Uitgerekend in de zomervakantie of in december
+44
PiP
sanne-84
Parel
Thunder
Slakje
woezel
Viva
Aimee
Novalee
*Lookie*
Blue flower
vlinder-19
CCC
liesje
_Lana_
bolus26
Twellie
Susan
mickey
Puggle
Filoria
M-G
RYW
Ella
Alex
Flower_L
kwak
Printje
shadow
Darius
SarahKey
Katjing
Annie24
Ezzer
Paper Crown
Liadan
Creabea_28
Flip Fluitketel
Lejow
Happydobby
Annemie
Muppetje
Juutjepetuutje
PapillonRose
48 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Uitgerekend in de zomervakantie of in december
Rejoy. schreef:Misschien komt dat dan wel dat ik ook gezien heb dat zwanger worden en zwanger blijven niet vanzelf gaat. De eerste keer was ik ook binnen 1 maand zwanger, uitgerekend in februari, werd een miskraam. Tweede keer dachten we wel zo weer zwanger te zijn, maar dat duurde een half jaar, uitgerekend in augustus.
Derde keer duurde het 4 maanden, uitgetekend in mei,ook een miskraam. De vierde keer gingen we ervan uit dat het wel weer een paar maanden zou duren, maar toen weer in 1x zwanger. Uitgerekend op de verjaardag van de oudste.
Zwanger worden kun je moeilijk plannen en dan nog, als je zwanger bent, kan t makkelijk nog verkeerd gaan, je kunt veel te vroeg bevallen of 2 weken overtijd gaan. Heb je je best gedaan om ervoor te zorgen dat get kindje niet in juli, augustus of december komt, heb zoiets.
Jij hebt zelf ervaart dat het niet te plannen is. Ik vind het dan ook logisch dat je met de uitgerekende datum geen rekening meer gaat houden.
Dan zou ik dat ook niet meer doen nee. Maar ik snap alleen niet dat je je wenkbrauwen omhoog trekt als een ander daar wel voor kiest. Ieder z'n keuze en je doet er niemand kwaad mee.
Maar misschien als ik zwanger probeer te worden en de maand komt eraan die ik dan eigenlijk over zou willen slaan, dat ik het dan toch niet doe hoor. Nu denk ik van wel maar als puntje bij paaltje komt dan wil ik misschien ook wel zooo graag elke maand goed benutten
Gast- Gast
Ik was uitgerekend op 13 december. Tsja, dan kan het met Sinterklaas komen, of met kerst.. Uiteindelijk is hij in november geboren maar alsnog komen zijn verjaardag en Sinterklaas wel heel dicht achter elkaar aan. Maar eigenlijk ben ik blij dat hij niet op een feestdag jarig is. Ik vind het wel even lastig te bedenken wat we nu straks allemaal aan kadootjes moeten kopen, maar we zien het wel.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat er altijd wel iets is waardoor het niet 'uitkomt', en dan heb ik het niet eens zozeer over vakanties en feestdagen. maar ook over andere verjaardagen, sterfdagen noem maar op.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
N.a.v. dit topic vroeg ik het vanochtend aan m'n vriend of we bepaalde maanden (hier juli en november) over zouden slaan. Hij vindt dat onzin, het komt zoals het komt. Zelf heb ik toch wel zoiets om, tegen de tijd dat we voor een 2e kindje gaan, daar wel wat rekening mee te houden. Tussen 27-10 en 29-11 hebben we al 5 verjaardagen, allemaal directe familie, plus daar achteraan meteen Sinterklaas wat in mijn familie best groot gevierd wordt. In juli zijn N. en haar nichtje een dag na elkaar jarig. Ik zou het niet leuk vinden als een broertje of zusje van N. ook net rond die 2 dagen jarig zou zijn. Vorige keer hebben we met november geen rekening gehouden, toen liepen we in de MMM en was ik allang blij als ik een eisprong had. Nu is dat allemaal (hopelijk) niet aan de orde. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet verwend of controlefreak-achtig om met zulke dingen rekening te houden. Een zwangerschap is niet te plannen in de zin van dan en dan ben ik zwanger, maar je kunt wel voorkomen om zwanger te worden.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Verwend was misschien niet helemaal het goede woord. Sorry dames. Volgens mij begrijpen we elkaar allemaal ook wel hoor: als je de luxe hebt dat je kúnt plannen, waarom niet? Maar uiteindelijk lukt het haast nooit om de geboorte van een kindje echt goed te plannen. Ook niet als je gemakkelijk zwanger wordt. Het blijft allemaal maar een beetje gokken en hopen. En inderdaad Elodie: naast de feestdagen kun je ook andere rotdagen hebben. 9/11 lijkt me ook niks bijvoorbeeld. Of koninginnedag...
Hmm beetje half/half. Ik heb al jaren een heel onregelmatige cyclus. Maarja, ben wel ongepland zwanger geraakt van Tomas, dus dat gaf hoop.Elodie schreef:Toen jullie net voor een tweede gingen, dacht jij toen ook dat het wel snel raak zou kunnen zijn?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Je doet er niemand kwaad mee, maar ik vind het zelf ook altijd wel een beetje bijzondere luxe ofzo, om dat te willen plannen...
Bij ons in de familie/vriendkring duurt de verjaardag/feestdagendrukte vanaf half november tot half Februari. Als de zomer dan ook nog eens wegvalt (juli t/m september denk ik), dan hadden wij wel heel goed moeten plannen om ons kindje in de overige zes maanden te moeten laten komen.
Ik snap wel dat je niet in een bepaalde maand wil beginnen, maar om echt een pauze tussendoor in te lassen omdat je anders misschien wel in een bepaalde maand bevalt? Neh, dat dou ik echt niet doen. Ik denk ook niet dat je kind je ooit kwalijk zou nemen dat het in een bepaalde maand geboren is.
Bij ons in de familie/vriendkring duurt de verjaardag/feestdagendrukte vanaf half november tot half Februari. Als de zomer dan ook nog eens wegvalt (juli t/m september denk ik), dan hadden wij wel heel goed moeten plannen om ons kindje in de overige zes maanden te moeten laten komen.
Ik snap wel dat je niet in een bepaalde maand wil beginnen, maar om echt een pauze tussendoor in te lassen omdat je anders misschien wel in een bepaalde maand bevalt? Neh, dat dou ik echt niet doen. Ik denk ook niet dat je kind je ooit kwalijk zou nemen dat het in een bepaalde maand geboren is.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Novalee schreef:N.a.v. dit topic vroeg ik het vanochtend aan m'n vriend of we bepaalde maanden (hier juli en november) over zouden slaan. Hij vindt dat onzin, het komt zoals het komt. Zelf heb ik toch wel zoiets om, tegen de tijd dat we voor een 2e kindje gaan, daar wel wat rekening mee te houden. Tussen 27-10 en 29-11 hebben we al 5 verjaardagen, allemaal directe familie, plus daar achteraan meteen Sinterklaas wat in mijn familie best groot gevierd wordt. In juli zijn N. en haar nichtje een dag na elkaar jarig. Ik zou het niet leuk vinden als een broertje of zusje van N. ook net rond die 2 dagen jarig zou zijn. Vorige keer hebben we met november geen rekening gehouden, toen liepen we in de MMM en was ik allang blij als ik een eisprong had. Nu is dat allemaal (hopelijk) niet aan de orde. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet verwend of controlefreak-achtig om met zulke dingen rekening te houden. Een zwangerschap is niet te plannen in de zin van dan en dan ben ik zwanger, maar je kunt wel voorkomen om zwanger te worden.
Wij hebben t in augustus ook druk:
31/7: mijn zuje
1/8: echte schoonvader
2/8: man
7/8: schoonmoeder
10/8: jongste dochter
15/8: stiefschoonvader
18/8: oudste dochter
Gast- Gast
Onze dochter was een verrassing. We hoopten dat ons 2e kindje een lente/zomer kindje zou worden, maar hebben toch januari en februari geprobeerd, niet gelukt, toen hebben we gewacht tot juli met proberen, zodat het in april werd geboren (hopen dat ik dat nu goed zeg), uiteindelijk zwanger geworden dat ik middenin de zomervakatie uitgerekend zou zijn, 29 juli.
Dit is een miskraam geworden, en nu uitgerekend in november. Geen lente/zomer kindje dus.
Ik zou er bij een volgende niet meer "omheen plannen" omdat ik heb ervaren dat het niet te plannen is.
Dit is een miskraam geworden, en nu uitgerekend in november. Geen lente/zomer kindje dus.
Ik zou er bij een volgende niet meer "omheen plannen" omdat ik heb ervaren dat het niet te plannen is.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Wij hebben er geen rekening mee gehouden en hebben dus ook 3 verjaardagen op handige momenten.
8 dec, 2 jan en 30 april. Maar de verjaardagen zijn er nog niet minder druk om. Bij mijn dochters eerste verjaardag had ik wel zoiets van zullen er mensen komen, maar dat viel 100% mee.
8 dec, 2 jan en 30 april. Maar de verjaardagen zijn er nog niet minder druk om. Bij mijn dochters eerste verjaardag had ik wel zoiets van zullen er mensen komen, maar dat viel 100% mee.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Tja, Rejoy, ieder zijn keus, toch? Voor mezelf zou ik het niet prettig vinden om er in november nog een verjaardag bij te hebben vandaar dat ik er dan misschien rekening mee zou willen houden. Maar misschien dat mochten we in februari al proberen zwanger te worden dat ik er anders over denk.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Ik wil het kunnen plannen als in: Nu wil ik zwanger worden. Ik wil niet meer ongepland zwanger worden.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Nee, ik zou geen maanden overslaan. Mijn oudste was ongepland en ik was een week na mijn eigen verjaardag uitgerekend. Hij kwam twee weken eerder (25 juni) en is dus een week voor mij jarig. Toen we een tweede wilden dacht ik ook zo zwanger te zijn, want tja, die oudste kwam immers ook zo aanwaaien. Helaas blijk ik PCOS te hebben, waardoor ik zelden een eisprong heb.(en waardoor ik het nog steeds wonderlijk vind dat mijn oudste er gekomen is. Ik was achteraf gezien ook al zeker een klein jaar niet meer ongesteld geweest op het moment dat ik van hem zwanger werd.) Na 14 maanden en 4 rondes Clomid was ik zwanger van de jongste. Het had me geen ruk uitgemaakt wanneer ik uitgerekend zou zijn, we waren allang blij dat het gelukt was. Hij wordt binnenkort 3.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Het enige wat ik niet doe is beginnen in de maand waarin we begonnen zijn bij L (februari dus uitgerekend in november), en ook niet de maand erna (dus uitgerekend in dec). L. is van eind november, heel dicht op Sinterklaas en kerst, maar dat is zo erg nog niet, het lijkt me persoonlijk vervelender als beider kindjes heel dicht op elkaar jarig zijn. Volgende keer beginnen we denk ik in de zomervakantie ofzo, dan kan het zo zijn dat ik heel snel zwanger ben, of we er heel lang over doen, maar uitgerekend in november/december ga ik wel proberen te ontwijken dit keer.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Wij hebben hier geen rekening meegehouden. Ik denk dat er altijd wel maanden zlijn waarin het minder uitkomt.
Winter is te koud, zomer is te warm om hoogzwanger te zijn. Dan heb je idd ook nog verjaardagen ed. Ikzelf ben 2 april uitgeteld, maar hoop niet dat het op 1 april komt (vind dat zo'n niet fijne datum) of 2 weken eerder, want dan zijn ons mam en pap jarig.
Maar mijn verlof valt nu iets minder, niks met feestdagen oid. Als we hadden gewacht was ik heel de zomer vrij geweest, nu moet ik in de zomer beginnen. Niet echt gunstig, maar oo luxeprobleem.
Winter is te koud, zomer is te warm om hoogzwanger te zijn. Dan heb je idd ook nog verjaardagen ed. Ikzelf ben 2 april uitgeteld, maar hoop niet dat het op 1 april komt (vind dat zo'n niet fijne datum) of 2 weken eerder, want dan zijn ons mam en pap jarig.
Maar mijn verlof valt nu iets minder, niks met feestdagen oid. Als we hadden gewacht was ik heel de zomer vrij geweest, nu moet ik in de zomer beginnen. Niet echt gunstig, maar oo luxeprobleem.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Wij hebben een zomer- en kerstkindje
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Nee daar hebben we geen rekening mee gehouden en daar gaan we in de toekomst ook geen rekening mee houden ook.
De 1e keer duurde 9 maanden en de 2e keer 1 jaar. Natuurlijk nog niet gek lang, maar als de wens er is dan ga ik het echt niet nog eens een paar maanden per jaar uitstellen omdat het mij niet zo goed uitkomt.
Al snap ik wel dat er mensen zijn die dat doen. Als ik zeker wist dat wij super vruchtbaar zijn en het elke maand zo raak is ja dan zou ik misschien wel proberen te plannen. Maar dat is niet zo en ik wil dan geen ''kansen missen''.
Nu ben ik in mei uitgerekend in de vakantie van mijn vriend toevallig haha nu hopen dat ik dan ook beval
Helaas.... dat is ook al niet te plannen.
Een nichtje van mij die kan trouwens wel ''plannen om zwanger te worden''. Zij wordt dus supersnel zwanger. Zo plande ze dus de 2e zo dat de 2e ronde dezelfde tijd zou komen als de eerste.
Onder het mom van ''dan kan de 2e de kleertjes aan van de eerste''. De eerste was een meisje dus als het even kon moest de tweede ook nog een meid worden. Helaas voor haar kon ze dat niet plannen en kreeg ze een jongentje waar ze duidelijk niet blij mee was. Na de 20-weken echo: ''o nou het is helaas een jongentje''.
Gelukkig voor haar is ze er nuineens overdreven blij mee.
De 1e keer duurde 9 maanden en de 2e keer 1 jaar. Natuurlijk nog niet gek lang, maar als de wens er is dan ga ik het echt niet nog eens een paar maanden per jaar uitstellen omdat het mij niet zo goed uitkomt.
Al snap ik wel dat er mensen zijn die dat doen. Als ik zeker wist dat wij super vruchtbaar zijn en het elke maand zo raak is ja dan zou ik misschien wel proberen te plannen. Maar dat is niet zo en ik wil dan geen ''kansen missen''.
Nu ben ik in mei uitgerekend in de vakantie van mijn vriend toevallig haha nu hopen dat ik dan ook beval
Helaas.... dat is ook al niet te plannen.
Een nichtje van mij die kan trouwens wel ''plannen om zwanger te worden''. Zij wordt dus supersnel zwanger. Zo plande ze dus de 2e zo dat de 2e ronde dezelfde tijd zou komen als de eerste.
Onder het mom van ''dan kan de 2e de kleertjes aan van de eerste''. De eerste was een meisje dus als het even kon moest de tweede ook nog een meid worden. Helaas voor haar kon ze dat niet plannen en kreeg ze een jongentje waar ze duidelijk niet blij mee was. Na de 20-weken echo: ''o nou het is helaas een jongentje''.
Gelukkig voor haar is ze er nu
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Als je zo vruchtbaar bent dat het elke maand raak is kan ik me wel voorstellen dat je begint op een tijdstip waarop de bevalling in een gunstige maand plaatsvindt, maar als het dan niet lukt en het duurt een aantal maanden, zou ik het dus niet gaan overslaan omdat je anders in de zomervakantie of december uitgerekend bent. Ook als je voorgaande keren heel snel zwanger bent geraakt kan het deze keer wel een keer tegenvallen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Filoria schreef:Dan klaagt hij vast dat hij de rest van het jaar geen kadootjes krijgt. En daar bedenken we dan wel weer wat op.Printje schreef:Filoria schreef:Amen.Eucalypta schreef:maar je kunt het tóch niet plannen, dus waarom zou je je er zo mee bezig houden.
Ik was trouwens op 5 december uitgerekend van Tomas. Ook heel veel opmerkingen over gekregen. En serieus: het maakt niks uit. Hij krijgt veel kadootjes die maand, dat is alles.
Het maakt uiteindelijk ook niets uit maar ik ben wel benieuwd hoe hij het zelf vindt als we een jaar of 2-3 verder zijn.
Mijn moeder is ook op 5 december jarig, die vond het vroeger toen ze klein was echt niet leuk hoor. Het is toch minder speciaal jarig te zijn als je broertjes en zusjes ook cadeautjes krijgen op die leeftijd. Niet dat je er iets aan kunt of moet doen qua planning, maar leuk was het voor haar niet.
Gast- Gast
Je hebt gelijk. Ik laat Tomas toch maar postnataal aborteren denk ik. Waar moet ik zijn daarvoor?
Filoria- Ratel
Als mijn kind op 5 december jarig zou zijn, zou ik het waarschijnlijk gewoon het weekend voor of na Sinterklaas vieren en er is echt niemand in mijn familie die dan geen cadeautje zou kopen omdat het net Sinterklaas is geweest.
Susan- Lady Post-a-lot
Filoria schreef:Je hebt gelijk. Ik laat Tomas toch maar postnataal aborteren denk ik. Waar moet ik zijn daarvoor?
Doe eens niet zo raar zeg, wat een achterlijk antwoord. Ik zeg toch ook dat je er niks aan kunt doen of moet doen. Ik zeg alleen hoe het voor mijn moeder was.
Gast- Gast
Ja, maar het is toch ook maar net hoe je daar als ouders mee omgaat? Als je het verjaardagsfeest laat samenvallen met pakjesavond en amper iets extra's doet voor de jarige, terwijl broertjes en zusjes wel een eigen feest hebben dan snap ik wel dat het niet erg leuk is om jarig te zijn op 5 december, maar ik denk dus dat er altijd wel een mouw aan te passen is.
Susan- Lady Post-a-lot
Precies. Wij vieren het ook het weekend vóór Tomas' echte verjaardag zodat Sinterklaas nog zo ver mogelijk weg is.
Carrie: het was maar een grapje.
Filoria- Ratel
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 9:34; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Filoria schreef:Precies. Wij vieren het ook het weekend vóór Tomas' echte verjaardag zodat Sinterklaas nog zo ver mogelijk weg is.
Oh, zo vatte ik hem niet op
Gast- Gast
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Uitgerekend in November, December of Januari
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Uitgerekend in augustus en september
» Uitgerekend in maart, april, mei
» Uitgerekend in augustus, september en oktober!
» Natuurlijk! Uitgerekend nu!
» Uitgerekend in augustus en september
» Uitgerekend in maart, april, mei
» Uitgerekend in augustus, september en oktober!
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: