Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma

+5
Lotus
VeryCherry
silly-one
Pussycat
Mamsie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Dilemma Empty Dilemma

Bericht  Mamsie do 10 feb 2011 - 4:14

Mijn oudste zoon heeft een bril. Ik weet natuurlijk heel goed dat daar dingen mee kunnen gebeuren en dat dat gewoon het risico is.
Maar nu is het de 4e x dat zijn bril door een klasgenootje ( nouja het ligt natuurlijk aan 2 kanten ) stuk is gegaan. Ik had zijn bril net dinsdag opgehaald ( V had hem stuk gemaakt ) en gisteren lag er alweer een poot af. Een kindje had met spelen G om zijn hoofd gepakt.
Nu zit ik een beetje in dilemma of ik misschien aan zijn moeder zal vragen of ze naar haar verzekering wil kijken. Als ze een eigen risico hebben wil ik het al niet eens maar anders zou het wel fijn zijn natuurlijk. Mensen betalen niet voor niks elke maand verzekering.

ik vind het zo beschuldigend overkomen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 4:16

Als je zeker weet dat dat mannetje de bril van G heeft gemold, per ongeluk of niet dat maakt niet uit, zou ik het gewoon aankaarten bij die vrouw. Ik had het met de auto die was aangereden door een buurjongetje op de fiets, ik heb niemand verweten oid, maar het moest gewoon met de verzekering geregeld worden en dat begreep iedereen volkomen. Ik vind dat dat in deze situatie ook geldt eigenlijk en dat zal die moeder ook wel begrijpen, je kunt het sowieso even aangeven toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Pussycat do 10 feb 2011 - 4:17

Aan de andere kant als je het zo uitlegd als hier...
dan zou ik er zeker begrip voor hebben.
En inderdaad veel mensen hebben toch wel een verzekering dus waarom niet?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  silly-one do 10 feb 2011 - 4:17

Waarom niet? ik heb in de klas ook zo een situatie gehad waarbij de kinderen wilt naar buiten rende. Tegen elkaar aan liepen en met elkaar aan het stoeien waren. De bril viel van het hoofd van een kind en kapot. Dit hebben beide ouders zonder problemen via de verzekering opgelost. Die moeder van het kind zonder bril, ja daar ben ik verzekerd voor.
Ook dit valt onder de verzekering vind ik.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  VeryCherry do 10 feb 2011 - 4:19

Valt inderdaad gewoon onder de verzekering, denk dat die moeder dat ook wel snapt, zeker als je het zegt zoals je het hier doet.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Lotus do 10 feb 2011 - 4:20

Ik sluit me aan bij de anderen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Filoria do 10 feb 2011 - 4:26

Pussycat schreef:Aan de andere kant als je het zo uitlegd als hier...
dan zou ik er zeker begrip voor hebben.
En inderdaad veel mensen hebben toch wel een verzekering dus waarom niet?
mee eens!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Mamsie do 10 feb 2011 - 4:54

Nou ik heb het net even besproken met de moeder van dat kindje (hij was hier). Ze vroeg wat een nieuwe poot kost (18 euro, maar goed er moeten dan 2 nieuwe op). Ze heeft me 10 euro gegeven.
Dus ik heb haar bedankt en dan is het verder wel goed.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 4:59

Netjes van die moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 0:26

Isabella schreef:Netjes van die moeder.

Ik vind dit niet netjes als ik eerlijk ben. Er wordt aan mamsie gevraagd wat het kost en die moeder geeft een aanzienlijk lagere vergoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Mamsie vr 11 feb 2011 - 0:30

Guattari schreef:
Isabella schreef:Netjes van die moeder.

Ik vind dit niet netjes als ik eerlijk ben. Er wordt aan mamsie gevraagd wat het kost en die moeder geeft een aanzienlijk lagere vergoeding.

Ja dat vond ik eigenlijk ook maar ik had geen zin om er moeilijk over te doen. Ze voelde zich al aangevallen en zei "het is toch niet zijn schuld".
Achteraf had ik moeten zeggen dat ik de rekening wel zou laten zien en we het zouden splitten ofzo. Dat tientje in mijn hand geduwd voelde ook een beetje zo van hier en zeur niet.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 0:49

Mamsie schreef:
Guattari schreef:
Isabella schreef:Netjes van die moeder.

Ik vind dit niet netjes als ik eerlijk ben. Er wordt aan mamsie gevraagd wat het kost en die moeder geeft een aanzienlijk lagere vergoeding.

Ja dat vond ik eigenlijk ook maar ik had geen zin om er moeilijk over te doen. Ze voelde zich al aangevallen en zei "het is toch niet zijn schuld".
Achteraf had ik moeten zeggen dat ik de rekening wel zou laten zien en we het zouden splitten ofzo. Dat tientje in mijn hand geduwd voelde ook een beetje zo van hier en zeur niet.

Asociaal.. echt in en in triest zulke mensen. Ik bedoel je zoontje molt een bril en je vraagt wat het kost en dan krijg je een tientje. Doei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  minoessepoes vr 11 feb 2011 - 0:53

Inderdaad zoiets regel je toch even netjes. Het is geen heel groot bedrag maar wel als het keer op keer gebeurd. Dan betaal je dat toch gewoon 1 keer als moeder of je raadpleegt even je verzekering.

Het is wel heel erg herkenbaar, mijn vriend had op zijn 22ste dit gezeur nog met vrienden, die het op vakantie wel leuk vonden om hem in het zwembad te duwen, die een bal tegen zijn bril aanschopte en ga zo maar door. Inmiddels gaat het al een aantal jaren goed, misschien worden ze nu toch wat ouder en wijzer! Cool

Maar mijn vriend heeft wel standaard een verzekering voor zijn bril. Is dat geen optie Mamsie? Of is dat niet voor dit soort schade?
Mijn neefje heeft op een gegeven moment op zijn twaalfde al lenzen gekregen, erg jong, maar dus om deze reden. Hij zat op voetbal en er was geen beginnen aan!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:00

Die moeder schiet ook onnodig in de verdediging door te zeggen dat het toch niet de schuld van haar kind is. Nee natuurlijk is het niet met opzet gegaan, maar het gevolg is wel een kapotte bril en laten daar o.a. nou net verzekeringen voor bestaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 1:03

Guattari schreef:
Isabella schreef:Netjes van die moeder.

Ik vind dit niet netjes als ik eerlijk ben. Er wordt aan mamsie gevraagd wat het kost en die moeder geeft een aanzienlijk lagere vergoeding.
Ik vind het eigenlijk ook niet zo netjes! Ze kan toch even haar verzekering bellen, kleine moeite lijkt mij (en scheelt haar ook tien euro). Mijn vriend had laatst ook iets bij iemand kapot gemaakt (perongeluk), dus even gebeld met de verzekering en ze moest haar eigen verzekering hier voor bellen, maar toen kreeg ze toch de dagwaarde uitgekeerd. Kan je het bij je eigen verzekering declareren of heb je dat de vorige keer al gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  aniet vr 11 feb 2011 - 1:08

heeft je zoon niet van die touwtjes aan zn bril?
dat zou wel een hoop schelen denk ik dan valt ie op zo'n borst en niet op de grond.
en ik zou die bril ook verzekeren,of heb je dat al gedaan?
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  SuperGrover vr 11 feb 2011 - 1:18

Wat asociaal van die vrouw... Dit is juist waarvoor je WA verzekerd bent.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Mamsie vr 11 feb 2011 - 5:23

Zijn bril was niet op de grond gevallen maar op zn hoofd stuk "gedrukt".
Ach t is nu zo en ik denk dat ik G maar zn koker mee naar school geef en dan doet hij hem maar af met buiten spelen.
Verzekeren ga ik nu toch maar is naar kijken. Het eerste 1.5 jaar heeft hij er niks aan gehad en nu is het steeds raak.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 8:35

nou wat raar van die moeder zeg! Hier heeft Dylan met het spelen op het kinderdagverblijf hetzelfde een keer gedaan.. de bril van een jongen was ook kapot gegaan tijdens het stoeien met zijn 2en. Niets expres gebeurt maar ik hoorde het van de leidsters en ben zelf naar die moeder toegegaan.. ik heb gewoon een verzekering en krijg het vergoed dus heb de rekening gevraagd en deze door de verzekering op haar rekening laten storten!

En kan me goed voorstellen dat jij je naar voelt bij de 10 euro die je in je hand gegeven krijgt,,

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dilemma Empty Re: Dilemma

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum