Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma

5 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma Empty Dilemma

Bericht  nillis do 10 nov 2011 - 21:52

Hallo allemaal

Heb even een vraagje. Wij wilden graag voor een tweede kindje,maar nu ben ik ook bezig met een interne vacature bij mij op het werk om mij verder op te werken. Ik kan het werken en de zorg voor T nu heel goed combineren en dat zal met een volgend kindje ook kunnen, maar ik zit ermee of we moeten wachten met het krijgen van een tweede kindje of dat we moeten zien hoe het gaat lopen.

Is deze situatie herkenbaar en wat zouden jullie doen?
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Roos do 10 nov 2011 - 22:03

Mijn situatie is wel wat anders. Wij wachten bewust met een tweede kindje tot ik een vast contract heb. Bij de eerste is mijn contract niet verlengd en dat hoop ik niet nog eens mee te maken. Als het goed is, is het aan het begin van het jaar bekend of ik een vast contract krijg.
Je geeft aan dat je de zorg goed kunt combineren, ook met een tweede kindje. Wat houdt je dan precies tegen?

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jelin do 10 nov 2011 - 22:04

Het blijft lastig. Je zou nu kunnen stoppen met voorbehoedsmiddelen, want je weet nooit wanneer je zwanger raakt natuurlijk. Dat kan gelijk zijn, maar ook pas na een aantal maanden.

Als je die andere baan krijgt aangeboden, blijft het dan voor de opvang van jullie kind hetzelfde?

Het blijft altijd moeilijk om zo'n beslissing te nemen. Maar ik denk dat je je gevoel moet volgen en dat goed moet overleggen met je man/vriend. En dan samen de knoop doorhakken. Ik zelf zou als mijn man er ook mee eens is, stoppen met de voorbehoedsmiddelen en dan wel zien waar het schip strandt.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje do 10 nov 2011 - 23:06

Ik kan natuurlijk alleen maar zeggen wat ik in die situatie zou doen;

Het ligt er denk ik aan hoelang je dan zou 'moeten' wachten en wat de beweegredenen zijn om te wachten. Als het een half jaartje is zou ik even wachten met voor een 2e gaan. Zijn het bijv. 2 (of meer) jaar dan zou ik er gewoon voor gaan en kijken hoe het loopt. Is het alleen het verlof en evt. ziektewet tijdens je zwangerschap waar je je druk om maakt of bijv. ook de werkdagen/ evt. slapeloze nachten enz. als de 2e kleine er eenmaal is?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annemie do 10 nov 2011 - 23:31

Mijn situatie is ook iets anders, ik kan in mei een vast contract krijgen en ik ga daar toch op wachten, heb geen zin in om zwanger te zijn en dan zonder baan te komen zitten, ben bang dat ik geen vast contract krijg als ik zwanger ben.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363

Bericht  nillis vr 11 nov 2011 - 2:43

Ik heb gewoon een vast contract en dat blijft onveranderd. Ik wordt trainer binnen de stichting, dat betekent dat ik wat andere uren zal gaan werken en misschien wat minder slaapdiensten dan ik nu doe. T gaat nu naar het kdv en dat gaat prima en een tweede kindje zal ook gewoon naar het kdv. ik zal meer gaan verdienen, dus dat is allemaal prima. het zit meer in mijn gevoel. Ik wil mij dus en ontwikkelen op het werk en moeder zijn. Kan dat allemaal tegelijk en zal de organsiatie waar ik werkzaam ben hier ook open voor staan? Dat is wat mij bezig houdt.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud