Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma...

+19
Parisienne
minoessepoes
Travelgurly
Paper Crown
Arwyn
slaatje
LDJ
Tummy
Gizmo
Pompoen
TukTuk
mzcharlotte
Ibbeltje
L!ND@
Gympie
bolus26
Marin
Shisha
Lejow
23 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Dilemma... - Pagina 3 Empty Re: Dilemma...

Bericht  Lejow zo 7 okt 2012 - 23:55

Shisha schreef:Dat is natuurlijk wel leuker als B. al wat ouder is. Dan kan ze een mini versie van jouw jurk aan en bloemetjes strooien. I love you

Jullie snappen m :cheering:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Kat1980 ma 8 okt 2012 - 0:45

Zo herkenbaar je dilemma!

Wij zijn nu inmiddels ook al ruim 2 jaar verloofd en iedere keer als we een datum willen plannen komt er weer iets anders tussendoor waar je ook weer een hoop geld aan kwijt bent.
Mijn vriend wilde eerst graag in het buitenland trouwen, maar dat idee hebben we inmiddels laten varen. We zitten nu ook te denken aan een goedkoper, maar toch leuk, alternatief. Ons idee is om alleen de mensen uit te nodigen die dicht bij ons staan (ouders, broer/zus en aanhang en ieder 1 of 2 goede vrienden) en dan in onze tuin een BBQ te houden, bekijken of er voor een redelijk bedrag een trouwjurk te krijgen is of anders gewoon een andere mooie jurk te kopen (die je daarna eventueel ook nog aan kan), ringen krijgen we waarschijnlijk van onze ouders...

Nu nog even berekenen welk bedrag er dan uitkomt en of we dat toch aankomende zomer kunnen verwezenlijken of niet.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 1:30

Toch zou ik kijken of je minder geld uit kunt geven aan de keuken. Wij hebben echt dé keuken gezien bij de IKEA inclusief koelkast, fornuis etc van een bekend merk, en dat is nog geen €4000, en die is gewoon goed & stevig qua kwaliteit. En dan verder sparen voor de bruiloft smile

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 1:39

Ja, ik vind een ikea keuken ook prima, maar mijn vriend en mijn (schoon)pa krijg ik dat echt niet aan het verstand.
En het merk wat ze gebruiken bij Ikea, vind R echt helemaal niets.. Dus ook daar kan ik niets aan veranderen.

Dat zijn de dingen die hij mag beslissen, ik mocht me uitleven over hoe ik het er uit wilde hebben zien haha Very Happy
Daar zouden we eventueel nog iets in aan kunnen passen, maar we hebben al vrij basis keukenkastjes (wel heel veel kastjes, dus misschien kan daar nog iets veranderd in worden), en een vrij basis keukenblad.

Er kan nog gekeken worden of R de apparatuur op zijn werk kan krijgen. De pest is dan alleen dat de keukenmonteur het wel wilt installeren, maar er dan geen garantie op zit (mocht hij bijvoorbeeld het ding laten vallen).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 1:41

Maar als je nu spaart voor de droomkeuken die jullie willen hebben, hoe lang denk je dan te moeten sparen? En kan je niet nog nét iets meer wegleggen zodat je tegelijkertijd al steeds een klein bedrag voor je bruiloft kan sparen, zodat je die toch in 2014 kunt houden? Dat duurt nog anderhalf jaar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 1:46

Marin schreef:Maar als je nu spaart voor de droomkeuken die jullie willen hebben, hoe lang denk je dan te moeten sparen? En kan je niet nog nét iets meer wegleggen zodat je tegelijkertijd al steeds een klein bedrag voor je bruiloft kan sparen, zodat je die toch in 2014 kunt houden? Dat duurt nog anderhalf jaar.

Ja, we gaan gewoon keihard sparen, en hopen op veel meevallers (belasting, vakantiegeld, eindejaarsuitkering enz).
Ik denk dat we de keuken binnen 1,5 jaar bij elkaar kunnen hebben.
Dan is het alleen ook net april 2014 hehe...

Wel goede leerles.. Minder kleertjes kopen voor B.. het puilt echt haar kast uit haha! Of wat te klein is verkopen, zodat ik daar weer grotere maatjes van kan halen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 1:50

Dan zou ik gewoon echt bezuinigen en kijken wat onnodig is om nu uit te geven, zodat je sneller de keuken kunt kopen Laughing

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 1:51

Ja die auto heb je ook bij elkaar weten te sparen, kan me niet voorstellen dat je persé een keuken wilt, die nog duurder is dan die auto Wink Heel erg goed bezuinigen en hier en daar misschien toch ook wat minder eisen stellen aan die keuken én aan die bruiloft. Er zijn vast goedkopere alternatieven voor beiden, maar zodat je toch in het algeheel een goede keuken en mooie bruiloft hebt Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 1:54

Nee, keuken is goddank niet duurder dan de auto hahaha Very Happy

Minder eisen stellen aan de bruiloft vind ik op zich niet zo'n probleem.
Ik had het volgens mij al niet zo heel groots in gedachten Very Happy
In Blijdorp trouwen kost trouwens bijna 700 euro, kwam ik in een online gids van de gemeente tegen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 8 okt 2012 - 2:00

Ah dat valt nog wel mee! (In mijn ogen is alles wat onder de 1000 euro is voor een bruiloft goedkoop haha). En alvast handig om te weten! Ik denk dat dat samen met je jurk de duurste post zal worden, want die bbq/pannenkoeken/diner kan vast goedkoper.

Wat ook heel veel scheelt is gewoon laat trouwen. Heel simpel trucje. Als jij 's middags om 12 uur de ceremonie plant, moet je (naast dat je 's ochtends moet haasten), de hele dag mensen weten te vermaken. Dan moet je eigenlijk zorgen dat er een locatie is voor iedereen om te verblijven (=locatiehuur kost geld) en dat er genoeg te drinken en eten is (kost geld). Als jij gewoon zorgt dat je 's ochtends rustig aan doet, desnoods met de dichtsbijzijnde familie lekker thuis luncht met wat broodjes, en dan op je gemakje eens foto's gaat maken en dan rond 16.00 de ceremonie plant.. Hoeven mensen pas vanaf 15.45 aanwezig te zijn. Dan daarna kan je direct door naar de locatie waar je het diner doet, en begin je met de bruidstaart rond 17.00 a 17.30 en vervolg je dat met een diner. Dan heb je véél minder kosten volgens mij, dan wanneer je iedereen de hele dag moet vermaken met koffie, taart, champagne.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SparklingEyes ma 8 okt 2012 - 2:05

Lejow..
je kunt ook de kastjes etc van IKEA gebruiken en de rest inbouw van het andere merk... is allemaal mogelijk...

je bent niet verplicht alle apparaten bij IKEA te kopen...

Je moet maar es komen kijken bij ons binnenkort... heb een inbouw vaatwasser van een ander merk, kookplaat van ander merk.. oven en magnetron dan wel van IKEA, maar die zijn standaardmaten, want heb ook voor een ander merk gekeken...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Parisienne ma 8 okt 2012 - 2:28

Wat SE zegt: je hoeft de apparatuur niet bij Ikea te kopen. De keuken zelf kan prima, is echt prima kwaliteit! Als je de apparatuur los aanschaft zou dat geen probleem moeten zijn.

En die tip van Marin ga ik ook onthouden. Ik heb altijd een hele dag in mijn hoofd, maar omdat veel mensen van ver komen is dat hartstikke onhandig. Je hebt die mensen dan de hele te vermaken. Eten, drinken, locatie, etc. Al die mensen bij mij thuis om de tijd te doden vind ik ook maar niks.

Wij hadden laatst een bruiloft waarbij wij degenen waren die van ver kwamen. Naar de ceremonie zijn we geweest, ook bij de kleine receptie (champagne, taart) erna mochten we erbij zijn. Daarna gingen ze met naaste familie foto's maken en uit eten. De rest van de mensen ging naar huis, zich klaarmaken voor het feest. Wij zaten urenlang in het huis van het bruidspaar, samen met een onbekende buurvrouw die de sleutel had. We hebben met haar daar gezeten en gegeten. Ondertussen moesten we ons daar klaarmaken voor het feest. Het was een best ongemakkelijke situatie Rolling Eyes Veel makkelijker zou zijn als iedereen eventueel gewoon door kan. Wij wisten dit ook niet van tevoren, we hoorden het pas toen we op de ceremonie waren dat het zo geregeld zou zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 2:57

Oh wat slim inderdaad Marin, dat kan ook ja!!

SE, ik weet dat het van prima kwaliteit is, maar R en de rest vinden het gewoon niets.
We hebben het er uitvoerig over gehad, maar hij het gewoon écht niet.
Ja, dan kan ik op mijn kop gaan staan, of staan stampvoeten, maar als hij het niet wilt, wilt hij het niet..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Arwyn ma 8 okt 2012 - 3:06

Ik heb echt super mooie keukens gezien bij de Ikea, echt jammer dat R. dat perse niet wil!

Voor die hele planning van de bruiloft: ik vind dat best lastig. Familie (ooms, tantes, neven, nichten) woont niet bepaald naar de deur, maar aangezien ik sommige echt al jaren niet gezien heb, heb ik niet echt zin om voor die hele groep 's avonds bijvoorbeeld het diner te moeten verzorgen.. Wat mij betreft komen die dan gewoon alleen 's avonds op het feest en houden we de ceremonie gewoon voor de daggasten. Anderen mogen natuurlijk komen, maar dan moeten ze zich tussen de ceremonie en het feest zelf even zien te redden.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow ma 8 okt 2012 - 3:17

Vind ik ook hoor Arwyn! Wij doen sowieso geen feest, dus dat probleem heb ik niet.
In een normaal gemeentehuis mag iedereen die bij de ceremonie aanwezig wilt zijn zo naar binnen lopen.. weet niet hoe dat zit in Blijdorp.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 8:06

Ik zie je topic nu pas, maar wil toch nog mijn mening geven:

Lejow, je bent er NU. Je vriend is gezond, jij bent gezond, je moeder is er nog... Ik zou het absoluut nu doen en de keuken pas later kopen. Dat is tenslotte materieel.

Ik spreek nu wel enorm vanuit mijn eigen gevoel, maar het is zó belangrijk naar je eigen hart te luisteren.
Toen mijn zus zo ziek was, heb ik geen moment getwijfeld. Dát was het moment om te trouwen. Het idee dat zij niet meer mijn getuige kon zijn, kon ik niet verdragen. Achteraf gezien had het niet zo'n haast, ze is er godzijdank nog, maar tóch. Je weet niet wat de toekomst brengt. Ik zou een keuken niet voor zoiets moois laten gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 8:10

Oh ja, en wij zijn in oktober getrouwd (de 21e een jaar Dilemma... - Pagina 3 281626781) en het was fantastisch mooi weer! Zonnig, droog, wel koud (met 9 graden op de hei in een strapless jurk staan is niet grappig), maar perfect! De maand zegt inderdaad niks.. Dat valt niet te plannen.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 8:19

Youandi: Daar heb je echt gelijk in.
Van mijn beppes weet ik van 1 zeker dat die er niet bij zal zijn. Ik heb altijd gezegd dat ik heel graag wil dat die andere er wel bij zal zijn. Helaas heeft ze inmiddels Alzheimer, dus de kans dat ze erbij zal zijn, is erg klein. We hebben het er toevallig laatst over gehad en toen ik hier zo over nadacht, vond ik het toch wel verdrietig dat er geen een grootouder van mij op mijn bruiloft aanwezig zal zijn, terwijl ik dat wel graag wil..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 9:05

Dat is inderdaad erg jammer Arwyn.. Dat is bij mij ook niet meer gelukt. Mijn beppe wist dat ik ging trouwen, maar ze is toen in juli overleden Dilemma... - Pagina 3 1371890812 Dat voelt dan toch als een leeg plekje op zo'n belangrijke dag....

Gast
Gast

Bericht  Arwyn di 9 okt 2012 - 9:15

Ik blijf ook gewoon stiekem een beetje hopen dat mijn beppe er wel bij zal zijn. Maar aangezien we nog geen trouwplannen hebben (en ook het budget er niet voor), weet ik vrij zeker dat het niet zal gebeuren.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 9:16

Dilemma... - Pagina 3 699888

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 9:19

Youandi schreef:Ik zie je topic nu pas, maar wil toch nog mijn mening geven:

Lejow, je bent er NU. Je vriend is gezond, jij bent gezond, je moeder is er nog... Ik zou het absoluut nu doen en de keuken pas later kopen. Dat is tenslotte materieel.

Ik spreek nu wel enorm vanuit mijn eigen gevoel, maar het is zó belangrijk naar je eigen hart te luisteren.
Toen mijn zus zo ziek was, heb ik geen moment getwijfeld. Dát was het moment om te trouwen. Het idee dat zij niet meer mijn getuige kon zijn, kon ik niet verdragen. Achteraf gezien had het niet zo'n haast, ze is er godzijdank nog, maar tóch. Je weet niet wat de toekomst brengt. Ik zou een keuken niet voor zoiets moois laten gaan.

Een hele dikke plus 1.

Gast
Gast

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 9:20

Ik hoop ook zo dat mijn oma er ook nog bij kan zijn als ik ga trouwen. Ze is m'n allergrootste voorbeeld en vind het al erg genoeg dat ik een eventuele dochter niet meer haar naam kan geven. Zou het super fijn vinden als ze al die betekenisvolle dingen nog mee kan maken. Tot nu toe reist ze nog naar Frankrijk enzo, dus laten we het hopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 9 okt 2012 - 9:22

Marin schreef:Ik hoop ook zo dat mijn oma er ook nog bij kan zijn als ik ga trouwen. Ze is m'n allergrootste voorbeeld en vind het al erg genoeg dat ik een eventuele dochter niet meer haar naam kan geven. Zou het super fijn vinden als ze al die betekenisvolle dingen nog mee kan maken. Tot nu toe reist ze nog naar Frankrijk enzo, dus laten we het hopen.

Waarom kun je haar naam niet meer geven?

Gast
Gast

Bericht  Marin di 9 okt 2012 - 9:26

Omdat het nichtje van m'n vriend al zo heet. Maar dan vernoemen we wel naar zowel nichtje als oma als tweede naam. Maar toch stom.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: