Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma!

4 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma! Empty Dilemma!

Bericht  girli zo 16 jan 2011 - 3:45

Ik heb a.s. dinsdag een tentamen van een vak van de universiteit. Ik volg een HBO-opleiding, maar vind dit vak gewoon heel interessant. Ik heb het heel erg druk voor het HBO en weinig tijd (gehad) om dit tentamen voor te bereiden.

Ik twijfel nu of dat ik door moet gaan of niet. Wat zouden jullie doen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:48

Wat hangt er van af als je het niet doet? En wat win je er mee als je het wel doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  girli zo 16 jan 2011 - 3:50

Ik verlies er niets mee, kost me ook geen geld o.i.d. Ik weet alleen niet of ik de herkansing dan mag doen.

Ik win er eigenlijk ook 'niets' mee. Ik heb mijn P al behaald en het is een tweedejaars vak. Ik wil het vak halen, omdat ik er lang naar uit kijk om dit vak te doen (vind het erg interessant), maar ik heb geen colleges kunnen volgen ivm andere lessen en heb er dus te weinig tijd in gestoken.

Ik vind het zo jammer, het voelt een beetje als falen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 3:56

Als je nog tijd hebt om het een beetje bij te schaven dan zou ik het tentamen wel gaan doen. Niet geschoten is immers altijd mis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 4:16

Kan je er niet naartoe gaan, bovenaan het tentamen 'niet nakijken' opschrijven, zodat je sowieso in aanmerking komt voor een herkansing? Of mag je alleen herkansen boven een bepaald cijfer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Phileine zo 16 jan 2011 - 4:22

Niet geschoten is altijd mis. Gewoon proberen, je doet het erbij en hebt dus niks te verliezen! Als je andere vakken op het hbo er daardoor bij in schieten, dan zou ik het tentamen echter niet gaan maken. Maar als je vandaag en morgen nog tijd hebt om te leren, dan zou ik er gewoon voor gaan.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  girli zo 16 jan 2011 - 4:38

Vilein schreef:Niet geschoten is altijd mis. Gewoon proberen, je doet het erbij en hebt dus niks te verliezen! Als je andere vakken op het hbo er daardoor bij in schieten, dan zou ik het tentamen echter niet gaan maken. Maar als je vandaag en morgen nog tijd hebt om te leren, dan zou ik er gewoon voor gaan.
Dat is juist waar ik bang voor ben, dat mijn andere vakken eronder lijden.

'niet nakijken' erboven schrijven heeft waarschijnlijk weinig zin. Er zijn nog 600 andere mensen die de toets maken en alles gaat machinaal.

Ik heb het net even opgezocht. Ik mag wel gewoon de herkansing maken als ik de eerste kans niet maak.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Phileine zo 16 jan 2011 - 5:01

girli schreef:
Vilein schreef:Niet geschoten is altijd mis. Gewoon proberen, je doet het erbij en hebt dus niks te verliezen! Als je andere vakken op het hbo er daardoor bij in schieten, dan zou ik het tentamen echter niet gaan maken. Maar als je vandaag en morgen nog tijd hebt om te leren, dan zou ik er gewoon voor gaan.
Dat is juist waar ik bang voor ben, dat mijn andere vakken eronder lijden.

'niet nakijken' erboven schrijven heeft waarschijnlijk weinig zin. Er zijn nog 600 andere mensen die de toets maken en alles gaat machinaal.

Ik heb het net even opgezocht. Ik mag wel gewoon de herkansing maken als ik de eerste kans niet maak.

Dat wilde ik net zeggen, als je bij mijn opleiding tijdens de eerste kans niet in de gelegenheid bent om de toets te maken, dan mag je ook gewoon herkansen. Alleen gaat het dan niet automatisch, maar moet je een formuliertje invullen. In dat geval zou ik voor de herkansing gaan, aangezien dit vak voor erbij is en de vakken van het hbo voor gaan. Misschien heb je de volgende keer wel meer tijd om te leren.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 5:04

Proberen!! Ik heb ook weleens getwijfeld of ik moest gaan omdat ik niet had geleerd. Ik haalde dat tentamen met een 6.5.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Sneeuwvlok zo 16 jan 2011 - 5:08

Ik zou de herkansing gaan maken..

Wat ik trouwens niet snap. Je wil dat vak volgen omdat je het interessant vindt, maar je bent nooit naar colleges gegaan. Wat heb je er dan aan om toch dat tentamen te maken? Ik zou dan volgend jaar opnieuw dat vak volgen ( als dat kan tenminste? ) dan volg je de colleges, dat is toch juist het leuke aan een vak.. de colleges
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  girli zo 16 jan 2011 - 5:13

Sneeuwvlok schreef:Ik zou de herkansing gaan maken..

Wat ik trouwens niet snap. Je wil dat vak volgen omdat je het interessant vindt, maar je bent nooit naar colleges gegaan. Wat heb je er dan aan om toch dat tentamen te maken? Ik zou dan volgend jaar opnieuw dat vak volgen ( als dat kan tenminste? ) dan volg je de colleges, dat is toch juist het leuke aan een vak.. de colleges
Ik ben niet naar de colleges gegaan, omdat ik les had op het HBO. We hebben 100% aanwezigheidsplicht, dus daar had ik geen keus in. Colleges zijn niet altijd het leukste aan een vak. Dat ligt ook grotendeels aan degene die het college geeft. Sommige mensen weten interessante onderwerpen ontzettend saai te maken.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 5:58

100% aanwezigheidsplicht? Wat gebeurt er als je een keertje ziek bent? Bij ons staat er ook 80% aanwezigheidsplicht maar docenten doen er verder niks mee, controleren niet of je daadwerkelijk ook zoveel aanwezig was

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Phileine zo 16 jan 2011 - 6:01

Yasmin schreef:100% aanwezigheidsplicht? Wat gebeurt er als je een keertje ziek bent? Bij ons staat er ook 80% aanwezigheidsplicht maar docenten doen er verder niks mee, controleren niet of je daadwerkelijk ook zoveel aanwezig was

Bij mij is er ook 80 % procent aanwezigheidsplicht, maar dat wordt wel streng gecontroleerd. Maar 100% lijkt mij wel heel vervelend en onmogelijk.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  girli zo 16 jan 2011 - 10:11

Ze zeggen altijd 100% aanwezigheidsplicht. Je mag bij sommige vakken 1/2 les(sen) missen, maar dan moet je gelijk een vervangende opdracht doen. Die opdracht wordt gemaakt op basis van het aantal uren dat de les duurt. Die opdracht wil je niet maken. Als je meer dan die ene les mist (of soms 2), mag je de cursus niet meer volgen. Geen idee waar dit basisschoolniveau vandaan komt, maar ik vind het nergens op slaan.

Helaas wordt er geen onderscheid gemaakt tussen echt ziek zijn/een goede reden hebben of geen zin hebben.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Phileine zo 16 jan 2011 - 10:19

girli schreef:Ze zeggen altijd 100% aanwezigheidsplicht. Je mag bij sommige vakken 1/2 les(sen) missen, maar dan moet je gelijk een vervangende opdracht doen. Die opdracht wordt gemaakt op basis van het aantal uren dat de les duurt. Die opdracht wil je niet maken. Als je meer dan die ene les mist (of soms 2), mag je de cursus niet meer volgen. Geen idee waar dit basisschoolniveau vandaan komt, maar ik vind het nergens op slaan.

Helaas wordt er geen onderscheid gemaakt tussen echt ziek zijn/een goede reden hebben of geen zin hebben.

Dat vind ik wel heel slecht, want ziekte kan je gewoon niet voorkomen. En dan meteen een vervangende opdracht bij het missen van 1 les :shock: Ik vind het soms al vervelend dat bij mij op de universiteit dit jaar de 80 % regeling is ingegaan, maar het systeem op jouw school is wel heel inperkend.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Minx ma 17 jan 2011 - 3:20

100% hebben ze bij ons ook inderdaad. Komt neer op max 1 les mogen missen en dan gelijk een vervangende opdracht hebben. Het leuke is ze beginnen hiermee in het derde jaar :S
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma! Empty Re: Dilemma!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum