je het gewoon uitstellen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smaragdje wo 17 aug 2011 - 22:40

Tania schreef:Ik ben het met Susan en Minneke eens. Maar als jij en je man het geen probleem vinden dan moet je het gewoon uitstellen.

+ 1

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pien wo 17 aug 2011 - 22:44

Ook ik zou niet mijn kinder wens aan de kant (kunnen) zetten voor andere mensen.
Maar goed, als jullie het er beide eens mee zijn g, dat toch prima?!
Overigens zou ik gewoon zorgen dat mocht je dan zwanger zijn, je een goed alcohol vrij wijntje hebt waardoor je toch voor het idee met haar kunt drinken.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 22:45

ik vind het een persoonlijke afweging. voor mijzelf zou ik het niet genoeg reden vinden om het een jaar uit te stellen.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 17 aug 2011 - 22:45

+1
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Pandora wo 17 aug 2011 - 22:46

Ik kan gerust wachten tot na de bruiloft, maar mijn man zou het erg leuk vinden als we de kindjes wat dichter op elkaar krijgen. Het is natuurlijk ook nog maar de vraag hoelang het duurt voordat ik zwanger ben....
Ach, ik weet het ook gewoon nog niet. Mocht ik wel zwanger zijn dan vermaak ik me ook heus wel hoor maar ik heb maar één beste vriendin en ik wil er die dag écht voor haar zijn en misselijkheid, vermoeidheid en bekkenklachten kan ik daar gewoon niet bij gebruiken.

Misschien moet ik ook gewoon niet zo moeilijk denken en de natuur zijn gang laten gaan....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Pandora wo 17 aug 2011 - 22:50

Maar ik begrijp uit alle reacties wel dat velen van jullie een kinderwens niet opzij zouden kunnen zetten voor een bruiloft. Misschien is mijn wens nu ook nog wel niet sterk genoeg dat ik het daarom wel kan, ik weet natuurlijk niet hoe het is als mijn eierstokken écht beginnen te rammelen... Very Happy
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  kwak wo 17 aug 2011 - 22:53

heb was zelf hoogzwanger en ceremoniemeester samen met mijn man op de bruiloft van een vriendin,
het ging prima maar ook mede dat mijn man al het loop werk deed en ik het "schreeuw" werk, mensen voor de foto's omroepen ect en mijn man haalde ze op. onder het eten had ik een inkak-momentje en ben ik op een rustig plekje gaan zitten met mijn benen omhoog, ook viel ik bijna in slaap tijdens de kerkdienst en heb ik maar 1 rond polonaise gedaan ipv de hele avond op de dansvloer te staan maar het was voor herhaling vatbaar!

dus, nee ik zou niet mijn kinderwens laten beinvloeden door zoiets, en waar een wil is, is een weg... Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Starla wo 17 aug 2011 - 22:54

Ik zou het ook niet uitstellen, als ik een grote wens had. Andere mensen hun geluk vind ik belangrijk, maar mijn eigen belangrijker. Maar als jij en je man het niet erg vinden om uit te stellen, om welke reden dan ook, zou ik dat gewoon doen. Lekker cliche misschien maar je moet doen wat voor jou goed voelt en wat jou gelukkig maakt, ook al roepen nog zoveel mensen het anders te zullen doen. Daar hoef je toch helemaal geen excusen voor te bedenken?
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  sheila123 wo 17 aug 2011 - 23:05

Nee ik zou het daarvoor niet uitstellen als ik jou was.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  pitbullgup wo 17 aug 2011 - 23:21

Volgende maand trouwt ook mijn vriendin en daar ben ik ook ceremoniemeester van (met nog een vriend van hun). Ben dan 30 weken zwanger. Wij waren al bezig voor een kindje voordat zij ten huwelijk was gevraagd maar heb er geen rekening gehouden.
Nou heb ik een super zwangerschap en totaal geen klachten maar ik vind het wel fijn dat er nog een ceremoniemeester is waar ik op terug kan vallen. Ook andere vriendinnen hebben aangeboden om mee te helpen indien nodig hartstikke fijn!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Bruintje Beer do 18 aug 2011 - 0:09

+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Flip Fluitketel do 18 aug 2011 - 0:23

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Happydobby do 18 aug 2011 - 0:26

+1

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Flower_L do 18 aug 2011 - 0:39

nee ik zou dat zeker niet doen.
misschien duurt het wel heel lang voor je uberhaupt zwanger raakt. Wacht je tot de zomer, dan heb je al maanden 'vertraging' opgelopen.

Maar idd, het is heel persoonlijk. Misschien moet je het over paar maanden nog eens bekijken.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Darius do 18 aug 2011 - 1:06

Nee, ik zou het niet uitstellen. Ik zou dit dillemma wel gaan bespreken met je vriendin, en ook op korte termijn. Zij kan dan misschien een andere keuze maken wie ze als ceremoniemeester wil.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:27

Ik was getuigen op de bruiloft van mijn beste vriendin, en ja ik was zwanger. Op de dag van haar bruiloft 36 weken zelfs! Hebben een geweldige dag gehad en heb tot half 4 snachts hard staan mee swinen angel Heb hiervoor onze wens niet uitgesteld en op de wijntjes drinken na heb ik niets anders gedaan!

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne do 18 aug 2011 - 1:33

Ik zou ook mijn wens niet uitstellen voor de bruiloft van een goede vriendin.

Ik was 32 weken zwanger toen mijn ouders trouwden. Ik was toen geen ceremoniemeester, wel getuige.
En ze hebben het feest niet heel groot of tot heel laat gevierd.
In de middag (tijdens de receptie) ben ik toen even naar huis gegaan en heb ik even rustig op de bank gelegen zodat ik weer wat fitter was tijdens het eten en in de avond.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Pandora do 18 aug 2011 - 2:14

Haha... volgens mij ben ik echt één van de weinigen die eventueel haar kinderwens uit zou willen stellen om zo iets!
Nou ja... ik weet het ook allemaal nog niet, ik ga me er voor nu niet al te druk om maken en we zien het gewoon wel. Op dit moment wil ik gewoon nog niet zwanger worden, misschien kijk ik er over een paar maandjes wel anders tegen aan maar dat zien we dan wel weer. Ook is het natuurlijk de vraag hoelang het duurt voordat ik weer zwanger ben....

Ik zal het in iedergeval met mijn vriendin bespreken, dan weet ze er van en kan ze altijd nog iemand anders als ceremoniemeester er bij vragen.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Pandora do 18 aug 2011 - 2:17

By the way... ik was vorig jaar op een bruiloft van vrienden 32 weken zwanger en heb echt niet kunnen genieten van die bruiloft. Ik was vreselijk moe, kon niet goed lopen, zitten en staan i.v.m. bekkenklachten en voelde me alles behalve lekker in mijn vel.... Zo'n bruiloft wil ik gewoon niet nog een keer meemaken, maar geen enkele zwangerschap is hetzelfde natuurlijk dus kan het deze keer wel heel anders zijn.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud